Nurkkien maalaus (sisänurkka ja ulkokulma)

Mitenkäs?

Kun maaleina on kahta eri väriä, niin sisänurkanhan voi maalata saumaan tai siten, että toinen väri jatkuu 0,5-1cm pienemmän seinän päälle.

Mutta mitenkäs ulkokulma maalataan, jossa väri vaihtuu toiseksi?

T:n muotoinen seinä, jossa T:n "hattu" kuvastaa nyt pitkinä jatkuvia seiniä, ja seinästä törröttää T:n jalka lyhkäsenä seinän pätkänä. Kuinka tuo lyhkäsen seinän ulkokulma maalataan, kun väri vaihtuu ulkokulman rajalla? Eli siis, jos tuo vasemmanpuolenen osa tuosta T-kirjaimesta on punainen mukaan lukien T:n kanta kanta. Oikeapuoli on taas vihreä (alkaa kannan oikeasta kulmasta kulmasta (itse kanta oli punainen)), niin kuinka tuo T:n kannan ja oikean puoleinen kulma oikein maalataan?

Alla olevassa havainnollisessa kuvassa 1 = punainen ja 2 on vihreä ___ kuvaa pitkää seinää eli on tuo T:n hattu

_________
11T22222
111

Siis tuo 1:n ja 2:n välisen (oikean ulkokulman) kulman maalaus?

Onpa hankala selittää ilman kuvaa :)

11

11087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ihan tarkkaan siihen nurkkaan on aika mahdotonta saada siistiä rajausta (toisen seinän maali tuppaa 'paistamaan' seinän päädyssäkin). Vedä se seinän päädyn maali muutaman millin verran kulman yli ja teippirajauksella vaihda siitä toiseen väriin.

Eli jos ymmärsin oikein selostuksesi, niin maalaa ensin se vihreä väri kulmaan saakka. Sen kuivuttua tee teippirajaus vihreälle seinälle muutaman millin päähän kulmasta ja maalaa punainen väri seinän päätyyn ja kulman yli teippiin saakka.

• äläkä suttaa

Ammattimaalarit (=maalarimestarit) rajaavat aina siten, että tummempi väri jää sentin verran vajaaksi, oli sitten kyse sisä- tai ulkonurkasta. Nurkathan tuppavat olemaan vallan muuta kuin suoria, joten juuri nurkassa vaihtuva värin rajaus paistaa silmään kuin aamuaurinko. Sitä paitsi on vaikeaa tehdä siisti rajaus prikulleen nurkkaan.

Osta itsellesi rajaaja ja tee sillä äläkä tuhtaa niiden teippien kanssa. Ei siitä tule siistiä. rajaajalla saa ekakertalainen poropeukalokin aikaan jälkeä, jota kelpaa katsella.

Minusta 5 mm on liian vähän, 10 mm sopiva.

Jos yhdellä seinällä on tapetti ja toisella ei, jätetään tapetti sentin vajaaksi nurkasta.

• no ei varmasti!

No, ei varmasti maalata ulkokulmasta yhtä senttiä toiselle seinälle. Sitähän kysyisi, mikä ihmee raita tuossa seinän reunassa kulkee xD

5 mm maksimi ja teippirajaus.

Ja onko sillä väliä onko se ulkokulma suora vai ei? Maalia voi vapaasti vääntää, kääntää ja kiertää. Sisäkulma voi olla toinen, mutta minun silmäni eivät ainakaan erota kuinka monta milliä seinä on "vino", vaikka olisi musta ja valkoinen maali rinnakkain.

• kolla auttaa
        no ei varmasti! kirjoitti:

No, ei varmasti maalata ulkokulmasta yhtä senttiä toiselle seinälle. Sitähän kysyisi, mikä ihmee raita tuossa seinän reunassa kulkee xD

Ja onko sillä väliä onko se ulkokulma suora vai ei? Maalia voi vapaasti vääntää, kääntää ja kiertää. Sisäkulma voi olla toinen, mutta minun silmäni eivät ainakaan erota kuinka monta milliä seinä on "vino", vaikka olisi musta ja valkoinen maali rinnakkain.

Ei se nurkka ole välttämättä "vino", se voi olla "laineikas" tai "kihara".
        Havaintokyky on erilainen, samoin näkökyky. Kyllä minä ainakin näen, onko tehty sutta vai ei.

• målare
        no ei varmasti! kirjoitti:

amatöörit ne käyttää teippiä, ja yleensä se maali menee teipin alle ja näyttää kamalalta

• ammattilaiset
        målare kirjoitti:

amatöörit ne käyttää teippiä, ja yleensä se maali menee teipin alle ja näyttää kamalalta

teippiä käyttää. ne vaan ei tunge maalia teipin alle... maalari 52v.

• pintakäs. opiskelija..
        ammattilaiset kirjoitti:

teippiä käyttää. ne vaan ei tunge maalia teipin alle... maalari 52v.

kun meille on sanottu että maalari teippiä ei saa käyttää ollenkaa??!!!:) Toisinsanoen, oon nyt vuoden maalannut tarvitsematta teippiä...

• te.
        pintakäs. opiskelija.. kirjoitti:

kun meille on sanottu että maalari teippiä ei saa käyttää ollenkaa??!!!:) Toisinsanoen, oon nyt vuoden maalannut tarvitsematta teippiä...

suojaatte jalka listat? vai eikö vielä ole opetettu...

• maalari opiskelija..
        te. kirjoitti:

Tähän asti ollaan suojattu ne pahvilla ja toki pahvit teipataan yhteen jne..mut esim. listat katossa rahjataan vaan siveltimellä..eikä niitä jalkalistojakaa tarviis teipata jos maali ei valuis...oppii aikas lailla tarkkuutta:)

• sdlkfök
        te. kirjoitti:

Jos halutaan tehdä hyvää jälkeä, jalkalistat ja karmilistat poistetaan. Samoin sähkörasioiden kannet.
        Tietämättömät ja laiskat tuhraa teipin kanssa ja jälki on sen näköistä.

• toimii laineikkaalla pinnalla?
        kolla auttaa kirjoitti:

Ei se nurkka ole välttämättä "vino", se voi olla "laineikas" tai "kihara".
        Havaintokyky on erilainen, samoin näkökyky. Kyllä minä ainakin näen, onko tehty sutta vai ei.

"Ei se nurkka ole välttämättä "vino", se voi olla "laineikas" tai "kihara"."

Nyt kun vedät tuota pintaa pitkin sitten rajaajalla sen sentin raidan, niin onko raita sen jälkeen suora vai laineikas xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe