Koira

syö...

Minkä vuoksi koira syö ulkona heinää...? Onko vaarallista...? onko sillä joku puutos kun syö sitä vai onko se vaan joku koirien tapa...?

17

2151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

tapa ja ihan normaalia. Joidenkin mielestä koirat "madottavat" itsensä syömällä heinää.
      Anna syödä, jos haluaa.

• heinää!

Se on koirille myrkyllistä! Toiset koirat ovat todella herkkiä heinää syödessään ja kuolema voi tulla :(

Itse pelaan varmuuden päälle enkä anna koiran syödä ylimääräistä eli heinää

• missä sitä kasvaa
        heinää! kirjoitti:

Se on koirille myrkyllistä! Toiset koirat ovat todella herkkiä heinää syödessään ja kuolema voi tulla :(

Itse pelaan varmuuden päälle enkä anna koiran syödä ylimääräistä eli heinää

Kuka myrkyttää heinää? Koira on kyllä ihan normaali eläin joka pystyy käyttämään sekaravintoa. Jos koira joutuu elämään pitkiä aikoja ulkona esim karattuaan ja eksyttyään, niin kyllä ne syövät kaikkea ruohosta ja marjoista pienjyrsijöiden kautta isompaankin riistaan asti. Eivätkä kuole.

Omani vetelee vähän väliä kunnolla ruohoa napaansa ja virnistelen että ostanpa hälle kotio paalin timoteita, saalistaa myyriä ja muita pienjyrsijöitä lenkeillä sekä pihassa ja puutarhassa. Eikä ole tästä elävästä ravinnosta kuollut.

Ja tämän lisäksi maistuu silti ihan normaalisti kotiruokakin, ainoa missä on totaalikieltäytyjä, niin teollisesti valmistetut koiranruuat. Ei kelpaa kuin joku tietty nappulamerkki ja sitäkin vain silloin tällöin närppii...

• koirani ainakin

syö ruohoa silloin kun sillä on vatsa kipeä tai närästää! Koirani on sellainen herkkävatsainen, syö erikoisruokaakin. Kun huomaan, että napsii ruohoa, annan koiralle Antepsinia. Sitten ei enää seuraavalla ulkoilukerralla ole tarvis syödä ruohoa. Ja en anna koiran sitä ruohoa syödä, mutta kerkeähän se pikkuisen aina napsaista!

• ...,,,,,......

Puhdistaa suolistoaan. Syö ruohoa ja oksentaa karvapallot pois mitä on itseensä nuollut!!! Kissat tekevät samoin!!! Anna koirasi syödä vaan,EI se vaarallista ole!! Meidän koirat ja kissat ovat aina syöneet ja kissoille oikein ruohoa talveksi kylvännyt purkkiin. Ja vielä ovat kaikki hengissä!!!!

• Xisculiini

ruohoa syö niin koira kuin kissat ja varsinkin yksi kissa on suoranainen lehmä! Eihän siinä muuta, kuin että sitten kotilattialta saa oksennuksia siivoilla ja kakka tulee varren kanssa (eli heinän).
        En koskaan ole mieltänyt ettei ne sitä saisi syödä kun kaikki koirani ja kissani ovat aina ruohoa maiskuttaneet kuka enempi kuka vähempi.
        Vanha jo edesmennyt tätini oli kyllä vihaista jos koira ruohoa söi, kun se kuulemma tietää sadetta!
        Ai juu, saraheinää (se karkea ja kova) ei välttämättä kannata antaa syödä sillä se saattaa tarttua kurkkuun.

• koira ei
        Xisculiini kirjoitti:

ruohoa syö niin koira kuin kissat ja varsinkin yksi kissa on suoranainen lehmä! Eihän siinä muuta, kuin että sitten kotilattialta saa oksennuksia siivoilla ja kakka tulee varren kanssa (eli heinän).
        En koskaan ole mieltänyt ettei ne sitä saisi syödä kun kaikki koirani ja kissani ovat aina ruohoa maiskuttaneet kuka enempi kuka vähempi.
        Vanha jo edesmennyt tätini oli kyllä vihaista jos koira ruohoa söi, kun se kuulemma tietää sadetta!
        Ai juu, saraheinää (se karkea ja kova) ei välttämättä kannata antaa syödä sillä se saattaa tarttua kurkkuun.

syö kuin sitä yhtä ainoaa, mahtaneeko olla juuri mainitsemaasi saraheinää. Koira kyllä tietää itse mitä heinää kuuluu syödä ja mitä ei.
        Minulla kaksi erirotuista ja eri ikäistä koiraa ja molemmat syö samaa heinää, muu ei kelpaa. Eikä niitä kukaan ole neuvonut mitä saa syödä ja mitä ei. Syökööt jos tykkäävät, ei siihen ainakaan koira kuole, muuten noita ei olisi tuossa enää. ;)

• ....
        koira ei kirjoitti:

syö kuin sitä yhtä ainoaa, mahtaneeko olla juuri mainitsemaasi saraheinää. Koira kyllä tietää itse mitä heinää kuuluu syödä ja mitä ei.
        Minulla kaksi erirotuista ja eri ikäistä koiraa ja molemmat syö samaa heinää, muu ei kelpaa. Eikä niitä kukaan ole neuvonut mitä saa syödä ja mitä ei. Syökööt jos tykkäävät, ei siihen ainakaan koira kuole, muuten noita ei olisi tuossa enää. ;)

Meillä on heinänsyönti loppunut lähes kokonaan, kun koirat oppivat näin syksyn tullen "barffaamaan" itseään omenoilla. Siitä lähtien olenkin antanut omenoita muun ruoan ohella. Eikä ole heinä enää samaan tahtiin maistunut.

