Tätä

on varmaan

kysytty miljoona kertaa, mutta mitkä rokotukset koiralla pitää olla, ennen kun se saa mennä koirapuistoon? Meillä kohta 4 vk. pentu, joka sai vähän aikaa sitten toisen rokotuksensa (nelois-rokotteen vahviste, rabies tulee myöhemmin). Pitäisikö odottaa vielä se rabies ja sitten vasta puistoon? Varmaan pitäisi...

7

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkinnan varainen

      juttu.

    • juttu...

      Pitkänlinjan kasvattajat neuvovat 16 vkoa minimi.
      Siitä pennunomistaja miettii miten sitten tuo sosiaalistaminen?

      Kysyit pahimpana juttuna rabieksen. Veljet kun siellä on sydänmato ja heisimato ja paljon muuta mm. anaflyktisen shokin aiheuttamaa johon koira rokotetaan vain jos tarpeellista.

      Ajat ovat erilaiset kuin joskus ennen silloin kun vain parvo oli rokotteena.

      Rajat ovat auki ja kaikista lupauksista huolimatta rajan yli tulee ja menee koiria jotka voivat olla kantajia tahallisesti tai tahattomuuttaan.

      Koirapuistojakin on moneen lähtöön. Moni puisto on härskin epäsiisti ja moni todella siisti.

      Noin käyden puiston liepeillä, tutustuen porukkaan, saat sinäkin pennullesi sosiaalistumista ilman tautikauhua. Kas, se se taudin kantaja kun voi olla mikä tahansa jopa se joka käväisi näyttelyissä.

      Turha kauhu kuitenkin pois. Suomalaiset ovat tunnollisia rokotuksien suhteen. Joukkoon kuuluu aina pari pässiä mutta muuten pentu otetaan vastaan lämpimästi. Onhan kaikilla ollut itselläänkin aikanaan se eka pentu. :)

      Joku muu jatkakoon. Omalla kohdalla olen vienyt koirani siistiin puistoon 12-viikoisena ja sitä ennen lenkkeillyt ympäristössä.

    • aloittaja

      Kiitoksia vastauksista!

    • Brizis

      Rabisin-rokote on tarpeeton koirapuistoissa. Onko koirasi todela vasta neliviikkoinen, mikäli on ei sitä ihan vielä pitäisi viedä koirikseen ja miten se on rokotettu? Eka rokotus voidaan aikaisintaan antaa vasta 7-viikkoiselle ja silloinkin vain mikäli tautia on liikkeellä eikä emo ole rokotettu. Olisiko se kuitenkin jo nelikuinen? Olen omat petuni vienyt koirikseen jo n. 8-viikkoisina ilman ongelmia. Emon antama suoja, jonka pennut imevät emonmaidon mukana riittää n. 14-16 viikkoiseen asti. On melko yleinen harhaluulo, että koiran tulisi olla rokotettu ennen kuin se voi kohdata muita koiria. Oletko ajatellut mitä mahdollisia pöpöjä on maassa, suurin osa koirista on kuitenkin rokotettu, joten tautia ei yleensä ole liikkeellä.

      T: B

      • aloittaja

        anteeksi huolimattomuuteni! Tarkoitin 4 kk. anteeksi vielä kerran! :D


      • aloittaja edelleen ;)

        tietenkin olen tutustuttanut pentuani muihin koiriin! en vain ole vielä vienyt puistoon, koska ei sitä ikinä tiedä minkälaisia koiria siellä käy/on joskus käynyt. ;)


      • kuultuna ell:ltä
        aloittaja edelleen ;) kirjoitti:

        tietenkin olen tutustuttanut pentuani muihin koiriin! en vain ole vielä vienyt puistoon, koska ei sitä ikinä tiedä minkälaisia koiria siellä käy/on joskus käynyt. ;)

        olisi se "täysi suoja" rokotteilla...ja täyttä suojaa ei ole olemassakaan. Siksi toisekseen rokottamattomia koiria on valtavat määrät, yllättävän moni viis veisaa niistä!!! Oma lukunsa on se, ettei pentu saa ikäviä kokemuksia, on siis todella katsottava, minkälaisia koiria puistossa on juuri silloin. Kun aikuisetkin joutuvat ikäviin tilanteisiin, niin pennulle se saattaa olla tosi dramaattista.
        Ja kuten edellä jo on mainittu, ne pöpöt, muutkin, ovat joka puolella maastossa, meidän kengissämme jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      5213
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      246
      2133
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      415
      1950
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      58
      1401
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      92
      1327
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1083
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1049
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1013
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      992
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      74
      980
    Aihe