Mulla on 2005 mallin Focus (1.6VCT 115HV trend)
jolla on ajettu tosi vähän, n. 13 000. Olen kuitenkin jo toinen omistaja ja takuu ei ole voimassa. ESP lakkasi toimimasta ja ongelmaksi todettiin viallinen abs-moduuli. Kyseessä siis virhe, ei saa rikottua ajamalla. Ensimmäinen tuomio kuului, että korjaus maksaa 1950 € (!!!), mutta nyt maahantuoja on tullut mukaan "goodwill"- eleenä maksamaan tuon osan, eli 1500€. Voisivat kuulemma olla ilkeitä ja olla maksamatta sitäkään. Omaksi osuudeksi jää kuitenkin noin 300 € tämän jo alkujaan viallisen osan vaihtamisesta. Voiko se mennä näin? Ihan ei kuulosta loogiselta? Ja onko tällaisesta viasta muilla kokemuksia?
Sikälikin asia on kummallinen, että auto on mielestäni ajettavuudeltaan parempi nyt ilman ESP:tä... Pakko se on kuitenkin korjata, mutta kannattaako vielä vääntää kättä noista kustannuksista vai tyytyä kohtaloonsa?
Viallinen ABS-moduli
11
1291
Vastaukset
- Pera
Tuskinpa millään kostilla halvemmalla pääset. Elektroniikkaa kun eivät juurikaan kilometrit kuluta.
Minä jouduin aikoinani maksamaan Nissanin vetonivelten suojakumit, jotka olivat hajonneet pakkasen takia. Maahantuojakin sen myönsi, vaan ei korvannut. Kuluttajaviranomaisen mukaan kumit olivat kestäneet riittävän pitkään, joten eipä muu auttanut. - Takuu on takuu
Ilman muuta tuo menee ja pitää mennä takuuseen 100%:sti.
- valitettavasti
Takuu ei ole enää voimassa. Mutta kyseessä on nähdäkseni viallinen tuote, jolloin korjaus pitäisi korvata joka tapauksessa. Ja korvaamalla ton osan, enempiä tutkimatta, valmistaja nähdäkseni epäsuorasti myöntää, että siinä on vikaa. Ja vian analysoinnin laskussa (77€) lukee suoraan, että "abs-moduli ilmeisesti viallinen"
Itse en nimittäin jaksa uskoa pelkkään hyvään tahtoon. Tietenkin tulee sellainen tunne, että valmistaja hyvin tietää mistä on kyse. Mutta saattaa olla omaa salaliittoteoriaanikin. En tiedä.
- Fokkus pokkus
Käy lukemassa aikaisempi kirjoitukseni jossa myöskin kokemuksia takuun päättymisen jälkeisistä ongelmista:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001049&posting=22000000037877816
Laitoin oman tapaukseni kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, oman kuntani kuluttajaneuvojalta saamieni ohjeiden mukaan. Kuluttajariitalautakunnan käsittely kestää näillä näkymin 18 kk. - Katsastuskonttori....
Kysy katsastuskonttorilta, mitä maksaa. ESP on p..eestä. 2-litraisessa bensakoneessa luistonestoa kyllä tarvitseekin, mutta ajovakausjärjestelmiä ei koskaan.
Toimiihan ABS. - Lain turva...
Tuotevastuulain mukaan tuotteen on kestettävä sille normaali ikä. Auton rengas voi puhjeta ensimmäisen kilometrin aikana, mutta kyllä mun mielestä auton elektroniikan on kestettävä yli 3 vuotta.
Ota kuntasi kuluttajaneuvojaan yhteyttä. Voitat varmasti.- Kannattaa nähdä vaivaa
Miten ihmeessä Fordilla on varaa hoitaa jälkimarkkinointia ja takuuasioita tällä tavalla. Kaikki kiistetään ja asiakkaista tehdään syyllisiä. Ihan kuin asiakkaita pidettäisiin tyhminä. En ihmettele jos tämä politiikka näkyy myös myynnissä, josta mm. USA:ssa oli Fordin myynti pudonnut roimasti.
Ei muuta kuin tsemppiä.
- vaatia enempää
etkä saisikaan. omaa aikaasi kyllä pystyt tuhlaamaan runsaasti asian vatvomisessa.
- olla niinkin
mutta luulisi firmojen hoitavan asiakassuhteitaan paremmin. Erityisesti Fordin taholta minua on kohdeltu ylimielisesti, ja ilmeisesti monia muitakin. Itse olen hyvä asiakas ja uskollisesti käännyn merkihuollon puoleen kaikissa asioissa. En ehkä viitsi lähteä tappelemaan, mutta kun seuraavan kerran autoa vaihdan tai firmaa valitsen, niin käännyn toisen firman puoleen ja kokeilen toista merkkiä. Nämä ovat sellaisia fiilisjuttuja ja asiakkaan ratkaisut pohjautuvat aika yksinkertaiselle logiikalle. Sana huonosta palvelusta kiirii kauas, varsinkin nyt keskustelupalstojen kulta-aikoina. Eikä siis tarvitse panetella, voi vaan kertoa oman tarinansa. Veikkaan, että näillä keskusteluilla on aika iso markkina-arvo, mitä firmat eivät vielä täysin ymmärrä. Itse ainakin näitä luin paljonkin autoa hankkiessani. Mutta ehkä autofirmoilla menee niin hyvin, että yhdellä uskollisella asiakkaalla ei ole merkitystä.
- automerkeistä
olla niinkin kirjoitti:
mutta luulisi firmojen hoitavan asiakassuhteitaan paremmin. Erityisesti Fordin taholta minua on kohdeltu ylimielisesti, ja ilmeisesti monia muitakin. Itse olen hyvä asiakas ja uskollisesti käännyn merkihuollon puoleen kaikissa asioissa. En ehkä viitsi lähteä tappelemaan, mutta kun seuraavan kerran autoa vaihdan tai firmaa valitsen, niin käännyn toisen firman puoleen ja kokeilen toista merkkiä. Nämä ovat sellaisia fiilisjuttuja ja asiakkaan ratkaisut pohjautuvat aika yksinkertaiselle logiikalle. Sana huonosta palvelusta kiirii kauas, varsinkin nyt keskustelupalstojen kulta-aikoina. Eikä siis tarvitse panetella, voi vaan kertoa oman tarinansa. Veikkaan, että näillä keskusteluilla on aika iso markkina-arvo, mitä firmat eivät vielä täysin ymmärrä. Itse ainakin näitä luin paljonkin autoa hankkiessani. Mutta ehkä autofirmoilla menee niin hyvin, että yhdellä uskollisella asiakkaalla ei ole merkitystä.
ei maksaisi edes modulia kokonaan, osallistumaan maksuun kyllä joutuisivat, tiedän tämän koska olen jälkimarkkinoinnissa töissä, turha noita pikkupoikien huutoja täällä on lueskella että oieuteen vaan yms. että ole vaan tyytyväinen tilanteeseesi jos noinkin vaivattomasti sait moduulille maksajan.
- disseelli
automerkeistä kirjoitti:
ei maksaisi edes modulia kokonaan, osallistumaan maksuun kyllä joutuisivat, tiedän tämän koska olen jälkimarkkinoinnissa töissä, turha noita pikkupoikien huutoja täällä on lueskella että oieuteen vaan yms. että ole vaan tyytyväinen tilanteeseesi jos noinkin vaivattomasti sait moduulille maksajan.
honda accord dieseleissä on vsa moduuli asennettu tehtaalla viallinen
odotan takaisinkutsua mut hondan maahantuoja ei reagoi näihin vikoihin
niinkuin tojota.
vika on maailmanlaajuinen ja koskee nimenomaan näitä hondan koe ja testi
dieselautoja jotka myydään asiakkaille testattavaksi
hondan ainoa ja varmaan viimeinen diesel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818