Siis voiko työkkäri todella pakottaa minut vastaan ottamaan myyntitöitä vaikken halua???????!
Olen ollut työttömänä koska oman alani töitä ei löydy (copywriter ja graaffikko) viimeiset 9 vuotta, ja ajatellut heti sopivien kurssien ilmaannuttua koulutaa itseäni eteen päin jollain taiteellisella ja luovalla alalla, joka on ominta minuani.
Jos näin on, tämä ei ole enää oikeusvaltio, joosa jokainen saa vapaasti tehdä niinkuin haluaa!
Voiko minut todella pakottaa töihin?!!!!!
53
8944
Vastaukset
- Nimetön
Periaatteessa ei voi pakottaa, mutta ilman tukia jäät jos he laittavat sinulle työosoituksen ja kieltäydyt. Tai he muuten katsovat ettet hae aktiivisesti töitä. Onneksi näin on, muutenhan sinun kaltaisesi laiskimukset elelisivät verorahoilla koko elämänsä. Pian vaan siivoushommiin tai puhelinmyyjäksi!
- elätä
kaikkia todellakaan. Niillä on provisiopalkkaus ja jos on tuntipalkka, niin ehtona on myydä tietty määrä lehtiä päivässä.
Siivoojaksikaan ei kuka tahansa aina pääse. Ja monille perheellisille töihin meno klo 6 on mahdotonta.
Milloin te syyttelevät vatipäät tajuatte, että jokaisella ihmisillä on omanlaisensa elämäntilanne?
Kaikki eivät pysty tekemään kaikkea. Kaikkien elämäntilanne EI OLE SAMANLAINEN KUIN JUURI SINULLA. - eli suomesta ei
elätä kirjoitti:
kaikkia todellakaan. Niillä on provisiopalkkaus ja jos on tuntipalkka, niin ehtona on myydä tietty määrä lehtiä päivässä.
Siivoojaksikaan ei kuka tahansa aina pääse. Ja monille perheellisille töihin meno klo 6 on mahdotonta.
Milloin te syyttelevät vatipäät tajuatte, että jokaisella ihmisillä on omanlaisensa elämäntilanne?
Kaikki eivät pysty tekemään kaikkea. Kaikkien elämäntilanne EI OLE SAMANLAINEN KUIN JUURI SINULLA.löydy sinulle mitään töitä, höpö höpö. olen itse korkeasti koulutettu ja tehnyt ns. hanttihommia kun ei oman alan töitä (koulutusta vastaavia) löytynyt. nyt johtotehtävistä kokemusta 8 vuotta joista kylläkin puolet yrittäjänä.
tottakai puhelinmyynnissäkin pitää myydä jos on pohjapalkka. jos haluat että homma tulee hoidettua pelkällä läsnäololla, hankkiudu vankilaan!
suomessa on niin kova työvoimapula että töitä kyllä tekijälle löytyy. ehkä oman alankin töihin pääsee helpommin kun on näyttöjä että on ylipäätään haluja tehdä töitä.
näyttäisi olevan huvittamisesta enemmän kiinni - kuten liian monella tässä maassa - t78oy6789
elätä kirjoitti:
Kaikki eivät pysty tekemään kaikkea. Kaikkien elämäntilanne EI OLE SAMANLAINEN KUIN JUURI SINULLA.elämäntilanne ei ole yhdeksässä vuodessa muuttunut, niin ei kai se enää muutukaan. Kyllä niitä hommia löytyy elämäntilanteesta riippumatta, jos halua löytyy.
Jos joku "ammattimies" on ollut yhdeksän vuotta työttömänä, ei se enää mikään ammattimies ole. Kaikki koulutus ja ammattitaito on häipynyt taivaan tuuliin.
Kyllä täällä lähinnä työtävieroksuvat perustelevat työttömyyttään kaikenlaisilla elämäntilanteilla yms. - Asterixisixi
t78oy6789 kirjoitti:
elämäntilanne ei ole yhdeksässä vuodessa muuttunut, niin ei kai se enää muutukaan. Kyllä niitä hommia löytyy elämäntilanteesta riippumatta, jos halua löytyy.
Jos joku "ammattimies" on ollut yhdeksän vuotta työttömänä, ei se enää mikään ammattimies ole. Kaikki koulutus ja ammattitaito on häipynyt taivaan tuuliin.
Kyllä täällä lähinnä työtävieroksuvat perustelevat työttömyyttään kaikenlaisilla elämäntilanteilla yms.Hieno juttu! Minä olen 25 elättänyt itseni ja perheeni siivoamalla ja puhelinmyynnillä ihan vaan sen vuoksi, että haluan verorahoillani tukea sinun oman työpaikkasi etsintää. Mielelläni maksan vaikka lisääkin veroa, jotta sinun ei tarvitse alentua tekemään samoja hommia, joista minä veroni maksan. Voitko vielä laittaa vaikka tilinumerosi, jos haluat ostaa vaikka ammattikirjallisuutta oman ammattitaitosi ylläpitoon?
- Asterixisixi
elätä kirjoitti:
Kaikki eivät pysty tekemään kaikkea. Kaikkien elämäntilanne EI OLE SAMANLAINEN KUIN JUURI SINULLA.Hei kuule voithan perustaa oman firman, saat varmasti yhteiskunnalta starttirahaa. Alat julkaista omaa lehteä tai nettisivustoa. Maksat sitten tuotteesi myyjille 2500 €/kk, vaikka ne eivät myisikään yhtään lehteä tai ilmoitusta. Onhan tuollainen provisiopalkkaus todella epäreilu, vai mitä?
- mutta jos
eli suomesta ei kirjoitti:
löydy sinulle mitään töitä, höpö höpö. olen itse korkeasti koulutettu ja tehnyt ns. hanttihommia kun ei oman alan töitä (koulutusta vastaavia) löytynyt. nyt johtotehtävistä kokemusta 8 vuotta joista kylläkin puolet yrittäjänä.
tottakai puhelinmyynnissäkin pitää myydä jos on pohjapalkka. jos haluat että homma tulee hoidettua pelkällä läsnäololla, hankkiudu vankilaan!
suomessa on niin kova työvoimapula että töitä kyllä tekijälle löytyy. ehkä oman alankin töihin pääsee helpommin kun on näyttöjä että on ylipäätään haluja tehdä töitä.
näyttäisi olevan huvittamisesta enemmän kiinni - kuten liian monella tässä maassafirma mainostaa, että heillä on tuntipalkka ja sitten sen maksamiseen liittyykin jotain ehtoja, niin ei se silloin mikään tuntipalkka ole.
Ainoa ehto tuntipalkkaan pitäisi olla se, että tekee töitä.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta haluan sen sanoa, että tuollaisten korkeakouluheppujen mielestä tällainen minunlaiseni kouluttamaton kotiäiti on täysi luuseri, jolla ei ole mitään arvoa.
Omat lapseni ovat jo sen verran isoja, että päätin lähteä kokeilemaan työtä kodin ulkopuolelta.
Olen yrittänyt lehtimyyntiä ja minusta ei siihen ollut. Siellä vaan samaa asiaa jankutetaan päivästä toiseen. Se oli hyvin ahdistavaa pitemmän päälle.
Näin sen koin.
Siivoustyö menettelee, mutta sekin riippuu täysin kohteesta ja pomosta. Toisissa paikoissa nähdään vaivaa perehdytyksessä, toisissa luullaan, että tunnissa oppii kaiken.
Nämä kaksi alaa ovat niitä, joihin kouluttamaton voi päästä.
Kouluja kun en enää lähde käymään. En suostu ottamaan minkäänlaista velkaa.
- Lopeta loisiminen
Paperimassan sekoittajat ja taiteilijahaaveilijat joutavatkin oikeisiin töihin.
Oikeusvaltion jäsenenä jokaisen on otettava osaa, eikä olla vapaamatkustajana tai irtisanoutua yhteiskunnasta.- ristiriita_
"Paperimassan sekoittajat ja taiteilijahaaveilijat joutavatkin oikeisiin töihin."
Oikea työ ja myyntityö eivät liity toisiinsa mitenkään. - Asterixisixi
ristiriita_ kirjoitti:
"Paperimassan sekoittajat ja taiteilijahaaveilijat joutavatkin oikeisiin töihin."
Oikea työ ja myyntityö eivät liity toisiinsa mitenkään.Tarkoitatko, että mielestäsi myyntityö ei ole oikeaa työtä? Jos näin on, voisit hiukan perustella mielipidettäsi.
- paxhumana
...sinä saat vapaasti tehdä (lähes) niinkuin haluat.
Saat mm.ihan vapaasti olla ilman korvauksia jos ei työ kelpaa. - ettei paljon...
työt oikeasti kiinnosta jos viimeiset 9v ollut työttömänä. Eiköhän tuona aikana normaali järki sanoisi jo että ottaa edes työn kuin työn tilapäiseksi ratkaisuksi. Olet taiteellinen sielu, haaveilija ja ikuinen haihattelija joka ei saa mitään aikaan. Ei tuollaista kukaan edes palkkaisi vaikka töitä olisikin. Kehtaatkin valittaa että jos tarjotaan töitä niin onko pakko ottaa...jojoon vaan tuollaiset valittajat niin säästetään veronmaksajien rahoja.
- sad man
Juuri tämän kaltaiset taivaaanrannan maalarit jaksaa valittaa tämmöistä paskaa..mene jonnekkin etelään myymään jotain hain hammas koruja ja elä taiteilija elämääsi jossain muualla!
- vedestä.
Ootte te niin pirun kateellisia jollekin siitä, että hän ei suostu ns. paskaduuneihin.
Hölisette joidenkin verojen menemisestä hukkaan ja niin edelleen. Raha, raha ja raha se vaan kiinnostaa. Kaikki arvot mitataan rahassa.
Suomessa ei ole enää mitään inhimillisyyttä ja yksilöllisyyttä. - kateus??
vedestä. kirjoitti:
Ootte te niin pirun kateellisia jollekin siitä, että hän ei suostu ns. paskaduuneihin.
Hölisette joidenkin verojen menemisestä hukkaan ja niin edelleen. Raha, raha ja raha se vaan kiinnostaa. Kaikki arvot mitataan rahassa.
Suomessa ei ole enää mitään inhimillisyyttä ja yksilöllisyyttä.Kukaan ei pakota häntä töihin, eikä sekään ole hänelle ongelmana, ettei töitä ole.
Hänenkin ongelmansa on se, että RAHANTULO meinaa loppua. - jappajappajee
vedestä. kirjoitti:
Suomessa ei ole enää mitään inhimillisyyttä ja yksilöllisyyttä.Helvetti. Joidenkin verojen menemisestä hukkaan. Sinähän se vatipää olet. Se "jokin vero" on meidän työssä käyvien maksamaa ja meiltä iltseltämme pois. Sillä pitäisi maksaa yhteiskunnan palvelut osansa kantaville (koulut, päivähoito, terveydenhuolto ym) mutta ei sinunkaltaistesi loiseläjien elämää.
Vai että paskaduuneihin. Joopa joo.
Eri asia on jos te "paskaduuneista" kieltäytyvät laiskiaiset eläisitte yhteiskunnan ulkopuolella omilla rahoillanne. Mutta kun teette sen MINUN ja MUIDEN VERONMAKSAJIEN työllä ansaitsemilla rahoilla. Teillehän voitaisiin perustee siperiaan oma aidattu alue jossa ei ole velvoitteita muttei tukiverkostoakaan.
Sielläpä elelet kaltaistesi kanssa helppoa elämää itse selviytyen.
- MENNÄ TÖIHIN
Suomessa ei ole pakkotyötä eikä kenenkään
tarvitse mennä töihin.
Jos kuitenkin kerjää yhteiskunnalta rahaa
niin silloin pitää olla valmis hanttihommiinkin
kunnes niitä haluamiaan töitä löytyy.- kenenkään
tarvitse yhteiskunnalta kerjätä. Ainakaan vielä. Mutta te teette kaikkenne, että Suomestakin sellainen tulisi.
Toivottavasti ymmärrätte myös seuraukset.
- Epätoivoinen graaffikko
Kiitos kaikille vastauksista! En ole mikään työn vierastaja, vaan haluan oman alani töitä. Niitä olen valmis tekemään vaikka kuinka paljon, ja olen jo monta vuotta ajatellut että pitäisi varmaan miettiä oman yrityksen perustamista.
Se on minusta väärin ja turhaa että vien työpaikan joltakin joka haluaa sen, eli minä teen pakkotyötä ja joku toinen joka haluaa olla puhelinmyyjä ei voi olla sitä.
Eli minä jättäydyn vapaaehtoisesti työttömäksi että muilla on töitä, kunnes löydän oman alani työtä! Se on minusta oikein ja hyvin tehty!- tehty..
työkokemus on asia mitä työnantajat arvostavat vaikka se ei olisi samalta alalta kuin ammattisi jos yritys hakee Graaffikkoa, paikkaa hakee sinä ja toinen hakija joka on ollut muissa töissä ja samalla työnohessa etsii oman alansa töitä Gaaffikkona, niin ei ole epäilystäkään kumpi paikan vie. Muutenkin kannattaa miettiä mihin kouluttautuu, onko sillä alalla töitä on paljon "hienoja" muotiammatteja media, taide ym.ym. mutta töitä ei ole ja jos nämä kaikki jäisi odottelemaan oman ammatin töitä niin leipäjono kasvaisi kymmenkertaiseksi, että näin. T.työnantaja
- ootko kännissä?
tehty.. kirjoitti:
työkokemus on asia mitä työnantajat arvostavat vaikka se ei olisi samalta alalta kuin ammattisi jos yritys hakee Graaffikkoa, paikkaa hakee sinä ja toinen hakija joka on ollut muissa töissä ja samalla työnohessa etsii oman alansa töitä Gaaffikkona, niin ei ole epäilystäkään kumpi paikan vie. Muutenkin kannattaa miettiä mihin kouluttautuu, onko sillä alalla töitä on paljon "hienoja" muotiammatteja media, taide ym.ym. mutta töitä ei ole ja jos nämä kaikki jäisi odottelemaan oman ammatin töitä niin leipäjono kasvaisi kymmenkertaiseksi, että näin. T.työnantaja
tosta ei saa mitään tolkkua tavaamallakaan...
- nimetommyys
Oli kyllä kympin arvoiset perustelut laiskuudelle, en ole ennen tuollaisia perusteluja laiskuudelle kuullutkaan. Eli et viitsi tehdä töitä jotta joku muu saa tehdä. Nostat kelasta rahaa jotta jonkun muun ei tarvitsisi. Mieti nyt itsekin omia puheitasi kuinka naurettavilta ne kuulostavat. Onneksi tässä yhteiskunnassa on niitäkin ahkeria jotka viitsivät käydä töissä, jotta saamme elättää sinun kaltaisesi loiselijät.
- työpaikkoja löytyy
mol.fi sivustolta useita kymmeniä joihin voisit hakea koulutuksellasi, ei aina löydy 100% koulutusta vastaavaa. On vaan eri asia kiinnostaako työ oikeasti ja haluaako niitä tehdä. Toisaalta olet ollut jo niin pitkään työttömänä ettei kukaan ota sinua enää töihin. Ne kenellä on tuoretta työkokemusta tai vastavalmistunut vievät paikkasi..
- myyntialan ammattilainen
olet ollut 9v työttömänä...
ja olet "ajatellut" mennä kursseille tai perustaa firman tai jotain muuta oot ajatellut..
Mutta etkö ole tehnyt mitään?!!!
Lopeta kuule haaveilu ja tee asialle jotain!
Uusi ammatti jos ei kerran tuo toimi.
Vai ajattelitko heittää koko elämäsi hukkaan? - Eivät huoli laiskaa!
9 vuotta työttömänä kertoo kyllä moraalistasi kaiken tarvittavan.
- kertoo
sinustakin tosi paljon.
- Frank Black
EI voi!
- Joku myy kaikkien työt aina
Mieti kuka myy typerät raapustuksesi. Copyna et ole koskaan ollut, ethän osaa edes kirjoittaa.
- voihan se
siinä mielessä pakottaa, että työttömyyskorvaus loppuu, jos töihin ei mene. Itse olen siinä tilanteessa, että yritän selvitä kolmen pienen lapsen kanssa yksin, ilman tukiverkkoa, enkä allergian vuoksi voi tehdä alani (hoitaja) töitä. Vuorotyö ei onnistu, mihin lapset laittaisin? Kaksi heistä ei enää päivähoidon piirissä, ovat siis koululaisia. Liiton päivärahaa on vielä jäljellä, mutta työkkäri uhkailee. Aika puhki olen, ja TÄYSIN työllistetty näin kotiäitinäkin, yksin. Tsemppiä sulle, ikävää kun sait paljon asiattomia vastauksia.
- n,nn,mn,
siis oikeesti? ei voi olla noin!
- ongelmia.
Minä olen kahden lapsen yksinhuoltaja.
Toinen lapsista on lievästi kehitysvammainen. Hän vaatii erityistä silmälläpitoa.
Olen kärsinyt uupumuksesta ja eräästä kroonisesta sairaudesta.
Työllistyminen on ollut vaikeaa.
Yksinhuoltaja ei tosiaan välttämättä pysty tekemään vuorotyötä, tai mitä tahansa työaikoja.
Olen saanut karenssinkin siitä, että en vuorotyöpaikkaa ottanut. Ongelma kun oli se, etten suostunut laittamaan vammaista lasta vuoropäiväkotiin, koska vuoropäiväkodissa hän ei olisi saanutkaan enää erityistukea ongelmiinsa. Ei auttanut asiassa neurologin lausuntokaan, vaan sain oitis 5kk:n karenssin työssäkieltäytymisestä.
Yksinhuoltaja, jolta puuttuu tukiverkko, on tässä yhteiskunnassa unohdettu ihminen lapsineen päivineen.
Esimerkiksi koululaisten kesälomien aikaan heidän lapsensa saattaa olla viikkoja yksin päivisin, jos kunnalla ei ole kesäkerhoa.
Sekin voi usein olla sen verran kaukana, ettei koululainen voi mennä sinne yksin.
Jos vanhemman työpäivä alkaa aikaisemmin kuin kerho aukeaa, niin eipä lapsi sinne sitten voi yksinkään mennä.
Työvoimatoimisto on heti kimpussa ja sosiaalitoimisto, mikäli et tarjottua työtä ota. Ruikutus mahdollisista lastenhoito-ongelmista kaikuvat kuuroille korville.
Myös työnantaja voi olla todella joustamaton.
Eräässä työllistämistukipaikassa työnantaja halusi minun olevan työssä klo 6.30.
Selitin, että päiväkoti aukeaa klo 6 ja en ehtisi työmatkan pituuden vuoksi aloittamaan ihan puoli seitsemältä.
Hän suhtautui minuun kuin valehtelijaan ja huuteli pitkin käytäviä työkavereilleni, että onko totta että työmatka kotipaikastani kestää niin kauan.
Hän meni ja tarkasti bussiaikataulukirjastakin asian. - kauhea kohtalo!
ongelmia. kirjoitti:
Toinen lapsista on lievästi kehitysvammainen. Hän vaatii erityistä silmälläpitoa.
Yksinhuoltaja ei tosiaan välttämättä pysty tekemään vuorotyötä, tai mitä tahansa työaikoja.
Olen saanut karenssinkin siitä, että en vuorotyöpaikkaa ottanut. Ongelma kun oli se, etten suostunut laittamaan vammaista lasta vuoropäiväkotiin, koska vuoropäiväkodissa hän ei olisi saanutkaan enää erityistukea ongelmiinsa. Ei auttanut asiassa neurologin lausuntokaan, vaan sain oitis 5kk:n karenssin työssäkieltäytymisestä.
Yksinhuoltaja, jolta puuttuu tukiverkko, on tässä yhteiskunnassa unohdettu ihminen lapsineen päivineen.
Esimerkiksi koululaisten kesälomien aikaan heidän lapsensa saattaa olla viikkoja yksin päivisin, jos kunnalla ei ole kesäkerhoa.
Sekin voi usein olla sen verran kaukana, ettei koululainen voi mennä sinne yksin.
Jos vanhemman työpäivä alkaa aikaisemmin kuin kerho aukeaa, niin eipä lapsi sinne sitten voi yksinkään mennä.
Työvoimatoimisto on heti kimpussa ja sosiaalitoimisto, mikäli et tarjottua työtä ota. Ruikutus mahdollisista lastenhoito-ongelmista kaikuvat kuuroille korville.
Eräässä työllistämistukipaikassa työnantaja halusi minun olevan työssä klo 6.30.
Selitin, että päiväkoti aukeaa klo 6 ja en ehtisi työmatkan pituuden vuoksi aloittamaan ihan puoli seitsemältä.
Hän suhtautui minuun kuin valehtelijaan ja huuteli pitkin käytäviä työkavereilleni, että onko totta että työmatka kotipaikastani kestää niin kauan.
Hän meni ja tarkasti bussiaikataulukirjastakin asian.koita hoitaa itsesi johonkin kaupungin keskustaan tai muuten lähelle päiväkoteja. eli näyttäisi siltä että sun täytyy muuttaa.
koita jaksaa, ei kai tohon muutakaan latteaa osaa sanoa...
kaikki myötätuntoni elämän sankareille! - voi myös
n,nn,mn, kirjoitti:
siis oikeesti? ei voi olla noin!
vähentää mahdollisesta toimeentulotuesta (jota siis olisi haettava jos työkkärin uhkaus toteutuisi) muistaakseni 20% ikäänkuin rangaistukseksi. Kivaa kyykytystä. Itsellä on ainakin voimat jo niin loppu, etten osaa kuin itkeä yöni. Ja aamuksi lapset kouluun.
- Koetetaan jaksaa
ongelmia. kirjoitti:
Hän meni ja tarkasti bussiaikataulukirjastakin asian.jotenkin, vaikka itku silmässä onkin. Äitiys on arvokasta. terveisin se 3:n lapsen äippä.
- "graaffikkopa" hy...
Hauska provo olet. Mutta vielä hauskempaa on miten ihmiset uskoo sen :)
Taiteellinen ja luova... eikä osaa kirjoittaa.- arvostava työnantaja
palkkaa 9 vuotta työttömänä ollutta työntekijää töihin.
- innostu työnantaja
arvostava työnantaja kirjoitti:
palkkaa 9 vuotta työttömänä ollutta työntekijää töihin.
9 vuotta työttömänä ollutta ei voi sanoa työntekijäksi ;) laiskuri se on!
- yksinkertaisesti
innostu työnantaja kirjoitti:
9 vuotta työttömänä ollutta ei voi sanoa työntekijäksi ;) laiskuri se on!
hän on ihminen, jolla on puutteellinen koulutus.
- lehtimyyjä
yksinkertaisesti kirjoitti:
hän on ihminen, jolla on puutteellinen koulutus.
varmasti töitä ei löydy?? !!
minulla on PERUSKOULUPOHJA ja myyn lehtiä, saan kuussa n.2500-3000 euroa palkkaa josta MAKSAN VEROJA toisinsanoen elätän tuollaisen saatanan pummin jolla "ei vain ole koulutusta" - vaan sen tekevät
lehtimyyjä kirjoitti:
varmasti töitä ei löydy?? !!
minulla on PERUSKOULUPOHJA ja myyn lehtiä, saan kuussa n.2500-3000 euroa palkkaa josta MAKSAN VEROJA toisinsanoen elätän tuollaisen saatanan pummin jolla "ei vain ole koulutusta"kaikki suomalaiset yhdessä. Työtönkin maksaa veroa.
Minä en itse asiassa ole mikään työtön. Olen omaishoitaja.
Mutta pummi olen varmaan sinun mielestäsi.
Kaltaisellasi hyvätuloisella ihmisellä ei pitäisi olla mitään tarvetta mollata vähäosaisia.
Sen verran olisit sinäkin voinut sieltä peruskoulusta ammentaa sivistystä. - asiaa!!!
vaan sen tekevät kirjoitti:
kaikki suomalaiset yhdessä. Työtönkin maksaa veroa.
Minä en itse asiassa ole mikään työtön. Olen omaishoitaja.
Mutta pummi olen varmaan sinun mielestäsi.
Kaltaisellasi hyvätuloisella ihmisellä ei pitäisi olla mitään tarvetta mollata vähäosaisia.
Sen verran olisit sinäkin voinut sieltä peruskoulusta ammentaa sivistystä.Kummallista miten sivistymättömiä ja suvaitsemattomia voivat ihmiset olla. Kaikilla meillä omat vaikeutemme, ja resurssimme, on vaan helppo kyykyttää toisia ihmisiä, kun on itse "täydellinen". Ja kyllä, myös työttömät, kotiäidit, yksinhuoltajat ja omaishoitajat maksavat veroa.
- lehtimyyjä
asiaa!!! kirjoitti:
Kummallista miten sivistymättömiä ja suvaitsemattomia voivat ihmiset olla. Kaikilla meillä omat vaikeutemme, ja resurssimme, on vaan helppo kyykyttää toisia ihmisiä, kun on itse "täydellinen". Ja kyllä, myös työttömät, kotiäidit, yksinhuoltajat ja omaishoitajat maksavat veroa.
mistä työtön maksaa veroa?
-työttömyyskorvauksesta joka tulee TYÖTÄTEKEVÄN (minun) pussistani!
Jos tällaisia loisia ei yhteiskunnassa elätettäisi, tienaisin enemmän koska veroni olisivat pienemmät ->kuluttaisin enemmän rahaani->lisäisin tätä kautta työpaikkoja. Mutta ei.. pitää kaikenmaailman taiteellisia haihattelijoita elättää.. perkele! - Mitäpä jos
lehtimyyjä kirjoitti:
Jos tällaisia loisia ei yhteiskunnassa elätettäisi, tienaisin enemmän koska veroni olisivat pienemmät ->kuluttaisin enemmän rahaani->lisäisin tätä kautta työpaikkoja. Mutta ei.. pitää kaikenmaailman taiteellisia haihattelijoita elättää.. perkele!ottaisit selvää. Jos osaat esim.lukea. Kylläpä olet tyhmä, joten ei ihme että olet puhelinmyyjä.
- Sinulleko puhelinmyyjä
lehtimyyjä kirjoitti:
Jos tällaisia loisia ei yhteiskunnassa elätettäisi, tienaisin enemmän koska veroni olisivat pienemmät ->kuluttaisin enemmän rahaani->lisäisin tätä kautta työpaikkoja. Mutta ei.. pitää kaikenmaailman taiteellisia haihattelijoita elättää.. perkele!pitäisi enemmän palkkaa maksaa???? Mene hoitoon, ja mieti, kenelle palkkaa voisi maksaa. Toivon että joku kaunis päivä löydät itsesi ilman työtä. Voit sitten kirjoitella tänne, ja lukea kaltaistesi haista paska-vastauksia. Onnea...
- selvää
lehtimyyjä kirjoitti:
Jos tällaisia loisia ei yhteiskunnassa elätettäisi, tienaisin enemmän koska veroni olisivat pienemmät ->kuluttaisin enemmän rahaani->lisäisin tätä kautta työpaikkoja. Mutta ei.. pitää kaikenmaailman taiteellisia haihattelijoita elättää.. perkele!kuinka paljon nämä työttömien työttömyyskorvausten maksaminen lihottaisi sinun pussiasi?!
Siitä tehtiin taannoin tutkimus ja summa olisi hyvin vähäinen.
Nekin rahat Katainen ja kumppanit kyllä sitten laittaisivat johonkin ihan muuhun kun veronmaksajille. - maksamatta
selvää kirjoitti:
kuinka paljon nämä työttömien työttömyyskorvausten maksaminen lihottaisi sinun pussiasi?!
Nekin rahat Katainen ja kumppanit kyllä sitten laittaisivat johonkin ihan muuhun kun veronmaksajille.jättämistä.
- kun kymmenen oksalla
selvää kirjoitti:
kuinka paljon nämä työttömien työttömyyskorvausten maksaminen lihottaisi sinun pussiasi?!
Nekin rahat Katainen ja kumppanit kyllä sitten laittaisivat johonkin ihan muuhun kun veronmaksajille.niinpäniin, vaikka summa olisi vähäinen kuukaudessa, se tuskin on sitä kymmenissä vuosissa! Jos työurani alkaa 20 vuotiaana ja jatkuu 60 vuotiaaksi, kerrytän siis 40 vuotta korkoa korolle muutamalla eurolla joka kuukausi, mikäli en maksa pummien maksuja.. Pieni summa? -tuskin..
Turha Kataista haukkua jos töitä pelkää. Heinäluoma sen osinkopotin itselleen veti ;) - Sinä pelkäät
kun kymmenen oksalla kirjoitti:
niinpäniin, vaikka summa olisi vähäinen kuukaudessa, se tuskin on sitä kymmenissä vuosissa! Jos työurani alkaa 20 vuotiaana ja jatkuu 60 vuotiaaksi, kerrytän siis 40 vuotta korkoa korolle muutamalla eurolla joka kuukausi, mikäli en maksa pummien maksuja.. Pieni summa? -tuskin..
Turha Kataista haukkua jos töitä pelkää. Heinäluoma sen osinkopotin itselleen veti ;)itse jakaa yhteistä hyvää. Tätä maatammehan kutsutaan suomalaiseksi hyvinvointivaltioksi ja siitä tämä verotuskin lähtee.
Voithan vaikka lähteä jenkkeihin. Siellä näet mitä se on kun ei pidetä huolta kaikista osapuolista.
Ei tarvitse olla sossu sen ymmärtääkseen. - juuri näin..
Sinä pelkäät kirjoitti:
itse jakaa yhteistä hyvää. Tätä maatammehan kutsutaan suomalaiseksi hyvinvointivaltioksi ja siitä tämä verotuskin lähtee.
Voithan vaikka lähteä jenkkeihin. Siellä näet mitä se on kun ei pidetä huolta kaikista osapuolista.
Ei tarvitse olla sossu sen ymmärtääkseen.Miksi tämä vanha sosiaalidemokraattinen-suomikuva vieläkin jyllää?
Minä en pelkää jakaa yhteistä hyvää. En halua vain antaa omaani pois. Mitäs jos laittaisin tilinumeroni tänne ja sinä laittaisit minulle omistasi, ihan vaan yhteisen hyvän vuoksi vaikka 20e joka kuukausi? :D :D:D -eikö? aivan.. - on sosiaalipummi?
juuri näin.. kirjoitti:
Miksi tämä vanha sosiaalidemokraattinen-suomikuva vieläkin jyllää?
Minä en pelkää jakaa yhteistä hyvää. En halua vain antaa omaani pois. Mitäs jos laittaisin tilinumeroni tänne ja sinä laittaisit minulle omistasi, ihan vaan yhteisen hyvän vuoksi vaikka 20e joka kuukausi? :D :D:D -eikö? aivan..Ja hei, olen PerusSuomalaisten kannattaja. Demareiden aika on ohi.
- Moiww
Olen kotoisin suur perheestä meitä on 10. Äiti oli yksinhuoltaja työtön ja sairas. Hoidimme toinen toisiamme ja söimme koiran paskaa.. Nyt olen valmistuva opiskelija. Olen opiskelija tuloni ovat 150e käteen joka kuukausi.. Lääkkeeni maksavat 60e kuussa. Silti hymyilyttää :)
- Toinen graafikko
Hyvä tavaton. Potki hyvä ihminen itseäsi perseelle. Nähtävästi meidät muut on pakotettu maksamaan sinun laiskottelusi viimeiset yhdeksän vuotta. Eikä meille mitään vaihtoehtoja annettu.
Tietenkin voivat pakoittaa (paikkaan missä on tuntipalkkaus etc) ja syytä olisi ollut tehdä se jo aikaisemmin. Yhdeksän vuoden jälkeen lienet vain vierautunut täysin työnteosta ja mikä pahinta - tuona aikana uusia kasvoja on valmistunut ammattiin ~5000 kuvallisen viestinnän uutta ammattilaista, joista valtaosa on ajanut ohi sinusta uudemmalla koulutuspohjalla ja isommalla työkokemuksella. Kannattiko passivoitua ja lojua kotona?
Hävettää hieman puolestasi.
On totta, että ne omat hommat on vähissä, näinpä itse olen myyntihommissa - jo varmaan viidettä vuotta ja teen oman alan hommia (verkkosivuja, mainossunnittelua yms) toiminimellä myyntityön ohella. Saa kokemusta ja oppii uutta, vaikka välistä voi vähän raskaaltakin tuntua.
Nyt haen ammattikorkeaan (Huom. HAEN, en ajattele hakevani) jatkokouluttamaan itseäni oman alan hommissa, jotta halutessani voisin hakea esim. mainostoimistoihin töihin. - eivittuoikeesti..
KAMALAA! Voit joutua töihin! Miten selviät jos joudut heräämään 5 kertaa viikossa jo ennen kahdeksaa??
Miten joku voi ajatella että valtion pitää maksaa sulle siitä ettet jaksa mennä töihin...
aina löytyy joku puhelinmyyntifirma/siivousfirma/vastaava jonne pääsee töihin, työttömyys on laiskuutta, ja laiskuuden huippu on se että jonkun mielestä siitä pitäisi maksaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752