Kaksi Skike-kysymystä

+ kolmaskin vielä

Kaksi kysymystä Skikeistä:
1. Mistä saan sellaisen pumpun, jolla saa riittävät paineet renkaisiin ja mielummin niin ettei tarvitse renkaita irroittaa? Merkki, malli, hinta?
2. Mistä saan lokasuojat järkevään hintaan? Vai ostanko kurahousut, ettei ole puolta reittä myöden kuraa kosteilla teillä skikatessa..

Ja kolmas bonuskysymys: Mitä teen väärin, kun lonkat jumitaa pitkässä ylämäessä skikatessa? Ei ole esiintynyt ennen. Täytyy vaihtaa tasatyöntöön välillä että helpottaa. Ongelma siis jossain tuolla mistä jalka alkaa.

12

2985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts-1

      on semmone juttu että niitten kanssa tulee joskus ongelmia varsinkiin luistelu-suorituksesta..kokemuksesta sanon..itellä on ollu kovakin jumi joskus mutta niistä oon päässy eroon pikkuhiljaa!
      lonkan lähentäjät..koukistajat ovat ehkä just kovilla kun toi skike ei oo mikään liikerajoiltaan paras mahollinen..siellä on jatkuva jännitystila just ylämäkeen noustessa..näin luulisin!
      mainittujen alueiden jatkuva vahvistaminen ja VIRUTTAMINEN voimistelu mukaan lukien..pitäs tulla helpotusta..ja onko liikeradat sitte jo niin "metsässä" että ois korjaamisen paikka..suuri sivuttaiskierto ja jalkojen liiallinen nostelu kyllä saa tosi jumin aikaan..kannattaa tehä oma analyysi siitä se selviää!

    • tekniikastakin

      1. Itsellä Authorin Shockpump (12 bariin asti paineet ja liitin kumiletkunpäässä). Oli jo valmiina maantiefilon vuoksi, mutta muistaakseni hinta oli jossain 40 e kieppeillä.
      2. Paikallisessa Intersportissa noita Skiken lokasuojia näytti olevan. Hintaa en katsonut.

      Skikeillä ylämäessä itse muutan luistelua niin, että heitän lanteen ensin toiselle puolelle ja sitten oikaisen jalkaa. Tekee ylämäkietenemisestä jotenkin hintahtavan näköistä, mutta sujuvaa.

    • ih...len

      miksi pitää skikeillä paahtaa menemään jos paikat tulee kipeäksi tai muuten hankalaa hommaa?
      Monella palstalla vaikeroitu "skikettelyn" kanssa eikä missään ole kehuttu.
      Rullasukset tai luistimet jalkaan niin homma lähtee sujumaan.

      • vai niin

        Ja minä ihmettelen miksi pitää vaivautua vastaamaan, jos ei ole mitään sanottavaa.

        Olen oikein tyytyväinen Skikeihin, ja jos johonkin joskus sattuu tai vaikkapa ylämäessa tuppaa vähän hengästymään, niin vika ei välttämättä ole Skikeissä. Ja hitsi vieköön, sormeenkin tuli rakko kun hanska oli huonosti, soitanko ambulanssin?


      • että pitää

        meuhkata asiasta josta ei ole omaa kokemusta.

        Minä nimenomaan lopetin rullalauistelun, koska Pohjois-Uudenmaan routa-asfaltilla lähti paikat hampaista rullaluistinten kanssa, vaikka oli 110 mm renkaat.
        Kyllä Skikejen kanssa on ongelmia jos ei renkaisiin saa tarpeeksi ilmaa, siksihän täällä kysytään että ongelmista pääsee. Rullaluistinten kanssa sauvat on yhtätyhjän kanssa, joten varmaan tulee hartiat kipeiksi kun Skikeihin vaihtaa.

        Ja miten niin ei ole kehuttu? Tälläkin palstalla on monessa ketjussa kehuttu siihen asti kun Powerslide-miehet tulee trollaamaan ketjut pilalle.


      • olla
        vai niin kirjoitti:

        Ja minä ihmettelen miksi pitää vaivautua vastaamaan, jos ei ole mitään sanottavaa.

        Olen oikein tyytyväinen Skikeihin, ja jos johonkin joskus sattuu tai vaikkapa ylämäessa tuppaa vähän hengästymään, niin vika ei välttämättä ole Skikeissä. Ja hitsi vieköön, sormeenkin tuli rakko kun hanska oli huonosti, soitanko ambulanssin?

        viisainta että tilaat sen ambulanssin...


    • skiksit

      Itselläni oli tarkoitus ostaa "kunnon" jalkapumppu fillariliikkestä noin 20-30 euron hintaan, mutta olivat päässeet loppumaan. Skiket piti kuitenkin saada pumpattua, joten nokka kohti Biltemaa. Sieltä mukaan tarttui noin 5 euron jalkapumppu mittarilla. Ei se nyt ainakaan ensimmäisestä kerrasta lahonnut, ja mittari näytti 8 baria. Jos hajoaa, niin pitää sitten käydä hakemassa joku parempi vekotin "merkkiliikkeestä".

    • herra

      Osta fillarin iskunvaimentajiin tarkoitettu pumppu. Mieluummin sellainen jossa on kaksitoiminen suukappale, jossa ensin kierretään suukappale kiinni venttiiliin ja sitten se suukappaleen toinen mutteri kierretään kiinni, jolloin ventiili avautuu. Kun rengas on täynnä em. mutteri avataan ja renkaan venttiili sulkeutuu. Sitten kierretään pumppu irti venttiilistä eikä ilmaa pääse pois irroitettaessa.

    • toimii!

      Ainakin tihkusateessa kuraroiskeet eivät yltäneet enää housuille, Skike-kausi jatkuu vaan. Lokasuojapaketin ovh 30 eur, tinkijä saa halvemmalla.

      • Anonyymi

        Vieläkö skikejä saa suomesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö skikejä saa suomesta?

        Aamulla kun fillaroin töihin, tuli kevliikväylällä vastaan skikettäjä, ei rullasuksija vaan ihan oikea skikettäjä. Eli on noita ainakin käytettyinä kotona.

        Hyvää kuntoilua, tällä ei vaikuttanut edes raskaan oloiselta meno, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö skikejä saa suomesta?

        Torilla myyvät vanhojaan pois (toivottavasti omiaan)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe