Yksin matkaava nainen Agadirissa?

Mapp

Siinä kysymys tulikin. Kokemuksia kuulisin mielelläni. Voiko ravintoloissa ruokailla yksin ja kaduilla kulkea rauhassa? Voiko rannalla tai hotellin uima-altaalla ottaa aurinkoa häiritsemättä? Herättääkö yksin matkustava nainen ihmetystä paikallisissa tai hotellin henkilökunnassa?

18

4473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä kirjoitelmani on tietysti miehen näkökulmasta katsottuna, ja olen tästä asiasta kirjoittanut aikaisemminkin.Islamilainen maailma on miesten maalmaa, mutta se ei missaan tapauksessa tarkoita sitä, että yksin matkustava nainen olisi outo lintu. MIkäli olen ymmärtänyt, niin samanlaista on esim. Italiassa, Espanjassa ja Kreikassa.Ei se sen kummallisempaa ole.On myönnettävä, että paikallisten "urhojen " päät kääntyvät naisten perään, mutta entä sitten. Agadirissa nainen voi kulkea kadulla eikä mitään pahaa tapahdu.Ravintoloiss ja kahviloissa sekä hotelleissa henkilökunta ei kummastele yksin matkustavaa naista. Hotellien uima-altaalla saa olla rauhassa. Rannalla suosittelen käytettävän valvottua ja maksullista aluetta. Kun itse menen rannalle niin käytän valvottua aluetta, koska rannalla liikkuu kaikenlaisia kaupustelijoita aivan häiriöksi asti. Tosin Agadirin upealla rannalla liikkuu vartijoita ja poliiseja valvontatehtävissä, mutta kun he menevät matkallaan kauemmaksi niin silloin joku on jo kauppaamassa jotakin.Eli ulkopuolella hotellien uima-altaita suosittelen valvottuja ranta-alueita.

      Agadirissa on runsaasti poliiseja valvomassa kaduilla järjestystä. Aina voi kääntyä poliisin puoleen jos joku paikallinen käyttäytyy tungettelevasti.Poliisi puuttuu varmasti asiaan.Kun nainen kulkee kadulla ja jos joku huutelee perään niin tähän ei pidä mitenkään reagoida.

      Tunnen muutaman suomalaisen naishenkilön, jotka vuosittain käyvät Agadirissä. Heidän kertomansa mukaan heillä ei ole koskaan ollu minkäänlaisia ongelmia paikallisten miesten suhteen. Terveiset vaan A:lle ja R:lle. Kalevi

    • yksin ....

      Olen matkustanut yksin Agadirissa, hiukan nuorempana, nyt ei ehkä vastaavaa enää tapahtuisi :)
      Miehet ovat erittäin ystävällisiä ja luotettavia. Matkustin kahden paikallisen kanssa perättäisinä päivinä paikallisbussilla pohjoiseen uimarannalle ja syömään. Yritystä oli, mutta kohtelias kieltäytyminen hyväksyttiin mukisematta. Kävin myös elokuvissa paikallisen miehen kanssa, mutta se kokemus ei ollut kovin kiehtova. Siihen aikaan ihmisiä hakattiin jonossa pampuilla järjestyksen ylläpitämiseksi. Luulenkin että mies otti minut mukaansa vain siksi että sai jonossa parempaa kohtelua ja pääsimme paikallisten ohi.
      Hiukan yksinäiseksi voi olonsa tuntea jos ihailijoita pyörii ympärillä sakeanaan.

    • Mats

      Valitettavasti meidän länsimaalaisten mielestä naisten kohtelu muslimimaissa on edelleen hyvin alentavaa. En usko, että kadulla kävellessä juurikaan ongelmia tulee ainakaan Agadirissa. Esimerkiksi Turkki on huomattavasti pahempi paikka. Yksin baareissa ja yökerhoissa liikkuvia naisia pidetään yleensä maksullisina naisina. Olen asunut Egyptissä ja Syyriassa. Viime talvena olin kolme viikkoa Marokon Agadirissa, joka mielestäni on aika vapaamielinen verrattuna Egyptiin ja Syyriaan.
      Hyvä esimerkki on mm. tämä. Kaksi nuorta suomalaisnaista tulivat pyytämään minua kaveriksi baariin. He kertoivat, että heille ei edellisenä iltana oltu tarjoiltu mitään, kun he olivat baarissa kahdestaan.
      Ruokailupaikoissa kyllä tarjoillaan myös ilman miesseuraa oleville naisille. Musiikkibaarit ovat sellaisia, ettei niihin kannata mennä yksin. Pyydä joku suomalainen samassa hotellissa asuva mies kaveriksi, niin ei tule ongelmia. Muistaa säännön, että " maassa maan tavalla", niin ei tule ongelmia. Hyvää matkaa, kohde on näkemisen arvoinen.

      • Arja ja Ritva

        Olemme viettäneet talvilomat Agadirissa vuodesta 97.Olemme kulkeneet yksin ja kaksin eikä ongelmia ole ollut. Vaikka lomamme painottuu yöelämän puoleen. Baareissa, ravintolassa ja yökerhoissa on aina tarjottu alkoholia. Ihmettelemme Matsin kirjoitusta asiasta. VOISITKO MATS VALAISTA MEITÄKIN YÖNKULKIJOITA!!! Terveiset Kaleville


      • Sibel*
        Arja ja Ritva kirjoitti:

        Olemme viettäneet talvilomat Agadirissa vuodesta 97.Olemme kulkeneet yksin ja kaksin eikä ongelmia ole ollut. Vaikka lomamme painottuu yöelämän puoleen. Baareissa, ravintolassa ja yökerhoissa on aina tarjottu alkoholia. Ihmettelemme Matsin kirjoitusta asiasta. VOISITKO MATS VALAISTA MEITÄKIN YÖNKULKIJOITA!!! Terveiset Kaleville

        Kiitokset Arjalle ja Ritvalle korjauksesta. Ylihuomenna olisi lähtö ja asennoiduin jo siihen, etten saa edes aamuolutta (joka kuuluu lomarituaaliini), puhumattakaan iltapäiväoluesta (kuten briteillä iltapäivätee:)). Ja minä taas kyllä nukun yöt, en ole "yökukkuja" enää... tässä iässä:)
        Ikinä ennen en ole käynyt Marokossa, mutta onneksi nuo muslimit ja muslimien tavat ovat jo vuosikymmenien saatossa muuten tulleet tutuiksi. Ei tule ihan kaameeta kulttuurishokkia, ja vielä kun yksin lähden.
        Kiitos myös mun puolesta Kaleville, on ilo ollut lukea sun tekstejä.


      • Mats
        Arja ja Ritva kirjoitti:

        Olemme viettäneet talvilomat Agadirissa vuodesta 97.Olemme kulkeneet yksin ja kaksin eikä ongelmia ole ollut. Vaikka lomamme painottuu yöelämän puoleen. Baareissa, ravintolassa ja yökerhoissa on aina tarjottu alkoholia. Ihmettelemme Matsin kirjoitusta asiasta. VOISITKO MATS VALAISTA MEITÄKIN YÖNKULKIJOITA!!! Terveiset Kaleville

        Kun viime talvena olin Agadirissa kolme viikkoa hotelli Sud Bahiassa, niin kaksi nuorta suomalaisnaista tulivat sanomaan minulle, että voinko tulla heidän kanssa yökerhoon, kun heille ei muuten siellä tarjota. He kertoivat, että olivat edellisenä iltana olleet ko.paikassa, eikä heille ollut tarjottu mitään. Menin heidän kanssaan ko. paikkaan ja tarjoilu pelasi.
        Tunnen kyllä arabikulttuurin aika hyvin olen asunut
        Kairossa, Damasissa, Beirutissa ja Jerusalemissa yhteensä kolme vuotta. Olen käynyt myös aika paljon yökerhoissa, enkä ole siellä juurikaan länsimaisia naisia nähnyt. Naiset, jotka siellä ovat olleet, ovat jossain vaiheessa tulleet tarjomaan palveluitaan Jerusalemia lukuunottamatta.
        Voinette myöntää kuitenkin sen, että systeemi on aika erilainen verrattuna länsimaiseen yöelämään. Vai oletteko edelleen erimieltä. Minusta arabikulttuurissa ei ole mitään vikaa, se on vain erilainen kuin meidän luterilainen kulttuuri.


      • Arja ja Ritva
        Mats kirjoitti:

        Kun viime talvena olin Agadirissa kolme viikkoa hotelli Sud Bahiassa, niin kaksi nuorta suomalaisnaista tulivat sanomaan minulle, että voinko tulla heidän kanssa yökerhoon, kun heille ei muuten siellä tarjota. He kertoivat, että olivat edellisenä iltana olleet ko.paikassa, eikä heille ollut tarjottu mitään. Menin heidän kanssaan ko. paikkaan ja tarjoilu pelasi.
        Tunnen kyllä arabikulttuurin aika hyvin olen asunut
        Kairossa, Damasissa, Beirutissa ja Jerusalemissa yhteensä kolme vuotta. Olen käynyt myös aika paljon yökerhoissa, enkä ole siellä juurikaan länsimaisia naisia nähnyt. Naiset, jotka siellä ovat olleet, ovat jossain vaiheessa tulleet tarjomaan palveluitaan Jerusalemia lukuunottamatta.
        Voinette myöntää kuitenkin sen, että systeemi on aika erilainen verrattuna länsimaiseen yöelämään. Vai oletteko edelleen erimieltä. Minusta arabikulttuurissa ei ole mitään vikaa, se on vain erilainen kuin meidän luterilainen kulttuuri.

        Täytyy nyt kumota tuo Matsin kommentti että Agadirissa yökerhot poikkeavat länsimaalaisesta tyylistä,näistä mainittakoon mm.Flamingo. Yökerhoissa käy länsimaisia naisia niinkuin miehiä, eivätkä ole MYYNNISSÄ. Voisitko ystävällisesti kertoa paikan nimen missä kävit tyttöjen kanssa!!! Muuten jää mielikuva ettet ole käynnyt missään. Älä vertaa Agadiria muihin arabimaihin missä olet käynnyt.Voidaan kokeilla kyseistä paikkaa seuraavalla matkalla.


      • Mats
        Arja ja Ritva kirjoitti:

        Olemme viettäneet talvilomat Agadirissa vuodesta 97.Olemme kulkeneet yksin ja kaksin eikä ongelmia ole ollut. Vaikka lomamme painottuu yöelämän puoleen. Baareissa, ravintolassa ja yökerhoissa on aina tarjottu alkoholia. Ihmettelemme Matsin kirjoitusta asiasta. VOISITKO MATS VALAISTA MEITÄKIN YÖNKULKIJOITA!!! Terveiset Kaleville

        Kyselitte paikasta, missä kävin, En todellakaan muista yökerhon nimeä, mutta se oli siinä aivan Syd Bahian vieressä, ettei vain kuulunut samaan hotelliin. Siellä ei todellakaan ollut yhtään länsimaalaisia naisia näitä kahta nuorta naista lukuunottamatta, joiden kanssa sinne menin. Kävin siellä myös yksin muutamina iltoina. enkä nähnyt turistinaisia ravintolassa. Afrikan tytöt ja paikalliset tytöt tulivat kyllä tarjomaan palveluksiaan, mikä ei minulle mitään uutta ollut. Olen kuitenkin jo niin oppinut turisti, ettei minua helpolla houkutella ja ikäkin jo alkaa suojella.
        En kierrellyt kapungin muissa yökerhoissa, joten kertokaa minulle ne paremmat paikat, niin voin käydä seuraavalla reissulla kasomassa. Muuten tykkäsin paikasta ja varmaankin palaan sinne vielä. Ei siellä näkynyt humalaisia, eikä bussikaljakakaroita ja musliminaisetkin huiveineen näyttivät todella naisellisilta.
        Hyvää lomaa teille, pitäkää hauskaa !


    • Rabia

      Hei,rohkeasti vaan matkaan!matkustatko turistiryhmässä,silloin en ymmärrä,mitä pelkäät.Itse tulin juuri Marokosta,olin siellä kolme viikkoa.Lensin Marrakechiin ja sieltä bussilla Agadiriin.Kerta ei ollut ensimmäinen eikä viimeinenkään kun yksin liikun ja asun Marokossa.Joulun seutuvilla uudestaan,nyt vaan pidemmäksi aikaa.Minua auttaa tietysti paljon,kun vuosien varrella olen saanut paljon paikallisia ystäviä ja tuttavia,arabian alkeetkin ovat jotenkin tulleet tutuksi.Nyt viimeksi oli Ramadan-aika,eikä sekään tuottanut vaikeuksia.En nyt viitsinyt viiniä naukkailla ulkosalla,mutta muuten ei aiheuttanut ongelmaa syönti eikä juonti.
      Marokon matkoillani vuokraan asunnon tai asun paikallisissa hotelleissa.Matkabudjettini on pieni,mutta toimeen olen tullut.
      Kiitos sinulle Kalevi minunkin puolestani asiallisista vastauksista.MOnta kertaa olen hiuksiani haronut noiden kirjoittelujen takia,siksi en ole aiemmin viitsinyt vastata.
      Jos jotakuta kiinnostaa Marokko,erikoisesti aikuisen naisen näkökulmasta vastaan mielelläni asiallisiin kysymyksiin.

      • Mapp

        Kyllä, tavallinen seuramatka on suunnitelmissa, mutta joutuuhan siellä omin nokkinensa liikkumaan kaupungilla, liikkeissä ja kahviloissa, tms.

        Jossain ulkomaisissa matkaoppaissa jopa kehutaan päähuivin kätevyyttä hyvänä keinona päästä mahdollisesti tungettelevista miehistä eroon - siis länsimaalaisella naisella.

        Pitääkö paikkansa, että Agadirin rannassa uimista pitää varoa voimakkaiden virtausten vuoksi? Siitäkin matkaoppaissa varoitellaan.

        Entä onko Agadirissa supermarketteja?


      • Rabia
        Mapp kirjoitti:

        Kyllä, tavallinen seuramatka on suunnitelmissa, mutta joutuuhan siellä omin nokkinensa liikkumaan kaupungilla, liikkeissä ja kahviloissa, tms.

        Jossain ulkomaisissa matkaoppaissa jopa kehutaan päähuivin kätevyyttä hyvänä keinona päästä mahdollisesti tungettelevista miehistä eroon - siis länsimaalaisella naisella.

        Pitääkö paikkansa, että Agadirin rannassa uimista pitää varoa voimakkaiden virtausten vuoksi? Siitäkin matkaoppaissa varoitellaan.

        Entä onko Agadirissa supermarketteja?

        Uida voi rannassa aivan hyvin,mutta on seurattava varoituslippuja,jotka ilmoittavat milloin ei ole syytä mennä veteen.
        Supermarketteja löytyy.Keskustassa Sawma,Uniprix,Anaprix esim.Pikkutaksin kantaman päässä muutama vuosi sitten rakennettu Marjane,josta saat kaiken ruuat,vaatteet,kodinkoneet,kosmetiikan...Ja tietysti kaikenkattava Souk.Kysy oppaaltasi,he ovat ammattitaitoisia,mistä löytyy mitäkin.Soukissa kannattaa varoa levittelemästä rahojaan.Ota joku mukaasi ja tingikää.Varo maustekauppoja.Hinnat pilvissä.
        Älä stressaa,hyvin se menee!!


      • Mapp kirjoitti:

        Kyllä, tavallinen seuramatka on suunnitelmissa, mutta joutuuhan siellä omin nokkinensa liikkumaan kaupungilla, liikkeissä ja kahviloissa, tms.

        Jossain ulkomaisissa matkaoppaissa jopa kehutaan päähuivin kätevyyttä hyvänä keinona päästä mahdollisesti tungettelevista miehistä eroon - siis länsimaalaisella naisella.

        Pitääkö paikkansa, että Agadirin rannassa uimista pitää varoa voimakkaiden virtausten vuoksi? Siitäkin matkaoppaissa varoitellaan.

        Entä onko Agadirissa supermarketteja?

        Uimisessa ei ole ongelmia, jos ei ui kauas merelle. Uimista suositellaan rannan suuntaisesti.

        Agadirissa on supermarketteja. Meikäläistä Prismaa muistuttava Marjane-liike sijaitsee noin 3 kilometriä kaupungin keskustasta.Sinne on ihan kiva kävelytie vaikka taksillakin kyllä tietysti pääsee. Pienimuotoisempia ovat aivan keskustassa sijaitsevat Sawma ja Anaprix sekä Uniprix. Kaikissa näissä on myös alkoholiosastot sitä tarvitseville.

        Tuosta huivikysymyksestä en oikein osaa sanoa mitään.Marokossa ainakin turistipaikat ovat hyvin länsimaisia.Minusta tämä asia paikallisten miesten tungettelevaisuudesta on hieman ylikorostunutta. Kyllä Agadirissäkin nainen seuraa saa ikään katsomatta, jos sitä haluaa. Kuklaan ei kuitenkaan väkisin vie mihinkään. Hyvää matkaa. kalevi


      • Mr Omituinen.

        Hei. Kyselisin vaan, että minkähintaista asuminen Marokossa on ja löytääkö asuntoja helposti? Olen nyt niin laiska, että en jaksa alkaa heti etsimään tietoa, mutta tarvittaessa siihen ryhdyn, mutta koska olet asunut Marokossa luultavimmin muuallakin kuin hotelleissa, niin tiedät asioista. Itse olen koko vuoden matkustellut Ukrainaa, Latviaa, venäjää ja Moldovaa myöten, mutta nyt kaverini kutsuessa minut Ranskaan, ajattelin Pyörähtää myös Marokossa ja jos viihdyn jään sinne ehkä jopa koko talveksi. Matkabudjettini on olut aina todella pieni, joten en tarvitse kuin kohtuuhintaisen majan ja ruokaa. :) Tai sitten menen sitrusviljelyksille töihin. Kiitos!


      • Rabia
        Mr Omituinen. kirjoitti:

        Hei. Kyselisin vaan, että minkähintaista asuminen Marokossa on ja löytääkö asuntoja helposti? Olen nyt niin laiska, että en jaksa alkaa heti etsimään tietoa, mutta tarvittaessa siihen ryhdyn, mutta koska olet asunut Marokossa luultavimmin muuallakin kuin hotelleissa, niin tiedät asioista. Itse olen koko vuoden matkustellut Ukrainaa, Latviaa, venäjää ja Moldovaa myöten, mutta nyt kaverini kutsuessa minut Ranskaan, ajattelin Pyörähtää myös Marokossa ja jos viihdyn jään sinne ehkä jopa koko talveksi. Matkabudjettini on olut aina todella pieni, joten en tarvitse kuin kohtuuhintaisen majan ja ruokaa. :) Tai sitten menen sitrusviljelyksille töihin. Kiitos!

        Sesonkiaikaan,eli se alkaa olla käsillä nyt asunnot ovat kalleimmillaan.Vuokrat ovat n.200-400Mad per vrk.Näillä hinnoilla Agadirin keskustassa.Asunnot löytyy kyselemällä paikallisilta.Sitten alkaakin juoksu paikasta toiseen.Välitystoimistojakin on,mutta niissä vuokrahinnat pilvissä.Monasti olen asunut jalkapallostadionia vastapäätä kadun toisella puolella.Siinä on kaksi kerrostaloa,joissa on vuokrahuoneistoja."talkkari" nimeltään Muhammed.Pyörii usein siinä ulkona.
        Sinuna menisin ekana johonkin paikalliseen hotellin ja alkaisin sitten etsiä majapaikkaa.Esim.hotelli Canaria Tallborgin kaupungin osassa majoittaa 80-90mad/vrk.Ihan siedettävä ja kuumaa vettä riittää.Ruokapaikkojakin on kyseisellä alueella paljon,suomalaiset suosivat niitä ainakin aikaisemmin,kun alueella oleva hotelli oli suomalaisten käytössä.
        Ps.Dirhami on pikkasen alle euron.
        Tervetuloa tai menoa Marokkoon !


      • Mr. Omituinen
        Rabia kirjoitti:

        Sesonkiaikaan,eli se alkaa olla käsillä nyt asunnot ovat kalleimmillaan.Vuokrat ovat n.200-400Mad per vrk.Näillä hinnoilla Agadirin keskustassa.Asunnot löytyy kyselemällä paikallisilta.Sitten alkaakin juoksu paikasta toiseen.Välitystoimistojakin on,mutta niissä vuokrahinnat pilvissä.Monasti olen asunut jalkapallostadionia vastapäätä kadun toisella puolella.Siinä on kaksi kerrostaloa,joissa on vuokrahuoneistoja."talkkari" nimeltään Muhammed.Pyörii usein siinä ulkona.
        Sinuna menisin ekana johonkin paikalliseen hotellin ja alkaisin sitten etsiä majapaikkaa.Esim.hotelli Canaria Tallborgin kaupungin osassa majoittaa 80-90mad/vrk.Ihan siedettävä ja kuumaa vettä riittää.Ruokapaikkojakin on kyseisellä alueella paljon,suomalaiset suosivat niitä ainakin aikaisemmin,kun alueella oleva hotelli oli suomalaisten käytössä.
        Ps.Dirhami on pikkasen alle euron.
        Tervetuloa tai menoa Marokkoon !

        Kiitos kaunis sinulle vastauksesta. Juuri tuota hintaluokkaa ajattelinkin niiden olevan, mutta kun oikein osaa etsiä, niin aina löytää halvemmalla. Minkälaisia asunnot sitten ovat, se taas on eriasia. Itse en ole koskaan perustanut minkäänlaisesta turistimeiningistä, niinpä minulle kelpaisi asunto kauempaakin. Enkä itseasiassa tiedä vielä Agadirista; mahdollista on, että jään pidemmäksi aikaa Casablancaan. Aika näyttää. Suunnitelmissa kuitenkin on tällainen: Agadir(sinne on jo lentolippu tilattu), Ouarzazate, Marrakech, Casablanca, Rabat ja luultavasti Tanger. Ehkä saatan poiketa myöskin Tunisiassa, mutta jossain kuitenkin haluan olla vähän kauemmin, koska luultavimmin olen sen 3kk siellä. :) Entäs sitten nämä julkiset kulkuneuvot? Bussit kulkee, ja junat ainakin osassa maata? Itse olen liikkunut enemmän tuolla itäisessä Euroopassa, joten sen hintaluokan tiedän. Kiitos sinulle.


      • Rabia
        Mr. Omituinen kirjoitti:

        Kiitos kaunis sinulle vastauksesta. Juuri tuota hintaluokkaa ajattelinkin niiden olevan, mutta kun oikein osaa etsiä, niin aina löytää halvemmalla. Minkälaisia asunnot sitten ovat, se taas on eriasia. Itse en ole koskaan perustanut minkäänlaisesta turistimeiningistä, niinpä minulle kelpaisi asunto kauempaakin. Enkä itseasiassa tiedä vielä Agadirista; mahdollista on, että jään pidemmäksi aikaa Casablancaan. Aika näyttää. Suunnitelmissa kuitenkin on tällainen: Agadir(sinne on jo lentolippu tilattu), Ouarzazate, Marrakech, Casablanca, Rabat ja luultavasti Tanger. Ehkä saatan poiketa myöskin Tunisiassa, mutta jossain kuitenkin haluan olla vähän kauemmin, koska luultavimmin olen sen 3kk siellä. :) Entäs sitten nämä julkiset kulkuneuvot? Bussit kulkee, ja junat ainakin osassa maata? Itse olen liikkunut enemmän tuolla itäisessä Euroopassa, joten sen hintaluokan tiedän. Kiitos sinulle.

        Pahoittelen huonoa matikkapäätäni,väitin,että dirhami on euron luokkaa.10 dirhamia on sitä.Muistan,kun vaihdoin 50eur.ja sain 552 dirhamia vaihdossa.Pankkiautomaateista saa rahaa vaihdettua,tosin joskus jotain linjayht.ongelmia tai rahat loppu.
        Rautateitä on vain pohjois-Marokossa,Marrakech eteläisin paikka.Esim.Casablancaan Agadirista SUPRATOUR-bussilla Marrakechiin,jossa vaihto junaan.Ovat samassa yhteydessä siellä.Agassa lippu ostetaan kaupunkitoimistosta,mutta itse bussi lähtee pikkasen keskustan ulkopuolelta.Sitten on CTM-bussit,jotka liikenneöivät ainaskin Tangeriin saakka,käsittääkseni myös etelään päin.Nämä kaksi ovat ainakin nykyaikaisia.Paljon myös muita yhtiöitä maanteillä.Hinnoista,mitä tiedän ja muistan.SUPRATOURS Marrakechiin Agasta 95dh.Tangeriin CTM n.260dh.Paikallisbussit n.3-5dh.Taksit minimi 5dh,siis pienet sellaset.(muista mittari päälle).Illalla 50% lisää hintaa.
        Tagraozouten kalastajakylä on parinkymmenen kilsan päässä Agasta,jos eksotiikkaa kaipaat.ihanat uimarannat,surrfareitten suosikki.ruokakioskeja ja muutama ravintolan tynkä.Asuntojakin on vuokralla,jos et ole säikkyvää sorttia.Itse en ole uskaltanut kokeilla asumista,mutta usein olen vieraillut uimisen merkeissä.Tästä vielä eteenpäin on Aurin kylä,josta voisi myös löytyä majapaikka.
        Tämä tällä erää.Antoisia suunnittelu hetkiä!


      • kysyisin...
        Rabia kirjoitti:

        Pahoittelen huonoa matikkapäätäni,väitin,että dirhami on euron luokkaa.10 dirhamia on sitä.Muistan,kun vaihdoin 50eur.ja sain 552 dirhamia vaihdossa.Pankkiautomaateista saa rahaa vaihdettua,tosin joskus jotain linjayht.ongelmia tai rahat loppu.
        Rautateitä on vain pohjois-Marokossa,Marrakech eteläisin paikka.Esim.Casablancaan Agadirista SUPRATOUR-bussilla Marrakechiin,jossa vaihto junaan.Ovat samassa yhteydessä siellä.Agassa lippu ostetaan kaupunkitoimistosta,mutta itse bussi lähtee pikkasen keskustan ulkopuolelta.Sitten on CTM-bussit,jotka liikenneöivät ainaskin Tangeriin saakka,käsittääkseni myös etelään päin.Nämä kaksi ovat ainakin nykyaikaisia.Paljon myös muita yhtiöitä maanteillä.Hinnoista,mitä tiedän ja muistan.SUPRATOURS Marrakechiin Agasta 95dh.Tangeriin CTM n.260dh.Paikallisbussit n.3-5dh.Taksit minimi 5dh,siis pienet sellaset.(muista mittari päälle).Illalla 50% lisää hintaa.
        Tagraozouten kalastajakylä on parinkymmenen kilsan päässä Agasta,jos eksotiikkaa kaipaat.ihanat uimarannat,surrfareitten suosikki.ruokakioskeja ja muutama ravintolan tynkä.Asuntojakin on vuokralla,jos et ole säikkyvää sorttia.Itse en ole uskaltanut kokeilla asumista,mutta usein olen vieraillut uimisen merkeissä.Tästä vielä eteenpäin on Aurin kylä,josta voisi myös löytyä majapaikka.
        Tämä tällä erää.Antoisia suunnittelu hetkiä!

        Millä lentoyhtiöllä lensit Marraan ja paljonko maksoi meno-paluu?


      • Rabia
        kysyisin... kirjoitti:

        Millä lentoyhtiöllä lensit Marraan ja paljonko maksoi meno-paluu?

        Heippa! Kysyit millä lentelen.Noh,se on se paljon parjattu halpisyhtiö-Ryanair.Tampereelta Frankfurtiin ja sieltä Marrakechiin.Nyt hokasin,että ,jos lentää Lontoon Standstetiin,niin sieltä on yhteys Agadiriin.Seuraavaksi koetan sitä reittiä.
        Viimekertaiset lippuni maksoivat edestaas Frankfurtin kautta n.140 euroa sisältäen ruumaan menevän laukun.
        Minun kohdallani ainakin kaikki on pelannut hyvin;lennot aikataulussa ym.LÖytyy halpoja reissuja,jos päivämäärillä ei ole niin tarkkoja aikoja.Tuo viimekertainen ei ollut edes halvimmasta päästä.
        kerron lisää,jos haluat lisää infoa.terv.Rabia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe