Pallo hukassa

totaalisesti

BLUE1:llä on kyllä homma pahasti hakusessa.
Antavat ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö
mutta reittitarjontakin on suunnattu bisnesmatkustajiklle
mutta itse tuote taas halpamatkaajille ja
silti hinnat kuitenkin on kovat.

Kuka haluaa ostaa halpahallin laatua stockmannin hinnoin?

13

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallo hukassa

      Kerro miten ja missä Blue1 antaa ymmärtää olevansa halpalentoyhtiö.

      • mainostaa ja myy

        joitakin matkoja halvoilla hinnoilla, ehkä hieman halpisten tyylisillä mainoksilla, ei siitä halpista tule. Kun jotain menee pieleen, niin homma hoidetaan kuntoon ja matkustaja perille. Halpiksilla näin ei tehdä, vaan saat itse hoitaa hommat ja maksaa sen lystin. Siitä sitä äkkiä hintaeroa kertyy, kun ei tehdä mitään ongelmien sattuessa. Ehkä se riski kannattaa kuitenkin monien mielestä ottaa. Joskus se kalahtaa nilkkaan, mutta kaiken pelatessa homma toimii pisteestä A paikkaan B. Jos matka sisältää vaihtoja jne, ei halpis ole niitä varmimpia tapoja edetä, eikä nopeimpia, kun pitää varata useampi tunti vaihtoaikaa, että ehtisi seuraavalle lennolle. Aloittaja voisi tosiaan ensin tutustua kuinka moni aito halpis on jonkin allianssin jäsen ja verkostoyhtiön kumppani sekä hoitaa jatkolennot ympäri maailman, niin sitten voidaan Blue1:n määritelmääkin tarkistaa.


      • matkaaja_1

        * tarjoilu lennoilla joko maksullista tai puuttuu kokonaan
        * MUKAhalvan lipun hinnan päälle lisä- ja piilomaksuja kuten itsepalveluvarausmaksu ja polttoainelisä

        yleensä halpalentoyhtiöt on tosin täsmällisiä ja lentää moderneilla koneilla, toisin kun blue1.


    • tarvitsee sitä

      Ketkä ihmeen matkustajat oikein uskoo valitsevansa oikein, jos edes harkitsevat Blue1 lippujen ostoa? Tässä valinta on aivan selvä. Hyvä halpalentoyhtiö - niin Air Berlin, Ryanair, easyjet. Hyvä perinteinen lentoyhtiö - niin Finnair, Lufthansa, KLM, BA. Mitä varten tämmöinen kuin Blue1? Kalliit hinnat, huonot palvelut!

    • miksiköhän?

      Jos Blue1 olisi niin hyvä yhtiö niin miksei sillä ole asiakkaita?
      Bisnesmatkaajille se on ihan liian halpismainen
      ja halpamatkaajille ihan liian kallis.

      • provo kaatio

        Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?

        Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne.


      • porsk porsk
        provo kaatio kirjoitti:

        Miksiköhän Blue1 porskuttaa esim hki-arlanda välillä ja kotimaan lennoilla parhaalla tuloksella jos niillä ei ole matkustajia?

        Ottakaa nyt ne sinivalkoiset lasit jo pois päästä. Tai lentäkää finskillä sinne phukettiin ja jääkää sinne.

        ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.

        SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois.


      • Reinouh
        porsk porsk kirjoitti:

        ihan jotta sivistyisit: blue1 = SAS. yhtiön reitit, kalusto ym. päätetään SAS:n pääkonttorissa- jos SAS päättää, että blue1 vaihtaa MD- koneisiin niin se vaihtaa ym. jos SAS päättää näyttää edes piskuisessa tytäryhtiössään niukasti positiivisen tuloksen, se voi tehdä niin esim. antamalla maapalvelut (sgs) ilmaiseksi.

        SAS eli blue1 ei ole kannattava, ja kotimaassa kuihtuu, esim. kuopiosta pudotti juuri vuoroparin pois.

        Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.


      • E. Konomi
        Reinouh kirjoitti:

        Tiedä sitten mistä tuon oman sivistyksesi kaivat mutta etpä kovin paljoa enempää mettässä voisi olla juttujesi kanssa. Blue1 päätöksenteko tehdään hki-vantaan pääkonttorissa ja SASia kiinnostaa lähinnä osinko.

        Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.

        100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.

        Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista?


      • Kyy Nikko
        E. Konomi kirjoitti:

        Osakeyhtiössä ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous jossa äänet jakautuu omistuksen suhteessa.

        100% Blue1:n osakkeista omistaa SAS.

        Kysymys: kuka päättää Blue1:n asioista?

        Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?


      • Vään Tääkö Täytyy?
        Kyy Nikko kirjoitti:

        Vähän niinkun finnairin asioista päättää suomen valtio, eikä nimitetyllä johtoryhmällä ole mitään tekemistä päätösten kanssa?

        Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).

        Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto..


      • hanu risti
        Vään Tääkö Täytyy? kirjoitti:

        Sille nyt ei mitään mahda jos omistaja haluaa istua sormi pyllyssä käyttämättä valtaansa (valtio).

        Jos tässä tapauksessa SAS ei olisi käyttänyt valtaansa ja sanellut esim. Blue1:n konetyyppiä, niin kertoisitko, miksi Blue1 lentää 166- paikkaisella, ikivanhalla jetillä (jonka cockpitin lattia on btw valettu lyijystä että kone pysyy balanssissa) Kuopion ja Vaasan reittejä? Ei ole taloudellisuuden riemuvoitto..

        Niitä on saatu asevelihintaan?

        Jos SAS kerran käyttää mielivaltaansa niin missä on ne paljon puhutut MD87t? Olisiko mahdollista, että niitä ei haluttu?

        Tottahan toki kaiken voi aina yrittää vääntää kuulostamaan siltä miltä itse haluaa. Kuten äskeisessäkin postissa että lentokoneen balansointi olisi jotenkin epätavallinen juttu.


    • rickie13

      Mielestäni Blue1 tarjoaa hyviä hintoja ja varsinkin tarjoukset ovat varsin mukavia. Lisäksi yhdensuuntaiset lennot ovat kilpailukykyisesti hinnoiteltuja.
      Jos vertaat esim. tämän listan halpalentoyhtiöitä niin huomaat että Blue1 on ihan ok:sti _mielestäni_ hinnoitellut. Toki halvempi aina kelpaisi :)
      http://halvat.info/halpalento/halpalennot/

      Bisnessluokan hinnoitteluksi en kyllä Blue1-hintoja sanoisi missään tapauksessa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe