Kun oma koira puree/näykkäsee?

varaaomanimimerkki

Miten toimisit/olet toiminut tilanteessa kun oma koira puree?Millainen oli tilanteen kulku, minkä vuoksi koira puri?

9

3120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähän

nyt tarkoitat? Vahinko puremista telmiessä, vaiko ihan kimppuun käymistä?

• ujoko

Koirat voivat näykkiä tai vaikka purra hoitotoimenpiteissä.
        Kaikki haluavat kirjoittaa siitä kun kaikki menee hyvin mutta harva kun ei.

Mistä on kysymys? Kerro tai ota yhteys kasvattajaan.

• 1 Noutaja

Kuonolle ravistanu niskasta kieltäny.

• tota juttuu

kuinka toimia... on jatkuvasti hampaat millon käpälässäni millon kankussa tai kinkussa. mutta ihan leikkii se vaan on. jos käy rasittavaksi niin nappaan niskasta kiinni ja vähä ravistan (omskakas).

ko se oli enempi junior, nii sillon piti joskus ottaa niskan lisäks persiistä ote ja heittää toiseen huoneesee häpeemää.

eipä sen kummempia

• try shake it

Tiedät itsekin miten oikeasti tulee toimia - tiedät vallan hyvin ja jos et - mamma / pappa tulee ja neuvoo jos osaa. Edellinen syystä kumpi on kotona lasten ja koiran lisäksi jos kumpikaan ...

//

• Miss.Red
        try shake it kirjoitti:

Tiedät itsekin miten oikeasti tulee toimia - tiedät vallan hyvin ja jos et - mamma / pappa tulee ja neuvoo jos osaa. Edellinen syystä kumpi on kotona lasten ja koiran lisäksi jos kumpikaan ...

//

Jos näykkää tai purasee niin "suutun" koiralle enkä huomioi sitä ollenkaan.. Tarpeeksi ko mennee aikaa niin se tullee pyyteleen nöyränä anteeksi ja kiehnään viereen.. On toiminu.. Eikä ikinä oo purassu kunnolla vaan lähinnä tokassu leikkiessä tms.. Kyllähän se kirpasee vaikka vaan tokasee ko kyseessä dobberi..

• ei ole tosimielessä

purrut minua, miestäni eikä ylipäätään ketään.

Koira on 7kk saksanpaimenkoira.

Joskus tulee kuitenkin eteen tilanteita, että kun koira joko on tekemässä, tai silminnähden aikoo tehdä jotakin kiellettyä (pöydille kurottelu, maton pureminen tmv) ja koiralle sanon "tiukan ein" eikä se tehoa ja koira jatkaa kiellettyä toimintaansa, nappaan koiraa poskivilloista tmv ja tässä tilanteessa koira alkaa haastaa joskus riitaa näykkäämällä käteen, käsivarteen tmv.

Silloin näytän koiralle, missä seisooppi kaappi ja mistä päästä se kana kuseksii, eli tiukennan vain otetta poskivilloista, tuijotan tiukasti silmiin ja sanon matalalla, järkähtämättömällä äänellä "EI".

Tämä on auttanut tähän asti, koira on itsekin ihan noloissaan, että menimpäs kokeilemaan oman ihmisen haastamista prkle...

Ihan kimppuun hyökkäämistä ja tosimielessä puremista meidän koira EI harrasta.

• tuttua joskus...muinoin

Ei juuri mulle, joskus aiemmin yks napsas siten että hädin tuskin tunsin, tai sitten se ilmassa louskautti muka kuin näykkäisi.

Se ele vain on kielletty. Jäähylle meillä laitetaan, se tepsii, on tuolle kaverille kova pala kun ei saa olla siellä missä muu väki. En pitkään pidä, riippuu. Mutta ukkoa jos näykkää tai on kerran kait kovempaa näykkässy, ei tuo osaa muuta ku kirota itekseen ja kertoa mulle tai sitten kieltää muita kertomasta. Heillä ei ole oikein asemat kohillaan.

Aggressiivinen ei tuo ole, äkkipikainen. Mulla synkkaa sen kanssa.

Yks edellisistä napsi perseestä tai pohkeista nuorena, tein selväksi ettei se sovi, monta kuukautta se teki sitä vielä muille, mutta mua se usko sitten kun kerran laitoin ruotuun (ei väkivalloin tietty)

• puraisee pikkuisen

Joskus tahtoo kiinnittää huomiotani johonkin. Jos se tahtoo, että menen sen kanssa jonnekin, sanoo sillä tavalla:"tulehan katsomaan"

Joskus, esim, kun leikkaan kynsiään, huomauttaa sillä tavalla minulle missä sen raja menee - siis mitä saan tehdä sille.Ehkä olen vahingossa tehnyt sille kipeää. Silloin se sanoo sillä tavalla: "Varovaisemmin, akka!"

Jos puraisu on mielestäni liian varomatonta tai liian kovaa tai jos en tahdo, että se tekee niin, niin riittää että sanon painostuksella: "EI!" Silloin se ymmärtää, että mielestäni se meni liian pitkälle.

Joskus sattuu sellaienn pieni puraisu leikin temmeltäessä. Se yrittää ottaaa pallon minulta ja hampaansa vahingossa osuvat käteeni.Silloin annan vain anteeksi enkä komenna. Leikissähän ollaan molemmat samoin ehdoin. Vai ollaanko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2239
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2153
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1927
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1904
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1799
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe