KOIRAVIHAAJAT:

Itse olette noidankehänne tehn

HYVÄ ON, TAIVUN TAHTOONNE: PYYDÄN ANTEEKSI että minä ja koirani satumme olemaan olemassa,vaikkakin siivoan ulosteet enkä anna sen muutenkaan häiritä kenenkään elämää. Jotenka: MITÄ VIELÄ haluatte? Mitä vielä voin tehdä mielyttääkseni Teidän Kuninkaallista Korkeuttanne? Mikään ei tunnu riittävän, sillä jatkuvasti minulle huudetaan toisten koirien ulosteläjistä, onko siis niin että minun pitää töistä tultuani lähteä loppuillaksi keräämään toistenkin koirien ulosteet; koska minullahan on itsellänikin koira? Se nyt vaan ON niin,että jotkut ne kerää ja jotkut ei, minä itse aloitin keräämisen vasta kun minua YSTÄVÄLLISESTI pyydettiin,heti tuli sellainen olo että: "Sehän on JEES juttu,kun tekee jonkun noin iloiseksikin". Mutta kun joku ärjyy jostakin ikkunasta kasvojaan paljastamatta: "VIE SE RAKKIS MUUALLE PASKOMAAN!", tulee vain sellainen olo,että TÄNNE juuri sen seuraavaksi TUONKIN,kun joku on noin epäasiallinen että tekis mieli tunkea sen postiluukustakin paskaa! muistakaa nyt, koiravihaajat, että ystävälliseen käytökseen USEIMMITEN myöskin vastataan ystävällisellä käytöksellä, se on ihmiselle luontaista käytöstä! Joten teidän syytöksenne "koiranomistajien huonosta käytöksestä" saattanee johtua myöskin siitä että itsehän aloititte keskustelun tyyliin:"Painu helvettiin rakkias paskottamasta!" Minä ainakin alan vaistomaisesti aukoa samanlaista tekstiä takaisin, eikä silloin ainakaan tee mieli siivota kasaa pois,päinvastoin seuraavaksi tuon tuttavienkin koirat siihen paikkaan sontimaan, saanpahan kostoni!!

31

1347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huumorilla

      paremmin saisit asiasi julki kirjoittamalla vaikkapa paikallislehteen. En usko, että tällä palstalla kannattaa paasata.

      Tietysti saat paasata, mutta onko siitä mitään hyötyä, koiranystäviä taitaa suurinosa olla, siivoa ne kakkansa tai ei.

      Samoja mietteitä minullakin on joskus ollut, mutta enpä jaksa välittää enää. Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon pyllyssä ;).

    • Antakaa korvatulpat!

      En väitä, etteikö olisi järkeviäkin koiraihmisiä. Mielestäni ulosteitten kerääminen olisi ällöttävää ja epähygieenistä, jos tuotosta pitäisi kuljettaa mukanaan metritolkulla kunnon roskisten puutteessa. Jos minulla olisi koira, tuskin itse keräisin ulosteita.
      Pointtini on se, että voisitte koiranomistajat itsekin hieman ymmärtää niitä, joilla ei koiria ole. Miksi koirattomien ihmisten pitäisi aina sopeutua? Eikä koiranomistajissa mielestäni ällöttävintä ole kikkareet vaan asenne. Koirat ovat viattomia, mutta koiranomistajat eivät. Siksi voisin nimittää tätä suhtautumista ennemminkin koiranomistajavihaksi.
      Puhutte siitä, että teitä yleistetään, mutta juuri tuolla osoitit että sorrutte itsekin yleistämiseen. En minä ainakaan kilju kenellekään päin naamaa, muutenkuin siinä tilanteessa, että saan tekijän itseteossa kiinni. Jos joku ehdoin tahdoin tuo koiran liian lähelle pihamaatani suotakoon minulle se oikeus että voin huomauttaa, etten ole suinkaan tehnyt istutuksia sitävarten, että ne olisivat piskinne leikkikenttä.

      • Kissa- ja mummuvihaaja

        kyseessä todellakin PITÄISI OLLA koiranomistaja-viha. Koirahan toimii vaistojensa lisäksi tasan niin kuin se on koulutettu, ja paskoo sinne minne ihminen sen vie paskalle. Kenties koiranomistajalla siis on enemmän syytäkin yleistää,koska tuollainen käsite on olemassa. Ei siis ole olemassa käsitettä "koirattomain-vihaaja". Näin ollen jo siinä vaiheessa, kun koiraton vastaantulija katsoo minua, kun kävelen koirani kanssa, saatan arvata minkälaista tekstiä sieltä tulee. Onko asia sinulla samoin,jos vastaan kävelee koirantaluttaja?? TUSKINPA! usein minulle on huudettu pää paloautonpunaisena jo siinävaiheessa, kun koirani vasta tuuppaavat läjää. Kyllä on hymy hyytynyt,kun karjujalle selvisi että minähän olinkin aikeissa siivota sen,kun se vain on ensiksi edes päässyt ulos asti. Ja vastaus kysymykseesi,miksi koirattomien on aina sopeuduttuva voisi olla se,että ihminen on kesyttänyt suden jo kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Nyt pitäisi osata asua lähellä toisiaan ja sietää kirkuvat ipanat,kassajonossa hidastelevat mummut,amatööriautoilijat,jne jne. Mikään ei siis ole muuttunut paitsi se,että kaikki pitäisi osata sietää samassa pienessä tilassa tuppaantuneena,stressaavaa eikö? (Ja listasta sentään puuttuvat maatalouseläimet "tuotoksineen") Juuri tästä syystä aion itsekin vielä joskus maalle asumaan; ettei tarvitse sietää kaikkea,kyllä me koiraihmisetkin nimittäin aina JOTAIN inhoamme. Jos ei muuta,niin koirattomien valitusta; miksi me joudumme aina sopeutumaan siihen? Itse en siedä vapaana liikkuvia katteja,mutta minkä sille voi? Tämä on sitä nykyaikaa,jokaisella tähän sopeutumista on,eikä yksin koiravihaajilla!


      • Kride

        Ei se koiran ulosteen kerääminen ole yhtään sen epähygieenisempää kuin oman persauksen pyyhkiminen.
        Tuo roskisten vähäisyys on myös huono peruste. Sillä perusteella näyttää siltä, että about 5 metriä roskiksesta on se etäisyys, jonka keskiverto koiranomistaja jaksaisi kakkapussia kantaa.
        Ei näitä lakeja turhaan suunnittella. Meidän koiranomistajien joukossa on sellaisia "mätämunia", jotka käytöksellään ovat sen saaneet aikaan.
        Mutta, jos ajattelee mielessään näitä lakeja ohjeina, eikä kieltoina tai rajoituksina, niitten kanssa on helpompi elää.
        Tässäkin asiassa eniten meteliä taitavat pitää ne, joilla omatunto ei ole ihan puhtain.
        Itse kerään ulosteet ja pidän koiran kiinni, ja annan koiran/omistajanvihaajien höpinät mennä ohi kontrollin. Koira pitää kyllä siitä huolen, että kimppuun ei kukaan käy.


    • -Arttu-

      Jos joku todella aukoo tuollatavalla
      päätään, niin kerro osote ja tulen koirieni kanssa myös paskomaan kyseisen kaverin tontille :)

      Ja hei..ei kannata pyydellä keneltäkään anteeksi mielipiteitään! Jokaisella on lupa sanoa, mitä mieleen juolahtaa. Tämähän on keskustelupalsta :)

      • Oma tontti

        ...menee rikoslain puolelle,vaikka itse en virkavaltaa avuksi tarvitse.Haukkaat jätkä koiriesi paskaa sanan varsinaisessa merkityksessä,jos sitä minun tontilta löytyy.


      • H2o
        Oma tontti kirjoitti:

        ...menee rikoslain puolelle,vaikka itse en virkavaltaa avuksi tarvitse.Haukkaat jätkä koiriesi paskaa sanan varsinaisessa merkityksessä,jos sitä minun tontilta löytyy.

        en kyllä paskota kenenkään tonteilla koiraani, mutta sun tontille tekis mieli tulla.. Vain näkemään tollasen uhoajan todellinen heikkous, kun koirani pistää vipinää kinttuihin..


      • Tuleeko ne korvatulpat!!??
        H2o kirjoitti:

        en kyllä paskota kenenkään tonteilla koiraani, mutta sun tontille tekis mieli tulla.. Vain näkemään tollasen uhoajan todellinen heikkous, kun koirani pistää vipinää kinttuihin..

        Jos usutat koirasi ihmisten kimppuun niin saat toivottavasti sanoa sille hyvästit. Tuollainen uhoaminen ja uhkailu vain lisää sekä koira-että koiranomistaja vihaa ja tässähän kävi nyt ilmi, että ainakin sinä vain tukeudut koirasi taakse, etkä ole edes itse valmis tappelemaan vaan pistät eläimesi tekemään likaisen työn.
        Aika monasti juuri tuollaiset muuten heikot persoonat tarvitsevat koiraa pönkittämään omaa ylpeyttään ja itsetuntoaan, kun eivät muuten siihen pysty (paitsi lapsellisella uhoamisella).


      • Oma tontti
        H2o kirjoitti:

        en kyllä paskota kenenkään tonteilla koiraani, mutta sun tontille tekis mieli tulla.. Vain näkemään tollasen uhoajan todellinen heikkous, kun koirani pistää vipinää kinttuihin..

        Ei se sen kummempaa uhoamista ollut,sanoinpa vain kuinka asia on.Taitaisi sinulta itseltäsi parku päästä,kun piskisi liittyisi "Vihtavuoren kenneliin",jos erehtyisit sitä tontilleni paskottamaan tai kimppuuni usuttamaan.
        Heikkouksia voi minullakin voi olla,mutta ei tämän asian käsittelyssä mikäli fyysiseen konflikti-tilanteeseen joutuisimme.


      • H2o
        Tuleeko ne korvatulpat!!?? kirjoitti:

        Jos usutat koirasi ihmisten kimppuun niin saat toivottavasti sanoa sille hyvästit. Tuollainen uhoaminen ja uhkailu vain lisää sekä koira-että koiranomistaja vihaa ja tässähän kävi nyt ilmi, että ainakin sinä vain tukeudut koirasi taakse, etkä ole edes itse valmis tappelemaan vaan pistät eläimesi tekemään likaisen työn.
        Aika monasti juuri tuollaiset muuten heikot persoonat tarvitsevat koiraa pönkittämään omaa ylpeyttään ja itsetuntoaan, kun eivät muuten siihen pysty (paitsi lapsellisella uhoamisella).

        minä se yksin uhoan ja se kenelle vastasin, ei? Luulisi tajuavan,että vastasin vain samalla tyylillä takaisin jotta kaikki huomaisivat, miten tyhmäksi ihminen itsensä tekee uhoamisellaan! Eikä koiran takana tarvitse "seistä heikkouttansa", vaikeatahan olisi estää sitä puolustamasta omiansa. Mutta se on totta,että itse en edes suostuisi tappelemaan,se on koirien ja koiravihaajien taas yhteinen häiriö-käyttäytymis-ominaisuus. Minä ennemminkin "käännän toisenkin poskeni", kun vajoan luolamies-tasolle.. En ainakaan tällaisessa asiassa. Ehkä maailmassa on taistelemisen arvoisiakin asioita..


      • DoG-Hater

        tervetuloa! pietolankatu 59 järvenpää...tuo koiras paskalle vaan!


      • trollolloo
        DoG-Hater kirjoitti:

        tervetuloa! pietolankatu 59 järvenpää...tuo koiras paskalle vaan!

        jätkä on pikkasen hidas...


      • ...
        DoG-Hater kirjoitti:

        tervetuloa! pietolankatu 59 järvenpää...tuo koiras paskalle vaan!

        Voisinpa tullakkin. Koirani osaamisalueeseen kuuluu mm. suojelu.

        Tervetuloa kimppuun.


      • järki hoi mis oot
        DoG-Hater kirjoitti:

        tervetuloa! pietolankatu 59 järvenpää...tuo koiras paskalle vaan!

        Oli ihan pakko kommentoida, kun osuin vahingos tähän ketjuun, ettei hater sullakaan kaikki muumit kotona ole. Jos tänne oman osoitteet laitat, ja osoite olisi todella oikea, =D eikös siitä netissä ole puhetta ollut, että oman ositteen pistäminen julkisille keskustelupalstoille on sama, kun sanot varkaille tervetuloa tyhjentämään ilmaista kirpparia. =D Kannattaa hankkia edes hälytin.... olet vain uhoava kaveri. Kuvittele sellainen tilanne, kun se 200kg penkistä nostava kaveri, tulisi ihan oikeesti kylään, niin voit heittää tuolle asenteelle hyvästit, kun tuollainen jörkki survoo sua asfaltin tuolle puolen. Ja kaikki vain koiranpaskan takia.... olet melko derr


      • pieni sana korjaus
        järki hoi mis oot kirjoitti:

        Oli ihan pakko kommentoida, kun osuin vahingos tähän ketjuun, ettei hater sullakaan kaikki muumit kotona ole. Jos tänne oman osoitteet laitat, ja osoite olisi todella oikea, =D eikös siitä netissä ole puhetta ollut, että oman ositteen pistäminen julkisille keskustelupalstoille on sama, kun sanot varkaille tervetuloa tyhjentämään ilmaista kirpparia. =D Kannattaa hankkia edes hälytin.... olet vain uhoava kaveri. Kuvittele sellainen tilanne, kun se 200kg penkistä nostava kaveri, tulisi ihan oikeesti kylään, niin voit heittää tuolle asenteelle hyvästit, kun tuollainen jörkki survoo sua asfaltin tuolle puolen. Ja kaikki vain koiranpaskan takia.... olet melko derr

        Oli ihan pakko kommentoida, kun osuin vahingos tähän ketjuun, ettei hater sullakaan kaikki muumit kotona ole. Jos tänne oman osoitteen laitat, ja osoite olisi todella oikea, =D eikös siitä netissä ole puhetta ollut, että oman osoitteen pistäminen julkisille keskustelupalstoille on sama, kun sanot varkaille tervetuloa tyhjentämään ilmaista kirpparia. =D Kannattaa hankkia edes hälytin.... olet vain uhoava kaveri. Kuvittele sellainen tilanne, kun se 200kg penkistä nostava kaveri, tulisi ihan oikeesti kylään, niin voit heittää tuolle asenteelle hyvästit, kun tuollainen jörkki survoo sua asfaltin tuolle puolen. Ja kaikki vain koiranpaskan takia.... olet melko derr
        Ettei kukaan pääse huomauttamaan parista sanavirheestä johtuu että netti-yhteyteni pätkii jonkin verran ja kirjaimet tulevat viiveellä joten virhe pahoittelut


    • ...

      Kyllästyin tuohon huuteluun ja ostin saksanpamenkoiran, nyt huutelu on loppunut. Jos huudeltaisiin, voisin vastata vaikka kuinka isolle karpaasille ystävälliseen sävyyn "vedä käteen".

    • koirakoirakoira

      Nämä koirilla suojelijat on sitä porukkaa jonka varalta minulla on ase matkassa, saa isommaltakin "suojelijalta" nirrin heti pois.

      • Onhan myös

        lupa siihen mutkaasi? Asenteellasi sen pysyminen voi tehdä tiukkaa.


      • ...

        Nyt vielä kun käytät tuota fantasioimaasi asetta, niin saadaan sinutkin sitten pois kadulta kuljeksimasta ja maailmasta taas hieman parempi paikka.


      • koirakoirakoira
        Onhan myös kirjoitti:

        lupa siihen mutkaasi? Asenteellasi sen pysyminen voi tehdä tiukkaa.

        Tuu tarkistaan.


      • koirakoirakoira
        ... kirjoitti:

        Nyt vielä kun käytät tuota fantasioimaasi asetta, niin saadaan sinutkin sitten pois kadulta kuljeksimasta ja maailmasta taas hieman parempi paikka.

        Ei taida mennä asiat ihan noin kuin kuvailit. Kyllä sitä käytetty on. Katso että itse pysyt kaduilla kuljeksimassa koirinesi. Hyvää päivänjatkoa.


      • ...
        koirakoirakoira kirjoitti:

        Ei taida mennä asiat ihan noin kuin kuvailit. Kyllä sitä käytetty on. Katso että itse pysyt kaduilla kuljeksimassa koirinesi. Hyvää päivänjatkoa.

        Eikö? Taidat tuntea aseen säilyttämiseen, kuljettamiseen ja käyttämiseen liittyvät lait niin puutteellisesti, että jos todella kuvittelet voivasi käyttää tuliasetta yleisellä paikalla. On pikkupojalla villit päiväunet, itse evan-kaikkivoipa =D

        En aio pysyä poissa, sen sijaan osallistun hyvin aktiivisesti kaltaistesi sekopäiden saamisen pois kadulta.


    • Aina vaan paranee! Kohta täällä ollaan kai jo panssarivaunujen kanssa ammuskelemassa sekä pihoille paskovia koiria että omistajia jotka eivät niiden tuotoksia kerää sieltä pois.

      En tiedä oletteko enemmän naurettavia vai säälittäviä!

      Oma kantani on, että se viha mitä osa koirattomista tuntee koiria kohtaan, on lähtökohtaisesti kiinni niiden koirien omistajista jotka sallivat lemmikkiensä tehdä kasansa minne sattuu ja jättävät kyseiset tortut keräämättä. Tämä viha osuu kuitenkin myös koiriin - se koirahan sen tortun loppujen lopuksi vääntää.

      Ja miten itse siivoilen koirani jätöksiä, niin en edes päästä sitä toisten pihoille tarpeilleen, ja muutoin hoidetuilta alueilta kerään tortut pois, edellyttäen, ettei minun tarvitse kantaa pussia kilometritolkulla. Jos laki vaatii siivoamaan koirien jätökset, mitä sinänsä kyllä kannatan, niin sopii sitten järjestää roskiksia sen verran tiheään, ettei omistajien tarvitse kulkea koko kaupungin halki se pussi kädessään.

      Laiskuutta ja itsekkyyttä? Kyllä vain, mutta koirien omistajat eivät ole ainoita niihin syyllistyviä. Katsokaapa kaupungeissa olevia roskiksia esim bussipysäkkien kohdilla. Roskikset ovat usein lähes tyhjiä, ja niiden alla tai lähiympäristössä on valtavat kasat tupakantumppeja, rikottuja kaljapulloja ja sekalaista muuta roskaa. Samoin katujen varsilla muutenkin. Monet ihmiset eivät vaivaudu roskiksia käyttämään jos ne sattuvat olemaan yhtään kauempana kuin mihin käsivarsi yltää. On mahdotonta ajatellakin, että otettaisiin se askel tai pari sivummalle ja laitettaisiin roska roskikseen.

      Loppujen lopuksi ainoat erot koirien jätöksillä ja niillä roskilla mitä ihmiset esim pysäkeillä viskaavat maahan silkkaa laiskuuttaan, on siinä, että koirien jätökset maatuvat hiljalleen ja katoavat, mutta ne tupakantumpit ja lasinsirpaleet eivät. Ne ruskeat kasat sotkevat enemmän (jos sellaisen päälle astuu), kyllä, ja ne haisevat, kyllä, mutta sopivasti jalan alle osuva lasinsirpale voi aiheuttaa reissun eläinlääkäriin mitä se koiran vääntämä torttu ei tee.

      Tarkoitus ei siis ole väittää, että koirien omistajat eivät heittelisi roskia maahan, varmasti niitäkin löytyy, vaan pointti on se, että minusta roskien heittely maahan ja kasojen jättäminen keräämättä on aivan yhtä tuomittavaa, ja että ihmiset ovat samanlaisia pöllöpäitä oli heillä koiria tai ei.

    • Aloituksessa

      olikin hyvä idea. Paskottajien luukusta sisään vaan ne pas-kat eikä haittaa vaikka menisi vieraan rakinkin pas-kat sinne. Jos ei tehoa niin kovemmat otteet käyttöön.

      Roskat eivät levitä tauteja ja tölkeille löytyy kerääjät vaikka joku jättäisi, pulloja ei edes ole enää kaduilla. Rakin pas-kat levittää ties mitä tauteja kulkeutuessaan kengänpohjissa asuntoihin ja pölytessään ilmaan. Lapset jopa pistää suuhunsa.

      Pitäisi kieltää rakkien pito kaupungeissa kokonaan mahdollisimman pian.

      • flash gordon

        Sama se mulle mitä hillutte elukoinenne mutta älä tule rikkomaan järjestyslakia mun pihalleni. Mää puutun siihen.


      • Toivottavasti kuiten
        flash gordon kirjoitti:

        Sama se mulle mitä hillutte elukoinenne mutta älä tule rikkomaan järjestyslakia mun pihalleni. Mää puutun siihen.

        teet sen hyvien tapojen puitteissa.


      • ...
        flash gordon kirjoitti:

        Sama se mulle mitä hillutte elukoinenne mutta älä tule rikkomaan järjestyslakia mun pihalleni. Mää puutun siihen.

        Tulen jos sattuu kohdalle. En tosin kakata koiraani siihen, vaan käytän kuselIa sun valkealla hangellas, sitä kun ei tarvitse siivota pois, mutta rumentaa lunta pahemmin kuin kakat.


    • Kyllä ne roskatkin tauteja levittävät jos niitä menee suuhunsa tunkemaan. Lapset tunkevat suuhunsa jonkun aidsia sairastavan tupakantumpin tai pizzan jämät siinä missä paskakasankin, ja on niitä tauteja muitakin, loisista ja maasta löytyvistä kemikaaleista puhumattakaan. On vanhempien vastuuttomuutta elleivät vahdi penskojaan ja opeta niille ettei maasta syödä mitään.

      Senkun kiellät koirien pidon kaupungeissa, niin nähdään kunka moni nauraa itsensä tärviölle sen kuullessaan.

      Enemmän ihmisistä harmia on kuin koirista.

    • No ei hyvänen aika, topicin keski-ikä on sitten siinä 12 kieppeillä? Että ihan ammutaan kaikki koirat ja niiden omistajat :D
      Hieno juttu taitaa pikkupoikia vähän kiukuttaa.. olen niin monta kertaa paasannu tästäkin aiheesta ettei ala-asteelaisille kannattaisi ostaa näitä kännyköitä missä on netti... ;)

    • Anonyymi

      Olet oikeassa, koiranomistajien kaltoinkohtelu, ja syyllistäminen vähentää kakkojen poimintaa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe