huijaako musteasema ??

kopsukka

Onko muilla kokemusta Musteaseman täyttämistä mustepatruunoista, joista häviää muste ihan itsestään ?
Itse aloin pitää kirjaa päivistä, jolloin täytätin mustepatruunani ja vajaassa viikossa ne tyhjenee, vaikka en tulostaisikaan. Ja vielä enemmän ihmettelen värillisiä patruunoita, jotka tyhjenee vaikka en olisi viikon sisällä tulostanut yhtään värillistä tulostetta. Musteasema sanoi, että tulostin saattaa joskus sekoittaa mustan värin noista värillisistä säiliöistä.
Ihmettelen, vaan että kun ostaa kaupasta väripatruunat niin ne värilliset tyhjenevät todellakin paljon hitaammin kuin se musta patruuna.
Ostin nettikaupasta ´piraatti´-mustepatruunat Canon MP510:aan, ja maksoin niistä 52,00 euroa kun täyttö Musteasemalla olisi ollut 30,00 euroa. Todellakin edullista !
Mutta siinä ajassa kun noi kalliimmat tyhjeni, olisin käynyt täytättämässä patruunat Musteasemalla kolme kertaa, eli säästin 38,00 euroa.
Enkä ole ainoa omassa lähipiirissäni, joka siirtyi ostamaan väripatruunat jälleen uusina.

19

9350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulemasta :???

      vai ilmoittaako tulostimen ohjelmisto värin loppumisesta (joka ainakin Epsoneissa on tarkoituksella vääristävä)

      • kopsukka

        Minulla on Canon Pixma MP510-merkkinen monitoimitulostin.
        Kyseisen laitteen mustepatruunat ovat läpinäkyviä, joten sisällä olevan musteen määrän pystyy siis näkemään.
        Näissä uusissa patruunoissa on sisällä oleva muste paksuhkoa, eikä se ns. loisku sisällä, mutta Musteaseman täytöissä se sisältö on kuin vettä. Siellä aina sanotaankin, että kuljettakaa patruunat pystyasennossa, niin ei vuoda ulos aineet.
        Joten taitavat olla vedellä ohennettuja liiaksi.


      • enää
        kopsukka kirjoitti:

        Minulla on Canon Pixma MP510-merkkinen monitoimitulostin.
        Kyseisen laitteen mustepatruunat ovat läpinäkyviä, joten sisällä olevan musteen määrän pystyy siis näkemään.
        Näissä uusissa patruunoissa on sisällä oleva muste paksuhkoa, eikä se ns. loisku sisällä, mutta Musteaseman täytöissä se sisältö on kuin vettä. Siellä aina sanotaankin, että kuljettakaa patruunat pystyasennossa, niin ei vuoda ulos aineet.
        Joten taitavat olla vedellä ohennettuja liiaksi.

        onnistunut ollenkaan?


      • kopsukka
        enää kirjoitti:

        onnistunut ollenkaan?

        Tulostin kyllä suostuu tulostamaan, vaikka patruunat olisivat tyhjiä mutta niistä ei saa selvää. Joten patruunat on pakko täytättää.


      • Suomea
        kopsukka kirjoitti:

        Tulostin kyllä suostuu tulostamaan, vaikka patruunat olisivat tyhjiä mutta niistä ei saa selvää. Joten patruunat on pakko täytättää.

        täytätit patruunasi? Olisi kiva tietää vastaisuuden varalle.


      • ei koskaan enää

        Itsellä muutamasta epsonin tulostimesta kokemusta ja en voi suositella niitä kenellekkään. Muuten ok vehkeitä, mutta mustetta saa ostaa jatkuvasti lisää vaikka vanhoissa olisi vielä tavaraa jäljellä. Laskuri kun laskee että nyt on muka kasetti tyhjä niin tulostin lakkaa toimimsta. Vaikka kyseisessä kasetissa olisi vielä väriä vaikka kuinka paljon!! (hölskyi kun heilutti ja kun purki niin oli "maalia" vaikka muille jakaa vielä).

        Lievästi ottaa nuppiin kun tulostin keksii että esim keltanen väri on loppu (vaikka sitä siellä vielä onkin) ja ei sen jälkeen anna tulostaa edes mustavalkoista tekstiä vaikka kuinka asetuksia runkkais.


      • pistetuumalla
        ei koskaan enää kirjoitti:

        Itsellä muutamasta epsonin tulostimesta kokemusta ja en voi suositella niitä kenellekkään. Muuten ok vehkeitä, mutta mustetta saa ostaa jatkuvasti lisää vaikka vanhoissa olisi vielä tavaraa jäljellä. Laskuri kun laskee että nyt on muka kasetti tyhjä niin tulostin lakkaa toimimsta. Vaikka kyseisessä kasetissa olisi vielä väriä vaikka kuinka paljon!! (hölskyi kun heilutti ja kun purki niin oli "maalia" vaikka muille jakaa vielä).

        Lievästi ottaa nuppiin kun tulostin keksii että esim keltanen väri on loppu (vaikka sitä siellä vielä onkin) ja ei sen jälkeen anna tulostaa edes mustavalkoista tekstiä vaikka kuinka asetuksia runkkais.

        netistä sscserve.exe-ohjelma (SSC Service Utility), jolla voit "nollauttaa" laskurit Epsonista. Ehkä värimäärät näkyvät paremmin sen jälkeen. Itse kyllästyin mustesuihkujen "kuivumiseen" ja Epsonini sopimattomuuteen nykyisten käyttisten kanssa (OSX, W7) ja hankin mustavalkolaserin.


    • musteasemaketjun kouluttaja

      Tämä viesti on selvästi kilpailijan mustamaalausyritys jälleen kerran. Reklamaatiot musteaseman tiskille kiitos.
      Itse olen kyseisiä patruunoita täyttänyt tyytyväisille asiakkaille tuhansia, musteitten laaduissa ei ole ollut missään tulostin merkeissä asiakkailla valittamista, meillä on tulostinkohtaiset sveitsiläiset laatumusteet.

      Mustesuihkutulostimien toimintahan perustuu siihen että paperille lentää pikolitran kokoisia mustepisaroita, joten muste ei voi kulua nopeammin ja eihän se sieltä viikossa tai kuukaudessa mihinkään haihdu.

      • kopsukka

        ....että huijaako? Kiitos vastauksestasi, ettei se huijaa.
        Uskon sinua, mutta en aijo jatkossa täytättää patruunoitani enään teillä, koska minun kohdallani se ainakin tulee kalliimmaksi.
        En ole mistään kilpailevasta yrityksestä, olen aivan tavallinen kuluttaja, joka tulostelee muutamia A4:sia viikon aikana. Esim. mitään valokuvia en tulostele.
        En pidä suinkaan normaalina, että minun tulostusmäärälläni joudun vähintään kahden viikon (ollut pisin kestoaika patruunoille) täytättää ne uudelleen.
        Päätin, etten mene kaupunkimme Musteasemalle reklamoimaa. Eivät he voi kuitenkaan jatkossa tehdä sille asialle mitään, että musteet haihtuvat ilmaan. Olisihan se heille noloa, jos yllättäen muste muuttuisi paksummaksi ja riittoisammaksi.
        Kaksi eri työntekijää kyseisessä pisteessä on, ja toinen täyttää patruunat puoleen väliin asti ja toinen ihan täyteen. Onneksi jälkimmäinen on useammin tekemässä tätä hommaa kun toinen on keskittynyt laser-tulostimiin.
        Näin minun kohdallani. Toivottavasti muilla paremmat kokemukset, ja säästävät sitä kautta tulosteissaan.


      • kyseessä
        kopsukka kirjoitti:

        ....että huijaako? Kiitos vastauksestasi, ettei se huijaa.
        Uskon sinua, mutta en aijo jatkossa täytättää patruunoitani enään teillä, koska minun kohdallani se ainakin tulee kalliimmaksi.
        En ole mistään kilpailevasta yrityksestä, olen aivan tavallinen kuluttaja, joka tulostelee muutamia A4:sia viikon aikana. Esim. mitään valokuvia en tulostele.
        En pidä suinkaan normaalina, että minun tulostusmäärälläni joudun vähintään kahden viikon (ollut pisin kestoaika patruunoille) täytättää ne uudelleen.
        Päätin, etten mene kaupunkimme Musteasemalle reklamoimaa. Eivät he voi kuitenkaan jatkossa tehdä sille asialle mitään, että musteet haihtuvat ilmaan. Olisihan se heille noloa, jos yllättäen muste muuttuisi paksummaksi ja riittoisammaksi.
        Kaksi eri työntekijää kyseisessä pisteessä on, ja toinen täyttää patruunat puoleen väliin asti ja toinen ihan täyteen. Onneksi jälkimmäinen on useammin tekemässä tätä hommaa kun toinen on keskittynyt laser-tulostimiin.
        Näin minun kohdallani. Toivottavasti muilla paremmat kokemukset, ja säästävät sitä kautta tulosteissaan.

        musteasema, eikä entinen musteasema???

        jos jälkimmäinen vaihtoehto on kyseessä ei sveitsiläisistä laatumusteista ole tietoakaan.


    • yksi kopsukan hyvä kaveri

      tulosin keltaisia aurinkoja ja keltainen loppui muita nopeammin, ihan tyhjeni silmissä!!!

    • Narya

      ...siis muste töhräsi koko koneen...en siis edes voinut kokeilla, oliko täysi tai tyhjä. Sama kävi finn-inkin ja joidenkin toisten "jäljitelmien" kanssa...pakko ostaa uusia. Mulla on epsonin kone.

      • taru**

        Vähän on vanha aihe, mutta kommentoimpa kuitenkin. Täytin juuri toista kertaa tulostimeni (hp) patruunat Turun musteasemalla ja edullisesti! reilu pari kymppiä maksoi väri- ja musta patruuna ja toimivat kuin uudet. Säästö on huima kun tulostan niin paljon ka opiskelija budjetissa kaikki tuntuu. Kannattaisi minusta hipsiä viallisten patruunoiden kanssa takaisin liikkeeseen... mulle jäi oikein hyvä mieli ja aion täyttää patruunani siellä jatkossakin.


    • satunnainen tulostaja

      moikka,
      kannattaa ottaa tulostimen johdot irti silloin kun ei tulostele paljon, ainakin sellaisita tulostimista jotka puhdistavat itse itseään, voi olla syynä musteen katoamiseen!!!

      • kopsukka

        Itse olen nyt tyytyväinen, kun tilaan jäljitelmät ink112:sta. Ei ole tarvinnut enään juosta viikottain täytättämässä mustepatruunoita. Eli minä ainakin säästän sillä, etten käy täytättämässä patruunoita.


      • Dixidixi
        kopsukka kirjoitti:

        Itse olen nyt tyytyväinen, kun tilaan jäljitelmät ink112:sta. Ei ole tarvinnut enään juosta viikottain täytättämässä mustepatruunoita. Eli minä ainakin säästän sillä, etten käy täytättämässä patruunoita.

        Musteilla huijataan kyllä erittäin paljon, luultavasi kannattavin bisnes koko alalla, itse ostin inkklubilta ruotsista mutta toimitus ja postimaksut jotain 8e ja pitää maksaa etukäteen tai lisämaksua menee.itäkeskuksen musteasema pelaa hyvin kauppakartanonkadun päässä ,saa vain metrolta kävellä 1,5 km, kiire ei saa olla, tuntuu että muste kuluu nopsaan ,ehkäpä tämä epson on siihen syyllinen.


      • musteentäyttäjä
        Dixidixi kirjoitti:

        Musteilla huijataan kyllä erittäin paljon, luultavasi kannattavin bisnes koko alalla, itse ostin inkklubilta ruotsista mutta toimitus ja postimaksut jotain 8e ja pitää maksaa etukäteen tai lisämaksua menee.itäkeskuksen musteasema pelaa hyvin kauppakartanonkadun päässä ,saa vain metrolta kävellä 1,5 km, kiire ei saa olla, tuntuu että muste kuluu nopsaan ,ehkäpä tämä epson on siihen syyllinen.

        Kyseessä on mustekolmio, eikä musteasema


    • kokemuksia täällä

      Kouvolan musteaseman täytetyt patruunat on toiminut moitteetomasti. HP:n mustan patruunan täytin parisen kuukautta sitten ja edelleen toimii ja on käytössä lähes päivittäin. Tänään kävin täyttämässä kolmiväripatruunan tänään (16e) ja toivon,että toimii yhtä hyvin. Kannattaa varmaan kaikkien vähän pitää silmällä toiminta-aikaa ja käydä kysymässä liikkeessä,jos tulee jotain toimintaongelmia/lyhyt käyttöikä.

    • Make61

      Kyllä on todella sulla ihme väitteitä ! Itse olen käyttänyt Musteaseman palveluita vuosia ja siellä täytetään patruunat piripintaan ja näin kyseiset patruunat ovat mulla kestäneet 3-4 kertaa kauemmin kuin alkuperäiset patruunat !!!!!!!!!
      IHMETTELEN !!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe