Tarkoitus olisi rapata vanhan navettarakennuksen ulkoseinää hiukan paremmaksi, kun ovat nuo muurahaiset vieneet lähes kaiken vanhan sementin mennessään. Itse seinän ajattelin rapata pingoittamalla kanaverkon tiukkaan koko seinälle ja "raa'alla" yleissementti-vesi seoksella sitten rapata tuo verkko piiloon. Seos tuntuu todella jämäkältä ja tarttuu todella tiukasti vanhoihin hiekasta/savesta tehtyihin tiiliin. =)
No mennäänpä itse ongelmaan, eli tuossa seinää katsellessani huomasin sekä ikkunoiden, että ovien yläpuolella olevien tiilien olevan tippumispisteessä. Itse noiden tippuvien tiilien alla on kyllä pätkä lattarautaa pitelemässä niitä paikoillaan, mutta tuo rauta näyttäisi juuri vetelevän viimeisiään, eli on "puhki" ruostunut.
Olisiko kenelläkään hyviä ideoita, kuinka nuo ikkunoiden yläosat tulisi raudoittaa uudelleen, jotta ne kestäisivät hyvin? Ongelma on lähinnä tuossa sortumavaarassa, mikäli menen sinne esim. jumalattoman paksua lattarautaa korvaamaan, tulee ikkunan yläpuolen tiilet lähes varmasti alas.
Entä kuinka sen ikkunan yläreunan rappaus tuon uudelleen raudoituksen jäkeen, ettei rauta pääsisi heti uudelleen ruostumaan? Pysyykö sellaisessa paikassa oikein mikään?
Seinän korjaus
1
2398
Vastaukset
- marco
Voin neuvoa sama menetelma mitä käytin itse.
- selvittä mitä painaa ikkunan (tai oven) yläpuolelle (tai sen lähellä). Sanotaan vaikka iso parru joka noja yläjuoksun just ikkunan yläpuolella.
- tue (nosta) navetan sisäpuolelta kyseinen parru nelos-nelosella ja kiiloilla.
- sitten voit rauhallisesti (ei piikkauskonella!) poista vanha rauta ja miettiä mitä mahtuisi se tilalle.
On laaja valikoima aukonylitys palkkeista. Tapaukseni oli sisätiloissa joten rakensin itse halpis (ja vahva) ylityspalkki.
Ostin rautaprofilinpätkä (neliskantinen 100x100 mm) joka raudottiin harjateräksellä ja täytin tavallisella betonilla. Sisätiloissa ei ruostu. Laitoin sen verran vahva etten tarvinyt mitä rakennusinssi laskemaan kantavuus.
Muista että ulkona raudotukset eivät ruostu jos on valettu "hyvässä" betonissa ja ainakin 30 mm syvällä. Nyt voit laskea itse mahtuisiko sinullekin itsetehty palkki vai pitäkö osta valmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740