• myös voikukan lehtiä
        .... kirjoitti:

Meillä on heinänsyönti loppunut lähes kokonaan, kun koirat oppivat näin syksyn tullen "barffaamaan" itseään omenoilla. Siitä lähtien olenkin antanut omenoita muun ruoan ohella. Eikä ole heinä enää samaan tahtiin maistunut.

ei mitään vaaraa. Jotkut koirat tykkää porkkanoista ja toinen koirani tykkää kurkusta ja salaatista. Yksi koirani piti banaanista. Omena on maistunut kaikille koirilleni. Jotkut syövät myös marjat pensaista.

Nämä siis ihan vain joskus maistiaisina, ettei tule väärinkäsityksiä

• survival dog
        myös voikukan lehtiä kirjoitti:

ei mitään vaaraa. Jotkut koirat tykkää porkkanoista ja toinen koirani tykkää kurkusta ja salaatista. Yksi koirani piti banaanista. Omena on maistunut kaikille koirilleni. Jotkut syövät myös marjat pensaista.

Nämä siis ihan vain joskus maistiaisina, ettei tule väärinkäsityksiä

kelpaa meillä.Hyvät sienet, kurkku, tomaatti, banaani, salaatti, oliivit (joita en anna erityisesti, kunhan tipahtelee lattialle joskus).
        Saniaiset, mustikat, varvut, juuret, jopa koivun lehdet ja nokkoset menee tosta vaan.

Ei ne mulla heinällä putsaa suolistoaan, ne saa siitä jotakin...eikä itse asiassa ku yks koiristani syö heinää, ja se ei ole tuo vegekoira ;-)

Ennen oltiin barfilla, erinäisistä syistä siirryin toisenlaiseen ruokintaan.

• rqrwq
        survival dog kirjoitti:

kelpaa meillä.Hyvät sienet, kurkku, tomaatti, banaani, salaatti, oliivit (joita en anna erityisesti, kunhan tipahtelee lattialle joskus).
        Saniaiset, mustikat, varvut, juuret, jopa koivun lehdet ja nokkoset menee tosta vaan.

Ei ne mulla heinällä putsaa suolistoaan, ne saa siitä jotakin...eikä itse asiassa ku yks koiristani syö heinää, ja se ei ole tuo vegekoira ;-)

"Ennen oltiin barfilla"

Olitko sinäkin?

• koilulin.äippä
        survival dog kirjoitti:

Meititellään koilaa, ihqua!

• Kurluttaja

Meillä koira syö heinää jos on vatsavaivoja,yöllä kuuluu suolistosta kova kurina ja aamulla ei halua syödä mitään vaan etsii talvellakin heinää mistä löytää ja heti alkaa ulostaa limaa ja ulostetta joiden mukana tulee myös heinät ja taas olo kohentuu.Olen ajatellut ryhtyä kasvattamaan raeruohoa tai ostaa jyrsijöille myytävää kuivaheinää jos olo kerran sillä paranee kyllä eläin tietää mitä syö.

• Kääpiösusi

Meidän koiralla oli samat vaivat. Sitten rupesi varpaanvälit tulehtumaan, ja eläinlääkäri oli sitä mieltä että allergiasta kyse. Nyt syö vain allergianappuloita, ja mahavaivat näyttäs loppuneen.

• yrtutui

Koiran ruuansulatusjärjestelmä ei kykene käsittelemään heinää.

• Jlcfk

Yhdyn täysin nimimerkki Kurluttajan viestiin. Olen alkanut antamaan koiralleni aamulla kaurapuuroa (nimenomaan kaurasta, ei 4-vilja). Kaura hillitsee verensokeria ja antaa ilmaisen suojan vatsaan. Puuroon sekoita neitsyt oliiviöljyä lähes 0,5-1 rkl. Lisäksi maistan muussaamalla esim maksamakkaraa. (Ei söisi pelkkää puuroa.) Oliiviöljy on minusta ollut todella hyvä! Minusta koirani suolisto ja vatsa ovat toimineet paljon paremmin. Ei ole ollut ummetusta. Koira syö ruohoa myös ummetuksen takia.

• Ghjgh

Kaura antaa limaisen suojan vatsaan. Keitä puuro kunnolla. Koiran munuaiset eivät kestä paljoa suolaa. Niukasti siis suolaa. T. Sams

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe