Reitit vähenee -> koneet vähenee -> väki vähenee:
Blue1 hakee ratkaisua ylimiehitykseen yhteistyössä lentäjien kanssa
Blue1 on vuoden 2008 aikana tehostanut konekantaansa korvaamalla kolme Avro RJ
-suihkukonetta kahdella MD90-koneella. Tästä johtuen yhtiössä on
liikennelentäjien ylimiehitys. Asian ratkaisemiseksi Blue1 on tänään antanut
työntekijöiden edustajille neuvottelukutsun yhteistoimintaneuvotteluihin
tuotannollis-taloudellisista syistä. Ensimmäinen neuvottelu esitetään
pidettäväksi 8.10.2008.
Blue1 on etsinyt eri vaihtoehtoja liikennelentäjien määrän sopeuttamistarpeeseen
henkilöstöryhmän edustajien kanssa jo jonkin aikaa. Neuvottelujen tavoitteena on
päästä ratkaisuun yhteistyössä Blue1:n lentäjäyhdistyksen kanssa,
yhteistoimintalain edellyttämällä tavalla.
Alkavat yhteistoimintaneuvottelut koskevat Blue1:n lento-osastoa. Mahdollinen
liikennelentäjien vähennystarve on 9.
BLUE1 COMMUNICATIONS
Mut onhan ne MD:t niin hyviä koneita: uusia, turvallisia ja taloudellisiakin varmasti näillä öljyn hinnoilla. Usko pois ; D
Ihmekö tuo kun katsoo, miten epäsäännöllisesti ne on lentäneet, liput on kalliita ja päälle polttoainelisämaksu 21eur. Tarjoilua ei ainakaan suomessa saa edes rahalla.
Onhan noista konkursseista puhetta ollut..
Blue1:lla YT: yhtiö kutistuu
18
1792
Vastaukset
- kasvaa
3 * Avro RJ 85 -> 2 * MD90:tä = 255 penkkiä -> 330 penkkiä.
Kapasiteetti siis kasvaa, vaikka lentäjät vähenee. Näyttää hyvältä liiketoiminnan tulevaisuuden kannalta.- surkeus1
Joo kapasiteetti joo.. on siis enemmän tyhjiä tuoleja ilmassa harvenevilla lennoilla. Näyttää tosi hyvältä! Ainoa plussalla oleva luku pulun tiedotteissa on kapasiteetti...
- MD90 lähtee
surkeus1 kirjoitti:
Joo kapasiteetti joo.. on siis enemmän tyhjiä tuoleja ilmassa harvenevilla lennoilla. Näyttää tosi hyvältä! Ainoa plussalla oleva luku pulun tiedotteissa on kapasiteetti...
MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
pinemmillä MD87 koneilla.
BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
saadaan helpommin täyteen.
Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.
Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
Tukholmaan ja Köpikseen. - täällä jo
MD90 lähtee kirjoitti:
MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
pinemmillä MD87 koneilla.
BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
saadaan helpommin täyteen.
Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.
Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
Tukholmaan ja Köpikseen.En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.
Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille. - niin varmaan
täällä jo kirjoitti:
En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.
Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille."Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille."
Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa? Päinvastoin, lentoja tulisi lisätä ja hintoja alentaa. Silläpelillä löytyy tästäkin lamantyngästä menestyjät. Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut. - itsellesi
niin varmaan kirjoitti:
"Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille."
Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa? Päinvastoin, lentoja tulisi lisätä ja hintoja alentaa. Silläpelillä löytyy tästäkin lamantyngästä menestyjät. Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut."Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa?"
Ihmisen täytyy olla vakavasti harhainen, jos se millään mittapuulla vertaa "raikkua" ja Blue1:a keskenään. Eihän niillä ole mitään yhteistä (lentämistä lukuunottamatta). Ja jos tarkkoja ollaan, niin supistaa se "raikkukin" parhaillaan http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/09/23/ryanair-nakee-edessaan-taantumaa/200824884/139
"Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut."
Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on... - tosissas?
täällä jo kirjoitti:
En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.
Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille.Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?
Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään. - vanhoja
tosissas? kirjoitti:
Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?
Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään.Spanairilta tulevat koneet ei ole kertaakaan
vielä pudonneet. Ei niitä pudonneita yksilöitä
tänne lähetetä ;) - marttiini
yksi kolmesta poistuneesta avroista oli rj100 tyyppiä. rek.num SAM
- mäkeen meni
MD90 lähtee kirjoitti:
MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
pinemmillä MD87 koneilla.
BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
saadaan helpommin täyteen.
Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.
Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
Tukholmaan ja Köpikseen.Tuskinpa pulu niitä md87 sarjaa ottaa kun niiden piti tulla juuri spanairilta ja mites tässä viime aikoina oikein kävikään..
- sulo vilen
tosissas? kirjoitti:
Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?
Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään.ku halavalla saadaan
- 15 penkkiä eroa
marttiini kirjoitti:
yksi kolmesta poistuneesta avroista oli rj100 tyyppiä. rek.num SAM
no onko se kasvu sitten "vain" 270 paikkaa -> 330 paikkaa.
- s1mppa
15 penkkiä eroa kirjoitti:
no onko se kasvu sitten "vain" 270 paikkaa -> 330 paikkaa.
Täytyy olla pulun oma tiedotus osasto vääntämässä lentojen ja väen vähenemistä kasvuksi. Kituu hiljakseen pois kuin koko SAS.
- varmasti joo
s1mppa kirjoitti:
Täytyy olla pulun oma tiedotus osasto vääntämässä lentojen ja väen vähenemistä kasvuksi. Kituu hiljakseen pois kuin koko SAS.
firmojen tiedottajilla onkin aikaa käydä kirjoittelemassa tällaisille paskapalstoille
- anonyym1
12 konetta -> 11 konetta -> vähennys 8,5%
Lentoja on vaikea lentää jos ei ole koneita eikä lentäjiä (YT:t käynnissä) eli lentotoiminta kutistuu.
Ihan tervettä että alalta kuolee heikoimmat yritykset. - hehhehheh
itsellesi kirjoitti:
"Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa?"
Ihmisen täytyy olla vakavasti harhainen, jos se millään mittapuulla vertaa "raikkua" ja Blue1:a keskenään. Eihän niillä ole mitään yhteistä (lentämistä lukuunottamatta). Ja jos tarkkoja ollaan, niin supistaa se "raikkukin" parhaillaan http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/09/23/ryanair-nakee-edessaan-taantumaa/200824884/139
"Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut."
Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on...Pulun piti olla vastalause normaaliverkostoyhtiöille. Kun se ei onnistunut niin hintojen nousun vuoksi se on nyt yksi kuolevaisista. Mitä eroa on SASilla ja pululla? Niinpä juuri, ei käytännössä mitään.
Raikku sentään takoo tulosta, mutta sas ei mene edes kennellekkään kaupan.
"Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.
Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on..."
Ei ole köyhän eikä rikkaankaan matkustustarve kadonnut. On tyhmää maksaa liikaa, joten normiyhtiöiltä väki valuu halpislentoyhtiöille, juniin ja omiin autoihin. Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta. - on kohta täällä
hehhehheh kirjoitti:
Pulun piti olla vastalause normaaliverkostoyhtiöille. Kun se ei onnistunut niin hintojen nousun vuoksi se on nyt yksi kuolevaisista. Mitä eroa on SASilla ja pululla? Niinpä juuri, ei käytännössä mitään.
Raikku sentään takoo tulosta, mutta sas ei mene edes kennellekkään kaupan.
"Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.
Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on..."
Ei ole köyhän eikä rikkaankaan matkustustarve kadonnut. On tyhmää maksaa liikaa, joten normiyhtiöiltä väki valuu halpislentoyhtiöille, juniin ja omiin autoihin. Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta."Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta."
Kaikki lentäminen on tulevaisuudessa kallista ja "herrojen herkkua", kunhan öljyn hinta lähtee kunnolla lopulliseen nousuunsa. Sitten ei enää ole halpa- ja verkostoyhtiöitä, on vain "ihan liian kalliita" lentoyhtiöitä. Me tavikset mennään sitten 2 vrk junalla välimerelle kerran kymmenessä vuodessa. - hanu risti
anonyym1 kirjoitti:
12 konetta -> 11 konetta -> vähennys 8,5%
Lentoja on vaikea lentää jos ei ole koneita eikä lentäjiä (YT:t käynnissä) eli lentotoiminta kutistuu.
Ihan tervettä että alalta kuolee heikoimmat yritykset.9 lentäjää lähtee muihin hommiin isompien koneiden tieltä... Eli konkurssi uhkaa! Te ootte oikeesti niin kuutamolla ettei mitään rajaa. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup483507Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1242802Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua402454Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652177Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4311747- 621227
- 561123
- 2591059
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.651011- 45978