Moi kaikille!
Mun siskolla on tällä hetkellä 10-vuotias suomenpystykorva narttu. Se asustelee ulkona. Kesäsis häkissä ja talvisin se saa olla vapaalla jalalla. Siskoni ei voi ottaa Peniä sisälle, koska hänen 1-vuotias poika on allerginen eläimille. Siskollani on myös 2 kissaa, mutta ne oleskelevat talon navettaeteisessä. No asiaan. Kysyin siskoltani jouluna aikooko he villä hankkia koiran, kun Peni kuolee? Her lupasivat hankkia uuden koiran. Sen pitäisi asustaa ulkosalla kovallakin pakkasella ja se pitäisi olla helposti koulutettava ja lapsi rakas. Kun etsin koirakirjasta tälläistä koiraa en löytänyt montakaan. Joten onko teillä ehdotuksia?
Millainen koira?
7
388
Vastaukset
- Tita
Suomen lapinkoira. Tuttavaperheellä on sellainen samoista syistä ja koira on aivan ihana. Viettää kaiket päivät ulkona, sillä on iso tarha ja lämmin koppi, vaatii kyllä paljon seuraa, aina kun joku on ulkona, koira on vapaana pihassa, mutta seuraksihan myös koira otetaan, eikö niin?
- josu
samojedi olis sellanen rotu jota vois pitää talvella hyvin...omasta kokemuksesta ne on tosi lapsrakkaita ja muutenki mukavii!!!
- Laura
On juuri sopiva.Kylläkin todella seurallinen,tarhakoiraksi sitä ei sen takia usein suositella.Mutta jos sen kanssa seurustellaan ja puuhaillaan paljon,kyllä se tarhakoiraksikin soveltuu,näin uskoisin.
- Fanny
MINÄ olen henk.kohtaisesti sitä mieltä että mikään koira ei sovi ulkokoiraksi. Koiran pitää saada elää omien ihmistensä kanssa sisätiloissa. Itse en ainakaan ko. tapauksessa ainakaan harkitsisi koiraa hankkivani, ainakaan sinä aikana kun lapsi on pieni. Mutta tuohan oli vain minun mielipiteeni. Täältä käsin en paljon pysty vaikuttamaan asiaan... Toivottavasti sopiva rotu löytyy, jos he kerran koiran aikovat kaikesta huolimatta vielä hankkia!
- Meiju
Vaikka olen itsekin todella eläinrakas ja etenkin koirarakas (elämäni jokaisena päivänä perheessäni on ollut myös koira), olen kuitenkin päättänyt sen, että jos joskus saan lapsen, jolla sattuisi olemaan allergia, en ottaisi koiraa, enkä muutakaan eläintä. Lapsi on kuitenkin aina tärkeämpi ja etusijalla eläimiin nähden. Ei ole oikein eläintäkään kohtaan, että se joutuu asumaan koko ajan vailla seuraa yksin ulkona, eikä koskaan pääse sisälle. Ja mitenkäs sen pennun kanssa tekee? Ei sitä voi vielä pitää ulkona silloin yötä päivää. Toivottavasti siskosi harkitsee uudemman kerran tätä asiaa, tuntuu se sitten kuinka pahalta tahansa.
- bichon
käviskö sisä koira joka käy allergiselle?? sellasia ovat bichonit... me ollaan annettu koiria allergisille ja heille ei ole tullut mitään oireita koirista.....
- Emppu
kun Penistä aika jättää. Kiitos paljon kaikille vastanneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl261849Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma831681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864