Blue1:lla YT: yhtiö kutistuu

ilmojen simo

Reitit vähenee -> koneet vähenee -> väki vähenee:

Blue1 hakee ratkaisua ylimiehitykseen yhteistyössä lentäjien kanssa

Blue1 on vuoden 2008 aikana tehostanut konekantaansa korvaamalla kolme Avro RJ
-suihkukonetta kahdella MD90-koneella. Tästä johtuen yhtiössä on
liikennelentäjien ylimiehitys. Asian ratkaisemiseksi Blue1 on tänään antanut
työntekijöiden edustajille neuvottelukutsun yhteistoimintaneuvotteluihin
tuotannollis-taloudellisista syistä. Ensimmäinen neuvottelu esitetään
pidettäväksi 8.10.2008.

Blue1 on etsinyt eri vaihtoehtoja liikennelentäjien määrän sopeuttamistarpeeseen
henkilöstöryhmän edustajien kanssa jo jonkin aikaa. Neuvottelujen tavoitteena on
päästä ratkaisuun yhteistyössä Blue1:n lentäjäyhdistyksen kanssa,
yhteistoimintalain edellyttämällä tavalla.

Alkavat yhteistoimintaneuvottelut koskevat Blue1:n lento-osastoa. Mahdollinen
liikennelentäjien vähennystarve on 9.



BLUE1 COMMUNICATIONS

Mut onhan ne MD:t niin hyviä koneita: uusia, turvallisia ja taloudellisiakin varmasti näillä öljyn hinnoilla. Usko pois ; D

Ihmekö tuo kun katsoo, miten epäsäännöllisesti ne on lentäneet, liput on kalliita ja päälle polttoainelisämaksu 21eur. Tarjoilua ei ainakaan suomessa saa edes rahalla.

Onhan noista konkursseista puhetta ollut..

18

1771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

      3 * Avro RJ 85 -> 2 * MD90:tä = 255 penkkiä -> 330 penkkiä.

      Kapasiteetti siis kasvaa, vaikka lentäjät vähenee. Näyttää hyvältä liiketoiminnan tulevaisuuden kannalta.

      • surkeus1

        Joo kapasiteetti joo.. on siis enemmän tyhjiä tuoleja ilmassa harvenevilla lennoilla. Näyttää tosi hyvältä! Ainoa plussalla oleva luku pulun tiedotteissa on kapasiteetti...


      • MD90 lähtee
        surkeus1 kirjoitti:

        Joo kapasiteetti joo.. on siis enemmän tyhjiä tuoleja ilmassa harvenevilla lennoilla. Näyttää tosi hyvältä! Ainoa plussalla oleva luku pulun tiedotteissa on kapasiteetti...

        MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
        pinemmillä MD87 koneilla.
        BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
        että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
        saadaan helpommin täyteen.

        Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
        eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.

        Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
        eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
        kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
        jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
        Tukholmaan ja Köpikseen.


      • täällä jo
        MD90 lähtee kirjoitti:

        MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
        pinemmillä MD87 koneilla.
        BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
        että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
        saadaan helpommin täyteen.

        Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
        eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.

        Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
        eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
        kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
        jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
        Tukholmaan ja Köpikseen.

        En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.

        Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille.


      • niin varmaan
        täällä jo kirjoitti:

        En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.

        Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille.

        "Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille."

        Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa? Päinvastoin, lentoja tulisi lisätä ja hintoja alentaa. Silläpelillä löytyy tästäkin lamantyngästä menestyjät. Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.


      • itsellesi
        niin varmaan kirjoitti:

        "Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille."

        Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa? Päinvastoin, lentoja tulisi lisätä ja hintoja alentaa. Silläpelillä löytyy tästäkin lamantyngästä menestyjät. Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.

        "Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa?"

        Ihmisen täytyy olla vakavasti harhainen, jos se millään mittapuulla vertaa "raikkua" ja Blue1:a keskenään. Eihän niillä ole mitään yhteistä (lentämistä lukuunottamatta). Ja jos tarkkoja ollaan, niin supistaa se "raikkukin" parhaillaan http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/09/23/ryanair-nakee-edessaan-taantumaa/200824884/139

        "Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut."

        Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on...


      • tosissas?
        täällä jo kirjoitti:

        En nyt sanoisi "paljon pienemmillä"; MD90:ssä on noin 170 paikkaa ja MD87:ssa noin 140. Polttoainetta tietty menee vähän vähemmän ja selvitään yhtä vähemmällä CA:lla. Tuleehan siitä säästöjä. Oleellisinta vaihdossa taitaa kuitenkin olla se, että SAS saa kohtuu hyvin rahaa myydessään MD90:set ja MD87:ja voidaan siirtää Spanairilta käytännössä ilmaiseksi.

        Tuollainen liiketoiminnan supistaminen on normaalia tällaisessa suhdannetilanteessa. Blue1:lle on kuitenkin tärkeintä tehdä voittoa eikä tarjota lentoja suomalaisille.

        Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?

        Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään.


      • vanhoja
        tosissas? kirjoitti:

        Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?

        Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään.

        Spanairilta tulevat koneet ei ole kertaakaan
        vielä pudonneet. Ei niitä pudonneita yksilöitä
        tänne lähetetä ;)


      • marttiini

        yksi kolmesta poistuneesta avroista oli rj100 tyyppiä. rek.num SAM


      • mäkeen meni
        MD90 lähtee kirjoitti:

        MD90 koneet on tarkoitus korvata paljon
        pinemmillä MD87 koneilla.
        BLUE1 edustaja toesi jossain haastattelussa
        että MD90 on vaikemapi täyttää ja MD87
        saadaan helpommin täyteen.

        Näyttää että firma menee kilpikonnapuolustukseen
        eikä mieti mikseivät ihmiset hjalua silla matkustaa.

        Toisekseen koko SAS on unohtanut suomalaiset
        eikä pian 3 vuoteen ollut minkäänlaista
        kampanjointia tai edes tarjouksia Suomeen
        jolloin on vähemmän lennätettää Suomesta
        Tukholmaan ja Köpikseen.

        Tuskinpa pulu niitä md87 sarjaa ottaa kun niiden piti tulla juuri spanairilta ja mites tässä viime aikoina oikein kävikään..


      • sulo vilen
        tosissas? kirjoitti:

        Tuleeko Spanairin rautalangalla kunnossapidettyjä turmakoneita blue1:lle?

        Luulin, ettei enää surkeammaksi voi mennä kun Fokker, joilla nyt ainakin Vaasasta lennetään.

        ku halavalla saadaan


      • 15 penkkiä eroa
        marttiini kirjoitti:

        yksi kolmesta poistuneesta avroista oli rj100 tyyppiä. rek.num SAM

        no onko se kasvu sitten "vain" 270 paikkaa -> 330 paikkaa.


      • s1mppa
        15 penkkiä eroa kirjoitti:

        no onko se kasvu sitten "vain" 270 paikkaa -> 330 paikkaa.

        Täytyy olla pulun oma tiedotus osasto vääntämässä lentojen ja väen vähenemistä kasvuksi. Kituu hiljakseen pois kuin koko SAS.


      • varmasti joo
        s1mppa kirjoitti:

        Täytyy olla pulun oma tiedotus osasto vääntämässä lentojen ja väen vähenemistä kasvuksi. Kituu hiljakseen pois kuin koko SAS.

        firmojen tiedottajilla onkin aikaa käydä kirjoittelemassa tällaisille paskapalstoille


      • anonyym1

        12 konetta -> 11 konetta -> vähennys 8,5%

        Lentoja on vaikea lentää jos ei ole koneita eikä lentäjiä (YT:t käynnissä) eli lentotoiminta kutistuu.

        Ihan tervettä että alalta kuolee heikoimmat yritykset.


      • hehhehheh
        itsellesi kirjoitti:

        "Mistähän johtuu, että juuri tässä suhdannetilanteessa easyjet ja raikku takovat historiansa suurimpia myynnikehityksiä juuri nyt? Eikös se pulun pitäisi painia samassa sarjassa?"

        Ihmisen täytyy olla vakavasti harhainen, jos se millään mittapuulla vertaa "raikkua" ja Blue1:a keskenään. Eihän niillä ole mitään yhteistä (lentämistä lukuunottamatta). Ja jos tarkkoja ollaan, niin supistaa se "raikkukin" parhaillaan http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/09/23/ryanair-nakee-edessaan-taantumaa/200824884/139

        "Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut."

        Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on...

        Pulun piti olla vastalause normaaliverkostoyhtiöille. Kun se ei onnistunut niin hintojen nousun vuoksi se on nyt yksi kuolevaisista. Mitä eroa on SASilla ja pululla? Niinpä juuri, ei käytännössä mitään.

        Raikku sentään takoo tulosta, mutta sas ei mene edes kennellekkään kaupan.

        "Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.

        Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on..."

        Ei ole köyhän eikä rikkaankaan matkustustarve kadonnut. On tyhmää maksaa liikaa, joten normiyhtiöiltä väki valuu halpislentoyhtiöille, juniin ja omiin autoihin. Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta.


      • on kohta täällä
        hehhehheh kirjoitti:

        Pulun piti olla vastalause normaaliverkostoyhtiöille. Kun se ei onnistunut niin hintojen nousun vuoksi se on nyt yksi kuolevaisista. Mitä eroa on SASilla ja pululla? Niinpä juuri, ei käytännössä mitään.

        Raikku sentään takoo tulosta, mutta sas ei mene edes kennellekkään kaupan.

        "Ei matkustustarve ole mihinkään kadonnut.

        Olet oikeassa, ei köyhien "tarve" matkustaa ole mihinkään kadonnut, mutta kyky maksaa matkustamisesta on..."

        Ei ole köyhän eikä rikkaankaan matkustustarve kadonnut. On tyhmää maksaa liikaa, joten normiyhtiöiltä väki valuu halpislentoyhtiöille, juniin ja omiin autoihin. Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta.

        "Kalliilla lentäminen on jatkossa "herrojen herkkua" eikä siitä viitsitä mitä vain maksaa. Matkustaa pitää siitä huolimatta."

        Kaikki lentäminen on tulevaisuudessa kallista ja "herrojen herkkua", kunhan öljyn hinta lähtee kunnolla lopulliseen nousuunsa. Sitten ei enää ole halpa- ja verkostoyhtiöitä, on vain "ihan liian kalliita" lentoyhtiöitä. Me tavikset mennään sitten 2 vrk junalla välimerelle kerran kymmenessä vuodessa.


      • hanu risti
        anonyym1 kirjoitti:

        12 konetta -> 11 konetta -> vähennys 8,5%

        Lentoja on vaikea lentää jos ei ole koneita eikä lentäjiä (YT:t käynnissä) eli lentotoiminta kutistuu.

        Ihan tervettä että alalta kuolee heikoimmat yritykset.

        9 lentäjää lähtee muihin hommiin isompien koneiden tieltä... Eli konkurssi uhkaa! Te ootte oikeesti niin kuutamolla ettei mitään rajaa. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe