lennot air balticilla istanbuliin

tosun68

Onko kellään kokemusta Air Balticin lennoilla Helsingistä/Tampereelta Riikan kautta Istanbuliin?
Lähinnä haluaisin tietää koneenvaihdosta Riikassa, onko n. tunnin koneenvaihto aika riittävä? Ehtiikö hyvin vaihtaa konetta siinä ajassa ja tarvitseeko kävellä kuinka pitkiä matkoja? Onko koneet yleensä olleet aikataulussa? Menevätkö matkalaukut suoraan koneesta toiseen vai tarviiko vielä tsekata Riikassa? Konehan on kuitenkin koko matkan ajan saman firman, joten luulisi matkalaukkujen menevän suoraan.

Kiitokset vastauksista etukäteen.

10

1879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentää sitä kautta?

      Kun on suora lento THY:llä Helsingistä, en oikein tiedä miksi lentäisin mutkan kautta. Olen kyllä itsekin tuota reittiä miettinyt, mutta en keksinyt hyvää syytä sitä käyttää. Siis liityn asian kysyjiin:)

      • tosun68

        Olen vertaillut THY:n ja Air Balticin hintoja ja huomannut, että AB:n hinnat ovat puolet halvempia kuin THY:n. Siksi olen miettinyt lentoja Riikan kautta.
        Aikaisemmin olen aina lentänyt THY:llä suoraan Helsingistä.


      • juuri eilen
        tosun68 kirjoitti:

        Olen vertaillut THY:n ja Air Balticin hintoja ja huomannut, että AB:n hinnat ovat puolet halvempia kuin THY:n. Siksi olen miettinyt lentoja Riikan kautta.
        Aikaisemmin olen aina lentänyt THY:llä suoraan Helsingistä.

        Lennot Istanbuliin Areasta ja THY:lla. Hinta 250 risat. Normaalisti on ollut 306(?). Puhun siis verollisista hinnoista. Balticillako pääsee 150 eurolla?


      • tosun68
        juuri eilen kirjoitti:

        Lennot Istanbuliin Areasta ja THY:lla. Hinta 250 risat. Normaalisti on ollut 306(?). Puhun siis verollisista hinnoista. Balticillako pääsee 150 eurolla?

        Itse haeskelin lentoja lokakuulle, eri päiville hintoja veroineen ja muine kuluineen. Tässä esimerkkejä 18.-23.10 aikavälille:

        - meno Tampere-Riika-Istanbul alk. 132,89 €
        - meno-paluu alk. 260,05 €

        - meno Helsinki-Riika-Istanbul alk. 133,58 €
        - meno-paluu alk. 265,74 €

        Ymmärsin jutustasi, että ostamasi lento olisi menolento Istanbuliin. Siinä tapauksessa hinta on selvästi halvempi Air Balticilla.


      • meno-paluulippu
        tosun68 kirjoitti:

        Itse haeskelin lentoja lokakuulle, eri päiville hintoja veroineen ja muine kuluineen. Tässä esimerkkejä 18.-23.10 aikavälille:

        - meno Tampere-Riika-Istanbul alk. 132,89 €
        - meno-paluu alk. 260,05 €

        - meno Helsinki-Riika-Istanbul alk. 133,58 €
        - meno-paluu alk. 265,74 €

        Ymmärsin jutustasi, että ostamasi lento olisi menolento Istanbuliin. Siinä tapauksessa hinta on selvästi halvempi Air Balticilla.

        Siis meno-paluusta maksoin sen n. 250 euroa. THY lentää Ma-ke-pe ja sunnuntaina. Eli noille mainitsemillesi päiville ei sitä lentoa ole.
        Kun ajankäytönkin huomioi, on THY ehdottomasti edullisempi.


    • Nimimerkki

      Samaa reittiä Istanbuliin olen miettinyt. Jokusen kuukauden päästä olisi käytävä ko. kaupungissa, ja Air Balticin sivuilta suoraan katsottuna hinnat ovat tosiaan alhaiset veroineen päivineen. Aiemmin olen aina matkustanut THY:n lentsikoilla ilman välilaskuja, joten tuo Riikan välilasku mietityttää. Toisaalta eipä kai se kovin vaikeaa voi olla? Saattaa jopa olla, että selviäisin pelkillä käsimatkatavaroilla niin ei tarvitsisi hermoilla muista matkalaukuista. Saas nähdä.

      Kokemuksia kaivataan täälläkin tästä reitistä. :)

    • välilaskuja on, mutta...

      Mekin olemme menossa lokakuussa Istanbuliin Air Balticilla. Miksikö AB:lla? Siksi, että Oulu-Istanbul-Oulu maksoi vain vaivaiset 330e! Mitä se haittaa, jos on välilasku???Me ainakin tykätään myös matkanteosta vaihtoineen kaikkineen. Riian lentoasema on niin pieni, että siellä ehtii tunnissa kiertää koko aseman pariin kertaan, mutta kahvitteluun pikku kahvillassa ei ehkä syytä ryhtyä.
      Matkatavaroiden kohtalosta en tiedä, mutta kun on sama firma kyseessä, niin uskoisin niiden menevän suoraan. Meillä on vain penkin alle mahtuvat laukut, joten huolehdimme ne itse koko ajan.
      Voit soittaa lentoasemalle SAS:n toimistoon ja kysyä laukuista. Ehkä vastaus löytyy myös AB:n sivustolta kohdasta "usein kysyttyä". En ole sieltä koskaan katsonut, vaan soitan lentoasemalle (paikallispuhelun hinta). Siis SAS:n virkailijalle.

      • ajankohtainen asia

        Olemme lentäneet AB:lla Helsingistä Antalyaan Riikan kautta. Matkatavarat menivät Antalyaan, joten niistä ei tarvitse huolehtia.


      • vaan
        ajankohtainen asia kirjoitti:

        Olemme lentäneet AB:lla Helsingistä Antalyaan Riikan kautta. Matkatavarat menivät Antalyaan, joten niistä ei tarvitse huolehtia.

        Asia on vielä ajankohtainen, koska olen itse lähdössä ensi viikolla Air Balticilla Riikan kautta Istanbuliin.
        Kiitos vastauksestasi.


      • laukku501
        vaan kirjoitti:

        Asia on vielä ajankohtainen, koska olen itse lähdössä ensi viikolla Air Balticilla Riikan kautta Istanbuliin.
        Kiitos vastauksestasi.

        Ostaessasi yhden saman lipun koko reitille samalta yhtiöltä ja vaikka olisikin koneenvaihto laukut siirtyvät automaattisesti seuraavalle lennolle. Ainoana poikkeuksena ovat tietyt maat, jotka vaativat, että laukku tulee tullata - jolloin laukku tulee noutaa itse ja kuljettaa tullin läpi. Näin tapahtuu mm. Ruotsissa, jos jatkaa kotimaan lennolla sekä USA:ssa. Ja eikun Istanbuliin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe