Rantasella on

paljon kavereita

Mahtaa tällä Piritta Rantasella olla paljon kavereita, koska keikkuu koko ajan Keskisuomalaisen varjovaaliäänestyksen kärjessä. Mutta mistähän saisi lukea rouvan kunnallispoliittisen ohjelman tai ylipäänsä jotain mielipiteitä?

10

1530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • populisti

Onkohan poika-Tuomisto lähtenyt keräämään isälleen nuorten ääniä, kun hyökkää noin Koillis-Hämeen yleisöosastossa Arto Niirasen esittämää järkevää kommenttia vastaan. Toivottavasti hän ei edusta keskustan yleistä linjaa.

Niiranen toi koilarin vaalipaneelissa esille sen, ettei lukion paikkaa pidä "naulata kiinni", ennen kuin vaihtoehdot on tutkittu. Tuomisto huuteli kiihkeän puheenvuoronsa jälkeenkin yleisön joukosta, että Jämsän lukiolaiset muuttavat muualle, jos lukio siirtyisi Jämsänkoskelle.

Ei ole ainesta yhteisistä asioista päättäjäksi noin kiihkeällä kaverilla. Ei pystyisi antaman periksi, vaikka olisi väärässäkin. Fanaattista populismia!

• väärään paikkaan

En taida oikein osata tätä juttua vielä, kun edellinen viesti piti laittaa uudeksi aiheeksi ja se lipsahti väärään ketjuun.

Anteeksi vaan. Opetellaan ettei tulisi virheitä.

Mutta tuo etsimäsi Piritta Rantanen löytyy:
      http://www.sdp-jamsa.fi/index.php?action[]=IArticleShow::showArticle(9577)

• Latelee

Eipä latteat iskulauseet säväyttäneet. Kertoisi mitä tarkoittaa.

• Latelee kirjoitti:

Eipä latteat iskulauseet säväyttäneet. Kertoisi mitä tarkoittaa.

Heippa!

Mielipiteitäni voi lukea nimenomaan tuolta demareiden sivun haastattelusta, Ylen ja MTV3:n vaalikoneista, Keski-Suomen viikkolehden haastattelusta netissä sanomalehdessä, tällä palstalla olevista kirjoituksista ja minulle saa laittaa suoraan sähköpostia. Lupaan vastata kaikkiin asiallisiin posteihin. Kerron oikein mielläni mielipiteeni asioihin!
        Tervetuloa myös huomenna la. klo 9-11 Jämsän torille kyselemään. Saa myös hernesoppaa kaupanpäälle!

Piritta Rantanen

• lienet
        embpiri kirjoitti:

Heippa!

Mielipiteitäni voi lukea nimenomaan tuolta demareiden sivun haastattelusta, Ylen ja MTV3:n vaalikoneista, Keski-Suomen viikkolehden haastattelusta netissä sanomalehdessä, tällä palstalla olevista kirjoituksista ja minulle saa laittaa suoraan sähköpostia. Lupaan vastata kaikkiin asiallisiin posteihin. Kerron oikein mielläni mielipiteeni asioihin!
        Tervetuloa myös huomenna la. klo 9-11 Jämsän torille kyselemään. Saa myös hernesoppaa kaupanpäälle!

Piritta Rantanen

näillä vapailla keskustelusivuilla. Tervetuloa.
        Johdat tosiaankin selvästi tätä varjoäänestystä, jossa jokainen nettiyhteyksien omistaja ja mikseipä sellainenkin, jolla on työkone, voi kerran päivässä antaa äänen.Tämä on nykyaikaa, jonkinlaista alkuverryttelyä ja antaa erityisesti uusille ehdokkaille näkyvyyttä.

• paljon kavereita
        embpiri kirjoitti:

Heippa!

Piritta Rantanen

Kiitos. Tuo oli asiallista. Pitääpä verrata todellista äänimäärääsi nettiäänin.

Voisitkohan tässä vaiheessa arvioida:
        missä on tulevan (ainoan) lukion paikka?
        montako kyläkoulua lakkaa ensi vaalikaudella?onkoa mahdollista sovittaa uusi yläaste johonkin nykyiseen tilaan vai pitääkö rakentaa uusi?

• paljon kavereita kirjoitti:

Kiitos. Tuo oli asiallista. Pitääpä verrata todellista äänimäärääsi nettiäänin.

Voisitkohan tässä vaiheessa arvioida:
        missä on tulevan (ainoan) lukion paikka?
        montako kyläkoulua lakkaa ensi vaalikaudella?onkoa mahdollista sovittaa uusi yläaste johonkin nykyiseen tilaan vai pitääkö rakentaa uusi?

Vastauksia kysymyksiin:

Luin tuolla toisessa ketjussa olevan Saara Peutere-Heikan kirjoituksen lukiosta, ja olen samoilla linjoilla hänen kanssaan.

Minä ajattelen asian niin että onko vaikka automaatioasentajan tai ravintolakokin käytävä kaksoistutkinto? Saako hän silloin ammattinsa kannalta tärkeää opetusta? Mielestäni ammattiin opiskelevien on järkevämpää keskittyä omaan ydin osaamiseen ja lukiota käyvien järkevämpää keskittyä jatko-opintojensa kannalta tärkeisiin asioihin. Ja jos joku kuitenkin haluaa näitä kaksoistutkintoja suorittaa se lienee mahdollista vaikka lukio sijaitsisikin Jämsässä.

Minä olen tällä tiedon määrällä mikä minulla asiasta on (ilman kokonaisvaltaista selvitystä asiasta) Jämsän ja tasokkaan opetuksen kannalla.

Kyläkouluista olen täällä jo aieminkin kirjoitanut ja en haluaisi niitä ensimmäisenä lakkauttaa. Olen selkeitten rajojen kannalla, eli joku raja esim. kun koulussa olisi enään alle 10 oppilasta sitten lakkauttaisin.

Ylä-aste: on käsittämätöntä että Seppolan koulu on päästetty niin huonoon kuntoon ettei sitä enään voi käyttää. No tässä taloudellisessa tilanteessa haluaisin selvittää kaikki muut mahdollisuudet ennen uuden rakentamista. Paljonko nykyisen rakennuksen saneeraus esim. maksaisi? Kestääkö taloutemme näin monta näin suurta investointia peräjälkeen? En usko että ainakaan kovin nopealla aikataululla, mutta asia on kiireellisesti selvitettävä.

Tälläisiä ajatuksia näistä asioista ja tervetuloa keskiviikkona 8.10.08 kuuntelemaan Vitikkalaan näistä lasten ja nuorten asioista, vaalipaneeliin.

Piritta Rantanen
        nro 87

• paljon kavereita
        embpiri kirjoitti:

Vastauksia kysymyksiin:

Luin tuolla toisessa ketjussa olevan Saara Peutere-Heikan kirjoituksen lukiosta, ja olen samoilla linjoilla hänen kanssaan.

Minä ajattelen asian niin että onko vaikka automaatioasentajan tai ravintolakokin käytävä kaksoistutkinto? Saako hän silloin ammattinsa kannalta tärkeää opetusta? Mielestäni ammattiin opiskelevien on järkevämpää keskittyä omaan ydin osaamiseen ja lukiota käyvien järkevämpää keskittyä jatko-opintojensa kannalta tärkeisiin asioihin. Ja jos joku kuitenkin haluaa näitä kaksoistutkintoja suorittaa se lienee mahdollista vaikka lukio sijaitsisikin Jämsässä.

Minä olen tällä tiedon määrällä mikä minulla asiasta on (ilman kokonaisvaltaista selvitystä asiasta) Jämsän ja tasokkaan opetuksen kannalla.

Kyläkouluista olen täällä jo aieminkin kirjoitanut ja en haluaisi niitä ensimmäisenä lakkauttaa. Olen selkeitten rajojen kannalla, eli joku raja esim. kun koulussa olisi enään alle 10 oppilasta sitten lakkauttaisin.

Ylä-aste: on käsittämätöntä että Seppolan koulu on päästetty niin huonoon kuntoon ettei sitä enään voi käyttää. No tässä taloudellisessa tilanteessa haluaisin selvittää kaikki muut mahdollisuudet ennen uuden rakentamista. Paljonko nykyisen rakennuksen saneeraus esim. maksaisi? Kestääkö taloutemme näin monta näin suurta investointia peräjälkeen? En usko että ainakaan kovin nopealla aikataululla, mutta asia on kiireellisesti selvitettävä.

Tälläisiä ajatuksia näistä asioista ja tervetuloa keskiviikkona 8.10.08 kuuntelemaan Vitikkalaan näistä lasten ja nuorten asioista, vaalipaneeliin.

Piritta Rantanen
        nro 87

Kiitos asiallisesta vastauksesta. :-)

• Talousnero
        embpiri kirjoitti:

Vastauksia kysymyksiin:

Piritta Rantanen
        nro 87

"Kyläkouluista olen täällä jo aieminkin kirjoitanut ja en haluaisi niitä ensimmäisenä lakkauttaa. Olen selkeitten rajojen kannalla, eli joku raja esim. kun koulussa olisi enään alle 10 oppilasta sitten lakkauttaisin."

Siis pitäisit yllä vielä kymmenen oppilaan kouluja? Mahtaisi siinä tulla koulupaikka oppilasta kohden melkoisen kalliiksi. :D

• mikhaildenisov
        embpiri kirjoitti:

Vastauksia kysymyksiin:

Piritta Rantanen
        nro 87

nätti,aivan pusuttaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3159
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3057
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2912
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2584
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2112
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1667
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1622
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe