Silmät rähmii!

???

Onko se ihan normaalia että silmät rähmii ihan kauheesti?
Aamulla on ihan kauheet rähmät (siis mun koiran silmissä tietenkin eikä mun!!)
Ja kun oon ottanu rähmät pois niin ei mee kauaa kun ne on taas ihan rähmässä!

12

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marru

      ettei ole tulehdusta liikkeellä? Soitappa eläinlääkärille. Hän osaa varmaan suositella jotain silmätippoja.

      • ???

        Joo, kiitti vaan.
        Mä soitan.
        Oon itekin miettiny et pitäiskö soittaa mut kun ei vaan oo tullu sit soitettua.
        Siis älkää nyt luulko että jos mun koira on sairas tai jalka ontuu tai jotain niin et mä laittaisin ensin tänne ilmotuksen. siis kyllä mä oon aina soittanu eläinlääkärille jos joku vaivaa rakasta koiraani.


      • Harjakoirat
        ??? kirjoitti:

        Joo, kiitti vaan.
        Mä soitan.
        Oon itekin miettiny et pitäiskö soittaa mut kun ei vaan oo tullu sit soitettua.
        Siis älkää nyt luulko että jos mun koira on sairas tai jalka ontuu tai jotain niin et mä laittaisin ensin tänne ilmotuksen. siis kyllä mä oon aina soittanu eläinlääkärille jos joku vaivaa rakasta koiraani.

        Mikä koira sulla on?Joskus karvasilla koirilla tulee karvoista ns.rähmänkerääjät ja silmät rähmii vähän enempi..esim.maltankoirat ym.Omallakin rähmii ja silmät pyyhitään kerran päiväs ainakin silmävedellä..eikä ne kyllä tulehtuneet ole...Mutta viisasta kai olis ne ensin lekurille näytää, ni saat varmuuden..


    • Miina

      meidän 10v koiralla rähmii silmät aina.Rähmä on sellaista vaalean ruskeaa ja silmät ei punoita, mites teillä?

      • ???

        Meidän koira on kultsu ja silmät ei punoita.
        Ei ne kyllä näytä et ne ois tulehtuneet, mut kumminkin meen maanantaina eläinlekurille näyttämään niitä silmiä.


      • mä...
        ??? kirjoitti:

        Meidän koira on kultsu ja silmät ei punoita.
        Ei ne kyllä näytä et ne ois tulehtuneet, mut kumminkin meen maanantaina eläinlekurille näyttämään niitä silmiä.

        monilla bichon roduilla rähmii silmät, koska kuono on kehitys vaiheessa jäänyt liian kapeaksi jos nyt muistan oikein..eli kyynelkanavat menevät tukkoon, jolloin kyynel erite valuu yli reunojen...lekuri yleinsä ottaa kanavat auki ja ns.pankteeraa nestettä kanaviin se aukaisee kanavat. Monesti tämä toimen pide auttaa!..toinen mahdollisuus on että koirasi silmiin menee karvoja jotka aiheuttavat rähmimisen.


      • Luomukoirat
        mä... kirjoitti:

        monilla bichon roduilla rähmii silmät, koska kuono on kehitys vaiheessa jäänyt liian kapeaksi jos nyt muistan oikein..eli kyynelkanavat menevät tukkoon, jolloin kyynel erite valuu yli reunojen...lekuri yleinsä ottaa kanavat auki ja ns.pankteeraa nestettä kanaviin se aukaisee kanavat. Monesti tämä toimen pide auttaa!..toinen mahdollisuus on että koirasi silmiin menee karvoja jotka aiheuttavat rähmimisen.

        niinikään on bichon havanese ja toinenkin pitkäkarvainen koira.Niillä kasvaa karvat suoraan silmiä hinkkaamaan ellei vähän leikata,näyttelykoirillakin saa ja pitääkin leikata,onhan se kidutusta muuten jos silmät kokoajan karvoja täynnä.En siis leikkaa sitä "otsatukkaa",vaan aivan silmien ympäriltä ja heti jos näen että joku karva on kasvamassa silmää kohti. Tosi siistin ja luonnollisen näköinen,eikä ikinä silmät vuoda,isommalla vain hiukan rähmii joskus. Bichonillani vuosi silmät kun sain sen (kasvattaja sanoi että se normaalia),mutta luonnonmukaisella ruokinnalla se loppui,kuten moni muukin vaiva koirillani,että sitäkin voi suositella.(Ei lisäaineita,väriaineita,ei pelkkää papanan- ja ylipäänsä vain koiranruoan syöttämistä; kaupallisesta ruoasta puuttuvat raa`at ainekset,joista saa elintäreitä entsyymejä.Lisäksi kaupallinen koiranruoka tutkimuksen mukaan(suomalaisen tekemä!)sisältää lähes mitä hyvänsä jätettä:lue Ulla Kivimäen kirjasta "KOIRAN LUONNONMUKAINEN HOITO"). Painotan,etten ole mikään viherpiipertäjä,mutta halusin selvittää onko luomuruokinta parempaa,enkä enää kirveelläkään antaisi koirilleni koiranruokaa! voihan olla että minulle on vain osunut merkillisen terveet yksilöt,mutta minun koirani ovat olleet pentueidensa terveimmät,ainoat joilla priimalonkat,-silmät,-polvet,ei mitään sairauksia.. Kun taas muilla,jotka ostavat kasvattajiensa suosittamia kuivaruokia,on ollut kaikkea edellämainitsemista.Sattumaa? Ehkä,mutta jos luomun vaikutusta ei ole tieteellisesti todistettu,niin en myöskään ole kuullut siihen kenenkään pettyneenkään,vain tyytyväisiä kertomuksia (ellei ole toimittu väärin,sehän vaatii rutkasti opiskelua ja viitsimistä!!)


      • Kirjan lukenut(ja järkyttynyt)
        Luomukoirat kirjoitti:

        niinikään on bichon havanese ja toinenkin pitkäkarvainen koira.Niillä kasvaa karvat suoraan silmiä hinkkaamaan ellei vähän leikata,näyttelykoirillakin saa ja pitääkin leikata,onhan se kidutusta muuten jos silmät kokoajan karvoja täynnä.En siis leikkaa sitä "otsatukkaa",vaan aivan silmien ympäriltä ja heti jos näen että joku karva on kasvamassa silmää kohti. Tosi siistin ja luonnollisen näköinen,eikä ikinä silmät vuoda,isommalla vain hiukan rähmii joskus. Bichonillani vuosi silmät kun sain sen (kasvattaja sanoi että se normaalia),mutta luonnonmukaisella ruokinnalla se loppui,kuten moni muukin vaiva koirillani,että sitäkin voi suositella.(Ei lisäaineita,väriaineita,ei pelkkää papanan- ja ylipäänsä vain koiranruoan syöttämistä; kaupallisesta ruoasta puuttuvat raa`at ainekset,joista saa elintäreitä entsyymejä.Lisäksi kaupallinen koiranruoka tutkimuksen mukaan(suomalaisen tekemä!)sisältää lähes mitä hyvänsä jätettä:lue Ulla Kivimäen kirjasta "KOIRAN LUONNONMUKAINEN HOITO"). Painotan,etten ole mikään viherpiipertäjä,mutta halusin selvittää onko luomuruokinta parempaa,enkä enää kirveelläkään antaisi koirilleni koiranruokaa! voihan olla että minulle on vain osunut merkillisen terveet yksilöt,mutta minun koirani ovat olleet pentueidensa terveimmät,ainoat joilla priimalonkat,-silmät,-polvet,ei mitään sairauksia.. Kun taas muilla,jotka ostavat kasvattajiensa suosittamia kuivaruokia,on ollut kaikkea edellämainitsemista.Sattumaa? Ehkä,mutta jos luomun vaikutusta ei ole tieteellisesti todistettu,niin en myöskään ole kuullut siihen kenenkään pettyneenkään,vain tyytyväisiä kertomuksia (ellei ole toimittu väärin,sehän vaatii rutkasti opiskelua ja viitsimistä!!)

        kokemuksia olen minäkin kuullut,että kaikki niin tyytyväisiä luomuun ja ylistävät sitä, mutta jotenkin niin vaikeeta luopua "perinteisestä tutusta," että "koiralle ostetaan koiranruokaa"-tyylistä.. Ja sitten on todella se vaiva mikä pitäisi nähdä,että ruoka pitäisi tosiaan TEHDÄ koiralle, eikä vain osteta ja kaadeta purkkiin.. Toisaalta,jos tosiaan välittää koirastaan ja jos koiranruokaan kerran tungetaan kaikkea eltaantunutta teurasjätettä(sarvia,sorkkia,höyheniä...),ruostetta,turkiseläintenruhoja ja muuta uskomatonta,niin olisihan se sen väärti..


      • Tita
        Kirjan lukenut(ja järkyttynyt) kirjoitti:

        kokemuksia olen minäkin kuullut,että kaikki niin tyytyväisiä luomuun ja ylistävät sitä, mutta jotenkin niin vaikeeta luopua "perinteisestä tutusta," että "koiralle ostetaan koiranruokaa"-tyylistä.. Ja sitten on todella se vaiva mikä pitäisi nähdä,että ruoka pitäisi tosiaan TEHDÄ koiralle, eikä vain osteta ja kaadeta purkkiin.. Toisaalta,jos tosiaan välittää koirastaan ja jos koiranruokaan kerran tungetaan kaikkea eltaantunutta teurasjätettä(sarvia,sorkkia,höyheniä...),ruostetta,turkiseläintenruhoja ja muuta uskomatonta,niin olisihan se sen väärti..

        Olin vannoutunut ns. hyvien (ja kalliiden) koiranruokien ostaja, mutta olen joutunut muuttamaan käsityksiäni.

        Koirani on 2 vuotias ja sillä oli aiemmin vähän väliä vaivoja vatsan toiminnan kanssa, ripulia ja mahan murinoita ja kakat olivat valtavia. Ostin siis erilaisia herkkävatsaiselle tarkoitettuja ja ns. allergiaruokia ja kylmäkuivattua ja jos jonkinlaista... lista on päättymätön, mikään ei sopinut.

        Sitten eräänä päivänä päätin kokeilla tätä paljon puhuttua yrjölän puuro systeemiä, enkä enää taida vaihtaa... Tosin annan vieläkin osan ruuasta nappuloina, mutta silti se on tehonnut! Kakat ovat juuri sopivan kiinteitä, kerättävissä ;) ja sen määrä on ainakin puolittunut, karva kiiltää ja koira on kaikinpuolin reipas.

        Jouduin parin päivän ajan antamaan pelkkää nappulaa (olimme reissussa) ja jo toisena päivänä koiran kakka oli löysää ja sitä oli paljon... siis heti tuli takapakkia. Laitan puuron sekaan raakaa koiralle tarkoitettua jauhelihaa ja porkkanaa ja oikeastaan mitä kaapista sattuu löytymään, siis vaihdellen.

        Raa'an jauhelihan määrä on kuitenkin hieman suurempi kuin kirjan ohjeessa sanotaan, kuulin nimittäin sellaisenkin jutun, että liika vilja pitoisuus on yksi syy virtsakiteisiin ja monesti siihen puuroon laitetaan liian vähän lihaa.

        Ja oha se kiva jollekin mun tekemät ruuat maistuu niin mahrottoman hyvin! On nimittäin koira ollut aiemmin nirsohko, syönyt kyllä mutta pitkin hampain ja hitaasti.


      • Luomukoirat
        Tita kirjoitti:

        Olin vannoutunut ns. hyvien (ja kalliiden) koiranruokien ostaja, mutta olen joutunut muuttamaan käsityksiäni.

        Koirani on 2 vuotias ja sillä oli aiemmin vähän väliä vaivoja vatsan toiminnan kanssa, ripulia ja mahan murinoita ja kakat olivat valtavia. Ostin siis erilaisia herkkävatsaiselle tarkoitettuja ja ns. allergiaruokia ja kylmäkuivattua ja jos jonkinlaista... lista on päättymätön, mikään ei sopinut.

        Sitten eräänä päivänä päätin kokeilla tätä paljon puhuttua yrjölän puuro systeemiä, enkä enää taida vaihtaa... Tosin annan vieläkin osan ruuasta nappuloina, mutta silti se on tehonnut! Kakat ovat juuri sopivan kiinteitä, kerättävissä ;) ja sen määrä on ainakin puolittunut, karva kiiltää ja koira on kaikinpuolin reipas.

        Jouduin parin päivän ajan antamaan pelkkää nappulaa (olimme reissussa) ja jo toisena päivänä koiran kakka oli löysää ja sitä oli paljon... siis heti tuli takapakkia. Laitan puuron sekaan raakaa koiralle tarkoitettua jauhelihaa ja porkkanaa ja oikeastaan mitä kaapista sattuu löytymään, siis vaihdellen.

        Raa'an jauhelihan määrä on kuitenkin hieman suurempi kuin kirjan ohjeessa sanotaan, kuulin nimittäin sellaisenkin jutun, että liika vilja pitoisuus on yksi syy virtsakiteisiin ja monesti siihen puuroon laitetaan liian vähän lihaa.

        Ja oha se kiva jollekin mun tekemät ruuat maistuu niin mahrottoman hyvin! On nimittäin koira ollut aiemmin nirsohko, syönyt kyllä mutta pitkin hampain ja hitaasti.

        toi on juuri tyypillinen reaktio mitä olen monelta kuullut. Minullakaan ei ollut "pennuille tavallisia" ripuloimisia,korvatulehduksia,kasvuhäiriöitä,ei kerrassaan MITÄÄN!!! okei-okei, myönnän että isompi koirani ontui pentuna,mutta vaikka silloin kieltäydyin lääkärin ja kasvattajan neuvosta antaa kalkkitabletteja,sille kehittyi A-lonkat! Noudatin vain kyseisen kirjan neuvoja siitä,että kalkkia EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA antaa "varmuuden vuoksi" heti,jos koira vähänkin ontuu,vaikka kasvattajat ja lääkärit heti sitä neuvovatkin. Sillä kalkkia voi saada liikaakin ja silloin vaikutus onkin päinvastainen!!! elimistö kuluttaa silloin kalkkia entistä enemmän,kalkin puutos ja kasvuhäiriöt siis vain pahenevat!! lisäksi kalkki ei edes imeydy yksinänsä, vaan vitamiinien ja hivenaineiden YHTEYDESSÄ,miksi se on saatava juuri RAVINTEESSA,eikä pillerinä. Tämä sama pätee kaikkeen muuhunkin koiran ruokinnassa,miksi pidän tärkeänä vuosien kokemuksella avata suutani ja kertoa asiasta eteenpäin.


      • Luomukoirat
        Kirjan lukenut(ja järkyttynyt) kirjoitti:

        kokemuksia olen minäkin kuullut,että kaikki niin tyytyväisiä luomuun ja ylistävät sitä, mutta jotenkin niin vaikeeta luopua "perinteisestä tutusta," että "koiralle ostetaan koiranruokaa"-tyylistä.. Ja sitten on todella se vaiva mikä pitäisi nähdä,että ruoka pitäisi tosiaan TEHDÄ koiralle, eikä vain osteta ja kaadeta purkkiin.. Toisaalta,jos tosiaan välittää koirastaan ja jos koiranruokaan kerran tungetaan kaikkea eltaantunutta teurasjätettä(sarvia,sorkkia,höyheniä...),ruostetta,turkiseläintenruhoja ja muuta uskomatonta,niin olisihan se sen väärti..

        ja järkyttynyt" neuvoisin tekemään,kuten minä: VALTAVA määrä luomu-yrjölänpuuroa kerralla,heität annospusseina pakkaseen,ja aina seuraavaksi päiväksi sulaamaan! ei se silloin ole niin suuri vaiva ja tulee vähän helvatin paljon halvemmaksi ajanmittaan kuin valmisruoat (niistä aiheutuvine lääkärikuluineen; luomuruokaan siirryttyäni ei ole kuin rokotuksilla käyty, vanhuudenvaivat tietysti eri asia..). Ainoastaan tuoreen porkkana-valkosipuli-itu-mössön soseutan aina kerran, pari viikossa lisänä yrjölään,joskus myös kananmunan,valkuaisineen ja kuorineen päivineen..


      • Tita
        Luomukoirat kirjoitti:

        ja järkyttynyt" neuvoisin tekemään,kuten minä: VALTAVA määrä luomu-yrjölänpuuroa kerralla,heität annospusseina pakkaseen,ja aina seuraavaksi päiväksi sulaamaan! ei se silloin ole niin suuri vaiva ja tulee vähän helvatin paljon halvemmaksi ajanmittaan kuin valmisruoat (niistä aiheutuvine lääkärikuluineen; luomuruokaan siirryttyäni ei ole kuin rokotuksilla käyty, vanhuudenvaivat tietysti eri asia..). Ainoastaan tuoreen porkkana-valkosipuli-itu-mössön soseutan aina kerran, pari viikossa lisänä yrjölään,joskus myös kananmunan,valkuaisineen ja kuorineen päivineen..

        kaksinkertaisen annoksen kerralla (siis 2dl riisiä, 2dl hirssiä jne.). Valmiiseen puuroon laitan kaikki ainekset (liha, raejuusto, mahd. kananmuna, porkkanamössö jne.) ja 3L pusseihin ja pakkaseen, yhdestä pussista kolme koiraa saa päivän ruoka-annoksen, siis syövät kolme päivää. Osa, ehkä 1/3, on nappuloita (HauHau champion kanariisi).

        Ei tartte ruokintakerralla kuin avata pussi ja laittaa kuppiin nappuloitten kera.

        Raaka porkkanaraaste kestää parin päivän pakastamisen, samoin muut tuoreet.

        Eli vaivaa täytyy nähdä vain n. joka kolmas päivä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe