Pallo hukassa

totaalisesti

BLUE1:llä on kyllä homma pahasti hakusessa.
Antavat ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö
mutta reittitarjontakin on suunnattu bisnesmatkustajiklle
mutta itse tuote taas halpamatkaajille ja
silti hinnat kuitenkin on kovat.

Kuka haluaa ostaa halpahallin laatua stockmannin hinnoin?

13

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallo hukassa

      Kerro miten ja missä Blue1 antaa ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö.

      • mainostaa ja myy

        joitakin matkoja halvoilla hinnoilla, ehkä hieman halpisten tyylisillä mainoksilla, ei siitä halpista tule. Kun jotain menee pieleen, niin homma hoidetaan kuntoon ja matkustaja perille. Halpiksilla näin ei tehdä, vaan saat itse hoitaa hommat ja maksaa sen lystin. Siitä sitä äkkiä hintaeroa kertyy, kun ei tehdä mitään ongelmien sattuessa. Ehkä se riski kannattaa kuitenkin monien mielestä ottaa. Joskus se kalahtaa nilkkaan, mutta kaiken pelatessa homma toimii pisteestä A paikkaan B. Jos matka sisältää vaihtoja jne, ei halpis ole niitä varmimpia tapoja edetä, eikä nopeimpia, kun pitää varata useampi tunti vaihtoaikaa, että ehtisi seuraavalle lennolle. Aloittaja voisi tosiaan ensin tutustua kuinka moni aito halpis on jonkin allianssin jäsen ja verkostoyhtiön kumppani sekä hoitaa jatkolennot ympäri maailman, niin sitten voidaan Blue1:n määritelmääkin tarkistaa.


      • matkaaja_1

        * tarjoilu lennoilla joko maksullista tai puuttuu kokonaan
        * MUKAhalvan lipun hinnan päälle lisä- ja piilomaksuja kuten itsepalveluvarausmaksu ja polttoainelisä

        yleensä halpalentoyhtiöt on tosin täsmällisiä ja lentää moderneilla koneilla, toisin kun blue1.


    • tarvitsee sitä

      Ketkä ihmeen matkustajat oikein uskoo valitsevansa oikein, jos edes harkitsevat Blue1 lippujen ostoa? Tässä valinta on aivan selvä. Hyvä halpalentoyhtiö - niin Air Berlin, Ryanair, easyjet. Hyvä perinteinen lentoyhtiö - niin Finnair, Lufthansa, KLM, BA. Mitä varten tämmöinen kuin Blue1? Kalliit hinnat, huonot palvelut!

    • miksiköhän?

      Jos Blue1 olisi niin hyvä yhtiö niin miksei sillä ole asiakkaita?
      Bisnesmatkaajille se on ihan liian halpismainen
      ja halpamatkaajille ihan liian kallis.

      • provo kaatio

        Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?

        Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne.


      • porsk porsk
        provo kaatio kirjoitti:

        Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?

        Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne.

        ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.

        SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois.


      • Reinouh
        porsk porsk kirjoitti:

        ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.

        SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois.

        Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.


      • E. Konomi
        Reinouh kirjoitti:

        Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.

        Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.

        100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.

        Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista?


      • Kyy Nikko
        E. Konomi kirjoitti:

        Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.

        100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.

        Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista?

        Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?


      • Vään Tääkö Täytyy?
        Kyy Nikko kirjoitti:

        Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?

        Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).

        Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto..


      • hanu risti
        Vään Tääkö Täytyy? kirjoitti:

        Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).

        Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto..

        Niitä on saatu asevelihintaan?

        Jos SAS kerran käyttää mielivaltaansa niin missä on ne paljon puhutut MD87t? Olisiko mahdollista, että niitä ei haluttu?

        Tottahan toki kaiken voi aina yrittää vääntää kuulostamaan siltä miltä itse haluaa. Kuten äskeisessäkin postissa että lentokoneen balansointi olisi jotenkin epätavallinen juttu.


    • rickie13

      Mielestäni Blue1 tarjoaa hyviä hintoja ja varsinkin tarjoukset ovat varsin mukavia. Lisäksi yhdensuuntaiset lennot ovat kilpailukykyisesti hinnoiteltuja.
      Jos vertaat esim. tämän listan halpalentoyhtiöitä niin huomaat että Blue1 on ihan ok:sti _mielestäni_ hinnoitellut. Toki halvempi aina kelpaisi :)
      http://halvat.info/halpalento/halpalennot/

      Bisnessluokan hinnoitteluksi en kyllä Blue1-hintoja sanoisi missään tapauksessa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kantaa asetta

      Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      38
      3376
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

      Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      124
      2782
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

      Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      40
      2444
    4. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2177
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

      Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      427
      1728
    6. Rakastan sua

      Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1207
    7. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

      Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      56
      1113
    8. Toinen toista

      Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1049
    9. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      151
      976
    10. 45
      968
    Aihe