10v.ja kommentoi siivoustyötä

äiteex4

lueskelin mollin sivuja tossa.osita siivoustyöt.lapseni 10v.kommentoi..miks luet siivous työpaikkoja?etkö vois mennä kunnon töihin!
kysyin mitä tarkoitat?mihin kunnon töihin?kauppaanko(on ns.oma alani.mutta siivoillut olen nyt muutaman vuoden.
niin kommentoi muksu!sellaseen työhön joka ei oo niin noloa!
koitimpa sitten selittää että ei ole noloa.mutta kymmenen vuotiaan ajatuksissa on noloa kun äiti on siivoustyössä.että näin.

9

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmu

on lapsia sekä lastenlapsia eikä kukaan heistä ole hävennyt siivoustyötä mitenkään, ei minun eikä heidän itsensäkään osalta.
      Tyttäreni on kouluttautunut siivousteknikko, mutta nyt kylläkin hoitoalalla.
      Poikani ajaa rekkaa, mutta opiskeluaikana hän teki myös siivoustyötä lisätienestinä.
      Nyt molemmat tyttärenlapset (15 ja 16 v.) ansaitsevat taskurahaa siivoamalla.
      Ei tosiaankaan kukaan häpeä, että minä olen siivooja.

• siivooja-äiti

Oletpa kuitenkin yrittänyt saada lastasi ymmärtämään että kaikki työ on tarpeellista ja kunnioitettavaa. Nostan hattua sinulle siitä. Minä olen siivousalan yrittäjänä ollut 26 vuotta ja elättänyt lapseni yksin, näillä siivoustöilläni. En lähtisi muulle alalle mistään hinnasta. Koen työni tärkeäksi ja kun saan vielä palautetta asiakkailta ja kotoa lapsiltani. Olen silloin täyttänyt paikkani tässä työ-yhteisössä. Olemme lasten kanssa
      keskustelleet työnkuvastani ja olen kysynyt että häpeävätkö he minuntyötäni. He ovat sanoneet että ei missään nimessä, vaan he ovat ylpyitä äidistään ja että meillä on koti siisti ja kaunis, ei mitään ihmeellisisä merkkivaatteita , jotain fiksua kuitenkin, ulkomailla 1-2 krt vuodessa. Eli siivooja on se jota haukutaan ja moititaan mutta itse ei olla valmiita tekemään hänen työtään , ja jos konttoristi on poissa ei kukaan sano et helvetti kun tuokin on poissa, mut annappas kun siivooja on 1-2 pv poissa niin avot.. jopas äläkkä nousee kun kukaan ei siivoa.

• arargarg

Kyllä minua itseänikin nolottaisi olla aikuisena pelkkä siivooja. Mielestäni siivoushommat kuuluvat nuorille, jotka eivät ole vielä ehtineet itsellensä parempaa työtä hommata. Itse olen ollut vuoden ajan siivooja, kun en ole vielä sopivaan kouluun päässyt.

• NoWayMan

Siivoaminen on yksi tärkeimpiä töitä mitä ihmisellä voi olla.Eläminen ilman siivoojia on mahdotonta! Kaikki ei vaan halua myöntää tosiasioita.

Kaikenmaailman liliukset ne turhaa porukkaa on,ja noloja kun ovat ihmisten elättejä...

• siivoilija

Et voi olla tosissasi. Kirjoitit tuon varmasti ilkeyttäsi tänne.

Jos siivoojina olis vain nuoria,jotka eivät ole käyneet alan koulua,jälki olisi kyllä sen näköistäkin!

Siivoustakin on niin monenlaista,että jos sairaalassakin vai "kakarat" siivoisivat, kyllä sairaudet räjähtäisivät käsiin ja ihmisiä kuolisi. Vaatisitko itsellesi sairaalassa ammattisiivoojan vai antaisitko nuoren tyttösen heilua rätin kanssa täysin kouluttamattomana,tietämättömänä siivousaineista ja -tekniikoista?
        Koulutuksen saanut siivooja on motivoitunut työhönsä. Nuoret eivät yleensä.

Kyllä siivousfirmat odottavat,että siivooja tullessaan töihin,osaa jo sen homman. Ei jokaista nuorta voi kouluttaa hommaansa. He kuitenkin jaksavat sitä hommaa vain hetken.

Firmalle tulisi vain kokoajan valituksia,kun siivooja ei osaa ...pinnat voi ihan helposti pilata väärillä aineilla. Se vasta kalliiksi tulee.

• se sama
        siivoilija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Kirjoitit tuon varmasti ilkeyttäsi tänne.

Jos siivoojina olis vain nuoria,jotka eivät ole käyneet alan koulua,jälki olisi kyllä sen näköistäkin!

Siivoustakin on niin monenlaista,että jos sairaalassakin vai "kakarat" siivoisivat, kyllä sairaudet räjähtäisivät käsiin ja ihmisiä kuolisi. Vaatisitko itsellesi sairaalassa ammattisiivoojan vai antaisitko nuoren tyttösen heilua rätin kanssa täysin kouluttamattomana,tietämättömänä siivousaineista ja -tekniikoista?
        Koulutuksen saanut siivooja on motivoitunut työhönsä. Nuoret eivät yleensä.

Kyllä siivousfirmat odottavat,että siivooja tullessaan töihin,osaa jo sen homman. Ei jokaista nuorta voi kouluttaa hommaansa. He kuitenkin jaksavat sitä hommaa vain hetken.

Firmalle tulisi vain kokoajan valituksia,kun siivooja ei osaa ...pinnat voi ihan helposti pilata väärillä aineilla. Se vasta kalliiksi tulee.

Puhuin lähinnä itseni puolesta, en todellakaan arvostaisi itseäni, jos olisin vielä aikuisenakin siivooja. Onhan siivous tärkeää työtä ja arvostan ihmisiä, jotka sellaista paskasti palkattua hommaa jaksavat puurtaa vanhoinakin. Mutta kannattaako mennä siitä, mistä aita on matalin? Ärsyttää eniten aikuiset siivoojat, jotka kiukuttelevat matalista palkoista. Mitäs ovat siivoojia, jos kerran homma ärsyttää? Harvat ihmiset ovat vain yhdellä alalla lahjakkaita ja kannattaako aina mennä siitä, missä aita on matalin?

• laitoshuoltaja
        se sama kirjoitti:

Puhuin lähinnä itseni puolesta, en todellakaan arvostaisi itseäni, jos olisin vielä aikuisenakin siivooja. Onhan siivous tärkeää työtä ja arvostan ihmisiä, jotka sellaista paskasti palkattua hommaa jaksavat puurtaa vanhoinakin. Mutta kannattaako mennä siitä, mistä aita on matalin? Ärsyttää eniten aikuiset siivoojat, jotka kiukuttelevat matalista palkoista. Mitäs ovat siivoojia, jos kerran homma ärsyttää? Harvat ihmiset ovat vain yhdellä alalla lahjakkaita ja kannattaako aina mennä siitä, missä aita on matalin?

hohhoijaa...kerro sit meille muutaman vuoden päästä kuinka "hyvissä" hommissa olet...okei?

• moppi2
        se sama kirjoitti:

eli mitä tarkoitat tällä?alalla on ihmisiä paljon jotka ovat tehneet tästä ammatin joko koulutuksen tai pitkän kokemuksensa kautta alalla.itse olen käynyt aikoinani vain ihan sen ajan koulut,mutta sen jälkeen suorittanut ammattitutkinnon ravintolan ja kaupan alalta,ja myös työskennellyt alalla.ei se hauskaa ole viettää puolikolmeen prikka kädessä enemmän tai vähemmän juopuneiden kanssa,tai olla kaupassa nykyään jo yötäpäivää ja joka viikonpäivä.eli hommasin sen ammattitutkinnon siivouksesta,ja katunut en ole päivääkään,vuosipoikineen on mennyt,kakrut on kasvanneet,siivousta ammatikseen ei valinnut kuin keskimmäinen(paremmalla palkalla ja hienommalla ammattinimikkeellä,eli ei rivisiivooja,hänkin alalla jo monia vuosia)toiset ei ainakaan ole hävenneet sitä että mutsi on "vaan siivooja".ammatin arvostus ja palkka kulkee käsikädessä,mutta jos tekijät itse häpeää ammattiaan kannattaa alkaa vaikka työttömäksi.katsoppas se korkeimminkin palkattu tarvitsee sen joka yleensä mahdollistaa muitten tekemiset.jollei itse nokkaansa nosta,kuka sen tekee.tälläisiä kommentteja kuin esitit lisää vaan..haluatko lisää esim.näitä kiinalaisia jota nyt on jo täällä..--eli siivoustyö olisi amerikan malliin jonkun etnisen taustan omaavien hommaa,ja kaikki muut olisi.esim.it-alalla

• äiti 39v
        se sama kirjoitti:

siivosin nuorena.sitten äippälomaa ja siivousta iltatöinä.
        työskentelin kaupanalalla ja siitä noin viisi vuotta pienehkössä myymälässä myymäläpäällikkönä.liksa oli aika ok.työkin aika ok.illat ja viikonloput töissä.aina valmiudessa.töissä kun oli ongelmia,sairauksia,pakasteet hajoili jne.
        ei ollut äippä paljon kotona.
        silmät aukesivat vasta kun itse aloin sairastelemaan.tosin pois ei töistä voinnut olla.paine oli kovaa.otin lopputilin.huomasin että olen antanut työlle kaiken,oho olipas muksut kasvaneet.menin iltasiivous hommiin,sain laittaa pienet aamuisin koulutielle,olla kotona vastassa kun tulivat.lähteä töihin erittäin joustavin ajoin..kunhan aamuksi oli työ tehty.tuntipalkka tietysti huono ja paljon huonompi.mutta urakalla pystyin tekemään kylläkin esim.kahdeksan tunnin aluetta kuuteen tuntiin.
        toki on nimellisesti ja rahallisesti hienompaa olla myymäläpäällikkö kuin siivooja.
        mutta omaa valintaa.valintaani tyytyväinen,kohteluun asiakkailta tms.ei tule oltua aina tyytyväinen.koppavat katseet.ei tervehtimiset ynm.mielessäni mietinkin siivoillessani että eivät ole kovinkaan fiksuja,tai kovinkaan onnellisia elämässään.nämä siis jotka siivoojaa pitävät heti täysin alaarvoisena ihmisenä.
        tänä päivänä tiedän ansaitsevan enemmän kuin vaikka toimiston norm.työntekijä(tyypillinen valittaja siivoojista)mutta joskus tekisi se sanoakkin.
        kun nyt mietin että palaisinkohan vaikka myymälä alalle takaisin,en usko että kovinkaan helposti.teen työtä hiki valuen.urakalla ja toki usein tympääntyneenä.mutta valintani on ehdottomasti siivous.
        vabhin lapsi opiskelee ja toivon hänen löytävän alan ja työn joka on haastavaa ja palkitsevaa.hänkin siivoo lisätienestejä!onneksi nuoret saavat työtä siivousalalta!tätä harva nuori osaa arvostaa!mutta ei minunkaan nuori meinaa siivota tulevaisuudessa.ei kuulemma missään nimessä!
        eri aloja itse olen kokeillut.pärjännyt hyvin.eli siitä ei ole kyse.
        oma valintani siivoustyö.sitten työstäminen omalla yrityksellä.sekä lisäksi työnteko toisille siivousyrityksille jos omalla ei tarpeeksi työtä.
        tätä nyt tällä hetkellä.sitähän ei tiedä mitä parin vuoden kuluttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe