Miten pitkä on sopiva saunomis aika ja montako olutta siihen kuuluu ?
Sauna & Olut
21
1123
Vastaukset
- ja oluita 0
koska en sauno keskiviikkoisin.
- Keskiviikko.
Keskiviikkoa.Tarkoitin noin yleensä saunomis aikaa ja nesteytyksen määrää.
- nesteytys
Keskiviikko. kirjoitti:
Keskiviikkoa.Tarkoitin noin yleensä saunomis aikaa ja nesteytyksen määrää.
naatitaan parilla lasillisella vettä saunomisen yhteydessä ja muut muulloin:
- Aulikki
ja tunti saunomista riittää lauantaisin.
- täti puskasta
parin minuutin suihku, löyly n,10 min. pesu, aika vaihtelee.
Mutta saunominen n.20 min.
Sauna juomaksi huoneenlämpöistä puolukkamehua, ei koskaan kaljaa.- sanoo_suttura*
samat rutiinit kuin minullakin, mutta puolukkamehun pitää olla viileää. Ja raikas olutkin maistuu saunan jälkeen hyvässä seurassa.
PS. Puolukkamehun voittanutta ei ole janojuomana!
Jos ei vettä tule juotua sitä suositeltua litraa-paria päivässä, niin puolukkamehua menee yhdeltä seisomalta päivän nesteannos. :)
- tankavaara
Franfurtissa oli aito saunamajuri, joka kertoi totuuden:
- Suihku 1min
- Sauna 5min
- Suihku 1min
- Lepo oluen kanssa... keskustelua 3min
- Suihku 0.5min
- Sauna (Löylyinheittoineen)
- Suihku pesu 7min
- Lepo ja vodkan juontia 10 min.
Tottelin ja nauroin...:)- Ei palele.
Oli ihan rento meininki aina. Se syöminen joka välissä oli oudon tuntuista.
Sieltä sain aikanaan idean laittaa saunanpesä saunan ulkopuolelta lämmitettäväksi. Ei mee rillit huuruun kun laittaa lisää puita. Voin suositella. Digilämpämittari saunaan, näyttö ulos.
Minulla oli silloin kalju, ystävällinen emäntä toi mukanaan saunaan minulle pipon, ettei pää pala.
Outo tunne, istua Venäjällä saunassa pipo päässä. Tarpeeksi votkaa juotuani, aloin tuntemaan valtavaa isänmaallisuutta.
Ei tavallaan liity asiaan, mutta.
Olin tutun palomies kamun kanssa höpisemässä. Virvestä kuului hälytys, että jossain joku oli hälyttänyt palokunnan koska kylpytynnyrinsä palaa. Haloo kylpytynnyri, siinähän kuutioittain vettä.. - sanoo_suttura*
saksalaista tehokkuutta. :)
Noin minäkin olen vihkinyt ummikot suomalaisen saunan nautintoihin. :) Suihkutteluun kuitenkin pitää rajata aluksi enemmän aikaa jos porukkaa ei ole liikaa.
Sitten toisella kerralla voi jo syventyä Saunomisen filosofiaan ja taiteeseen. :) - Steffo
Ruotsalaisilla on tapana juoda kaljaa ja drinkkejäkin lauteilla, mikä minulle on outoa. Eräillä ruotsalaistuttavillani on kesämökillä sauna. He menevät sinne istumaan jo kun sytyttävät kiukaan. Ovat sitten siellä 5-6 tuntia, joskus koko yön. Juovat kaljaa ja käyvät välillä uimassa. Löylyähän ei Ruotsissa heitetä.
- olutta..
Kesät talvet lauantaisin rantasauna plus uinti.
Juomaksi ykkösolutta yksi pullo. - Joka päivä.
Sauna kielletty lääkärin toimesta. Sen ajan voi dokata keppanaa. Tänään kuusi litraa kaikkiaan.
- tankavaara
vieraat eivät tee muuta kuin juovu....
Ensin tavalliseen saunaan ja sitten sauhusellaiseen
ja konjakkia ja olutta päälle.... eiköhän vieraat nuku?
No, asiallisesti: Saunominen... keskustelu... uinti
... keskustelu... nukkuminen... ja aamiainen. - ja hankala kyssäri
Meilläpäin kersana ollessa kylän ukot pitivät sellaisia löylykilpailuja. Karvalakit päässä lämpöeristeenä. Jotain 2 tuntia taisivat sitkeimmät kestää.
Mutta ei ne sitten muuta kestäneet. Tuota pullo- tai purkkiolutta ei ollut vielä keksitty. I-pilsua sai kioskilta. Mutta sahtia osattiin laittaa ja terästeeksi pontikkaa. Tunnissa siinä kylän ukot kedolla sitten "reporankkoina".
Jotenkin tuohon aikatauluun kun sovittelet:) - Otto-Vaan
Koti oloissa saunominen kestää puolesta tunnista
tuntiin ja olusia kuluu kesäkautena 1-2 saunomis
kerta.Talviaikaan ei maistu ollenkaan.
Annahan ollakkaan kun pääsee parempaan puulämpö
saunaan, jos ei ole muita tulijoita enää niin
parituntinen menee että hupsahtaa ja hyvässä
seurassa kauemminkin.
Silti nesteytystä ei tarvitse lisätä, yksi tai
kaksi olutta riittää vallan mainiosti pitämään
kuivuuden loitolla. - tankavaara
saunomista täytyy sanoa. Tosin tilatot eivät puhu ihan tuon puolesta. Voi tietysti olla niinkin, että
minä ja "porukkani" juovat muidenkin puolesta, mutta
silti... kuolluthan minä olisin:) - menee
äkkiä 2-3 tuntia ja yhtä monta olutta, pihasaunassa puoli tuntia ja yksi olut, jos ei vieraita ole.
- Aarre
30 minuuttia ja 3 olutta.
- muuttaa ystävät ...
Elikkäs kun on A-olutta niin on B-ystäviä.
Mitenkä saisin A-luokan ystäviä.
Kiljulla??? - Nimetön
muuttaa ystävät ... kirjoitti:
Elikkäs kun on A-olutta niin on B-ystäviä.
Mitenkä saisin A-luokan ystäviä.
Kiljulla???Lämmöllä, terveisin
Kylmän oluen lämmin ystävä
- olutella?
Aivan liian laaja on kysymyksesi. Siis missä sitä saunomista vietetäänkin, on lähtökohta.
Mökillä sessio voi olla illasta melko aamuun, rivarissa taas, nopeasti, ei mitään tuntien touhuja.
Olutta kunkin sietokyvyn mukaan, yhdellä pärjää löylytellessä, rivarissa, ja lämpötila on noin 80 astetta, kun menen.
Nykyisin kaikilla (melkein) on omat saunansa, joten se ei ole enää mikään illanistujaisten kohokohta.
Nuukana ihmisenä en antaisi saunani posottaa tuntikausia, jos joku joskus aikoisi mennä, joko menee tai ei, ja ystäväni tietävät sen. ;)
Mökillä on toista, voi välillä viiletä ja taas uudelleen pökkyä pesään.
Oluet jokainen tuo itse, ja juovat tahtiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904