Salama ei toimi?

Ellae

Ongelma on nyt sen näkönen,että mulla on Nikon D40 ja yhtäkkiä salama ei nyt sitten toimikkaan vaan kuuluu pelkkä naksahdus kun sen pitäisi tulla. Apuvalokaan ei toimi. Kaikkeni oon koittanu mut ei toimi. Mikä avuksi? :(

7

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palanut?

Käytä kameraliikkeessä tsekattavana.

• Ellae

sen polttimon itse vaihtaa?

• Camera obscura

Tee seuraavanlainen testi:Kytke kameraan virta,aseta toimintotilaksi AUTO,mene pimeään huoneeseen ja paina laukaisinta.Nousiko kameran oma salama esiin?
      Jos ei noussut, on tosiaan joku ongelma.

• Ellae

Koitin tuotakin,mutta eipä salama toimi se tulee kyllä esiin. Taitaa sitten olla polttimo palanut?

• muutakin
        Ellae kirjoitti:

Koitin tuotakin,mutta eipä salama toimi se tulee kyllä esiin. Taitaa sitten olla polttimo palanut?

Salamassa on paljon muutakin kuin "polttimo" joka on kaasupurkausputki. Salama sisältää erinäisiä komponentteja jotka ovat kameran sisällä. Missä tahansa niistä voi olla vikaa. En suosittele kameran availemista. Itse asiassa välähdysputkeen tulee usean sadan voltin jännite joka jo sinällään on terveysriski. Kiikuta kamera huoltoon korjattavaksi. Itse "korjaamalla" saatat havaita omistavasi entisen kameran. Jos takuu on ohi, ulkoinen salamalaite saattaisi olla halvempi ratkaisu ongelmaan. Pyydä huollosta hinta-arvio.

• Ellae.
        muutakin kirjoitti:

Salamassa on paljon muutakin kuin "polttimo" joka on kaasupurkausputki. Salama sisältää erinäisiä komponentteja jotka ovat kameran sisällä. Missä tahansa niistä voi olla vikaa. En suosittele kameran availemista. Itse asiassa välähdysputkeen tulee usean sadan voltin jännite joka jo sinällään on terveysriski. Kiikuta kamera huoltoon korjattavaksi. Itse "korjaamalla" saatat havaita omistavasi entisen kameran. Jos takuu on ohi, ulkoinen salamalaite saattaisi olla halvempi ratkaisu ongelmaan. Pyydä huollosta hinta-arvio.

En todellakaan itse aio mitenkään koskea tuohon kameraan. Se olisi varmasti rikki sen jälkeen =D Oli tuo kamera kovassa käytössä ja sen jälkeen ei toiminut. Noh vien sen liikkeeseen katottavaks (=

• Camera obscura

Kannattaa harkita myös erillissalaman ostoa.Sen jälki on parempaa ja saa kääntyvän välähdyspään, jolloin valaistuksestakin tulee katon kautta heijastettuna luonnollisempaa.
      Eikä maksa edes maltaita.Esim:
      http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=5090

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe