suolistosyövästä,,,

piispanlaine

Minulla on todettu syöpäkasvain paksusuolen ja ohutsuolen liittymiskohdan vaiheilla ja leikkaus tulossa.
Tarkemmin en tiedä kasvaimesta; lääkäri vain sanoi että on pahanlaatuinen ja suolta pätkäistään.
Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa???siitä en saanut sitten mitään tietoa:(
Olisiko jollain kokemusta/tietoa asiasta, leikataanko sellaiset tähystyksenä? Paraneeko nopeasti, joutuuko olemaan pitkään töistä pois?
Kaikenlaiset kysymykset pyörivät mielessäni, olen muuten 46-vuotias nainen.
Kiitos etukäteen jos joku valaisee asiaa:)

29

8736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raspikurkku

      suolistosyövän kanssa painineita. Minulla leikattiin toukokuun lopussa kasvain joka oli paksusuolessa mutta itse leikkaus ei varmaan eroa vaikka paikka olisi vähän eri. Suolta lyhennettiin jokunen kymmenen senttiä. Tähystysleikkauksena sitä ei tehdä vaan kyseessä on melko iso leikkaus, 8 päivää sairaalassa. Itse leikkaus ei ollut paha kokemus ja toipuminenkin kävi suht koht nopeasti, neljän viikon kuluttua leikkauksesta palasin töihin. Minulla ei laitettu avannetta. Jos sellaiseen mennään niin sitten elämä on vähäsen erilaista sen ajan kun sitä joutuu pitämään, kuulemma. Mutta siihenkin kuulemma tottuu nopeasti eikä se haittaa niin paljoa kuin luulisi (velipojalla oli ja hän on kertonut). Kysele vaan lisää jos jotain haluat tietää lisää, meitä on täällä muitakin joilla on tuoretta kokemusta asiasta.

      • mumsku

        sairasti paksusuolensyövän.Leikkaus taisi olla samanlainen kuin Raspikurkulla,päälle viikon sairaalareissu.Miehelleni laitettiin avanne,kyllä se siitä aikaamyöten sujui.Alussa oli jotain vuoto ongelmia ja opettelemista.Aika nopeasti toipuu leikkauksesta,miehelleni jatkui sairausloma sytohoitojen takia,välillä kyllä kykeni käymään töissäkin.Hän sai tippana mutta myös tabletteina sytoja,näitä tabletteja joutui ottamaan muistaakseni loppu vuoden,oli mukana lääkekokeilussa.Hän sai enen leikkausta sädehoitoja 6.viikon ajan,oli silloin sairauslomalla,koska joutui matkustamaan hoitoihin joka päivä Helsinkiiin asti.Ja oli silloin aika heikossa kunnossa syövän takia.


      • piispanlaine

        Kiva kun vastasit noin pian:) Tietenkin on omaa vikaa kun en ymmärtänyt kysellä mutta kun kaikki tapahtui niin äkkiä, en vain ymmärtänyt kysellä. Tuli vain tyhjä olo ja ei oikein ymmärtänyt kuulemaansa muutenkaan.
        Tulee tietysti ennen leikkausta käynti sairaalassa leikkaavan ja nukuttavan lääkärin luona, niin ja fysioterapeutti myös kun vatsan seutua leikellään.
        Täytyy sitten kysellä lisää, ainoa todella mitä tällä hetkellä varmasti tiedän että siellä on jotain pahanlaatuista ja ainoa mitä toivon että ei olisi levinnyt laajemmalti.
        Minulla on nimittäin hemoglobiini tipahtanut vuoden aikana reippaasti ja muutenkin on jatkuvaa pahoinvointia sekä vatsa toimii miten sattuu joten ei kaikki ole kunnossa ja sen huomaa;(
        Mutta täytyy yrittää vain olla positiivinen jotta paranisi mahdollisimman hyvin:o
        Oliko sinulla raspikurkku kasvain pahanlaatuinen?


      • piispanlaine
        mumsku kirjoitti:

        sairasti paksusuolensyövän.Leikkaus taisi olla samanlainen kuin Raspikurkulla,päälle viikon sairaalareissu.Miehelleni laitettiin avanne,kyllä se siitä aikaamyöten sujui.Alussa oli jotain vuoto ongelmia ja opettelemista.Aika nopeasti toipuu leikkauksesta,miehelleni jatkui sairausloma sytohoitojen takia,välillä kyllä kykeni käymään töissäkin.Hän sai tippana mutta myös tabletteina sytoja,näitä tabletteja joutui ottamaan muistaakseni loppu vuoden,oli mukana lääkekokeilussa.Hän sai enen leikkausta sädehoitoja 6.viikon ajan,oli silloin sairauslomalla,koska joutui matkustamaan hoitoihin joka päivä Helsinkiiin asti.Ja oli silloin aika heikossa kunnossa syövän takia.

        Anteeksi teksini, ajatukset meinaavat hypellä ja näköjään kirjoittelen toistellen asioita.
        Onko sinun miehesi parantuntut syövästä?


      • mumsku
        piispanlaine kirjoitti:

        Anteeksi teksini, ajatukset meinaavat hypellä ja näköjään kirjoittelen toistellen asioita.
        Onko sinun miehesi parantuntut syövästä?

        mieheni on parantunut syövästä.Siitä on nyt päälle 3.vuotta,kun hänet leikattiin.Mutta vatsan toiminta ei ole normalisoitunut,on pitkiä ripuli jaksoja ollut.Hänellä on myös ollut kaksi kertaa vakava suolisto tulehdus,joka on vaatinut parin viikon sairaalahoidon.Syöpä kasvain oli suuri kun se löydettiin.Leikkaus pystyttiin suorittamaan vasta kun kasvain pienennettiin säteillä ja sytoilla.
        Oireina hänellä oli ummetus-ripuli-verinen uloste,yleiskunnon lasku ja raju laihtuminen.
        Leikkausta ja hoitoja ei kannat pelätä,ja mieheni taitaa olla poikkeus,useimmilla suoliston toiminta normalisoituu aika pian hoitojen jälkeen!


      • Raspikurkku
        piispanlaine kirjoitti:

        Kiva kun vastasit noin pian:) Tietenkin on omaa vikaa kun en ymmärtänyt kysellä mutta kun kaikki tapahtui niin äkkiä, en vain ymmärtänyt kysellä. Tuli vain tyhjä olo ja ei oikein ymmärtänyt kuulemaansa muutenkaan.
        Tulee tietysti ennen leikkausta käynti sairaalassa leikkaavan ja nukuttavan lääkärin luona, niin ja fysioterapeutti myös kun vatsan seutua leikellään.
        Täytyy sitten kysellä lisää, ainoa todella mitä tällä hetkellä varmasti tiedän että siellä on jotain pahanlaatuista ja ainoa mitä toivon että ei olisi levinnyt laajemmalti.
        Minulla on nimittäin hemoglobiini tipahtanut vuoden aikana reippaasti ja muutenkin on jatkuvaa pahoinvointia sekä vatsa toimii miten sattuu joten ei kaikki ole kunnossa ja sen huomaa;(
        Mutta täytyy yrittää vain olla positiivinen jotta paranisi mahdollisimman hyvin:o
        Oliko sinulla raspikurkku kasvain pahanlaatuinen?

        lisäksi levinnyt lähialueen imusolmukkeisiin ja etäpesäke maksassa. Kun lisäksi löytyi kasvain myös munuaisista niin tämä on ollut vähän vähemmän hauska kesä. Munuaisen poisto on takanapäin ja odottelen maksan etäpesäkkeen hoitojen alkamista (sytot). Se hemoglobiini kyllä tipahtaa kun kasvain vuotaa verta. Minullakin oli loppuvaiheessa jo selviä anemian oireita jotka sitten häipyi kun oli kasvain leikattu ja vähän toipunut siitä.


      • piispanlaine
        Raspikurkku kirjoitti:

        lisäksi levinnyt lähialueen imusolmukkeisiin ja etäpesäke maksassa. Kun lisäksi löytyi kasvain myös munuaisista niin tämä on ollut vähän vähemmän hauska kesä. Munuaisen poisto on takanapäin ja odottelen maksan etäpesäkkeen hoitojen alkamista (sytot). Se hemoglobiini kyllä tipahtaa kun kasvain vuotaa verta. Minullakin oli loppuvaiheessa jo selviä anemian oireita jotka sitten häipyi kun oli kasvain leikattu ja vähän toipunut siitä.

        No johan on sinua koiteltu:(
        Milloin sait tiedon tuosta levinneisyydestä, tiedettiinkö se ennen leikkausta vai sen jälkeen?
        Minulla on myös tuolla alueella jänniä tuntemuksia, vatsassa tuntuu sellaista jännää kiristystä ja jos vatsa on kovalla niin silloin tuntuu sillä alueella ihan kipua, oliko sinulla mitään tälläisiä tuntemuksia?
        Ymmärrän kyllä että nämä tuntemukset voivat olla jotain ihan psykosomaattisia, en kyllä usko siihen sillä sen verran todellisia ne ovat.


      • Raspikurkku
        piispanlaine kirjoitti:

        No johan on sinua koiteltu:(
        Milloin sait tiedon tuosta levinneisyydestä, tiedettiinkö se ennen leikkausta vai sen jälkeen?
        Minulla on myös tuolla alueella jänniä tuntemuksia, vatsassa tuntuu sellaista jännää kiristystä ja jos vatsa on kovalla niin silloin tuntuu sillä alueella ihan kipua, oliko sinulla mitään tälläisiä tuntemuksia?
        Ymmärrän kyllä että nämä tuntemukset voivat olla jotain ihan psykosomaattisia, en kyllä usko siihen sillä sen verran todellisia ne ovat.

        nähtiin että oli levinnyt. Maksan etäpesäke näkyi ennen leikkausta tehdyssä ct-kuvauksessa mutta siinä vaiheessa ei tiedetty kumpi oli lähettänyt, munuaissyöpä vai paksusuolen syöpä. Vasta kun saatiin koepala ja se analysoiduksi tiedettiin että kyseessä on pasusuolisyövän metastaasi.
        Minulla ei ollut mitään kivun tunteita tms. oireita, ainoastaan verinen uloste ja suolen epämääräinen toiminta.


      • poikkeus tapaus
        mumsku kirjoitti:

        mieheni on parantunut syövästä.Siitä on nyt päälle 3.vuotta,kun hänet leikattiin.Mutta vatsan toiminta ei ole normalisoitunut,on pitkiä ripuli jaksoja ollut.Hänellä on myös ollut kaksi kertaa vakava suolisto tulehdus,joka on vaatinut parin viikon sairaalahoidon.Syöpä kasvain oli suuri kun se löydettiin.Leikkaus pystyttiin suorittamaan vasta kun kasvain pienennettiin säteillä ja sytoilla.
        Oireina hänellä oli ummetus-ripuli-verinen uloste,yleiskunnon lasku ja raju laihtuminen.
        Leikkausta ja hoitoja ei kannat pelätä,ja mieheni taitaa olla poikkeus,useimmilla suoliston toiminta normalisoituu aika pian hoitojen jälkeen!

        se ettei paksusuoli syöpähoitojen jälkeen suolisto toimi normaalisti.
        Tästä on omaisen kokemus - myös cancerilla on moni kertonut vaikeuksistaan suolen toiminnan suhteen.

        Käykää cancerilla siellä on tästäkin syövästä keskustelua


      • asdfghjklöä
        mumsku kirjoitti:

        mieheni on parantunut syövästä.Siitä on nyt päälle 3.vuotta,kun hänet leikattiin.Mutta vatsan toiminta ei ole normalisoitunut,on pitkiä ripuli jaksoja ollut.Hänellä on myös ollut kaksi kertaa vakava suolisto tulehdus,joka on vaatinut parin viikon sairaalahoidon.Syöpä kasvain oli suuri kun se löydettiin.Leikkaus pystyttiin suorittamaan vasta kun kasvain pienennettiin säteillä ja sytoilla.
        Oireina hänellä oli ummetus-ripuli-verinen uloste,yleiskunnon lasku ja raju laihtuminen.
        Leikkausta ja hoitoja ei kannat pelätä,ja mieheni taitaa olla poikkeus,useimmilla suoliston toiminta normalisoituu aika pian hoitojen jälkeen!

        Mitenkäs hän nykyisin voi, miehesi? Paraniko syöpä häneltä?


      • EnKehtaaMennäLääkäriin

        Tätä palstaa luettuani mulle tuli mieleen, että voisiko kukaan teistä valaista minulle seuraavaa asijaa, kun en oikeen kehtaa mennä vaivani takija lääkärille. Minulla on peräaukossa jokin mötti välillä se tulee ulos peräaukosta ja joskus kun puristan sitä möttijä niin siittä tulee verta välillä se on kosketaessa niin arka etten voi puristaa, ja sitten se välillä tuntuu pinemällätä ja taas välillä suuremalta, voisiko se olla syöpä. Vatsani on esein kovalla ja välillä saattaa tulla ensin kova kökkäre ulostetta ja heti perään hieman ripuli ulostetta. Olisin todella kiitollinnen jos joku lääkäri vaikka voisi komentoida tätä asijaa.


      • JostainLukaisin
        EnKehtaaMennäLääkäriin kirjoitti:

        Tätä palstaa luettuani mulle tuli mieleen, että voisiko kukaan teistä valaista minulle seuraavaa asijaa, kun en oikeen kehtaa mennä vaivani takija lääkärille. Minulla on peräaukossa jokin mötti välillä se tulee ulos peräaukosta ja joskus kun puristan sitä möttijä niin siittä tulee verta välillä se on kosketaessa niin arka etten voi puristaa, ja sitten se välillä tuntuu pinemällätä ja taas välillä suuremalta, voisiko se olla syöpä. Vatsani on esein kovalla ja välillä saattaa tulla ensin kova kökkäre ulostetta ja heti perään hieman ripuli ulostetta. Olisin todella kiitollinnen jos joku lääkäri vaikka voisi komentoida tätä asijaa.

        Jostain taisin lukea tällaisesta. Jos peräaukosta pullistuva uloke on pehmeä ja sileä se olisi peräpukama. Jos se on kova ja röpöläinen pinnaltaan kannattaa mennä varmuuden vuoksi lääkäriin näytille.


    • IlonaK

      Hei. Olen liki samanikäinen kanssasi. Minulta leikattiin paksusuolisyöpä keväällä 2007. Kasvain sijaitsi paksusuolen alkukolmanneksessa, suolen sisäpinnalla. Koko suoli poistettiin ennaltaehkäisevästi, koska perimäni geenivirhe aiheuttaa syöpäkasvaimia. Avannetta ei tehty, uudelleenkytkentää putkistossa kylläkin. Leikkaus tehtiin tähystyksenä (taitava lääkärini puuhasteli kuutisen tuntia skooppeineen).

      Arvelen, että leikkaustapa riippuu paljolti kasvaimen sijainnista, aiemmista leikkauksista (onko kiinnikkeitä) ja myös kasvaimen koosta / levinneisyydestä. Leikkaus voidaan aloittaa tähystysleikkauksena ja jos todetaan, että pitää avata isommin, siirrytään avoleikkaukseen. Ja taitaa leikkaustavan valinta riippua myös lääkäristä - jaksaako suhrata skooppien kanssa...

      Tähystysleikkauksesta toipuminen oli aika nopeaa. Kotiuduin viidentenä päivänä leikkauksesta. Sairauslomaa sain nelisen viikkoa.
      Uusi "putkisto" on vaikuttanut elämään jonkin verran. Ulostaminen on tiheämpää, koska kakkasäilönä toimivaa paksusuolta on jäljellä n. 25 cm entisen reilun metrin sijasta. Ruikulisuoleen on auttanut ViSiblin. Nesteytyksestä pitää pikkusen eri tavalla huolehtia, kun aiempi lempijuomani vesi hulahtaa suoraan läpi - nyt pitää blandata mehun tai mehukeiton kanssa.

      • piispanlaine

        Kiitos kun kirjoitit:) Minut leikkaa Meilahdessa Ilkka Heiskanen niminen kirurgi, ilmeisesti on ihan ammatti-ihminen.
        Mutta kuten aiemmin kirjoitin niin muuta en sitten vielä tiedäkkään.


      • mökin muija

        sinä jatkohoitoja eli sytöjä,vai oliko syöpäsi niin siististi vain suolen sisällä ettei ollut levinnyt imurauhasiin,jos niin on jatkosi on aika helppo,että ei tarvii näitä raskaita jälkihoitoja kokea,mielenkiinnosta kyselen kun oma tapaus on niin samansorttinen.


      • IlonaK
        mökin muija kirjoitti:

        sinä jatkohoitoja eli sytöjä,vai oliko syöpäsi niin siististi vain suolen sisällä ettei ollut levinnyt imurauhasiin,jos niin on jatkosi on aika helppo,että ei tarvii näitä raskaita jälkihoitoja kokea,mielenkiinnosta kyselen kun oma tapaus on niin samansorttinen.

        En saanut jatkohoitoja. Syöpä havaittiin tähystyksessä. Tai oikeastaan syövän esiaste. Paksusuolen poistoon päädyttiin, koska minulla on HNPCC-geenivirhe. Ja hyvä oli, että päädyttiin, koska patologian tuloksissa "oikea" syöpä löytyikin.
        Säde- tai sytostaattihoitoja ei ole tullut, ainakaan vielä.
        Menen ensi viikolla kontrolliin, ja kontrollit jatkuvat ad infinitum, koska geenivirhe altistaa sen jäljelle jääneenkin suolenpätkän. Ja jos tutkimustieto (ja kokemuskin) paikkansa pitää, kyllä siihen loppupätkäänkin syöpä tupsahtaa.
        Olen joskus miettinyt lukiessani ihmisten kokemuksia adjuvanttihoidoista, että olenko päässyt helpolla. No, siinä suhteen olen kokemuksia köyhempi.
        Ajattelisin kuitenkin, että en hirmuisen helpolla ole sinäällään päässyt syövästäkään. Olin 27-vuotias, kun minulta poistettiin kohtu ja munasarjat (kohdun runko-osan syöpä ja munasarjasyöpä), samainen geenivirhe siellä ilmoitteli itsestään. Silloinkin kyllä selvisin pelkillä leikkauksilla.
        Jatkostahan, siis elämän jatkosta ja sen helppoudesta, emme kukaan tiedä. Ja ylipäänsä toinen toistemme elämästä - mitä kaikkea siihen sisältyy.


      • Paras paikka lähimmäisel
        piispanlaine kirjoitti:

        Kiitos kun kirjoitit:) Minut leikkaa Meilahdessa Ilkka Heiskanen niminen kirurgi, ilmeisesti on ihan ammatti-ihminen.
        Mutta kuten aiemmin kirjoitin niin muuta en sitten vielä tiedäkkään.

        Kertokaapa paksusuolensyöpään erikoistuneitä hyviä ammattitaitoisia eikaavia lääkäreutä, ketä on ja missäpäin? Oulussa, Helsingissä, Tampereela ihan missä vaan.


      • entinen-vakkari
        mökin muija kirjoitti:

        sinä jatkohoitoja eli sytöjä,vai oliko syöpäsi niin siististi vain suolen sisällä ettei ollut levinnyt imurauhasiin,jos niin on jatkosi on aika helppo,että ei tarvii näitä raskaita jälkihoitoja kokea,mielenkiinnosta kyselen kun oma tapaus on niin samansorttinen.

        Hei, mitä sinulle kuuluu nykyisin, mökin muija? Muistan sinut hyvin, koska tykkäsin lukea kirjoituksiasi!


    • mökin muija

      meitä lyhytsuolikerhoon kuuluvia täällä.Oma stoorinioli tämä,oireena matala hg ja musta uloste ja suolen tähyssä löyty paksusuolen ihan alkupäässä tuumori suht iso 4*6 sm selvä syöpätyyppinen ja outoa kivulointia oli vuosikausin aikaajoin maksan alapuolella aina lonkkaan asti nosiitä reilu kuukausi pääsin kiiretapauksena leikkaukseen,iso avoleikkaus olin sairaalassa 11 vrk tuli alkuun ongelmaa kun suoli ei auennutkaan,vaan varjoaineröntken sitten avasi sen ja olkoi nopea toipuminen ja kuuden viikon päästä alkoi sytöhoitokuuri joka kestää puoli vuotta ja siksi ajaksi sairasloma oli itsestään selvyys ne määrättiin mulle koska leikkauksessa löytyi imusolmukkeista 3/16 muutoksia.Paksusuolesta poistettiin puolet ja liitettiin yhteen ja nyt se toimii tosi hyvin ei mitää hankaluutta ainakaan,toivottavasti tämä vähän valasi asiaa muutahan en voi tietaa kun oman kokemukseni maallikko kun ole tässäkin asiassa.Mutta ei tarvii pelätä nykyään leikkaus saadaan kaikkineen aika kivuttomaksi ja sekin on yksillöllistä joten voimia sinulle uuden asian edessä kun olet nyt.

      • piispanlaine

        Paksusuolen alkuosassa tai ohutsuolen loppuosassa se minunkin löydös on.
        Pahinta tässä kai on juuri se ettei tiedetä tarkemmin mitä sieltä sitten löytyy...
        Minulla myös on tosiaan niitä kipu/kiristys -tuntemuksia oikealla alavatsalla ja säteillen lantiokuoppaan.
        Ehkä eniten rasittaa pahoinvointi mitä on satunnaisesti aina silloin tällöin, eilen esimerkiksi voin huonosti koko päivän, tänään taas on paljon parempi olo:)


      • mökin muija
        piispanlaine kirjoitti:

        Paksusuolen alkuosassa tai ohutsuolen loppuosassa se minunkin löydös on.
        Pahinta tässä kai on juuri se ettei tiedetä tarkemmin mitä sieltä sitten löytyy...
        Minulla myös on tosiaan niitä kipu/kiristys -tuntemuksia oikealla alavatsalla ja säteillen lantiokuoppaan.
        Ehkä eniten rasittaa pahoinvointi mitä on satunnaisesti aina silloin tällöin, eilen esimerkiksi voin huonosti koko päivän, tänään taas on paljon parempi olo:)

        sinua niinkun oksettaa pitkin päivää,sitä ei kyllä mulla ollut missään vaiheessa nuo kitistävät kivut vaan satunnaisesti nekin joten panin ne millon iskiaksen millon minkäkin syyksi,missään vaiheessa en syöpää epäilly ennekuin kakka musteni.Pääsit kaiketi kiirellisten jonoon jos et niin voi mennä montakin kuukautta ennen kuin leikkuuseen pääset ja se on pelottavaa kun koko ajan ajattelee että se leviää sillä,hoputa tuon pahoivoinnin tiimoilta sitä ja soittele jononhoitajalle ja kerro huolesi.


      • piispanlaine
        mökin muija kirjoitti:

        sinua niinkun oksettaa pitkin päivää,sitä ei kyllä mulla ollut missään vaiheessa nuo kitistävät kivut vaan satunnaisesti nekin joten panin ne millon iskiaksen millon minkäkin syyksi,missään vaiheessa en syöpää epäilly ennekuin kakka musteni.Pääsit kaiketi kiirellisten jonoon jos et niin voi mennä montakin kuukautta ennen kuin leikkuuseen pääset ja se on pelottavaa kun koko ajan ajattelee että se leviää sillä,hoputa tuon pahoivoinnin tiimoilta sitä ja soittele jononhoitajalle ja kerro huolesi.

        Välillä menee pitempiäkin aikoja ilman pahoinvointia ja silloin tuntuu heti paremmalta mutta sitten saatta taas mennä pitkiäkin aikoja että pahoinvointia on päivittäin:(
        Lähete meni ykkös-kiireellisenä joten ei pitäisi pitkää aikaa mennä, toivotaan ainakin niin:)


      • mökin muija
        piispanlaine kirjoitti:

        Välillä menee pitempiäkin aikoja ilman pahoinvointia ja silloin tuntuu heti paremmalta mutta sitten saatta taas mennä pitkiäkin aikoja että pahoinvointia on päivittäin:(
        Lähete meni ykkös-kiireellisenä joten ei pitäisi pitkää aikaa mennä, toivotaan ainakin niin:)

        syynä sinun pahoinvointiin se tämä kasvain ahdistaisi suolensisällön kulkua eteenpäin,mulla kun sen tempun teki silloin leikkuun jälkeen kun suoli ei auennut niin oksensin kaiken minkä suusta alas panin,ennenkuin lääkäri sen hoksasi ja sain suolen avasun varjoaineen avulla,en halua pelotella mutta en voi vaijetakkaan kokemukseni perusteella,kuinkas sulla tuo kakkapuoli on tominut onko muutoksia siinä ollut?


      • piispanlaine
        mökin muija kirjoitti:

        syynä sinun pahoinvointiin se tämä kasvain ahdistaisi suolensisällön kulkua eteenpäin,mulla kun sen tempun teki silloin leikkuun jälkeen kun suoli ei auennut niin oksensin kaiken minkä suusta alas panin,ennenkuin lääkäri sen hoksasi ja sain suolen avasun varjoaineen avulla,en halua pelotella mutta en voi vaijetakkaan kokemukseni perusteella,kuinkas sulla tuo kakkapuoli on tominut onko muutoksia siinä ollut?

        Siinä on kovastikkin vaihtelua, välillä hillitöntä ripulia ja pelottavia kouristuksia ja sitten taas on välillä tosi kovalla eli suomeksi sanottuna toimii miten milloinkin.
        Olen kyllä huomannut että silloin kun on kovalla eikä vatsa oikein kunnolla toimi niin on sitä pahoinvointia, ehkäpä onkin hyvä että on sitä ripulia niin röörit aukeaa aina ainakin hetkittäin:)
        Hemoglobiini minulla on todella vuoden aikana tipahtanut pelottavan alas mutta itse en ole huomannut että erityisen paljon verta olisi tullut.


      • -ra
        piispanlaine kirjoitti:

        Siinä on kovastikkin vaihtelua, välillä hillitöntä ripulia ja pelottavia kouristuksia ja sitten taas on välillä tosi kovalla eli suomeksi sanottuna toimii miten milloinkin.
        Olen kyllä huomannut että silloin kun on kovalla eikä vatsa oikein kunnolla toimi niin on sitä pahoinvointia, ehkäpä onkin hyvä että on sitä ripulia niin röörit aukeaa aina ainakin hetkittäin:)
        Hemoglobiini minulla on todella vuoden aikana tipahtanut pelottavan alas mutta itse en ole huomannut että erityisen paljon verta olisi tullut.

        Samoin minulla on ollut ripulia pidemmän aikaa vatsaa polttaa ja oksennukseen meinaan tukehtua joinajin öinä,nyt pääsen tähystykseen


      • Toivoton oot
        -ra kirjoitti:

        Samoin minulla on ollut ripulia pidemmän aikaa vatsaa polttaa ja oksennukseen meinaan tukehtua joinajin öinä,nyt pääsen tähystykseen

        Ahaa, näin sulla on ollut vuosia,ikävää että et saa mitään hoitoo? Onks sulla itelä mitään aavistusta,miksei lääkärit ota sua vakvasti?

        Rinta syöpäsi syksyllä 2013 on vielä hoitamatta,sun tarttee tehä ilmoitus näistä sua hoitavista lääkäreistä,kun et saa hoitoo.

        On laki olemassa, suomessa,että jokaisella on oikeus saada hoitoa,miksi oot poikkeus?


      • Jäitä hattuun,
        Toivoton oot kirjoitti:

        Ahaa, näin sulla on ollut vuosia,ikävää että et saa mitään hoitoo? Onks sulla itelä mitään aavistusta,miksei lääkärit ota sua vakvasti?

        Rinta syöpäsi syksyllä 2013 on vielä hoitamatta,sun tarttee tehä ilmoitus näistä sua hoitavista lääkäreistä,kun et saa hoitoo.

        On laki olemassa, suomessa,että jokaisella on oikeus saada hoitoa,miksi oot poikkeus?

        ira vastailee vanhoihin ketjuihin ,joiden muut henkilöt ovat jo lakanneet kirjoittelun ajat sitten ja vastailee tullen-mene n kuten jo vuosia olemme huomanneet. En näkisi tarvetta provosoida hänen viestejää,tai mopo karkaa käsistä ja se sekoittaa lisää iran mieltä .


    • millanin

      Jaakob 5:14-16
      14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
      15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
      16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

      • hk..lenkki

        mulla todettiin paksusuolen syöpä puoli hk..lenkkiä pitkä .lääkäri sanoi ei auta rukous leikata täytyy,ja leikattiin,voin hyvin.jos olisin vain rukoillut,lapsillani ei olis enään äitiä.herra tietää vaan ei sano.silloin pitää päättää itse.ei se elämä tai sairaus rukoilemalla parane,meidät on luotu pitämään itsestämme huoli.se on kaiken tarkoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe