onko kukaan ollu, onko elämää muutakin rannat ja turistikaupat? arvelin lähteä jonnekin portugaliin ja Faroa mietin.
FARO
3
1611
Vastaukset
- Barbeito
Faro on oikea kaupunki, ei mikään turistikylä. Löytyy vanhaa kaupunkia, luukappelia ja modernia osaa. Farohan ei ole aavan ulapan rannalla vaan edustalla on sellainen suomössöalue, joten lähimmät uimarannat - upeat sellaiset - taitavat olla siellä piiiitkällä kapealla rannikon suuntaisella niemekkeellä. Nähtävyys sinänsä.
- Ardea_C
Faro on oikea kaupunki Algarvessa ja siellä saa varmasti viikon kulumaan mainiosti. Algarve on kuitenkin ensisijaisesti rantalomakohde. Itse matkustaisin Algarvessa lännessä Lagosiin tai Alvoriin ja idässä Monte Gordoon tai Vila Real de Santo Antonioon Espanjan rajalla. Kaupunkilomalle lähtisin ehdottomasti Lissaboniin.
Lissaboniin saat Finnairin suorat lennot halvimmillaan noin 300 eurolla. Faron on Suomesta vain charterlentoja. Faron edessä sijaiseva Ria Formosan suo-, suola- ja laguunialue on tärkeä luonnonpuisto (parque natural) jossa on saaria, varsinaisia suoalueita, dyynejä, kanavia ja pieniä uimarantoja. Faron tärkein ranta on keskustasta länteen sijaitseva kilometrejä pitkä Praia de Faro, jonne pääsee bussilla. Matka sinne kestää parisenkymmentä minuuttia.
Vain harva Algarvessa lomaileva käy Farossa, vaikka laskeutuukin kaupungin lentokentälle.
Faron varsinainen nähtävyys on vanha kaupunki.
Tietoa Algarvesta ja sen nähtävyyksistä suomeksi löytyy mm. Finnmatkojen sivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740