Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Viallinen ABS-moduli

kertokaa viisaammat

Mulla on 2005 mallin Focus (1.6VCT 115HV trend)
jolla on ajettu tosi vähän, n. 13 000. Olen kuitenkin jo toinen omistaja ja takuu ei ole voimassa. ESP lakkasi toimimasta ja ongelmaksi todettiin viallinen abs-moduuli. Kyseessä siis virhe, ei saa rikottua ajamalla. Ensimmäinen tuomio kuului, että korjaus maksaa 1950 € (!!!), mutta nyt maahantuoja on tullut mukaan "goodwill"- eleenä maksamaan tuon osan, eli 1500€. Voisivat kuulemma olla ilkeitä ja olla maksamatta sitäkään. Omaksi osuudeksi jää kuitenkin noin 300 € tämän jo alkujaan viallisen osan vaihtamisesta. Voiko se mennä näin? Ihan ei kuulosta loogiselta? Ja onko tällaisesta viasta muilla kokemuksia?
Sikälikin asia on kummallinen, että auto on mielestäni ajettavuudeltaan parempi nyt ilman ESP:tä... Pakko se on kuitenkin korjata, mutta kannattaako vielä vääntää kättä noista kustannuksista vai tyytyä kohtaloonsa?

11

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Tuskinpa millään kostilla halvemmalla pääset. Elektroniikkaa kun eivät juurikaan kilometrit kuluta.

      Minä jouduin aikoinani maksamaan Nissanin vetonivelten suojakumit, jotka olivat hajonneet pakkasen takia. Maahantuojakin sen myönsi, vaan ei korvannut. Kuluttajaviranomaisen mukaan kumit olivat kestäneet riittävän pitkään, joten eipä muu auttanut.

    • Takuu on takuu

      Ilman muuta tuo menee ja pitää mennä takuuseen 100%:sti.

      • valitettavasti

        Takuu ei ole enää voimassa. Mutta kyseessä on nähdäkseni viallinen tuote, jolloin korjaus pitäisi korvata joka tapauksessa. Ja korvaamalla ton osan, enempiä tutkimatta, valmistaja nähdäkseni epäsuorasti myöntää, että siinä on vikaa. Ja vian analysoinnin laskussa (77€) lukee suoraan, että "abs-moduli ilmeisesti viallinen"

        Itse en nimittäin jaksa uskoa pelkkään hyvään tahtoon. Tietenkin tulee sellainen tunne, että valmistaja hyvin tietää mistä on kyse. Mutta saattaa olla omaa salaliittoteoriaanikin. En tiedä.


    • Fokkus pokkus
    • Katsastuskonttori....

      Kysy katsastuskonttorilta, mitä maksaa. ESP on p..eestä. 2-litraisessa bensakoneessa luistonestoa kyllä tarvitseekin, mutta ajovakausjärjestelmiä ei koskaan.

      Toimiihan ABS.

    • Lain turva...

      Tuotevastuulain mukaan tuotteen on kestettävä sille normaali ikä. Auton rengas voi puhjeta ensimmäisen kilometrin aikana, mutta kyllä mun mielestä auton elektroniikan on kestettävä yli 3 vuotta.

      Ota kuntasi kuluttajaneuvojaan yhteyttä. Voitat varmasti.

      • Kannattaa nähdä vaivaa

        Miten ihmeessä Fordilla on varaa hoitaa jälkimarkkinointia ja takuuasioita tällä tavalla. Kaikki kiistetään ja asiakkaista tehdään syyllisiä. Ihan kuin asiakkaita pidettäisiin tyhminä. En ihmettele jos tämä politiikka näkyy myös myynnissä, josta mm. USA:ssa oli Fordin myynti pudonnut roimasti.

        Ei muuta kuin tsemppiä.


    • vaatia enempää

      etkä saisikaan. omaa aikaasi kyllä pystyt tuhlaamaan runsaasti asian vatvomisessa.

      • olla niinkin

        mutta luulisi firmojen hoitavan asiakassuhteitaan paremmin. Erityisesti Fordin taholta minua on kohdeltu ylimielisesti, ja ilmeisesti monia muitakin. Itse olen hyvä asiakas ja uskollisesti käännyn merkihuollon puoleen kaikissa asioissa. En ehkä viitsi lähteä tappelemaan, mutta kun seuraavan kerran autoa vaihdan tai firmaa valitsen, niin käännyn toisen firman puoleen ja kokeilen toista merkkiä. Nämä ovat sellaisia fiilisjuttuja ja asiakkaan ratkaisut pohjautuvat aika yksinkertaiselle logiikalle. Sana huonosta palvelusta kiirii kauas, varsinkin nyt keskustelupalstojen kulta-aikoina. Eikä siis tarvitse panetella, voi vaan kertoa oman tarinansa. Veikkaan, että näillä keskusteluilla on aika iso markkina-arvo, mitä firmat eivät vielä täysin ymmärrä. Itse ainakin näitä luin paljonkin autoa hankkiessani. Mutta ehkä autofirmoilla menee niin hyvin, että yhdellä uskollisella asiakkaalla ei ole merkitystä.


      • automerkeistä
        olla niinkin kirjoitti:

        mutta luulisi firmojen hoitavan asiakassuhteitaan paremmin. Erityisesti Fordin taholta minua on kohdeltu ylimielisesti, ja ilmeisesti monia muitakin. Itse olen hyvä asiakas ja uskollisesti käännyn merkihuollon puoleen kaikissa asioissa. En ehkä viitsi lähteä tappelemaan, mutta kun seuraavan kerran autoa vaihdan tai firmaa valitsen, niin käännyn toisen firman puoleen ja kokeilen toista merkkiä. Nämä ovat sellaisia fiilisjuttuja ja asiakkaan ratkaisut pohjautuvat aika yksinkertaiselle logiikalle. Sana huonosta palvelusta kiirii kauas, varsinkin nyt keskustelupalstojen kulta-aikoina. Eikä siis tarvitse panetella, voi vaan kertoa oman tarinansa. Veikkaan, että näillä keskusteluilla on aika iso markkina-arvo, mitä firmat eivät vielä täysin ymmärrä. Itse ainakin näitä luin paljonkin autoa hankkiessani. Mutta ehkä autofirmoilla menee niin hyvin, että yhdellä uskollisella asiakkaalla ei ole merkitystä.

        ei maksaisi edes modulia kokonaan, osallistumaan maksuun kyllä joutuisivat, tiedän tämän koska olen jälkimarkkinoinnissa töissä, turha noita pikkupoikien huutoja täällä on lueskella että oieuteen vaan yms. että ole vaan tyytyväinen tilanteeseesi jos noinkin vaivattomasti sait moduulille maksajan.


      • disseelli
        automerkeistä kirjoitti:

        ei maksaisi edes modulia kokonaan, osallistumaan maksuun kyllä joutuisivat, tiedän tämän koska olen jälkimarkkinoinnissa töissä, turha noita pikkupoikien huutoja täällä on lueskella että oieuteen vaan yms. että ole vaan tyytyväinen tilanteeseesi jos noinkin vaivattomasti sait moduulille maksajan.

        honda accord dieseleissä on vsa moduuli asennettu tehtaalla viallinen
        odotan takaisinkutsua mut hondan maahantuoja ei reagoi näihin vikoihin
        niinkuin tojota.
        vika on maailmanlaajuinen ja koskee nimenomaan näitä hondan koe ja testi
        dieselautoja jotka myydään asiakkaille testattavaksi
        hondan ainoa ja varmaan viimeinen diesel


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe