Auttakaas yksinkertaisessa asiassa. Sain veljeltä muutamaksi kuukaudeksi lainaan hänen Focuksensa ja nyt kun yöt kylmenee niin ajattelen pistää tolppaan kiinni yöksi. Mistä ihmeestä? Ohjekirja ei asiasta halaistua sanaa mainitse ja ainoa vähän sinnepäin oli pieni luukku nokassa oikealla mitä en kummiskaan uskaltanut väkisin ronkkia auki. Onko se lämmityspiuhan paikka ja luukku on vain yksinkertaisesti jumahtanut kiinni?
Ford Focus 1.4 vm2000 ja lämmitystolpan piuhan paikka
11
2926
Vastaukset
- Ei vakiona
Taitaa piuhapistoke puuttua kokonaan? Luukunalla lienee auton hinauslenkki.
- ......
Peittää kohtaa, jossa on kierteellä varustettu reikä, johon kiinnitetään hinaussilmukka, jonka taas läydät takakontista varapyörän viedestä.Tuota tarvitaan silloin, jos joutuu autoa hinaamaan.
Vakiovarusteena ei tietääkseni missään autossa ole lohkolämmitintä, joten ohjekirjasta sitä ei löydy.Yleensä se pistoke on vasemmalla puolen puskurissa, musta väriltään ja läppä aukeaa ihan helposti. Taitaapa olla niin, että autossa ei ole lainkaan lohkolämmitintä.- niin yleensä
vasemmalla puolella lämppärin pistoke. Eikös tule tasan juuri siihen mihin asiakas sen haluaa. Oikealla tai vasemmalle ???!!!!
- .....
niin yleensä kirjoitti:
vasemmalla puolella lämppärin pistoke. Eikös tule tasan juuri siihen mihin asiakas sen haluaa. Oikealla tai vasemmalle ???!!!!
Jos asiakas ei toiveita esitä, niin vasemmalla se yleensä on. Itse olen pari autoa uudesta ostanut tuon lisävarusteen kera ja vasemmalla puolen ovat olleet.Sitä en tiedä, miksi näin on mutta kun autoja katselee, niin useimmiten tuo vasemmalla puolen on.
- Keijo Hede
Sain rapakon takaa varmistuksen sille mitä jo ounastelitkin, eli lämmitin puuttuu, tallissa kun normaalisti on kesät talvet. Kiitos vastauksesta, kait se on töihin lähdettävä vartin aikaisemmin että saa lasit raavittua aamuisin. Rupeaa jo olemaan ikävä vanhaa Saabia.
- Jotta voitelu toimii
Keijo Hede kirjoitti:
Sain rapakon takaa varmistuksen sille mitä jo ounastelitkin, eli lämmitin puuttuu, tallissa kun normaalisti on kesät talvet. Kiitos vastauksesta, kait se on töihin lähdettävä vartin aikaisemmin että saa lasit raavittua aamuisin. Rupeaa jo olemaan ikävä vanhaa Saabia.
Kannattaa hankkia lohkolämmitin ennen pakkasia, koska jos starttaa pakkasella ilman esilämmitystä, ei voitelu toimi hyvin ja öljynsekaan rikastunut vesi voi jäätyä. No tällöin voitelu ei toimi ja moottori saattaa mennä rikki.
- .....
Keijo Hede kirjoitti:
Sain rapakon takaa varmistuksen sille mitä jo ounastelitkin, eli lämmitin puuttuu, tallissa kun normaalisti on kesät talvet. Kiitos vastauksesta, kait se on töihin lähdettävä vartin aikaisemmin että saa lasit raavittua aamuisin. Rupeaa jo olemaan ikävä vanhaa Saabia.
Itselläni on myös Focus varustettuna lohkolämittimellä. Sen voi sanoa, että käytännössä ei mitääneroa huomaa, onko auto ollut johdon päässä vai ei. Pieni ero siinä on, milloin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpönsä(siis lämpömittarinmittarin mukaan) ja ajettuna matkana se lienee muutamia satoja metrejä.
Sama ongelma on kaikilla nykyautoilla, onko sitten lohkolämmitin heikkotehoinen vai vaikuttaako siihen moottorin vesitila, joka nykyautoissa on päästöjen takia pieni(moottori lämpiää nopeasti silloin käyntilämpöön).
Se kokemus myös minulla on, että Focus tosiasissa hörähtää herkemmin käymään kylmänä kuin johdon päässä olleena, näin ainakin kuivalla pakkassäällä.Jos moottorissa on kunnolliset synteettiset tai semisynteetiset öljyt, niin välittömästi ne normaalipakkasilla(alle -15 astetta) voitelevat. Noiden öljyjen jähmepiste on lähellä -50 astetta, joten ne ovat vielä kuin vettä pikkupakkasilla.Jos avoimet lasit haluat aamuisin, helpolla sen saa, kun peittää tuulilsin ja takalasin vaikkapa vanhalla matolla tai sängynpeitteellä kun se yön siellä parkissa seisoo. - bgfd
..... kirjoitti:
Itselläni on myös Focus varustettuna lohkolämittimellä. Sen voi sanoa, että käytännössä ei mitääneroa huomaa, onko auto ollut johdon päässä vai ei. Pieni ero siinä on, milloin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpönsä(siis lämpömittarinmittarin mukaan) ja ajettuna matkana se lienee muutamia satoja metrejä.
Sama ongelma on kaikilla nykyautoilla, onko sitten lohkolämmitin heikkotehoinen vai vaikuttaako siihen moottorin vesitila, joka nykyautoissa on päästöjen takia pieni(moottori lämpiää nopeasti silloin käyntilämpöön).
Se kokemus myös minulla on, että Focus tosiasissa hörähtää herkemmin käymään kylmänä kuin johdon päässä olleena, näin ainakin kuivalla pakkassäällä.Jos moottorissa on kunnolliset synteettiset tai semisynteetiset öljyt, niin välittömästi ne normaalipakkasilla(alle -15 astetta) voitelevat. Noiden öljyjen jähmepiste on lähellä -50 astetta, joten ne ovat vielä kuin vettä pikkupakkasilla.Jos avoimet lasit haluat aamuisin, helpolla sen saa, kun peittää tuulilsin ja takalasin vaikkapa vanhalla matolla tai sängynpeitteellä kun se yön siellä parkissa seisoo.Sulla taitaa olla säteilylämmitin.
- ......
bgfd kirjoitti:
Sulla taitaa olla säteilylämmitin.
Minulla on kaksi Focusta ollut ja ihan normaali lohkolämmitin. Naapurilla pari vuotta vanha Bora ja samaa valittelee eli ei huomaa mitäään eroa juurikaan on lämmitin ollut päällä tai ei.Vaikka pitäsi lämmitintä päällä tuntikaupalla, tuntuu, että hyöty on varsin pieni, ehkä se sitten sen vaikuttaa, että alkupäästöt on pienemmät ja moottori ei kulu kylmäkäynnistyksessä.
- 5,2 kW
..... kirjoitti:
Itselläni on myös Focus varustettuna lohkolämittimellä. Sen voi sanoa, että käytännössä ei mitääneroa huomaa, onko auto ollut johdon päässä vai ei. Pieni ero siinä on, milloin moottori saavuttaa normaalin käyntilämpönsä(siis lämpömittarinmittarin mukaan) ja ajettuna matkana se lienee muutamia satoja metrejä.
Sama ongelma on kaikilla nykyautoilla, onko sitten lohkolämmitin heikkotehoinen vai vaikuttaako siihen moottorin vesitila, joka nykyautoissa on päästöjen takia pieni(moottori lämpiää nopeasti silloin käyntilämpöön).
Se kokemus myös minulla on, että Focus tosiasissa hörähtää herkemmin käymään kylmänä kuin johdon päässä olleena, näin ainakin kuivalla pakkassäällä.Jos moottorissa on kunnolliset synteettiset tai semisynteetiset öljyt, niin välittömästi ne normaalipakkasilla(alle -15 astetta) voitelevat. Noiden öljyjen jähmepiste on lähellä -50 astetta, joten ne ovat vielä kuin vettä pikkupakkasilla.Jos avoimet lasit haluat aamuisin, helpolla sen saa, kun peittää tuulilsin ja takalasin vaikkapa vanhalla matolla tai sängynpeitteellä kun se yön siellä parkissa seisoo.Polttoainelämmittimessä on sen verran poweria, että sillä lämmittää vaikka saunan. Käyttö helppoa eikä mitään johtoja tarvitse askarrella ja toimii missä vain. Suosittelen, jos ei ole rahasta kiinni.
Nimim. 5,2 kW Eber ja Focus. - .......
5,2 kW kirjoitti:
Polttoainelämmittimessä on sen verran poweria, että sillä lämmittää vaikka saunan. Käyttö helppoa eikä mitään johtoja tarvitse askarrella ja toimii missä vain. Suosittelen, jos ei ole rahasta kiinni.
Nimim. 5,2 kW Eber ja Focus.Tuohan on diesel-malleissa vakiona ja ei dieselillä kyllä pärjää pakkastalvena sitä ilman, muuuten joutuu ajamaan taajama-ajoa karvalakki korvissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801