PUNASTUMINEN ONGELMANA

ssssints

elikkä, kertokaa jos te ootte tomaatteja niinkun minäkin : D ja sitten oon kuullu sellasista kun betasalpaajista, ja niitten pitäs auttaa tähä punastumisongelmaan, niin mistä sellaisia saisi ?:)

20

4461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä myös

      Mulla on melkeen aina posket punaset, eikä sillai "nätillä tavalla" vaan koko poski. Varsinki kun liikkuu enempi, ulkona on pakkaset ja varmaan muutenki oikeen punastun joissain tilanteis, jonku seuras.

    • tyttäää.

      En pidä siit et punastun,esim; jonkun seuras,niin vasta kävi.Ja sit tää kyseinen poika alko huuteleen,että punastuin ku se puhu mulle ._____. eh.

      • haamu

        Mulla on ihan sama juttu, siis että punastun tosi helposti. Välillä koulussakin kaikki on silleen, että kattokaa miten toi on punanen! Mä punastun ihan jostain mitättömistä asioista, jotka ei ees tunnu mitenkään noloilta tai kiusallisilta. Mä oon kyl jo tottunu siihen eikä se haittaa niin paljoon. Sen kanssa täytyy oppii vaa elämään. :)


    • shadow69

      en oo kuullu, mutta kuulun myös ite niihin jotka punastuu aivan liian helposti,en oo kuullukkaan..onko siitä oikeesti apua?

      • joku vaan...

        Mitä haitaa siitä nyt on jos punastuu? No okei ei ehkä kivaa aina... Beeta salpaajat ovat muuten sydän lääkkeitä, joten en suosittele voipi tulla vähän pahempia ongelmia kuin punastumista...


    • punastujia?

      No mulla on ihan sama ongelma. Pakkasella, liian kuumalla, seurassa, esiintyessä, nauraessa, itkiessä, suuttuessa... ja niin poispäin. Se kanssa pitäs vaan oppia elämään. Sitä pystyy kyllä säätelemään oman tahdon mukaisesti jos haluaa. ^^

      Omasta mielestäni punastumisesi on lievittynyt hieman jo, kun olen yrittänyt.

      Parasta on, kun joku huomauttaa asiasta. Whump vaan niin itsetunto on lattialla.

    • et tarvitse!

      moikka vaan sinnekin kaikille punastujille. kerronpa teille, miten vaivasta pääsee ilman lääkkeitä jaelämäänsä rikastuttaen, ja siis niin, että ainakin on jännittävää ja uusia kokemuksia. sitten vasta kerron, miten saatte lääkeapua.

      ihmisillä, joilla ihon verisuonet on pinnasssa, punastuu helpommin, eli vaikka ihan vaan kun tulee lämmin, tai naurattaa, tai joskus muuten vaan, mutta myös silloin kun nolottaa, tai tilanne on jännittävä, ja huom! myös silloin kun ei tunne jännittävänsä, saattaa keho reagoida stressiin! koska jokaisessa uudessa tilanteessa, muutoksessa, esiintymisessä (myös tottuneilla esiintyjillä) on oma jännitysmomenttinsa, ja kehon kuuluu reagoida pienellä stressillä.

      mikä avuksi?
      noh, punastumisongelmaan on siedätyshoito:
      mene tilaisuuksiin, missä tiedät punastuvasi ja varaudu siihen että punastut. siis mene rikkomaan rajojasi, juttelemaan ihmisille, esiintymiskursseille, laulamaan karaokea, vastaa luokassa kysymyksiin, ja vaikka jumankaude, jos olet täysi-ikäinen mene vaikka alastonmalliksi taidekurssille! tee hyviä, kehittäviä asioita, missä joudut laittamaan itsesi likoon, jännittämään ja ponnistelemaan! sopivasti, sen verran, että siinä on haastetta, muttei liikaa, että ahnehdit, ja sitten ahdistut liikaa. aloita pienin askelin.

      tarkkaile itseäsi silloin, kun olet näissä tilanteissa. tunne miten punastut ja jatka. jos joku huomauttaa punastumisesta, älä nolostu, vaan totea, ystävällisesti: "olen hyvin tietoinen siitä, että punastun herkästi, jopa ilman aihetta, kiitos kun huomautit siitä, vaikka ei kyllä olisi tarvinnut", silloin pitäisi tyhmemmänkin tajuta olla hiljaa.
      mutta älä häpeä itseäsi, vaan totuttele siihen ajatukseen, että teet ja toimit ja menet, siitäkin huolimatta, että punastelet. menet vaan.

      miksi?
      siksi, että sillä a) hyväksyt itsesi paremmin ja itsetuntosi kasvaa, b) kasvatat stressin sietokykyäsi, ja veri ei lähdekään enää niin vauhdilla kiertämään, c) unohdat vähitellen punastumisesi, etkä punastele enää punastumisen takia, d) huomaat, että voit elää ja selviät hengissä myös vaikka punastelisit.

      ja huom! kannattaa myös esiintymiskursseilla jäädä eteen palautekeskustelussa, ja sanoa ääneen, että toivoisi että jännittäminen vähenisi ja että pelkää punastumista.
      se auttaa myös, kun sanoo asiat ääneen.

      lääkkeet parantavat vaivan, mutta silti saattaa olla, että tulet aina epäilemään, että punastut, koska se ei korjaa itsetuntopuolta jne. ja voi olla, että ongelma siirtyy seuraavaan kohteeseen, joka osottautuu yhtä harmilliseksi. kun vika ei ole tässä, se on varmaan tässä-tyylillä.

      mutta jos tilanne käy mahdottomaksi, silloin kannattaa hakea lääkkeet jotka määrää tietysti aina: lääkäri.
      varaa aika lääkäriltä ja keskustele hänen kanssaan. koska jos kaikkea on jo kokeillut, ei myöskään kannata kiusata itseään liikaa.

      toinen vaihtoehto, no, naisille ainakin, on esimerkiksi joe blascon meikkivoide, joka on öljypohjainen, hoitaa siis kuivempaakin ihoa, peittää hyvin, myös syntymämerkit, elikkäs punastuminenkaan ei niinkään näy. vaikka siedätyshoidon alussa, kannattaa turvautua pieneen apuun, jos muuten ei uskalla.
      eikä meikkivoide ole kuitenkaan lääke, eli parempi, vielä jos muuten hoitaa ihonsa hyvin :)

      sitten vaan elämään täysillä ja pikkuseikoista välittämättä.
      meitä punaisia tomaatteja on ihan hemmetin paljon oikeesti, ja kaikki meistä on kuullut huomauttelua asiasta (mikä on joo tosi dorkaa) mutta sen ei pidä antaa pysäyttää itseään.

      paranna siis itse itsesi.
      minä olen pystynyt siihen ja niin pystyt sinäkin!

      • totuuden torvi...

        punastuminen on perinnöllisyyttä ja se tulee jo lapsuusiän "traumoista". Punastumisesta pääsee eroon vain "kainalo leikkauksella" tai lääkehoidolla. Turha pelätä lääkeriippuvuutta. Jos lääkityksellä saadaan elämään vauhtia niin siitä vaan. Suomi on täynnä alkoholisteja koska eivät ajoissa olleet yhtydessä lääkäriinsä.


      • ex-tomaatti

        kävin leikkauskessa pari vuotta sitten ,maksoin itseni kipeäksi 5000euroa siis ja vielä 3000 maksamatta pankille. KUitenkin kun miettii en ole katunut,ei ole tarvinnut stressata ppunastuuko kun ei vaan punastu, ei välttämättä ihan kaikille toimi mutta minulle toimi. Menin nuorisoteatteriin ja sain esiintymiskykyni takaisin kun ei tarvinnut miettiä punastunko. OLin silloin 19 ja olen miettinyt että olisiko tullut jossain vaiheessa ilman leikkausta rohkeutta, mutta näin sain sen ainakin ajoissa ja pystyn nauttimaan elämästä:)


      • xxl
        ex-tomaatti kirjoitti:

        kävin leikkauskessa pari vuotta sitten ,maksoin itseni kipeäksi 5000euroa siis ja vielä 3000 maksamatta pankille. KUitenkin kun miettii en ole katunut,ei ole tarvinnut stressata ppunastuuko kun ei vaan punastu, ei välttämättä ihan kaikille toimi mutta minulle toimi. Menin nuorisoteatteriin ja sain esiintymiskykyni takaisin kun ei tarvinnut miettiä punastunko. OLin silloin 19 ja olen miettinyt että olisiko tullut jossain vaiheessa ilman leikkausta rohkeutta, mutta näin sain sen ainakin ajoissa ja pystyn nauttimaan elämästä:)

        Mistä leikkauksia saa ja onko operaatio pitkäkestoinen


      • apua tarvitseva

        hei, et tarvitse ! Mulla on siis tällänen kyseinen ongelma tän punastumisen kanssa.. ja oon monesti yrittäny vaa ajatella et pitää mennä vaa just niihi tilanteisii ja yrittää olla aattelematta koko aja sitä. mut ei oo kyllä mulla onnistunu.. aina ku sattuu joku sellanen tilanne jossa punastun ni mun itsetunto menee ihan alas.. kaverit on kyllä kehunnu mua et oon nätti jne..ja ne tietää et mulla on tosi huono itsetunto. ja vaan ja ainoastaan sen takia ku oon aina niin punanen. jotenki tuntuu et mun maailma pyörii vaan sen ympärillä. mä en jaksa enää! käytän aina sillon tällön lääkäriltä saatua jtn propalia, se nostaa vähän itsetuntoa mutta ei mulla ainakaa hirveesti auta. ehkä vähän. ja tosiaan tuntuu et hirmu usein punastun sitä punastumista. jos ei vaa ajattelis sitä koko ajan ni olis vähä helpompaa. kirjotin sulle koska sulla oli ihan hirveen hyvä vastaus kaikille punastujille! jos haluut auttaa ni mä kaipaisin apua tän kanssa ni voisit mulle vaikka jutella siitä enemmän ihan yksityisviestillä sähköpostissa tai jossain! :) apu olisi todella tarpeen!


    • täällä mie

      niitä ei saa kuin lääkärinn suostumuksesta...
      ja jos olet nuori sie et saa betasalpaa vaan jotain Propral:ia tai vastaavaa

    • omg

      joo mulla on justiisa tommone että oon iha tomaattei, ja sitte jos varsinki jollekki pojalle pittää mennä juttelee jota ei tunne hyvi ni huhhuh.. ja punastun sitte semmosista iha mitättömistä asioista ja se on sitte tosi noloa :D

    • petteri punakuono

      olkaa ilosia ettei teillä tuu nenä punaseks niinku mulla :DD siis ei se silleen hetkessä punastuen tuu vaan päivän mittaan ja kylmällä, on se luonnostaanki vähän punertavampi ku pitäis ;D että onneksi meikkivoide on keksitty.

    • rakastan juuri sinua

      mitä helvettiä? jengi menos leikkauksii noin mitättömän asian takia! :DD en minä ainakaa tuomitse ketään jos joku punastuu itsellänikin tämä sama ongelma välillä :DDD

    • BoyFromSouthPark?¿?

      Mun mielest on söpöä ku tyttö punastuu. Se on aina nii mukava pistää ihmisiä punastumaan. :3

    • Eve

      Moi!
      Mulla ja mun luokkalaisella on ongelma... Punastuminen..
      Olemme tosi sekoja tyttöjä, mutta punastumme kuin paloauto jo siitäkin että jos tunnilla viittaamme ja sanomme jotain niin olemme tomaatteja.. jos olen luokan edessä tai tarinaani luetan olen tomaatti.. Noloaa!!
      Olemme vasta 11v. Olen silti ollut karaokessa enkä punastunut yhtään..
      Olen Salon dance centerin flsh mob haikossakin tanssimassa ja vielä edessä mutta sivulla.. enkä silloinkaan ollut yhtään punainen!!

      • Sartsuli02

        Mulla on ongelmana se että en vaan uskalla mennä luokan eteen koska tiiän et muutun ihan punaseks. Meidän luokkalaiset on silleen et kattokaa toi on ihan niin kuin tomaatti tai vastaavaa. Miten punastumisesta pääsee eroon. Itse ole 12.V


      • qwertyuiopåasdfghjklö

        Pikkasen vanha keskustelu? Ala meikkaa tai jos et kehtaa, ni yksinkertasesti yritä olla välittämättä. Ku oot vanhempi ni huomaat että ketään ei vois vähempääkään kiinnostaa että punastut.


    • peku000

      Olin nuorempana tosi kova punastumaan. Mua kiusattiin siitä usein. Myös nais opettajatkin huomauttelivat asiasta. Vasta 27 vuotiaana kävin stressihermo salpaus leikkauksessa. Leikkaus maksoi paljon ja aivan kokonaan se ei punastumista poistanut. Nyt olen 59 vuotias, enkä saa naamaani punaiseksi, vaikka yrittäisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe