PARLODEL

NuPPu2

Hei. Oliskos ketään kuka käyttää/on käyttänyt parlodel lääkitystä liialliseen prolaktiiniin??
Kauan lääkitystä mahdollisesti joutuu käyttämään jotta tulisi raskaaksi, jos muuta ns. vikaa ei ole todettu? Lapsettomuutta vuosia, joten odoteltu on :( Nyt olisi itselläni vasta toinen kierto lääkkeellä.

6

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syönyt

Käytin Parlodelia ekaksi 3kk ja sitten 6kk Prolaktiini laski normi tasolle. Mitä silloin asiasta kyselin ei valitettavasti kovin moni ole pelkällä parlodelilla raskaaksi tullut, lienee tietenkin ja varmasti poikkeuksia. Nyt olen sitten lapsettomuushoidoissa. Syönyt kahta eri lääkettä, pistänyt piikkiä mahamakkaroihin ja yksi imseminaatio tehty, sunnuntaina pääsen tekemään testiä ellei menkkoja kuulu. Toivon että sulla käy onni JO Pardodelin kanssa, jaksamisia : )

• *mustikka83*

Mä söin ensin kuukauden parlodelia korkeisiin prolaktiini-arvoihin. Ne laski nopeasti, siis kuukaudessa normitasolle, mutta silti mun täytyy jatkaa niiden syömistä vielä ainakin 6kk. Joltain palstalta olen lukenut, että monikin olisi tullut raskaaksi pelkän parlodelin avulla ja vielä aika nopeastikin. Meillä ei ainakaan vielä ole tärpännyt, enkä usko että välttämättä ilman lisälääkkeitä edes onnistuukaan...:( Näin lääkäri antoi vähän ymmärtää:( Mulla tosi myös PCOS.

Onko muilla muuten sivuoireet hävinneet jonkin ajan kuluttua? Mä oon nyt syönyt melkein 2kk ko. lääkettä (1/2 tbl iltaisin) ja lähes tulkoon aina nenä menee ihan tukkoon ja silloin tällöin (riippumatta kellon ajasta) toisinaan huimaa. Mä oon vähän ihmetellyt, kun annostus on noin pieni, että silti tulee vieläkin sivuoireita.

• NuPPu2

On mullakin vielä sivuoireita. nenä tukossa, pyörryttää usein ja jopa verta tullut nenästä. luulen johtuvan lääkkeestä koska ei ole pitkään aikaan tullut niin usein verta :/
        mulla on 1,5tab./pv! eli johtunee siitä ehkä..

• *mustikka83*
        NuPPu2 kirjoitti:

On mullakin vielä sivuoireita. nenä tukossa, pyörryttää usein ja jopa verta tullut nenästä. luulen johtuvan lääkkeestä koska ei ole pitkään aikaan tullut niin usein verta :/
        mulla on 1,5tab./pv! eli johtunee siitä ehkä..

Tuliko sulla menkat normaalisti ennen parlodelia? Mulla ei tullut n. 8kk menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen ollenkaan, mut melkein heti parlodelin aloittamisen jälkeen tuli yhdet menkat ja nyt viikonloppuna oli taas onnen hetket, kun menkat taas alkoi! Siis pelkällä parlodelilla, ei tarvinnu ottaa teroluttia! Ihana tietää, että siellä muniksissa tapahtuu jotain. Antaa toivoa, että raskaus voisi sittenkin joskus onnistua:) Kuinka kauan sun pitää syödä ko. lääkettä? Aika hassua, että sulla heti noin suuri annostus... Vaikka asia ei ole mukava, niin silti jollain lailla lohdullista löytää kohtalotovereita täältä palstalta:)

• NuPPu2
        *mustikka83* kirjoitti:

Tuliko sulla menkat normaalisti ennen parlodelia? Mulla ei tullut n. 8kk menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen ollenkaan, mut melkein heti parlodelin aloittamisen jälkeen tuli yhdet menkat ja nyt viikonloppuna oli taas onnen hetket, kun menkat taas alkoi! Siis pelkällä parlodelilla, ei tarvinnu ottaa teroluttia! Ihana tietää, että siellä muniksissa tapahtuu jotain. Antaa toivoa, että raskaus voisi sittenkin joskus onnistua:) Kuinka kauan sun pitää syödä ko. lääkettä? Aika hassua, että sulla heti noin suuri annostus... Vaikka asia ei ole mukava, niin silti jollain lailla lohdullista löytää kohtalotovereita täältä palstalta:)

Tuli menkat suht normaalisti. Mut kierto heitellyt 28-35pv. Viime kierto oli tosin pitkästä aikaa just sen 28pv =) Liekö auttanut sit toi lääke näinkin pian. Kuitenkin sekin hyvä asia et lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu. Mut tiedä sit miten usein. Siitä ei maininnut mitään että kauanko pitää syödä lääkettä, kun on se magneettikuvaus vielä ens kuussa, niin katotaan lääkitystäkin vielä että onko sopiva annostus..

• *mustikka83*
        NuPPu2 kirjoitti:

Tuli menkat suht normaalisti. Mut kierto heitellyt 28-35pv. Viime kierto oli tosin pitkästä aikaa just sen 28pv =) Liekö auttanut sit toi lääke näinkin pian. Kuitenkin sekin hyvä asia et lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu. Mut tiedä sit miten usein. Siitä ei maininnut mitään että kauanko pitää syödä lääkettä, kun on se magneettikuvaus vielä ens kuussa, niin katotaan lääkitystäkin vielä että onko sopiva annostus..

Järjellä ajatellen sullahan pitäis olla nyt lääkkeen syömisen seurauksena ihan hyvätkin mahkut raskautumisen suhteen, jos sulla kerran ovulaatio oikeasti tapahtuu!! Älä luovuta:) Mulle lääkäri sanoi ekalla sairaalakäynnillä tosi tylysti, että "voithan sä yrittää tulla raskaaksi, mutta äärettömän vaikeaa se tulee olemaan, kun sulla on ovulaatio ehkä noin kerran vuodessa". En unohda noita sanoja ikinä... niin pahoin se sai mut voimaan ja teki olon surulliseksi.

Mä uskon kyllä, että parlodel auttaa raskaaksitulemiseen, koska prolaktiinin koholla ollessa sun kroppa luulee, että olet raskaana tai imetät, koska tällöin se on luonnollisesti koholla. Nyt kun arvot on laskeneet normaalitasolle, kroppa reagoi eri tavalla ja siksi raskaus on mahdollinen. Mä kävin just tänään hakemassa lisää parlodelia apteekista, ihanan halpa lääke, onneks:)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe