Kukapa tietäisi tähänkin vastauksen?
Kosin karkauspäivänä, mies suostui ja mentiin kihloihin. Kesällä tuli mutkia matkaan ja kihlaus purkaantui. Nyt minulla on kaksi kultaista sormusta joutilaana, enkä halua säilyttää niitä.
Voiko sormuksia myydä jonnekin?
Mitä tehdä hylätyille sormuksille?
92
41818
Vastaukset
ne myydä tai niistä voi tehdä vaikka korun.käypäs kysymässä kultasepänliikeestä.
- Ei romu
Sormuksista saa romukullan arvon, mitä lie tänä päivänä. Murto-osa kuitenkin sormuksen hinnasta. Uuden korun teettäminen maksaa maxipurkin hunajaa, eikä sitä edes tehdä siitä kullasta. Se menee sulatukseen muun romukullan kannssa million lie ja sulatuksesta tehdään myymäsi grmmamäärän kokoinen koru. Ehkä vielö 10 % hävikkiäkin joudut maksamaan.
panttilainaamoonkin ikuisesti jättämällä saat enemmän.
Terveisin: entinen kultaseppä. Tosi on. - NETTI-
Meneppä sivulla www.huuto.net ja laita sinne myyntiin, kyllä menee ja saat paremman hinnan, kun romukultana. Olen ostanut kyseisestä paikasta kymmeniä koruja.
- maniamania
Vie turhat sormuksesi lähimpään kierrätyspisteeseen ja hurauta metallille varattuun pönttöön.
Minä tein omistani papukaijan häkkiin kivat kilkuttimet. - osta jotain kivaa
Parhaimpaan taloudelliseen tulokseen pääset, kun valkkaat kultasepältä itsellesi jotain kivaa ja annat sormukset vaihdossa romukultana. Hyvittävät todennäköisesti paremmin kuin siten, että ottaisit pelkästään rahat käteen.
Olen kyllä kuullut siitäkin mitä joku ehdotti, että vanhoista koruista voi teettää jotain, mutta alkaa usko mennä, kun olen tunnearvoisien (mutta käyttökelvottomien) korujen osalta sitä kysellyt. Romukullaksi kelpaisi, muttei mihinkään niin, että juuri niistä tehtäisiin jotain uutta (jolloin tunnearvoinen esine tavallaan säilyisi vielä minulla vaikkakin eri muodossa). Kultaseppien pitää tietää käytettävän kullan pitoisuus ja sen testaaminen on kuulemma kallista. Mutta kun sinulla ei tunnearvopuoli ole oleellinen, niin romukultana pääset parhaisiin kauppoihin ja saat itsellesi jotain, josta voit muistaa, että hyödynsitpä hyvin hyödyttömät sormukset.- baab
Yleensä kultakoruissa on leima, josta kultapitoisuus selviää. Tietty halpiskorujen kanssa pelaaminen saattaa olla tuuripeliä, niissä ei välttämättä ole leimoja eivätkä ne aina ole edes kultaa, vaikka niin on myyjä väittänyt.
- osta jotain kivaa
baab kirjoitti:
Yleensä kultakoruissa on leima, josta kultapitoisuus selviää. Tietty halpiskorujen kanssa pelaaminen saattaa olla tuuripeliä, niissä ei välttämättä ole leimoja eivätkä ne aina ole edes kultaa, vaikka niin on myyjä väittänyt.
"Yleensä kultakoruissa on leima, josta kultapitoisuus selviää."
No niinpä on leima, muttei siltikään tunnu ainakaan isosta kaupungista löytyvän kultasepänliikettä, joka tekisi omasta kullasta uutta korua testaamatta pitoisuutta. Pikkupajoja en tosin ole kierrellyt, josko niissä onnistuisi. - olla huonompaa
osta jotain kivaa kirjoitti:
No niinpä on leima, muttei siltikään tunnu ainakaan isosta kaupungista löytyvän kultasepänliikettä, joka tekisi omasta kullasta uutta korua testaamatta pitoisuutta. Pikkupajoja en tosin ole kierrellyt, josko niissä onnistuisi.Jos nykyään ei enää saa teetettyä omista romusormuksista haluamaansa esinettä kultasepänliikkeessä, niin palveluhan on sitten huonontunut menneistä vuosista.
