edullinen noin 50millinen?

tai vähän pienempi

Olenko vain puusilmä vai eikö Sonylle löydy edullista kiinteäpolttovälistä peruslinssiä? (vertaan siis canonin ja nikonin 99euron peruskakkuloihin joissa ihan ok valovoima etc.)

Ajatuksissa on ollut tuollainen a300:nen, mutta jos tuo linssi maksaa kaksi hunttia enemmän sonyyn niin voi katsoa jotain muitakin? Ideana siis kuvata ihmisiä ja sisällä myös...

9

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50mm f/1.4 peruskakkula

Se on uuutena saman hintainen kuin Canonin valovoimaltaan vastaava, eli sinne 400e pintaan.

Et ole puusilmä.

Sitten taas en ottaisi Sonya tuon pienemmän ja pitemmillä polttoväleillä kalliimman linssivalikoiman takia.

Katselisin ennemmin Nikonia tai Canonia, joille on laseja joka lähtöön.

• joo...

Sonyn pitemmät ja kalliimmat objektiivit ovat myös laadukkaampia kuin Canonin ja Nikonin vastaavat halvemmat. Laatu maksaa myös Canonilla ja Nikonilla.
        Sonyyn voi myös vilkuilla käytettyjä, etupäässä Minoltan aikaisia AF (autofokus) -objektiiveja. Sigma ja Tamron kasvattavat osaltaan Sonyyn sopivien objektiivien valikoimaa eli valikoimaa riittää suunnilleen joka lähtöön.

• Lisäksi,
        joo... kirjoitti:

Sonyn pitemmät ja kalliimmat objektiivit ovat myös laadukkaampia kuin Canonin ja Nikonin vastaavat halvemmat. Laatu maksaa myös Canonilla ja Nikonilla.
        Sonyyn voi myös vilkuilla käytettyjä, etupäässä Minoltan aikaisia AF (autofokus) -objektiiveja. Sigma ja Tamron kasvattavat osaltaan Sonyyn sopivien objektiivien valikoimaa eli valikoimaa riittää suunnilleen joka lähtöön.

Root-kitti kaupan päälle.

• ja vielä
        Lisäksi, kirjoitti:

Root-kitti kaupan päälle.

Canonin käyttäjä saa syyhyn ja Nikonin käyttäjä rakon peukaloonsa. Mitähän muuta asiattomuutta saa vielä lukea!

• Taksepäin

Sai Rajalasta Sonyn 50mm/1.4 hintaan 199€, tuon tilasin ja on mielestäni hinta/laatu kohdallaan. Kuvaajssa vikaa kun ei manuaalitarkennuksella meinaa aina sattua tark. kohdalleen. Mutta AF:llä on kohdallaan. 28mm/2.8 Sonya saa alle 300€, joitakin kymppejä lisää ja saa samalla valovoimalla olevan Tamron 17-50/2.8:n. En tiedä onko tuo 28mm kuinka hyvä?

• sopii myös
    • MInoltassa

Metallisempi runko kun objektiivi-infon mukaan 50/1.4 Minoltana yli 2* painavampi kuin Sonyna?
      Kuinka riskialtista on tilata Ebaysta ym. Tuleeko sama tavara minkä tilaa ja entäs tavaran kunto, yleensä?

• ostamisesta

Ihan sokeana ei eBaysta kannata huutaa / ostaa: Mitä tarkemmin objektiivin kunto on kuvattu (hyvässä ja pahassa) sen parempi. Mitä enemmän kuvia sen parempi. Tarkista myyjän pisteet & palautteet ja toimituskulut. PayPal on vaivaton ja turvallinen maksutapa, valitettavasti saksalaiset suosivat tilisiirtoa. Vaikka myynti-ilmoituksessa ei olisikaan toimitusta Suomeen, niin kannattaa kysyä, yleensä onnistuu. Kannattaa ostaa EU-maista, niin välttää tulli ja alv -maksut.

Itse olen ostanut useita objektiiveja eBay:sta enkä ole kertaakaan pettynyt.

Ja tuolta Dyxum.com sivustolta kannattaa tosiaan lukea käyttäjien arvioita ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2171
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1430
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1386
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1245
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      948
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      162
      838
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      742
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      736
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe