Muutto Varkauteen?

Ehkä tulossa..

Kannattaako Varkauteen muuttaa? Hyviä ja huonoja puolia kaupungista? Minkälaiset harrastus- ja vapaa-ajan vietto mahdollisuudet? Pidän kyllä rauhallisuudestakin ja kauniista maisemista. Varkauden suurimmat työllistäjät?

68

4069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaduntallaaja

      Jos saisin nyt valita niin en muuttaisi varkauteen. Työllisyystilanne todella huono,ainakin tulevaisuuden näkymät heikot.Työttömiä tulee kokoajan lisää koska lakkauttavat yrityksiä tai ne siirretään ulkomaille.Kauniita maisemia täällä kyllä saa ihailla ja harrastus mahdollisuuksia riittää mutta nehän ei elätä ellet sitten kylve rahassa.Nuoriso tällä oon ihan per....tä ja kaupungin yöelämä myös.Ihmiset ovat ahdasmielistä ja kateellista porukkaa.Joten,jos ei ole työtä eikä muuta pakkoa niin en suosittele tänne muuttamista.

      • Jepjep3

        täällä on vaan kumman paljon näitä negatiivisia narisijoita, niinkuin tämäkin "kaduntallaaja"
        En tiedä mistä se mahtaa johtua, oisko oltu liian kauan, Alstin, Gutzetin ja Storan varjossa. Kuvitellaan nyt että kun paperiteollisuus vähentää väkeä niin se on maailmanloppu.. Ei osata uusiutua ja keksiä uutta.
        Mutta ehkäpä muutosta on pikkuhiljaa tulossa, kun tehtaan paino arvo kaupungissamme pienenee ja saadaan porukka vaihtumaan

        Tottapuhuen kaupunkimme on kokenut takaiskuja tämän tästä, Stora vähentää väkeä ja saman tekee Enics. Mutta sama ilmiö on kyllä muuallakin.
        Varkaudessa kaikki on lähellä, asunnot kohtuuhintaisia ja niitä on paljon saatavilla. Urheiluhenkiselle suorituspaikkoja löytyy yllinkyllin,


      • Ehkä tulossa..

        No, jos ajatellaan että voisi valita jonkun muun kaupungin 100km säteeltä, samalta suunnalta, niin mikä olisi parempi?


      • kaduntallaaja
        Ehkä tulossa.. kirjoitti:

        No, jos ajatellaan että voisi valita jonkun muun kaupungin 100km säteeltä, samalta suunnalta, niin mikä olisi parempi?

        eli Kuopio tai Savonlinna olisi ainakin minun mielestä kiinnostavia pikkukaupunkeja.Olen itse aktiivinen työelämässä ja pyrin kehittämään aina uutta mutta täällä kaupungissa(eli varkaus)ei pysty uutta ideoimaan tai toteuttamaan ilman että ihmiset ei katso sitä "kieroon".Kaikkea uutta kammotaan ja ollaan kaavoihin kangistunutta sakkia, tosi on!


      • Varkaatelaanen
        kaduntallaaja kirjoitti:

        eli Kuopio tai Savonlinna olisi ainakin minun mielestä kiinnostavia pikkukaupunkeja.Olen itse aktiivinen työelämässä ja pyrin kehittämään aina uutta mutta täällä kaupungissa(eli varkaus)ei pysty uutta ideoimaan tai toteuttamaan ilman että ihmiset ei katso sitä "kieroon".Kaikkea uutta kammotaan ja ollaan kaavoihin kangistunutta sakkia, tosi on!

        Kuopio on yhtä kuralla kuin Varkaus.. toki isommat ympyrät. Savonlinnassa kuntokuuri on jo pidetty, ja kaupunki tyhjäksi kaluttu. Slinna kesällä virkee, talvella yhtä kuollut kuin Varkaus...


      • kaduntallaaja
        Varkaatelaanen kirjoitti:

        Kuopio on yhtä kuralla kuin Varkaus.. toki isommat ympyrät. Savonlinnassa kuntokuuri on jo pidetty, ja kaupunki tyhjäksi kaluttu. Slinna kesällä virkee, talvella yhtä kuollut kuin Varkaus...

        täällä varkaudessa on se ongelma.Kuopiossa ja savonlinnassa avoimempia ja sosiaalisempia.


      • Varkaatelaanen
        kaduntallaaja kirjoitti:

        täällä varkaudessa on se ongelma.Kuopiossa ja savonlinnassa avoimempia ja sosiaalisempia.

        aiemmin ehkä näin. Nykyään juttu lentää salilla, uimahallissa, kaupassa joka paikassa.. ventovieraat alkaa iskee tarinaa..
        jokainen voi aloittaa sen muutoksen itsestään. Valtuuston päätöksellä ei porukan käytös muutu..