80-luvulla ainakin melkein mikä tahansa kultasepänliike otti romukultaa vastaan ja teki siitä mitä asiakas pyysi.
Kokeile niitä pikkupajoja jos onnistuis, yleensäkin pikuliikkeissä parempi palvelu melkein alalla kuin alalla. - Kuopiossa
No niinpä on leima, muttei siltikään tunnu ainakaan isosta kaupungista löytyvän kultasepänliikettä, joka tekisi omasta kullasta uutta korua testaamatta pitoisuutta. Pikkupajoja en tosin ole kierrellyt, josko niissä onnistuisi.Kyllä meillä täällä ainakin Kuopiossa on ihana kultaseppä,joka tekee mitä ihanampia koruja romukullasta ja jos haluaamaani koruun menee enenmän kultaa laitta hän sitä lisää. Maksan tietysti lisä hintaa kullasta ja käsityö ei ole ilmaista, mut koru on sitten uniikki...
- Haluaa uniikkikorun myös
Kuopiossa kirjoitti:
Kyllä meillä täällä ainakin Kuopiossa on ihana kultaseppä,joka tekee mitä ihanampia koruja romukullasta ja jos haluaamaani koruun menee enenmän kultaa laitta hän sitä lisää. Maksan tietysti lisä hintaa kullasta ja käsityö ei ole ilmaista, mut koru on sitten uniikki...
Voitko kertoa tämän kuopiolaisen kultasepän nimen yhteystietoja?
- Stuidu41
Minä teetätin lapselleni vihkisormuksista tyttärelleni yhden sormuksen ja on todella upea..onhan hänen isänsä ne mulle ostanut..niin kuin kaikki kultakoruni olen antanut tyttäreni käyttöön,jotka olen hänen isältään saanut...vaikka olis tehnyt aikoinaan mieli heittää ne roskikseen.
- Kuopiossa
Haluaa uniikkikorun myös kirjoitti:
Voitko kertoa tämän kuopiolaisen kultasepän nimen yhteystietoja?
Ra-mi Sepät ky... Kauppakadulla
- matleena-atalmiina
No niinpä on leima, muttei siltikään tunnu ainakaan isosta kaupungista löytyvän kultasepänliikettä, joka tekisi omasta kullasta uutta korua testaamatta pitoisuutta. Pikkupajoja en tosin ole kierrellyt, josko niissä onnistuisi...ainakin täällä. Keltaisilta sivuilta löydät Kultaseppiä. Eivät ne liikkeissä juurikaan mitään värkkäile, teettävät korujen korjauksetkin jollakin sopimuskultasepällä.
Olen korjuuttanut 40-vuotta vanhan perintösormukseni ja teettänyt kadonneen korviksen pariksi toisen ja siitä tuli kuin "identtinen kaksonen".Työn laatuun nähden, hinta ei hirvittänyt. Toivottavasti löydät yhtä hyvän ammattilaisen paikkakunnaltasi.
- Tosimies Julle
Mitenkä se nyt niin? Älä nyt kuitenkaan heitä mitään pois vaan ota joku meistä tilalle!!
Kierrättämällä maailma pelastuu!! ;D- Kiertokanki.
Laittais vaan ilmoituksen sormuksen uudelle ehdokkaalle - meitä varmaan löytyis, jos on mukava mimmi!
- *minnea09
Hyvälle miehelle olisi tietysti käyttöä ;)
- Näin kävi
No mutta se on hyvä idea! :-))
Enpä tullut ajatelleeksi. Wanted sormukseen sopiva mies - näinkö?
Siis sama homma kuin Tuhkimoa haettaessa lasikenkään. Täytyypä mitata sormuksen koko ja sitten laittaa ilmoitus vireille. Sen voin nyt jo sanoa, että kohtalaisen kookas karju on oltava, oli meinaan suurin sormus mitä kultasepän malleista löytyi helmikuussa.
:) - IsoRoobe
Näin kävi kirjoitti:
No mutta se on hyvä idea! :-))
Enpä tullut ajatelleeksi. Wanted sormukseen sopiva mies - näinkö?
Siis sama homma kuin Tuhkimoa haettaessa lasikenkään. Täytyypä mitata sormuksen koko ja sitten laittaa ilmoitus vireille. Sen voin nyt jo sanoa, että kohtalaisen kookas karju on oltava, oli meinaan suurin sormus mitä kultasepän malleista löytyi helmikuussa.
:)...joten tuskinpa nainen ensimmäiseksi ajattelee sormusta tai sormuksen kokoa. Lupaan että en halua sormusta hoikkaan nimettömääni. Kun reiän täytettä löytyy niin henkisesti kuin fyysisesti. Ensisijaisesti henkistä tukea ja täytettä ja hyvää kumppanuutta.
- tekijän
Ainakin paikkakunnalla nimeltä Karijoki on Tienhaara niminen vanha kultaseppä joka tekee tarpeettomista kultakoruista sulle uuden korun, eikä ole edes hurjan kallis.
Vaihda ne rahaksi :)Mitä niitä turhia säilyttämään. Myy sormuksesi panttilainaamoon. Tai vaihda ne siellä uusiin. Nimet ym. voidaan poistaa ja sormukset laitetaan myyntiin uudelleen.
- Outolintu32
sulata läjäks ja vaihdata hammaslääkärissä paikaks tai uudeks hampaaks ... jos jurppii niin on hyvä purra hampaita yhteen ....;)
- malla66
Myy huuto.netissä, siellä muutkin myyvät vanhoja korujaan.
- olison
helpoin tapa myydä
- SYÖ NE
KULLAN HINTA ON ALAALLA !
- Esko
Kullan hinta on muuten kovassa nousussa, rupeaa gramma hinta olemaan jo pltinan luokkaa.
http://www.rasmussen.fi/jalometallit/index.php?group=00000005&mag_nr=2 - KULTAAKIN KALLIIMPAA--?
Esko kirjoitti:
Kullan hinta on muuten kovassa nousussa, rupeaa gramma hinta olemaan jo pltinan luokkaa.
http://www.rasmussen.fi/jalometallit/index.php?group=00000005&mag_nr=2mitäs sitten ?
- rahaa
KULTAAKIN KALLIIMPAA--? kirjoitti:
mitäs sitten ?
Kohta saa vielä enemmän rahaa
- kans sormus
KULTAAKIN KALLIIMPAA--? kirjoitti:
mitäs sitten ?
saako valkokulta-sit tavallista kultaa ja 3 timanttia, mikä on myyntiarvo?
- NETISSÄ
Huuto.netissä saa myytyä ainakin ihan kohtuulliseen hintaan ylimääräiset korunsa ja paljon MUUTAKIN.
- KYLLÄ
kans sormus kirjoitti:
saako valkokulta-sit tavallista kultaa ja 3 timanttia, mikä on myyntiarvo?
avuntonta sakkia - valko - keltä - puna -kulta on erihintaisia - riippuu grammamäärästä ja jos oikeita timantteja on niin riippuu vähän hionnastakin - ei muuta, ku arvioittamaan panttilainaamoon tai sitten ihan kultasepälle - äly hoi älä jätä....
- Smart15
Kun nyt kihlaus teidän kahren välillä on purkautunut, niin mielestäni siun pitäisi palauttaa ko. sormukset niiden antajalle. Eikös se olisi kaikinpuolin reilua! Mutta mikäli välinne ovat "täysin kylmät", niin ei muuta kuin sormukset kultasepänliikkeeseen ja sulatukseen. Sillä rahalla osta itsellesi jotain mukavaa!!!!
- miepävaan
No missä sanottiin että hän ei ite oo niitä antanu? tsäh. ;o
- Näin kävi
Niin, siis se oli karkauspäivä jolloin naiset saavat kosia. Ostin itse ne sormukset, enkä näin ollen voi palauttaa niitä antajalle. :)
Ja voisinpa lisätä tähän, että yksi syy kihlauksen purkautumiseen oli sekin, että minä olin se kosija. Se kuulemma loukkasi hänen miehisyyttään...
:-/ - kun miehisyyttä koetellaan
Näin kävi kirjoitti:
Niin, siis se oli karkauspäivä jolloin naiset saavat kosia. Ostin itse ne sormukset, enkä näin ollen voi palauttaa niitä antajalle. :)
Ja voisinpa lisätä tähän, että yksi syy kihlauksen purkautumiseen oli sekin, että minä olin se kosija. Se kuulemma loukkasi hänen miehisyyttään...
:-/Hassua, kun muka naisen kosinta loukkaa miehisyyttä... No, ehkä näin joillain miehillä, itse olen ollut nyt 20v. naimisissa miehen kanssa jota itse kosin :-) - ehdin ensin, hih!
Eiköhän se miehisyys tule ihan jostain muusta kuin siitä kosimisesta, omasta mielestäni ainakin!
- ei enää kihloihin ikinä
vein kertyneet(3kpl!!!)kihlasormukset kultasepälle ja korjuutin niillä mummoni vanhan sormuksen.
Sain ehjän sormuksen ja vielä rahaa käteenkin.- kokemuksella
paras kun jättää sekä sormuksen että miehen, niin ei ole jälkikäteen näitä riesoja ;)
- pöhö
voihan ne myydä romu kullaksi mutta ei niistä paljoa saa
itsellä kävin tarjoomassa 3:a sormusta
rahaa olisi maksettu n 25 € - MILES
MENEMÄÄN!
- Muori vaan
Ennen muinoin mies osti naiselle ,nainen miehelle kihlasormuksen. Jos kihlaus purkaantui, sormukset palautettiin. Avioliittoa solmittaessa tapahtui juridinen (?) omistamisen muutos: Kihlasormus muuttui kantajansa omaisuudeksi ja mahdollisen avioeron yhteydessä jäi siis uudelle omistajalle.
Tämä kai aiheutti skismaa, jos se vaimon kihlasormus sattui olemaan jokin miehen suvun perintöaarre.
Ehkä esimerkiksi tämän kolmasti kihlautuneen kolme rinkulaa ovat juuri palautuneita miesten sormuksia.
Huuto net, jokin huutokauppakamari tai osto- ja myyntiliike lienevät parhaimpia paikkoja myydä. Siellä ulkonäkö voi nostaa hieman hintaa. Kultasepiltä saanee sen romukullan hinnan.
Uuden korun teettäminen kuulostaa ihan harkinnan arvoiselta jutulta.
Jaksamista arjen keskeen kaikille. "Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin" - vai miten se oli!
- T-M
eräs tyyppi joka ostaa "ylimääräiset" sormukset...Hänen nimeään en nyt muista kyllä...
- maria1155
Hei!!
Minulle tuli myös ero enkä halunnut tietenkään säilyttää sormuksia muistuttamassa kurjasta ajasta, joten myin ne Huuto.netissä ja sain ihan hyvän hinnan. :) - sormukset pöytälaatikon per...
Mites sitten jos sormuksessa on kiviä.. maksetaanko niistä jos vie sormukset romukullaksi? Ja onko kokemusta, saako esim. huuto.netissä lähellekään sormuksen arvon verran? Kaiverrusten poistattaminenhan maksaa jotain 30€n luokkaa?
- Väreet pinnassa
Joskus annoin syvässä rakkaudentunteessa järjettömän kalliin sormuksen naiselle jota rakastin. Elämä muuttuu ja rakkauteni ei saanut enään vastakaikua. Palautti sormuksen.
Keskellä järveä tovin katselin sormusta ja muistelin hetkeä jolloin sen annoin. Tyyneen veteen jäi heikot väreet kun tumma vesi otti huomaansa tuon rakkauden osoituksen ..
Voi hyvin ... Mä menin takas kultakauppaan kun ei kihlaus oikein sujunut, ja vaihdoin sormukset kynttilänjalkoihin:-) Mutta tämähän ei onnistu ihan joka paikassa, periaatteessa sormukset ovat arvotonta romua, näin valitettavasti on...
- Hyviä tuuotteita ostanut
Hei! Voit turvallisesti myydä ylimääräiset korusi huutoNetissä. Olen itsekin myynyt ja ostanut sieltä vaikka mitä. Os. www.huutonet.fi
Sivuilla täytyy olla rekisteröitynyt käyttäjä, jotta voi ostaa tai myydä. Kokeile!- hhiijjkoo
Se on www.huuto.net
Kyllä kuitenkin saa olla varovainen kun kultaa sieltä ostelee - ettei saa katinkultaa.
Voihan olla niinkin että olet Turkin reissulta ostanut mukamas halvalla kultasormuksen, joka onkin mitä lie katinkultaa ja olet itse luulossa että ihan aitoa on. Sitten vilpittömästi myyt sen aidon katinkulta sormuksesi toiselle.
Voihan noita leimoja tehdä epäaitoihinkin.
- ...
pois..
oma sormukseni on jo kauan pois, noin puoltoista vuotta sitten heitin kyseisen rihkaman turku - helsinki väliseen bussin roskapönttöön. Toivottavasti joku siivooja vaikka ois löytäny ja tullu onnelliseksi :)
Enää ole kyseistä henkilöä kohta kahten vuoteen nähny kun en onnekseni enää asu edes suomessa :D
Mutta joo, kultasepänliikkeessä ne yleensä tekee vanhoista sormuksista/kulta/hopea koruista jotain uutta sinulle. Onnea :) - Arvokasta!!
Minä voin ostaa kaikki kulta ja timatti sormukset.Päivän hintaan!!
- nanuliina
Kaunis ja kallis koru kannattaisi teetättää joko uudeksi sormukseksi,jossa olisi ne kaksi sormusta ja kivi välissä tai kaulakoruksi,sormuksista saisi ympärille koristuksia,ainakin etelä-suomessa on uniikki-korun tekijöitä,löytyy netistä ja sitten jos ei halua sitäkään pitää,se olisi helpompi myydäkin!!
- ei oo vaikeeta
Onhan monilla sormissaan paljonkin sormuksia.
- adacarmen
Ehdottaisin että möisit hylätyt sormuksesi esim. huuto.net palstalla; se on asiallinen ja toimiva foorumi ja siellä käy kauppa hyvin !
"kokemusta asiasta on...." seuraavaa vaihtokonetta varten. Tai anna ne lapsillesi, kuten minä tein aikoinaan. Molemmille oma.
- mimosa1980
Koita myydä nettihuutokaupassa tai käy kysymässä pantissa mitä he maksavat.
- kantsii kokeilla
Siellä ainakin jonkin verran ostetaan kulta- ja hopeakoruja.
- yk.eitik,.
Mieti,,,,,,,
- *utelias_vili*
mitä sinä mietit?
tuli viestistä sellainen kuva ett sul on jo hieno vastaus / vaihtoehto valmiina. jakaisitko sen kanssamme`? :)
- Mikisa
Sormuksethan voi sulatuttaa ja suunnitella niistä uusi koru/-t.
- Ansku78
Mulla sormus, joka on sulatettu kahdesta sormuksesta. Vanhat kihlat uusio käytössä :) Olen laitattanut niihin timatteja, jos jostain jotain ylimääräistä rahaa tullut. Lotosta tuli 150 euroa, sillä aion laittaa yhden timantin lisää. Huvinsa kullakin...
- Pia-52
Kultasepänliikkeet ottavat mielellään vastaa ns. romukultana. Kuukausi sitten romukullan hinta oli 7 g niin hinta oli 39 €. Ei paha. Kannatta viedä :)
- Iso G
Hinta 7 g?
- Iso G
iivantiiraN kirjoitti:
Paljonko pyydät niistä sormuksista ja missäspäin on sormukset
Tuu hakemaan Turun torilta kesällä klo 5.
- OLLA JOE
Eipä paljoa grammalle jää. Joku pieni kihlasormus on todella kevyt n. 2-3 grammaa ja jos on kiviä - ne iroitetaan ensin pois. Itselläni on melkoisen iso perintösormus - käytin sitä kultasepällä - painoin 9.8 grammaa, mutta myyjä sano, että kivi painaa n. puolet, että eipä kannattanut myydä ja sormuksen arvo on noin 500 ekua.
Iso G kirjoitti:
Tuu hakemaan Turun torilta kesällä klo 5.
Tunge nenäs sinne mihin ei päivän valo yllä.Kysyinkö sulta jotain?
- Iso G
iivantiiraN kirjoitti:
Tunge nenäs sinne mihin ei päivän valo yllä.Kysyinkö sulta jotain?
Siristäpä simmujasi ja tsiigaile tätä ketjua. Voit itsekin helposti todeta, että kysyit juuri multa.
Olen pahoillani jos sun huumorintaju on joskus jouduttu amputoimaan.
- eveeee
sormukset voi viedä kultasepänliikkeeseen jossa ne voidaan sulattaa yhteen ja sulasta massasta voidaan muotoilla esimerkiksi jokin kaulakorun riipus...
- Tasa-arvo kunniaan
Itse aion laittaa exän sormuksen oikean
käden nimettömään merkiksi seksuaalisesta
suuntautumisestani.
MUTTA sitä ennen poistatutan siitä kaiverrukset
pois. Se tulee huomattavasti halvemmaksi
kuin uuden sormuksen ostaminen.- tarkottaa
että on sormus oikeassa nimettömässä? Joku vois valaista näitä muitakin sormia, että onko niillä joku merkki, jos sormusken johkin sormeen työntää (paitti vasen nimetön tietty)
- kuulut
tarkottaa kirjoitti:
että on sormus oikeassa nimettömässä? Joku vois valaista näitä muitakin sormia, että onko niillä joku merkki, jos sormusken johkin sormeen työntää (paitti vasen nimetön tietty)
että, jonkin muun kuin evlut. seurakuntaan kuuluvat käyttävät kihla ja vihkisormusta oikeassa nimettömässä..... Siis hän oli vaihtanut uskontoa....
- Gayman
kuulut kirjoitti:
että, jonkin muun kuin evlut. seurakuntaan kuuluvat käyttävät kihla ja vihkisormusta oikeassa nimettömässä..... Siis hän oli vaihtanut uskontoa....
Ortoroosia ja katolilaasia on vielä niin
vähän täällä eteläpohojam'maalla ettei
ole syytä huoleen. :) - ------
kuulut kirjoitti:
Ainakin puolalaiset pitävät kihlasormusta oikeassa nimettömässä.
- luulisin
kyllähän jotkut kulta tai koru liikkeet ottavat niitä vastaan...
- ilmiluu
itse teettäisin jonkun kauniin korun itselle,vaikka sormuksen.Turha miettiä onko se tehty "kihlasormuksista" menneet on menneitä ja kulta aina kultaa.
nauti kullasta ja teetä mieleisesi koru jota kannat ylpeänä.panttilainaamo ei maksa hyvin joten menetät siinä rahaa. - Hyvään tarkoitukseen
Olisi pieni kultaakin kalliimpi ehdotus,tiesitkö että voit lahjoittaa ne paikkakuntasi ammattikoululle,jossa opiskelee esim artesaaneja?Heille nämä "jämä"-palat ovat kultaakin kalliimpia,sillä ne ovat hyvää opetusmateriaalia(vaikka moni sitä ei usko,mutta kyllä sormuksienki tekemisessä on monta vaihetta)ja sormuksiasi voidaan käyttää muutenkin,esim käyttämällä ne uudelleen,tekemällä niistä uusia tai lisätä niihin jotain uutta.
Toki jos et halua pitää sormuksia,mutta kullasta et tahtoisi luopua,voit kysellä koululta olisiko joku halukas tekemään niistä sinulle uuden korun tms.Varmana näitä halukkaita on paljon.
Laita siis ne hyvään tarkoitukseen,niille on aina käyttöä!:) - jeeejeee
hän hiotutti kaiverukset pois laitatti pienet kivet...
- sdFASfAF
Pie ite ja myy
- Nimetön
voi käydä myymässä kultasepälle tai viedä kanikonttoriin he arvioivat ne päivän hinnan mukaan
- Jouni Korpi
ostan kultakoruja ja romukultaa.
mulle voi lähettää kuvia koruista ja kannattaa punnita ja jotenkin mitata korut, että osaan arvioida paremmin tavara. kun ottaa kuvaa laittaa esim. korun tulitikun tai kolikon viereen , niin saan jonkinlaisen käsityksen SORMUKSEN TMS. koosta. jos haluat eroon niistä voisin ostaa jos hinnoista sovitaan
- huplake
Vie sormukset kultasepänliikkeeseen, niin siellä he ottavat vastaan romukultana ja hyvittäävät niistä saadun summan tavarana. Näin itse tein purkaantuneen liiton jäljiltä olleille kihla- ja vihkisormuksille ja sain tavarana tilalle.
- jooosebbi
antaa sen romukullan arvon rahanakin.
- iinaj
jooosebbi kirjoitti:
antaa sen romukullan arvon rahanakin.
ostatko pelkästään romukultaa vai ihan aitoja koruja??minulla on aika vanha rannekoru jonka sain perintönä kauan sitten..kuulemma arvokas,mutta en tiedä minne sitä voi tarjota?? sinulle??en itse sillä mitään tee ja jonnekkin sen haluaisin myydä.
Teetä niistä lävistysrenkaat: toisella sulje (häpy)huulet ja toisella lävistät (häpy)kielen. Näin onnistut myös parhaiten unohtamaan tuon saatanan ex-kihlattusi. Eikä sormukset enää pyöri pöydällä muistuttamassa hänestä..!
- Sagah
Heippa
kyllä voit mennä kultasepänliikkeeseen ja myydä ne romukultana ;) parempi muutama kymppi taskussa kun exästä muistuttava sormus kaapissa.
Tee jotain kivaa niillä rahoilla, esim kylpylään tai kauneushoitolaan. Ja jatka elämääsi onnellisena eteenpäin. - samassa tilanteessa
tai sitten en.
et tollasessa tilanteessa olisi jos olisit ensin ajatellut tai vaikka ihan googlettanut sanan kihlaus ja sen jälkeen miettinyt hankkiako sormukset vaiko ei.
No, sinun ei olisi kannattanut hankkia. Kihlaus tarkoittaa nimittäin lupausta avioliitosta, ei sitä että "kun tulee pikku mutka matkaan niin voi erota". Toisaalta kuulostat ihan perus nykyihmiseltä joka keskimäärin joutuu varmaan elämänsä aikana tuhoamaan 3 kihlasormusta ja ainakin 1 hääsormuksen ( ehkä myös ne kumppanin sormukset). Että joo, hyviä vinkkejä on ihmiset kirjotellu, kokeile jotain niistä :)- 54564684jj
vittu oot tyhmä.
- Näin kävi
totta puhut, olisi pitänyt googlettaa, mutta ei kihlausta vaan miehen nimellä. Sitä olisi myös pitänyt kysyä voudilta ja psykiatrian hoitopaikoista, koska niillä oli hänelle kummasti asiaa yllättäen.
Kosin sillä mielellä, että tarkoitin naimisiin menoa, mutta kaveri sanoi erotessa, että hän ei koskaan ajatellutkaan edes asua minun kanssani. Jiihaa. Se se oli riemun päivä.
Näinhän se on, olet oikeassa. Elämänkokemusta kertyy, kun kilometrejä tulee mittariin. Enpä kosi toista kertaa miestä tässä elämässä :)
- köyhä22
...
- jäteastiaan
joku onnellinen koditon sen sieltä löytää!
- tuimas
Säilytä vanhat sormukset ihan vaan pienessä korukupissa, voit aina joskus katsella!! ja hymyillä itsellesi!!
- nintsu
minä kävin ainakin viemässä timanttisiin hajotettavaksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418