voiko akaattikotilo hukkua?

blablabla

Toinen kotiloistani on kiintynyt vesikuppiinsa. Se tykkää upottaa päänsä veteen ja kylpeä koko kehollaan kupissa. Ei siinä mitään, mutta pohdin vain että eihän siitä mitään vaaraa ole....? Joskus olen kuullut, että kotilot voivat hukkua että täytyy olla varovainen että esim poikaset pääsevät pois altaista ja ettei multa ole liian märkää kun pienet voi hukkua....mutta mitä ihmettä se yksi sitten sukeltelee vesikupissaan jos se on vaarallista??

Eli siis lyhyesti, voiko kotilot hukkua?

6

2080

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllävain

Kotilot voivat kyllä hukkua, jos niiden sisään joutuu runsaasti vettä.Kun kotilot menevät altaaseen, ne sulkevat hengitysaukkonsa, jolloin vettä ei pääse kuoreen. Siitä en tiedä kauanko aksut kykenevät pitämään hengitysaukkoaan kiinni, mutta en usko, että tuosta olisi vaaraa. Näkeehän sitä paljon videoita ja kuvia ulkomaalaisten kotiloista, jotka pistetty sen verran syvään veteen, että hengitysaukkokin jää pinnan alle. On kuitenkin tärkeää, että kotilo pääsee vaivatta pois vesikupista.

• Nempula

Kotilot voi kullä mielestäni olla hetken sukeltamassa, mutta se on vaarana kai että jos kotilo tippuu esim. katosta vesikippoonsa selälleen veteen, silloin se kai voi hukkua, jos se ei pääse ylös. Mutta minä ainakin laitan kotiloilleni sen verran vähän vettä ettei kotilo voi hukkua.

• -d-

Aksuthan on keuhkokotiloita ja hukkuvat, jos hengitysaukkoon joutuu vettä. Se määrää veden pinnan korkeuden.
        Sama kun nukkuvat = horrostavat talviunta, ei vettä saa olla altaassa liikaa. - Tääällä hörpätään juoma-allas kerralla tyhjäksi.
        Hukkuvat ne tavalliset kotimaset etanatkin ämpäreihin, jos ovat menneet juomaan vettä niistä. Savivati on hyvä niillekin antaa kesällä helleaikaan.

• tsih

oli ennen akaattikotiloita ja pidin niitten terraariossa saviruukun alustaa vesi kippona.
      jos vaan on allas missä ote pitää ja pääsee helposti pois ni ei ne huku. Eikä ne tahallaan itteään hukuta.
      Vaikka terraarion pitää muutenki olla kokoajan kostea, mun mielestä on hyvä olla allas mihin ne mahtuu "kylpemään" eli niin et koko jalka sopii kerralla veteen. Sillon ne pääsee kastelee itteensä jos terraario jostaa syystä on liian kuiva niitten makuun.

• sini95

Akaattikotilo voi hukkua, riippuu tietysti koosta:pienemmät ei välttämättä pääse pois ja akaattikotilot tarvitsevat happea ihan niin kuin ihmisetkin.

• uikkunen

Jos ne putoo veteen eikä pääse pois ne hukkuu tukehtuu ja kuolee.Kotilon jalan reunaa korkeampaan veteen ei kannata laittaa.Sillon se ui.Kun jalka on vedessä.eli hengitysaukko on pinnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      89
      1378
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      43
      903
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      827
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      808
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      81
      720
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      711
    7. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      708
    8. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      707
    9. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      648
    10. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      647
    11. 66
      633
    12. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      631
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      601
    14. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    15. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      10
      568
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe