BLUE1:llä on kyllä homma pahasti hakusessa.
Antavat ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö
mutta reittitarjontakin on suunnattu bisnesmatkustajiklle
mutta itse tuote taas halpamatkaajille ja
silti hinnat kuitenkin on kovat.
Kuka haluaa ostaa halpahallin laatua stockmannin hinnoin?
Pallo hukassa
13
1415
Vastaukset
- pallo hukassa
Kerro miten ja missä Blue1 antaa ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö.
- mainostaa ja myy
joitakin matkoja halvoilla hinnoilla, ehkä hieman halpisten tyylisillä mainoksilla, ei siitä halpista tule. Kun jotain menee pieleen, niin homma hoidetaan kuntoon ja matkustaja perille. Halpiksilla näin ei tehdä, vaan saat itse hoitaa hommat ja maksaa sen lystin. Siitä sitä äkkiä hintaeroa kertyy, kun ei tehdä mitään ongelmien sattuessa. Ehkä se riski kannattaa kuitenkin monien mielestä ottaa. Joskus se kalahtaa nilkkaan, mutta kaiken pelatessa homma toimii pisteestä A paikkaan B. Jos matka sisältää vaihtoja jne, ei halpis ole niitä varmimpia tapoja edetä, eikä nopeimpia, kun pitää varata useampi tunti vaihtoaikaa, että ehtisi seuraavalle lennolle. Aloittaja voisi tosiaan ensin tutustua kuinka moni aito halpis on jonkin allianssin jäsen ja verkostoyhtiön kumppani sekä hoitaa jatkolennot ympäri maailman, niin sitten voidaan Blue1:n määritelmääkin tarkistaa.
- matkaaja_1
* tarjoilu lennoilla joko maksullista tai puuttuu kokonaan
* MUKAhalvan lipun hinnan päälle lisä- ja piilomaksuja kuten itsepalveluvarausmaksu ja polttoainelisä
yleensä halpalentoyhtiöt on tosin täsmällisiä ja lentää moderneilla koneilla, toisin kun blue1.
- tarvitsee sitä
Ketkä ihmeen matkustajat oikein uskoo valitsevansa oikein, jos edes harkitsevat Blue1 lippujen ostoa? Tässä valinta on aivan selvä. Hyvä halpalentoyhtiö - niin Air Berlin, Ryanair, easyjet. Hyvä perinteinen lentoyhtiö - niin Finnair, Lufthansa, KLM, BA. Mitä varten tämmöinen kuin Blue1? Kalliit hinnat, huonot palvelut!
- miksiköhän?
Jos Blue1 olisi niin hyvä yhtiö niin miksei sillä ole asiakkaita?
Bisnesmatkaajille se on ihan liian halpismainen
ja halpamatkaajille ihan liian kallis.- provo kaatio
Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?
Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne. - porsk porsk
provo kaatio kirjoitti:
Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?
Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne.ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.
SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois. - Reinouh
porsk porsk kirjoitti:
ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.
SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois.Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.
- E. Konomi
Reinouh kirjoitti:
Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.
Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.
100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.
Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista? - Kyy Nikko
E. Konomi kirjoitti:
Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.
100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.
Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista?Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?
- Vään Tääkö Täytyy?
Kyy Nikko kirjoitti:
Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?
Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).
Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto.. - hanu risti
Vään Tääkö Täytyy? kirjoitti:
Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).
Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto..Niitä on saatu asevelihintaan?
Jos SAS kerran käyttää mielivaltaansa niin missä on ne paljon puhutut MD87t? Olisiko mahdollista, että niitä ei haluttu?
Tottahan toki kaiken voi aina yrittää vääntää kuulostamaan siltä miltä itse haluaa. Kuten äskeisessäkin postissa että lentokoneen balansointi olisi jotenkin epätavallinen juttu.
- rickie13
Mielestäni Blue1 tarjoaa hyviä hintoja ja varsinkin tarjoukset ovat varsin mukavia. Lisäksi yhdensuuntaiset lennot ovat kilpailukykyisesti hinnoiteltuja.
Jos vertaat esim. tämän listan halpalentoyhtiöitä niin huomaat että Blue1 on ihan ok:sti _mielestäni_ hinnoitellut. Toki halvempi aina kelpaisi :)
http://halvat.info/halpalento/halpalennot/
Bisnessluokan hinnoitteluksi en kyllä Blue1-hintoja sanoisi missään tapauksessa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee3771441- 1041253
Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1141187Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1581072- 40940
- 63886
Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32796Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0790Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s85767Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni166662