      • Kuopioon asti
        Ehkä tulossa.. kirjoitti:

        No, jos ajatellaan että voisi valita jonkun muun kaupungin 100km säteeltä, samalta suunnalta, niin mikä olisi parempi?

        niin Pieksämäkikin on parempi vaihtoehto kuin Varkaus! Jos on työpaikka Varkaudessa, ei matka ole kovinkaan pitkä.


      • ..joku muu...esim.
        Ehkä tulossa.. kirjoitti:

        No, jos ajatellaan että voisi valita jonkun muun kaupungin 100km säteeltä, samalta suunnalta, niin mikä olisi parempi?

        Pieksämäki!! Älä ihmeessä tänne Varkauteen muuta!
        Täällä ihmiset ovat hapannaamoja ja valittajia.. Itse muutin vantaalta 11/08 ja ensi keväänä muutetaan sinne takaisin.. Täällä ei ole mitään hyvää. usko pois. Tämä kaupunki on ruma talvella ja kohtalaisen kaunis kesällä, mutta tämä haju on sietämätöntä. varkautelaiset sanovat vain, että se on raha joka haisee, siihen tottuu...
        Muuta mielummin jonnekin muualle, mutta puolestani olet tervetullut jokatapauksessa ;)


      • ootkohan
        Varkaatelaanen kirjoitti:

        aiemmin ehkä näin. Nykyään juttu lentää salilla, uimahallissa, kaupassa joka paikassa.. ventovieraat alkaa iskee tarinaa..
        jokainen voi aloittaa sen muutoksen itsestään. Valtuuston päätöksellä ei porukan käytös muutu..

        Käyny jossai muussa kylässä ku varkaus.Ei täällä puhuta kaupoissa tai vastaavissa.Voihan juttulentää teil omis porukois saleilla.Vieraita vaan mulkoillaan.Yritysmaailma on toivotonta täällä.Musta lepis on viriili ja toimiva kylä.Menisin vaik sinne jos olisin muuttamas.Pakkoko on aina kaupunki olla.


      • Kirves2
        Jepjep3 kirjoitti:

        täällä on vaan kumman paljon näitä negatiivisia narisijoita, niinkuin tämäkin "kaduntallaaja"
        En tiedä mistä se mahtaa johtua, oisko oltu liian kauan, Alstin, Gutzetin ja Storan varjossa. Kuvitellaan nyt että kun paperiteollisuus vähentää väkeä niin se on maailmanloppu.. Ei osata uusiutua ja keksiä uutta.
        Mutta ehkäpä muutosta on pikkuhiljaa tulossa, kun tehtaan paino arvo kaupungissamme pienenee ja saadaan porukka vaihtumaan

        Tottapuhuen kaupunkimme on kokenut takaiskuja tämän tästä, Stora vähentää väkeä ja saman tekee Enics. Mutta sama ilmiö on kyllä muuallakin.
        Varkaudessa kaikki on lähellä, asunnot kohtuuhintaisia ja niitä on paljon saatavilla. Urheiluhenkiselle suorituspaikkoja löytyy yllinkyllin,

        Täällä on liikaa demareita. En suosittele!


      • Kohtamuualla
        Kuopioon asti kirjoitti:

        niin Pieksämäkikin on parempi vaihtoehto kuin Varkaus! Jos on työpaikka Varkaudessa, ei matka ole kovinkaan pitkä.

        Juu, pois täältä vaan suuntaon...


      • Anonyymi
        Kirves2 kirjoitti:

        Täällä on liikaa demareita. En suosittele!

        Poika.


    • linjoilla

      edellisen kanssa. Muutin aikoinaan tänne työn perässä, perustin täällä perheen ja nyt olen "jämähtänyt" tänne vaikka mieli halajaa takaisin kotikonnuille. En ole kotiutunut kunnolla Varkauteen koko täälläoloaikanani mutta nyt näyttää siltä että olosuhteiden pakosta on vaikea päästä poiskaan. Joskus joutuu tekemään kompromisseja.

    • Ei kannata

      Töiden perässä tänne tuleva saa kokea karvaan tappion. Isot työllistäjät pakenevat ja kaupunki velkaantuu entisestään. Kuoleva kaupunki.

      • Nurin narin.

        On tosiaan ihme juttu miten ihmiset nurisee ja narisee joka asiasta. Moititaan omaa paikkakuntaa, siis Varkautta ja kehutaan muita. Eivät ole sen parempia, ei ihmisten eikä töiden suhteen. Joka paikkakunnalla sama juttu. Olen asunut Varkaudessa 28 vuotta ja ihan hyvä on ollut elää ja olla. Elossa olen edelleen, tehkööt esim. kaupungin päättäjät mitä lystää. Herroille ei olla koskaan mitään voitu eikä voidä tulevaisuudessakaan, surkeita omahyväisiä ja säälittäviä mammonan ja kunnian haalijoita. Ei paljon kateeksi käy. Leipää, lämmintä ja ystäviä on riittänyt, muuta en kaipaa. Olen ollut reissutöissä ympäri Suomea, niistä Helsinki oli ylivoimaisseti huonoin kokemus. Siellä sitä vasta vastenmielistä porukkaa on jos missä. Mut saavat olla ihan rauhassa mitä ovat, jos se on ylpeyden aihe et asuu Hesassa niin olkoot sitten. Kuka tykkää mistäkin. Ja mulle on ihan sama vaikka koko Varkauden tehtaat laittais lapun luukulle, uskon elämän jatkuvan senkin jälkeen. Ja sit vielä yksi juttu, usein naristaan työttömyydestä, et eivät tee mitään ja ovat elättejä. Sitä herkkua voi jokainen ihan vapaasti kokeilla, jos kateeksi käy.


      • Pyhä Pietari
        Nurin narin. kirjoitti:

        On tosiaan ihme juttu miten ihmiset nurisee ja narisee joka asiasta. Moititaan omaa paikkakuntaa, siis Varkautta ja kehutaan muita. Eivät ole sen parempia, ei ihmisten eikä töiden suhteen. Joka paikkakunnalla sama juttu. Olen asunut Varkaudessa 28 vuotta ja ihan hyvä on ollut elää ja olla. Elossa olen edelleen, tehkööt esim. kaupungin päättäjät mitä lystää. Herroille ei olla koskaan mitään voitu eikä voidä tulevaisuudessakaan, surkeita omahyväisiä ja säälittäviä mammonan ja kunnian haalijoita. Ei paljon kateeksi käy. Leipää, lämmintä ja ystäviä on riittänyt, muuta en kaipaa. Olen ollut reissutöissä ympäri Suomea, niistä Helsinki oli ylivoimaisseti huonoin kokemus. Siellä sitä vasta vastenmielistä porukkaa on jos missä. Mut saavat olla ihan rauhassa mitä ovat, jos se on ylpeyden aihe et asuu Hesassa niin olkoot sitten. Kuka tykkää mistäkin. Ja mulle on ihan sama vaikka koko Varkauden tehtaat laittais lapun luukulle, uskon elämän jatkuvan senkin jälkeen. Ja sit vielä yksi juttu, usein naristaan työttömyydestä, et eivät tee mitään ja ovat elättejä. Sitä herkkua voi jokainen ihan vapaasti kokeilla, jos kateeksi käy.

        Siis käyt töissä muualla, et varkaudessa. Hyvä kehua, kun käyt vain välillä varkaudessa. Toisinsanoen saat elantosi muualta. Tosiasia on, että suurin vika varkaudessa on itse varkautelaisissa omahyväisissä ihmisissä. Tuijottavat vain omaan nenäänsä. Ei suvaita muita ja kaiken pitäs olla ilmaista. No siitä saatte kiittää demareita ja tietenkin itseänne, koska olette demareita ja kommunistejä. Kun palvelut loppuu, niin mites sitten suu pannaan. 22 vuoden kokemus varkaudessa, mutten onneksi enää ole siellä.


      • Et..............
        Pyhä Pietari kirjoitti:

        Siis käyt töissä muualla, et varkaudessa. Hyvä kehua, kun käyt vain välillä varkaudessa. Toisinsanoen saat elantosi muualta. Tosiasia on, että suurin vika varkaudessa on itse varkautelaisissa omahyväisissä ihmisissä. Tuijottavat vain omaan nenäänsä. Ei suvaita muita ja kaiken pitäs olla ilmaista. No siitä saatte kiittää demareita ja tietenkin itseänne, koska olette demareita ja kommunistejä. Kun palvelut loppuu, niin mites sitten suu pannaan. 22 vuoden kokemus varkaudessa, mutten onneksi enää ole siellä.

        Jos et saanut menestymään itseäsi 22 vuoden aikana varkaudessa, et saa kyllä missään muuallakaan, valehetelt istelesi asioita. Sitä kutsutaan patologiseksi valehtijaksi.Naurattaa, ja nyt täällä kerrot kuinka Varkaus on huono paikka, itse olet veikaan vaan mokannut omat bisneksesi tolkuttomalla ahneudella ja virheillä....Toki en tunne sinua, mutta vaikutat juuri tuollaiselta oman navan tuijottajalta itse.....hah hah...


    • AD/HD

      Täällä on ainakin kohtuuhintaiset asunnot ja jos on perusterve, niin ei se terveydenhuoltokaan ihan perustu entisiin eläinlääkäreihin. Eikös tämä ala olla muutenkin jo Kuopion esikaupunkia, eli 45 minuuttia työmatkaan sinne suuntaan, joka ei pääkaupunkiseudulla ole kai juuri mitään. Täältä sen työn löytymisen kanssa voi olla himppa niin ja näin; taitaa olla noita työttömiä työnhakijoita silleen lisääntyvästi. Ite töissä (toistaiseksi???) ja pankin kanssa naimisissa; ei kuitenkaan suurempaa nirunarua! 80%:sti oma asenne ratkaisee. Harrastusmahdollisuudet on kait samaa luokkaa kuin muissakin tämänkokoisissa sisämaan kaupungeissa.

    • yli vuosi sitten

      Helsingistä Varkauteen. Kyselin tällä palstalla samoja asioita kuin sinä. Oikeastaan kaikki varoittivat, että älä muuta, jos ei ole pakko. En uskonut heitä vaan muutin. 9 kuukautta jaksoin asua hajun keskellä. Ja naama kurtulla olevien ihmisten keskellä. Sitten en enää jaksanut, muutin pois. Minua todella harmittaa, että piti käydä toteamassa se tosiasia, mitä palstalla varoiteltiin. Oli niin hyvä lähteä, kun asuin vain vuokralla!

      • ja alueesta

        Asuitko missäpäin ?

        Tulitko naapureiden kanssa toimee ja kävittekö yhdessä ulkona ?


      • Käpykangas-Kaura-aho
        ja alueesta kirjoitti:

        Asuitko missäpäin ?

        Tulitko naapureiden kanssa toimee ja kävittekö yhdessä ulkona ?

        hujakoilla. Eipä naapurit edes päivää sanoneet, ylpeästi ohi vain. Vain koiralliset naapurit sanoivat päivää, koska minulla on koira. (pienikokoinen, ei tarvinnut kenenkään edes pelätä). Ihme porukkaa! Nyt tässä talossa, jossa asun (siis toisella paikkakunnalla) kaikki näkemäni ihmiset sanovat minulle päivää, myös naapuritaloista. Ja moni jää rapsuttelemaan koiraani. Varkaudessa ihmiset ovat niin omahyväisiä, ettei noteerata kanssaihmistä ollenkaan!


      • Syyspohja
        Käpykangas-Kaura-aho kirjoitti:

        hujakoilla. Eipä naapurit edes päivää sanoneet, ylpeästi ohi vain. Vain koiralliset naapurit sanoivat päivää, koska minulla on koira. (pienikokoinen, ei tarvinnut kenenkään edes pelätä). Ihme porukkaa! Nyt tässä talossa, jossa asun (siis toisella paikkakunnalla) kaikki näkemäni ihmiset sanovat minulle päivää, myös naapuritaloista. Ja moni jää rapsuttelemaan koiraani. Varkaudessa ihmiset ovat niin omahyväisiä, ettei noteerata kanssaihmistä ollenkaan!

        Monta sanaa puhuit itse ?


    • Ehkä tulossa..

      Kyllä näistä viesteistä voi jotain johtopäätöksiä vetää, mutta lopullisen muuttopäätöksen joutuu tekemään itse. Eli töiden perässä saattaisi olla muutto Varkauteen. Asustelen keskikokoisella viriilillä paikkakunnalla, jossa ei kuitenkaan ole alan töitä tarjolla. Mukana muuttaisi vaimo ja lapsi, joten heidänkin viihtyminen on suuressa roolissa. Helsinki ei kiinnosta ollenkaan.

      • pieksut...

        ...sentään!! Töiden perässä?? Toivottavasti sinulla on työpaikka täällä Varkaudessa valmiina odottamassa, jos tänne olette tulossa/muuttamassa! Täällä ei ole töitä suurelle osalle varkautelaisille, niin ihmettelen miten sitten muille...Itse en ole saanut töitä koska(muutin muualta) kaupunki on niin sisäsiittoinen ja suhteilla toimiva.....
        Täällä ei ole myöskään ihmiset ole iloisia(alkuperäiset varkautelaiset) Itse olemme muuttaneet tänne -07 lopulla ja ensi keväänä muutamme pois. Harkitkaa tarkkaan onko Varkaus teille sopiva paikka!!! Älkää ainakaan muuttako kommilan alueelle. Siellä tehtään hajut on oikeastaan jatkuvaa!!
        Mutta itsehän päätöksenne teette ;) Tervetuloa Varkauteen jokatapauksessa, jos niin päätätte ;)
        -pois muuttaja


      • hemmo
        pieksut... kirjoitti:

        ...sentään!! Töiden perässä?? Toivottavasti sinulla on työpaikka täällä Varkaudessa valmiina odottamassa, jos tänne olette tulossa/muuttamassa! Täällä ei ole töitä suurelle osalle varkautelaisille, niin ihmettelen miten sitten muille...Itse en ole saanut töitä koska(muutin muualta) kaupunki on niin sisäsiittoinen ja suhteilla toimiva.....
        Täällä ei ole myöskään ihmiset ole iloisia(alkuperäiset varkautelaiset) Itse olemme muuttaneet tänne -07 lopulla ja ensi keväänä muutamme pois. Harkitkaa tarkkaan onko Varkaus teille sopiva paikka!!! Älkää ainakaan muuttako kommilan alueelle. Siellä tehtään hajut on oikeastaan jatkuvaa!!
        Mutta itsehän päätöksenne teette ;) Tervetuloa Varkauteen jokatapauksessa, jos niin päätätte ;)
        -pois muuttaja

        On Varkaudessa töitä, hyviä työpaikkoja ja työvoimapula. Valitettasti ammattikunnasta osa voi olla jopa työttömänä kun toisen lajin osaajista on pulaa.
        Koomista-tragikoomista- traagista ihan miten haluaa.


    • 12 v. varkaudessa

      Itse olen muttanut 12 vuotta sitten varkauteen etelä-suomesta, jossa olen kolunnut useampiakin kaupunkeja mukaanlukien helsinki. Samaten olen kiertänyt varkauden lähialueitakin...ja olen sitä mieltä, että varkaus on hyvä paikka olla ja elää. Vaikka olen saanut vain määräaikaisia töitä, työttömyysjaksot ovat olleet lyhyitä (en ole ollut ensolla). Täällä olen saanut aivan mahtavia Ystäviä, joilla riittää niitä tarvittavia positiiviasiakin ajatuksia,sekä perheen. Harrastuksia riittää... voit oikeastaan tehdä mitä mieli tekee. Nurisijat eivät ymmärrä, että asiat on kiinni suurimmaksi osaksi omasta tahdosta. Voin itse aloittaa keskustelun siellä kaupassa ja jopa joskus hymyillä tuntemattomalle...ystäviä ja kavereita löytyy nopeasti ja helposti esim. harrastusten/seurojen kautta, koko perheelle. Eikä se tehdaskaan joka paikkaan haise :) Toivotampa vaan kaikille oikein aurinkoista ja mukavaa syksym jatkoa!! :)

      • Varkaatelaanen

        Nämä natisijat eivät koskaan ole missään muualla asuneet ja kuvittelevat että muuttamalla muualle onni löytyy. Ei se missään muuallakaan onni tule muuten kuin omalla työllä ja positiivisella asenteella.


      • .................
        Varkaatelaanen kirjoitti:

        Nämä natisijat eivät koskaan ole missään muualla asuneet ja kuvittelevat että muuttamalla muualle onni löytyy. Ei se missään muuallakaan onni tule muuten kuin omalla työllä ja positiivisella asenteella.

        ...taitavat olla juuri näitä paljasjalkaisia "Varkaaatelaasia" ,jotka todellakin ovat natisijoita, tyytymättömiä, ja naama aina norsun vit**** eivätkä todellakaan ole asuneet muualla!!! Juuri siksi tänne ei todellakaan kannata muuttaa. Ulkopaikkakunnalta tulleet Ihmiset ovat sentään iloisia ja ystävällisiä toisin kuin paikalliset JUNTIT!!!!Ei tänne kannata muuttaa, ei läheltä, eikä kaukaa! Me häivytään tältä kylältä takaisin eteläsuomeen missä ihmiset ovat hyväntuulisia ja siellä töitä riittää, niin paikallisille, kuin myös ulkopaikkakunnilta tulleille. Siellä on kyllä mustaihoisiakin, muttei siellä olla niin rasisteja kuin täällä Varkaudessa tai ylipäätään SAVOSSA. Mitenköhän Varkautelaiset suhtautuisivat tummaihosiin jos ne tänne syystä tai toisesta tulisivat... ;) ?


      • Ennenkuin sanot!
        Varkaatelaanen kirjoitti:

        Nämä natisijat eivät koskaan ole missään muualla asuneet ja kuvittelevat että muuttamalla muualle onni löytyy. Ei se missään muuallakaan onni tule muuten kuin omalla työllä ja positiivisella asenteella.

        Hyvä näiden on täällä tulla puhumaan paskaa siitä miten toisilla menee huonosti ja natisevat turhasta.
        Itse olen asunut Varpaisjärvellä,Pielavedellä ja Leppävirralla.Vantaalla on tullut majailtua aika paljon.Ja sen voin sanoa,että kyllä siellä palvelut pelaa paremmin kuin täällä ja ihmiset hyväksyy toisensa.Toisin kuin täällä.Tummaihoisiakin katsotaan kuin halpaa makkaraa.Olemme kuitenkin kaikki samanarvoisia ihmisiä!
        Mutta tässähän tämä todiste onkin:Hapannaanoja suurin osa!Juuri tämä kehuskelu sillä mitenkä hyvin menee ja lapset viihtyy koulussa.Lapsetkaan ei aina välttämättä kerro totuutta.Ja lasten suusta se totuus kuitenkin aina tulee.Toisin kuin aikuisilla,jotka jaksavat puhua sontaa selän takana.Ja sitten ollaan niin hyvää ystävää tai lähimmäistä jopa!


      • Tulihan sitä
        Varkaatelaanen kirjoitti:

        Nämä natisijat eivät koskaan ole missään muualla asuneet ja kuvittelevat että muuttamalla muualle onni löytyy. Ei se missään muuallakaan onni tule muuten kuin omalla työllä ja positiivisella asenteella.

        SORSAKOSKELLAKIN asuttua jopa 6 vuotta.Siinä on myös oiva esimerkki.Mutta sorsakoski on sorsakoski eikä muuksi muutu.Taitaa olla sama homma tämän kaupungin kanssa.Vai sanoisiko kohta jopa kylä!


      • kehuskellaan...
        Ennenkuin sanot! kirjoitti:

        Hyvä näiden on täällä tulla puhumaan paskaa siitä miten toisilla menee huonosti ja natisevat turhasta.
        Itse olen asunut Varpaisjärvellä,Pielavedellä ja Leppävirralla.Vantaalla on tullut majailtua aika paljon.Ja sen voin sanoa,että kyllä siellä palvelut pelaa paremmin kuin täällä ja ihmiset hyväksyy toisensa.Toisin kuin täällä.Tummaihoisiakin katsotaan kuin halpaa makkaraa.Olemme kuitenkin kaikki samanarvoisia ihmisiä!
        Mutta tässähän tämä todiste onkin:Hapannaanoja suurin osa!Juuri tämä kehuskelu sillä mitenkä hyvin menee ja lapset viihtyy koulussa.Lapsetkaan ei aina välttämättä kerro totuutta.Ja lasten suusta se totuus kuitenkin aina tulee.Toisin kuin aikuisilla,jotka jaksavat puhua sontaa selän takana.Ja sitten ollaan niin hyvää ystävää tai lähimmäistä jopa!

        ..tai täällä ns.raharikkaat kehuvat tätä mestaa tai ne joilla ON rahaa ja työ. Heidän ei tarvitse kiristää vyötä ja miettiä mihin raha riittää toisin kuin ne joilla on lapsia ja ei työtä vaikka olis miten käyty paikan päällä kyselemässä ja lähetetty hakemuksia-> vastaus aina sama : ei ole työtä tarjolla(varsinkin jos huomataan, että hakija on tullut toiselta paikkakunnalta) Siis, sitä suhteilla pelaamista ja sisäsiittoisuutta! Kun ei ole suhteita niin ei ole/ei saa töitä!

        Lapset ei todellakaan aina totuutta kerro, varsinkaan kouluista.. nim.kokemusta on ja sen myötä koulun vaihto!
        Apuja tältä kylältä ei heru keneltäkään toisin kuin esim. vantaalla..Siellä asuessamme naapureiden kanssa hyvät välit ja toisiamme autettiin tarpeen vaatiessa.Täällä taas hyvä jos päivää sanotaan -> kävellään vaan nokka pystyssä ohi..
        Varkaudessa ei kyllä ihmisiä pideta samanarvoisina, ei ollenkaan. Täällä ihmiset luokitellaan ns. A ja B kansalaisiin..
        Harmi vaan kun kaikki ei uskalla tuoda julki omia mielipiteitään :( No nekin ovat varmaan näitä paljasjalkaisia Varkautelaisia..


    • Ehkä tulossa..

      Työhaastattelu edessä.. Jos työpaikkaa tarjotaan, niin aion ottaa paikan vastaan, eli muutto Varkauteen silloin tulossa..

      Ei kai Varkaus voi niin huono paikka olla, mitä jotkut antaa ymmärtää?? Itse olen sitä mieltä, että omalla aktiivisuudella saa paljon aikaan. Ja poishan pääsee aina :) Lähinnä ajattelen, että vaimo saisi uusia ystäviä, hän hoitaa lastamme kotona. Itse saan varmasti ystäviä työn kautta. Ajattelimme myös aloittaa jonkun uuden yhteisen harrastuksen.

      Miltä alueilta Varkaudesta kannattaa asuntoa etsiä?

      • AD/HD

        Vuokralle voisin ite ainakin muuttaa rivariin tai luhtitaloon Taipaleeseen tai Häyrilään, ehkä Luttilaan. Savontiellä haisoo ja Joutenlahti on..no muuten vaan en! Taipaleessa se asuminen vaan on melko dyyristä, kun ovat sähkölämmitteisiä asuntoja, ei siis kaukolämpöä. Kuvansikaan ei ole kaukana, mutta viskaa sitten Joroisten ja Etelä-Savon puolelle, jolloin pääosa palveluista Joroisissa ja osa muualla Etelä-Savossa; Savonlinna, Mikkeli. Ainakin noilla alueilla on vuokra rivareita ja luhtitaloja, kerrostaloja on sitten pitkin kaupunkia, mutta ainakin minä väistelisin noita kivikolosseja.


      • Joutenlahti
        AD/HD kirjoitti:

        Vuokralle voisin ite ainakin muuttaa rivariin tai luhtitaloon Taipaleeseen tai Häyrilään, ehkä Luttilaan. Savontiellä haisoo ja Joutenlahti on..no muuten vaan en! Taipaleessa se asuminen vaan on melko dyyristä, kun ovat sähkölämmitteisiä asuntoja, ei siis kaukolämpöä. Kuvansikaan ei ole kaukana, mutta viskaa sitten Joroisten ja Etelä-Savon puolelle, jolloin pääosa palveluista Joroisissa ja osa muualla Etelä-Savossa; Savonlinna, Mikkeli. Ainakin noilla alueilla on vuokra rivareita ja luhtitaloja, kerrostaloja on sitten pitkin kaupunkia, mutta ainakin minä väistelisin noita kivikolosseja.

        on viihtyisä ja maisematkin esim. Käärmeniementieltä ihan ok.


      • 12 v. varkaudessa

        tänne tulee viestiä, että vain ns.raharikkaat on tyytyväisiä... itse olen kaupan kassalla töissä, ei ole suuret tulot, mutta edelleenkin osaan arvostaa muitakin asioita kun rahaa. Jos vaimosi on yhtään kiinnostunut liikunnasta, niin katsokaa meidän nettisivut fc vanukkaat. Pelataan sählyä, jalkapalloa ja mitä nyt mieleen tulee..yhteistä aikaa sauna-iltojen/teema iltojen merkeissä.Todella hyvä/positiivinen porukka. Eli varmasti löytyy ystäviä! Toivotamme teidät tervetulleksi varkauteen jo etukäteen!


      • AD/HD
        12 v. varkaudessa kirjoitti:

        tänne tulee viestiä, että vain ns.raharikkaat on tyytyväisiä... itse olen kaupan kassalla töissä, ei ole suuret tulot, mutta edelleenkin osaan arvostaa muitakin asioita kun rahaa. Jos vaimosi on yhtään kiinnostunut liikunnasta, niin katsokaa meidän nettisivut fc vanukkaat. Pelataan sählyä, jalkapalloa ja mitä nyt mieleen tulee..yhteistä aikaa sauna-iltojen/teema iltojen merkeissä.Todella hyvä/positiivinen porukka. Eli varmasti löytyy ystäviä! Toivotamme teidät tervetulleksi varkauteen jo etukäteen!

        Eli ei ne suuret tulot, vaan myös ne tuloihin sopeutetut menot.


    • NiinOnnellinen

      Ei kannata muuttaa tänne. Itse laitoin paperit vetämään Kuopion suuntaan. Töitä napsahti ja marraskuun alussa muutto. Tässä kaupungissa asuu vaan sairaita pösilöitä. Lehmän näkösiä ämmiä.

      • ei_enää_sinne

        Itse muutin pois Varkaudesta muutama vuosi sitten. Nyt kun lukee tätä Suomi24:n Varkauden palstaa, niin nämä keskustelut tuntuvat todella oidoilta, onko Varkaudessa oikeasti näin järjenköyhää porukkaa.. (etäältä näkee lähelle.)


      • Soronoovaan
        ei_enää_sinne kirjoitti:

        Itse muutin pois Varkaudesta muutama vuosi sitten. Nyt kun lukee tätä Suomi24:n Varkauden palstaa, niin nämä keskustelut tuntuvat todella oidoilta, onko Varkaudessa oikeasti näin järjenköyhää porukkaa.. (etäältä näkee lähelle.)

        Joo. On täällä järki hukassa. Onneksi poispääsy siintää. Pitää vain irtisanomisaika hoitaa niin työ kuin kämppä. Huh. Ja todella tiedän,että uudessa paikassa on vastassa järkevämpiä ihmisiä. Ja parempi palkka.


      • Anonyymi

        Totta, Warkaudessa ei ole aidosti kauniita rotunaisia, vain karseita lihoneita collegelököhousuja tai eronneita-karanneita hulluja. Kuopiossa valikoimaa on ja Joensuussa myös.


    • Anonyymi

      Kannattaa. Prisma hakee uusia työntekijöitä! Tervetuloa!

    • Anonyymi

      Älä hyvä ihminen muuta eläkeläisten ja työttömien kaupunkiin, avut on vähissä.Sinne missä on työntekijöitä ja suuren palkan nauttioita , siihen suuntaan kannattaa mennä.

      • Anonyymi

        Jyväskylään,kandiksi. Alkaa rahaa tippua.


    • Anonyymi

      Ostin talon toiselta paikkakunnalta. Asunnon jätän tyhjäksi Varkaudessa. Asunnot kun eivät mene kaupaksi eikä kommunistien pennuille viitsi asuntoa vuokrata. Onneksi kohta pääsee pois Varkaudesta!

    • Anonyymi

      Aloittajalle sanon että suomen paras kaupunki,ei paljon rikoksia,kaupat lähellä,terveys palvelut toimii.
      virkavalta aina lähellä,sopii myös vanhemmille ihmisille.
      vuokra asuntoja läytyy.
      hyvät ulkoilu paikat,.

      Terve tuloa!
      😊👍

    • Anonyymi

      Jos jaksat hullujen huutelua ja tylsää kaupunkia,muuta tänne.

    • Anonyymi

      on suunnitteilla myös itsellä muutto varkauteen

    • Kyllä kannattaa! Meillä on tarjota pari huonoa ja 10 hyvää tänne muuttaville.
      1, meillä on velkaa tehtyjen- ja tulevien investointien tiimoilta.
      2, tänne on pesiytynyt myös vätyksiä jotka vinkuvat tällä sivustolla pska joka kohdasta

      Investointien tarve kiistaton tulevaisuuden takia enkä tarkoita kämärin siltoja. Vinkujat sekä nuo "maatalouden" ns. sivutuoteiden kanssa on vain elettävä kun niitä ei saa lopettaa. Muutoin tää on hyvä paikka ollut asua ja on tulevaisuudessakin joten terve tuloa!

    • Anonyymi

      kyllä on tulla varkauteen

    • Anonyymi

      Ihanat ihmiset, avoimia, huumorintajuisia, auttavaisia. Hyvät palvelut, ei ruuhkia missään, Suomen paras tuore Prisma ja Motonet! Lyhyt matka Matukseen Kuopioon josta saat kaikkea kalakukosta kaappikelloon.

      • Anonyymi

        On ihania toisten, eläimet, haudatt, sukulaiset räävitään somessa, kuvitellaan jonkin haukkuvan,tehdään rikosilmoitus.huufellaan julkisesti.kaupunki peittelemään, pidetään muita pilkkanaan,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihania toisten, eläimet, haudatt, sukulaiset räävitään somessa, kuvitellaan jonkin haukkuvan,tehdään rikosilmoitus.huufellaan julkisesti.kaupunki peittelemään, pidetään muita pilkkanaan,.

        Huumorintajuisia hyvinkin,hyvää huumoria,valeiden levitys.kunnon hupia joillekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumorintajuisia hyvinkin,hyvää huumoria,valeiden levitys.kunnon hupia joillekin

        Elä viiti änkyttää, kyllä kaupungin menoa on 50vuotta nähty


    • Anonyymi

      tehtaan piiput

    • Anonyymi

      savontien kirkko

    • Anonyymi

      pertti

    • Anonyymi

      peni

    • Anonyymi

      malno

    • Anonyymi

      kalkkuna

    • Anonyymi

      makkara

    • Anonyymi

      keijo

    • Anonyymi

      tiitinen

    • Anonyymi

      kenkä

    • Anonyymi

      kytkin
      nytkin
      makkonen

    • Anonyymi

      tammi

    • Anonyymi

      rompula

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe