http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/4d97dbdb2bb82e9fc22574d30047b537/$file/ampuma-aseiden_hallussapitolupien_antaminen_peruuttaminen_290908.pdf
Sitähän joutuu 1. kerran elämässään oikein lanttumaakarin juttusille:)))
Hehheh!
12
1322
Vastaukset
- ammuskelija.
Tulee mielenkiintoinen tutkimus. Nuivanniemessä mielentilatutkimus kestää 2-3kk. Tarkoittaako viranomainen, että lyhyemmällä tutkimuksella saadaan varmuus mielentilasta vaiko pitääkö viettää seuraava lomakuukausi tutkimuslaitoksessa.
Ministeriö ei määritellyt muutoinkaan kuinka mielentila tulee todeta. Ilmeisesti terveyskeskuksen yleislääkärikin voi sen tehdä. Päätös saattaa olla muutoinkin vaarallinen, sillä moniko mieleltään järkkyvä uskaltaa enään mennä lääkärille kunpoliisi saa asiasta tiedon? - AseHarrastaja
...ihmeellistä kohtaa. Taas meni lapsi pesuveden mukana. :( Lainaukset samasta ohjeesta.
"Viranomaiskäyttöön tarkoitettujen ampuma-aseiden
pienoispistooli-kaliiperisten versioiden ei tulisi katsoa soveltuvan hyvin ampumaurheiluun."
Eli .22 revolverit katosivat siluettiammunnasta?
Eli .22 Sig Mosquitolle en saa enää lupaa res. ammunnan harjoitteluvälineenä mutta esikuvalle 9mm P226 mallille kyllä. (Jos perusteet kunnossa.) Tässäkin on kai joku logiikka vaikkei heti aukea.
"Hallussapitolupa pistooliin, pienoispistooliin, revolveriin ja pienoisrevolveriin tulisi antaa aina määräaikaisena...."
Eli paikallispoliisit tulkitsevat tätä tod. omaksi turvakseen eli pahimmillaan luvat uusittava vaikka joka vuosi eli jatkossa ei pidetä harrastuksista välivuosia jos hankitaan lapsia tai rakennetaan taloja.
Voe voe."Eli .22 Sig Mosquitolle en saa enää lupaa res. ammunnan harjoitteluvälineenä mutta esikuvalle 9mm P226 mallille kyllä. (Jos perusteet kunnossa.) Tässäkin on kai joku logiikka vaikkei heti aukea.
"
Mielestäni .22LR on soveltumaton ressukoiden harjoituksiin, koska se ei vastaa lähimainkaan PVn käyttämää kalustoa. Paikalliset yhdistykset voivat järjestää omia kilpailujaan kyseisellä kaliiberilla, mutta ne jotka näkevät reserviläistoiminnan enemmänkin isänmaan turvaamisen kannalta, keskittyvät enemmän asianmukaisempiin välineisiin ja harjoituksiin. Suurin synti niin PVn kuin ressukoidenkin taholta on nykyisin keskittyminen pelkkään kouluammuntaan.*
*Älkää kukkahatut sitten vetäkö tästä mitään turhia johtopäätöksiä, kun ette asiasta mitään ymmärrä.
"Eli paikallispoliisit tulkitsevat tätä tod. omaksi turvakseen eli pahimmillaan luvat uusittava vaikka joka vuosi eli jatkossa ei pidetä harrastuksista välivuosia jos hankitaan lapsia tai rakennetaan taloja.
Voe voe."
Näin se on nähtävä. Itse olen pistänyt tämän vuoden aikana niin paljon rahaa rautaan, ettei sitä tahdo riittää enää kuuliin, jotka ovat ehkä harjoittelulle välttämättömin asia. Toivottavasti ensi vuonna veronpalautusten jälkeen on millä vähän enemmän harjoitella, eikä satu tulemaan mitään ikäviä fyysisiä vammoja kuten tässä kevättalvella.- hillbergmounting
k0rh0nen kirjoitti:
"Eli .22 Sig Mosquitolle en saa enää lupaa res. ammunnan harjoitteluvälineenä mutta esikuvalle 9mm P226 mallille kyllä. (Jos perusteet kunnossa.) Tässäkin on kai joku logiikka vaikkei heti aukea.
"
Mielestäni .22LR on soveltumaton ressukoiden harjoituksiin, koska se ei vastaa lähimainkaan PVn käyttämää kalustoa. Paikalliset yhdistykset voivat järjestää omia kilpailujaan kyseisellä kaliiberilla, mutta ne jotka näkevät reserviläistoiminnan enemmänkin isänmaan turvaamisen kannalta, keskittyvät enemmän asianmukaisempiin välineisiin ja harjoituksiin. Suurin synti niin PVn kuin ressukoidenkin taholta on nykyisin keskittyminen pelkkään kouluammuntaan.*
*Älkää kukkahatut sitten vetäkö tästä mitään turhia johtopäätöksiä, kun ette asiasta mitään ymmärrä.
"Eli paikallispoliisit tulkitsevat tätä tod. omaksi turvakseen eli pahimmillaan luvat uusittava vaikka joka vuosi eli jatkossa ei pidetä harrastuksista välivuosia jos hankitaan lapsia tai rakennetaan taloja.
Voe voe."
Näin se on nähtävä. Itse olen pistänyt tämän vuoden aikana niin paljon rahaa rautaan, ettei sitä tahdo riittää enää kuuliin, jotka ovat ehkä harjoittelulle välttämättömin asia. Toivottavasti ensi vuonna veronpalautusten jälkeen on millä vähän enemmän harjoitella, eikä satu tulemaan mitään ikäviä fyysisiä vammoja kuten tässä kevättalvella.Olet jo saanut hankittua ruudin ja nallit. Mitähän jos alkaisit ajankuluksesi valamaan luodit tupasi hellassa?
hillbergmounting kirjoitti:
Olet jo saanut hankittua ruudin ja nallit. Mitähän jos alkaisit ajankuluksesi valamaan luodit tupasi hellassa?
No kun se uunikin pitäisi uusiksi rakentaa...
Kusetusta koko pehmytkivihomma, tiiliä olla pitää.
- Tekstin oikein?
Siis pitääkö mun viedä poliisille lääkärinlausunto omasta terveydestäni (psyyke) koska olen saanut ostoluvan ja kerennyt jo ostaa pistoolin tämän vuoden kesänä??
Mikäli lupasi on väliaikainen, kuten nykyään tuppaa olemaan, niin joudut lanttumaakarin juttusille ennen luvan uusimista. Lisäksi tämä voi viranomaisesta riippuen toistua 1-10 vuoden välein.
Revippä siitä sitten huumoria ja laske montako paukkua niilläkin rahoilla saisi. Toisaalta tämä on pieni hinta siitä, että saadaan psyykelääkkeiden alaisena toimivat terroristit pois tuhoamasta kansamme tulevaisuutta.- ammuskelija.
Tästä päivästä lähtien kaikkien käsiaseiden ostolupaa haettaessa on poliisille esitettävä joka kerta lääkärin lausunto mielenterveydestään.
Lausuntoa ei tarvitse hakea, jos on jo saanut ostoluvan, mutta ei vielä esittänyt asetta poliisille.
Lausuntoa ei myöskää vaadita aikaisemmin hankituille aseille ellei poliisiviranomainen sitä erikseen pyydä. Poliisiviranomainen voi koska tahansa sitä pyytää, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi. - Jallua ja pitsiä
ammuskelija. kirjoitti:
Tästä päivästä lähtien kaikkien käsiaseiden ostolupaa haettaessa on poliisille esitettävä joka kerta lääkärin lausunto mielenterveydestään.
Lausuntoa ei tarvitse hakea, jos on jo saanut ostoluvan, mutta ei vielä esittänyt asetta poliisille.
Lausuntoa ei myöskää vaadita aikaisemmin hankituille aseille ellei poliisiviranomainen sitä erikseen pyydä. Poliisiviranomainen voi koska tahansa sitä pyytää, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi.Minun kohdallani lupien peruuttamiseen ei tarvittu lääkärin lausuntoa.(olisin sellaisen kyllä ihan mielelläni toimittanut)
13,5v harrastusta takana.Ei väkivalta-, tms.rikoksia. Ei humalassa heilumista julkisilla paikoilla. Ei ampumaaseella uhkailua...
Säilytys lainsäädännön mukainen. Lainmukainen paikka ja peruste ampumaharrastukselle...
Kaikki tämä oli köykäistä sinä aamuna, kun kaunainen, kostonhimoinen ex-akka (ero yli 5v.sitten) pyyhälsi poliisiasemalle kertomaan kirkkain silmin mm."pelkäävänsä ex-miestä,että tämä on arvaamaton,harhalääkityksen tarpeessa, voi vaikka ajaa autolla päälle,yms.".
Oli ollut"hyvin uskottava", johtuen luultavasti jakautuneesta persoonallisuudesta.
Olin ollut naamatusten ko.henkilön kanssa n.10kk aiemmin edellisen kerran, joten ihan ylenmääräisesti en ole pyrkinyt lähestymään tuota vilpittömästi inhoamaani henkilöä.
Niin vain haki lähestymiskieltoa, veti käräjillä sellaisen hysteerisen näytöksen, että se myös määrättiin. Tuo KO:n päätös sitten "todisti minut käytökseltäni sopimattomaksi omistamaan ampuma-aseita".
Noin simppelisti se käy, eikä tapaus ole ainutlaatuinen. Kun on kyllin röyhkeä akka, on käytettävissä sosiaalitoimi, poliisi, oikeuslaitos...Puoltamassa "äitiparkaa".
Miehellä ei tuossa tilanteessa ole mitään sanottavaa, saati että miehen esiintuomat faktat ketään kiinnostaisivat.
Jää vain osaksi ottaa vastaan mitä tarjoillaan.
Lihava pankkitili, jolla palkata hyvä, ja asiansa osaava juristi, olisi kaiketi ainoa...
Sellaisia resursseja vain ei tavallisella tallaajalla juurikaan ole...
Näin siis minun kohdallani meneteltiin. On varsin ironista, että niin pian tämän jälkeen sattui
tämä Kauhajoen tapaus, jossa"ei ollut syytä lupia peruuttaa"...
Eräs tuttava lähes 20v.ajalta soittikin minulle tuon Kauhajoen tradegian tapahtumapäivän iltana.
Ensimmäinen lause oli:
"Väärältä mieheltä veivät aseet"... Jallua ja pitsiä kirjoitti:
Minun kohdallani lupien peruuttamiseen ei tarvittu lääkärin lausuntoa.(olisin sellaisen kyllä ihan mielelläni toimittanut)
13,5v harrastusta takana.Ei väkivalta-, tms.rikoksia. Ei humalassa heilumista julkisilla paikoilla. Ei ampumaaseella uhkailua...
Säilytys lainsäädännön mukainen. Lainmukainen paikka ja peruste ampumaharrastukselle...
Kaikki tämä oli köykäistä sinä aamuna, kun kaunainen, kostonhimoinen ex-akka (ero yli 5v.sitten) pyyhälsi poliisiasemalle kertomaan kirkkain silmin mm."pelkäävänsä ex-miestä,että tämä on arvaamaton,harhalääkityksen tarpeessa, voi vaikka ajaa autolla päälle,yms.".
Oli ollut"hyvin uskottava", johtuen luultavasti jakautuneesta persoonallisuudesta.
Olin ollut naamatusten ko.henkilön kanssa n.10kk aiemmin edellisen kerran, joten ihan ylenmääräisesti en ole pyrkinyt lähestymään tuota vilpittömästi inhoamaani henkilöä.
Niin vain haki lähestymiskieltoa, veti käräjillä sellaisen hysteerisen näytöksen, että se myös määrättiin. Tuo KO:n päätös sitten "todisti minut käytökseltäni sopimattomaksi omistamaan ampuma-aseita".
Noin simppelisti se käy, eikä tapaus ole ainutlaatuinen. Kun on kyllin röyhkeä akka, on käytettävissä sosiaalitoimi, poliisi, oikeuslaitos...Puoltamassa "äitiparkaa".
Miehellä ei tuossa tilanteessa ole mitään sanottavaa, saati että miehen esiintuomat faktat ketään kiinnostaisivat.
Lihava pankkitili, jolla palkata hyvä, ja asiansa osaava juristi, olisi kaiketi ainoa...
Näin siis minun kohdallani meneteltiin. On varsin ironista, että niin pian tämän jälkeen sattui
Eräs tuttava lähes 20v.ajalta soittikin minulle tuon Kauhajoen tradegian tapahtumapäivän iltana.
Ensimmäinen lause oli:
"Väärältä mieheltä veivät aseet"...Tuossa on yksi syy, minkä takia vältän "kanssakäymistä" naisten kanssa. Useimmin heillä on, tai tulee olemaan tuommoisia oireita jotka käyvät raskaaksi aseharrastajalle.
- ammuskelija.
Jallua ja pitsiä kirjoitti:
Minun kohdallani lupien peruuttamiseen ei tarvittu lääkärin lausuntoa.(olisin sellaisen kyllä ihan mielelläni toimittanut)
Ensimmäinen lause oli:
"Väärältä mieheltä veivät aseet"...Ei yhden ihmisen kertomus oikeudessa paljon paina. Kai ymmärsit pyytää omiakin todistajia tukemaan omaa kertomustasi. Avuton ei kannata olla, jos joku alkaa moisia syyteitä esittää.
- eivät
k0rh0nen kirjoitti:
Mikäli lupasi on väliaikainen, kuten nykyään tuppaa olemaan, niin joudut lanttumaakarin juttusille ennen luvan uusimista. Lisäksi tämä voi viranomaisesta riippuen toistua 1-10 vuoden välein.
Revippä siitä sitten huumoria ja laske montako paukkua niilläkin rahoilla saisi. Toisaalta tämä on pieni hinta siitä, että saadaan psyykelääkkeiden alaisena toimivat terroristit pois tuhoamasta kansamme tulevaisuutta.MTV3 uutisten mukaan halua ottaa vastuuta noista asioista.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/723762
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446