Mun ongelma

Tässä.

Kesällä murtautuivat 14-16v pojat ok taloni kellariin ja veivät tavaroita joilla oli arvoa. Vielä edellisenä päivänä olin kotona ja 2 tuttua poikaa soitti kysyen hintaa yhdestä tavarasta, sanoin etten myy ja en ole kotona koko päivänä kun oli juhannus. Huomasin rikoksen seuraavana päivänä ja epäilin heti näitä ja uhkailin puhelimes niitä. Kiistivät käyneensä. Tein ilmoituksen. Viikon päästä näiden jätkien isä tuli perheineen kännis pihaani yöllä ja uhkaili, joten soitin poliisit, kumpikaan ei syyttänyt mistään poliisi sopi asian. Mistä tiedän olenko vääräs epäilyjeni kans, tunnen itseni nöyryytetyksi ja lähes 2v tapahtuneesta ahdistaa ja vituttaa jatkuvasti. Ainoa vihje on salatut numerot joista tuntematon poika soitti mulle ja kertoi mistä löydän puolet osista. Mulle soiteltiin uhkauspuheluja ja pilareita. Poliisi ei tee oikein mitään enää, odottelen auttaako valitus mihinkään. Masentaa ja tunnen kostonhimoa, haluan saada mysteerin auki!

4

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i9ierie0o

      Palkkaa yksityisetsivä! se maksaa kyllä mutta saatpahan hyvän mielen,korvauksia varkaudesta ja uhkailusta sekä varastetut omaisuudet takaisin! yksityisetsivät osaavat jäljittää numeroita vaikka ovatkin tuntemattomista soitettuja sekä nopeammin ottaa pojat kiinni kuin tavallinen poliisi!

    • TeeOoKoo

      Mutta eipä asiaa auta enään mikään.

      Itse asun Helsingin laitamilla, omakotitalossa. Tämä oli vanhempieni asunto ja kun äitini kuoli ja isä muutti pois, sain talon ainoana lapsena itselleni. Isäni oli asianajaja ja hän oli asentanut taloonsa Securitaksen valvontajärjestelmän. Ensin se tuntui hölmöltä, mutta totuushan on, että isälläni luonnollisesti oli myös murhaajia vihollisenaan. Häntä uhkailtiin ja se oli jokapäiväistä. Uhkauskirjeitä, tuntemattomia soittoja jne. Poliisit eivät tietenkään tähän enään ottaneet kantaa, sillä he eivät voinneet työllistää poliiseja katsomaan isäni perään kokoajan joten lopputulos oli Securitaksen palvelut.

      Securitaksen sivulla oleva teksti:

      "Paketin langattomaan 8-silmukkaiseen hälytysjärjestelmään sisältyy käyttönäppäimistö, GSM-modeemi, liikeilmaisimia 2 kpl, savuilmaisin, luvattomasta tunkeutumisesta ilmoittava oven magneettikosketin, kaukosäädin, turvatarrat sekä tarvittava huolto ja ylläpito koko 3-vuotisen sopimuskauden ajan."

      Tämän lisäksi vartijat käyvät säännöllisin väliajoin tarkistamassa että kaikki on kunnossa. Hälytyksen tullessa vartiointikeskukseen, he lähettävät lähimmän yksikön tarkistamaan tilanne ja tarvittaessa päivystäjä hälyttää myös apuvoimia ja viranomaiset paikalle.

      Kaiken tämän lisäksi talossa terassia, joka olisi ihanteellinen paikka murtovarkaan tulla sisään taloon kolmen suuren ikkunan ja lasioven kautta, vartioi tallentava kamera joka alkaa tallentamaan kun liikeherkkä valo syttyy.

      Securitaksen hälytysjärjestelmän vuoksi, kotivakuutus on laskenut puoleen. Kiinteistön arvo pelkästään näiden hälytysten kanssa on noussut isäni mukaan n. 10.000€ (tulos on muutaman vuoden vanha, en ole tarkistanut arvoa).

      MUTTA TÄMÄN LISÄKSI Securitas pulittaa tästä turvasta VAIN 39€/kk! Se on pieni hinta siitä, että saan VARMASTI murtovarkaan kiinni, mikäli sellainen tulee tai uskaltaa tulla, joka ikkunassa ja ovessa olevien tarrojen vuoksi.

      Suosittelen kaikille. Tuntuuhan se vähän liioitetulta, myönnän itsekin. Mutta sitten mietin miksi se alunperin tähän taloon laitettiin.. Isälläni oli hyvä syy ja maksan onnellisesti tuon 39€ noin suuresta hyödystä.

      Terassin kamera ei kuulu securitakselle mutta se on silti oma varotoimi. Se on seinään osittain upotettu ja sisällä oman yksikkönsä omaava valvontakamera, jonka asetuksia on koneelta helppo ohjata.
      Nukun yöni rauhassa, käyn töissä ja viettelen kesälomaani ulkomailla täydessä stressivapaassa ilmastossa kun tiedän, että taloni on 24 tuntia vuorokaudessa vartioitu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe