Ongelma on nyt sen näkönen,että mulla on Nikon D40 ja yhtäkkiä salama ei nyt sitten toimikkaan vaan kuuluu pelkkä naksahdus kun sen pitäisi tulla. Apuvalokaan ei toimi. Kaikkeni oon koittanu mut ei toimi. Mikä avuksi? :(
Salama ei toimi?
7
1045
Vastaukset
- palanut?
Käytä kameraliikkeessä tsekattavana.
- Ellae
sen polttimon itse vaihtaa?
- Camera obscura
Tee seuraavanlainen testi:Kytke kameraan virta,aseta toimintotilaksi AUTO,mene pimeään huoneeseen ja paina laukaisinta.Nousiko kameran oma salama esiin?
Jos ei noussut, on tosiaan joku ongelma.- Ellae
Koitin tuotakin,mutta eipä salama toimi se tulee kyllä esiin. Taitaa sitten olla polttimo palanut?
- muutakin
Ellae kirjoitti:
Koitin tuotakin,mutta eipä salama toimi se tulee kyllä esiin. Taitaa sitten olla polttimo palanut?
Salamassa on paljon muutakin kuin "polttimo" joka on kaasupurkausputki. Salama sisältää erinäisiä komponentteja jotka ovat kameran sisällä. Missä tahansa niistä voi olla vikaa. En suosittele kameran availemista. Itse asiassa välähdysputkeen tulee usean sadan voltin jännite joka jo sinällään on terveysriski. Kiikuta kamera huoltoon korjattavaksi. Itse "korjaamalla" saatat havaita omistavasi entisen kameran. Jos takuu on ohi, ulkoinen salamalaite saattaisi olla halvempi ratkaisu ongelmaan. Pyydä huollosta hinta-arvio.
- Ellae.
muutakin kirjoitti:
Salamassa on paljon muutakin kuin "polttimo" joka on kaasupurkausputki. Salama sisältää erinäisiä komponentteja jotka ovat kameran sisällä. Missä tahansa niistä voi olla vikaa. En suosittele kameran availemista. Itse asiassa välähdysputkeen tulee usean sadan voltin jännite joka jo sinällään on terveysriski. Kiikuta kamera huoltoon korjattavaksi. Itse "korjaamalla" saatat havaita omistavasi entisen kameran. Jos takuu on ohi, ulkoinen salamalaite saattaisi olla halvempi ratkaisu ongelmaan. Pyydä huollosta hinta-arvio.
En todellakaan itse aio mitenkään koskea tuohon kameraan. Se olisi varmasti rikki sen jälkeen =D Oli tuo kamera kovassa käytössä ja sen jälkeen ei toiminut. Noh vien sen liikkeeseen katottavaks (=
- Camera obscura
Kannattaa harkita myös erillissalaman ostoa.Sen jälki on parempaa ja saa kääntyvän välähdyspään, jolloin valaistuksestakin tulee katon kautta heijastettuna luonnollisempaa.
Eikä maksa edes maltaita.Esim:
http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=5090
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207