Avoin yliopisto etänä

mahdollista?

Mahtaako kukaan tietää, onko avoimen yliopiston kurssit mahdollista suorittaa täysin etäopiskeluna? Paikkakunnallani ei yliopistoa ole, mutta nykyinen opiskelupaikka ja työt taas on, ja niistä en karsisi luopua...

Miten on, onko mahdollista suorittaa työnteon ja muun opiskelun ohella? Tenttipäivistäkään en voisi varmuudella sanoa, että pääsisin paikalle.

Kurssista sen verran että tämä on se, mikä kiinnostaisi: http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Opetustarjonta/StudyUnit.aspx?StyleSuffix=UrlQuery&StudyUnitId=7176eee8-d806-4e99-91fd-905c8106f2f4

Tuota sivustoakin olen yrittänyt vilkaista, mutta tietoa on niin paljon että maallikolla menee silmät ristiin. :)

3

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avointa

      Noissa opinnoissa näyttää olevan, että ne pystyy kokonaan suorittamaan etänä. En kyllä tajua, miksi tuossa yhdessä on jotain "luentoaikoja", olisiko luennot jossain netissä tai jotain, mutta muutenhan nuo ovat kirjatenttejä, tai tenttipäivistä riippumattomia esseitä. Yleensä avoimen kokonaisuuksissa on aika pitkä aika ja sovelluksen varaa kurssien suorittamisessa, että hyvin pystyy samalla tekemään töitä ja ne pitämään etusijalla.

    • OpenUniversity

      avoimen opinnot ovat nimenomaan ajateltu työssäkäyville ihmisille, siksi esim. luennot ovat iltaisin ja viikonloppuisin, samoin tentit viikonloppuisin.

      Olitko ajatellut tuota koko sosiologian approa, Jyväskylään? No äkkiseltään näyttäisi siltä (ihan vilaukselta katsoin linkistäsi), että ainoastaan tuon sosiologian johdantokurssin SOSP100 luennot vaatisivat läsnäoloa (tosin ne ovat jo tältä syksyltä menneet). Muuten näyttäisi olevan mahdollista suorittaa esseetehtävinä, eli kotona kirjoitettavina tehtävinä. Kannattaa katsoa, että mikä tuo em. jakson Verkkokurssi 1.10.-29.10.2008 on! Tuolla sivuilla on yhteystiedot koulutussihteerille, ota ihan rohkeasti yhteyttä sinne ja kysy, jos on epäselvää.

    • avoimen suunnittelija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe