törkeä kassa"neiti"

asiakas...

Miten ihmeessä kassalla voi työskennellä ryppyotsainen asiakaspalvelija. Kun ystävällisesti hymyillen tervehdin, niin tämä kääntää katseensa ja mulkaisee suu mutrussa ja alkaa sitten mitään sanomatta heittelemään ostoksia hihnalla niska nykien. Lisäksi ei vastaa kun sanon kiitos ja näkemiin vaan nakkelee jo seuraavan asiakkaan ostoksia. Kummallista asiakaspalvelua!

71

6959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus naama repsahtaa

      Ehkä henkilökohtainen kriisi tai justiinsa ottanut ottelun työkaverin kanssa?
      Olen kerran itse ollut myös paikalla tälläisen ihmisen asiakkaana.
      Hän teki niin valtavan vaikutuksen että lakkasin ostamasta tavaraa koko kaupassa.
      No, pieni Siwa kotimatkan varrella, ei haittaa vaikka nyt teenkin isomman lenkin toiseen kauppaan.

      Oma analyysinini oli se että tämä kassa oli suhteellisen nuori ja hänen työtoverinsa iäkkäitä.
      Ikä ei tietenkään voi olla syy, mutta aikaisemminkin myymälässä oli jännittynyt tunnelma.
      Kyllä sen vaan asiakas vaistoaa jos joku on pielessä.

      • ap..

        En minäkään enää ko. kauppaan mene!
        Muualla saan ystävällisempää palvelua, eikä minusta ole suuri vaiva vaikka vain nyökätä jos ei jaksa hymyillä...


      • ........
        ap.. kirjoitti:

        En minäkään enää ko. kauppaan mene!
        Muualla saan ystävällisempää palvelua, eikä minusta ole suuri vaiva vaikka vain nyökätä jos ei jaksa hymyillä...

        yhtenä päivänä kassaneiti ei sulle hymyile ja vaihdat heti kauppaa. Luuletko tosiaan, että sun panoksellas on muutenkaan kaupan menestykseen mitään merkitystä? Luuletko, että kukaan huomaa, että just sä meet toiseen kauppaan? Luuletko, että olet parempi ihminen, kun leikit marttyyria, kun sua ei tervehditä? Vitun pelle!

        Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.


      • ap..
        ........ kirjoitti:

        yhtenä päivänä kassaneiti ei sulle hymyile ja vaihdat heti kauppaa. Luuletko tosiaan, että sun panoksellas on muutenkaan kaupan menestykseen mitään merkitystä? Luuletko, että kukaan huomaa, että just sä meet toiseen kauppaan? Luuletko, että olet parempi ihminen, kun leikit marttyyria, kun sua ei tervehditä? Vitun pelle!

        Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.

        Kyllä se naama on kurtussa ja suupielet alaspäin ihan päivittäin ja tuskinpa oon ainoa joka törkeästä käytöksestä herneet vetää..
        Minulla kuusihenkinen perhe, niin että kyllä se aikamoisen loven kaupan kassaan tekee.
        Näin pienellä paikkakunnalla kyllä nopeasti juttu etenee...


      • Poro porvari
        ........ kirjoitti:

        yhtenä päivänä kassaneiti ei sulle hymyile ja vaihdat heti kauppaa. Luuletko tosiaan, että sun panoksellas on muutenkaan kaupan menestykseen mitään merkitystä? Luuletko, että kukaan huomaa, että just sä meet toiseen kauppaan? Luuletko, että olet parempi ihminen, kun leikit marttyyria, kun sua ei tervehditä? Vitun pelle!

        Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.

        >Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.

        Kyllä kuule kassaneitien tulee opetella hyvät käytöstavat, ja niin muuten sinunkin! Sivistynyt ihminen ottaa huomioon toiset, ja asiakaspalvelussa fiksuus on ensiarvoisen tärkeää. Sinunlaisesi maailmanparantajat saisi lakaista porvarin luudalla pihalle kunniallisesta kauppaliikkeestä, ja laittaa käyttäytymisen ja yhteiskuntaan sopeutumisen kurssille. Keskiluokkais-porvaris -kohteilias meininkin kunniaan, vasemmistorääväsuut huitsin nevadaan!!! sanon Minä, porvari!


      • Terrori
        Poro porvari kirjoitti:

        >Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.

        Kyllä kuule kassaneitien tulee opetella hyvät käytöstavat, ja niin muuten sinunkin! Sivistynyt ihminen ottaa huomioon toiset, ja asiakaspalvelussa fiksuus on ensiarvoisen tärkeää. Sinunlaisesi maailmanparantajat saisi lakaista porvarin luudalla pihalle kunniallisesta kauppaliikkeestä, ja laittaa käyttäytymisen ja yhteiskuntaan sopeutumisen kurssille. Keskiluokkais-porvaris -kohteilias meininkin kunniaan, vasemmistorääväsuut huitsin nevadaan!!! sanon Minä, porvari!

        ...kyllähän asiakaspalvelijan täytyy käyttäytyä, mutta kyllä se vaan niin on, että enemmän ne asiakkaat kaupassa käyttäytyvät huonosti. Onhan se turhauttavaa, jos päivästä toiseen istut kassalla ja vain murto-osa asiakkaista viitsii pitää sinua ihmisenä ja loput kohtelevat kuin ilmaa. Inhottavaa on sekin, että kassahenkilö saa varmasti valitukset jokaisesta pienimmästäkin epäkohdasta, joihin hänellä ei ole minkäänlaista vaikutusvaltaa. Kassahenkilö saa myös usein valituksen asiakkaan omasta virheestä, kuten vaikka punnitsematta jättämisestä -- eikä asiakkaan tarvitse koskaan pyytää anteeksi mitään.

        Joillekin homma sopii, joillekin ei, mutta työtä on tehtävä, vaikkei se aina mielekästä olekaan. Siksi sitä varmasti kaipaisi asiakkailtakin hiukan tervettä järkeä asiointiin kaupassa tms. kuten esim. tuossa alempana, kun joku valittaa kuittikyselyistä -- asiakkaan parhaaksi sekin tehdään ja asiakas itse usein saa harmia aikaiseksi heittämällä kuitit surutta lattialle tai heittämällä jopa kassahenkilön naamalle.

        Mitä tulee työn helppouteen, voin kokemuksesta sanoa, että ei ainakaan kaupan kassalla juuri aivojaan pääse käyttämään. Monelle tämä on varmasti turhauttavaa ja lisäksi vielä, jos kohdellaan kuin idioottia. Kaupan alan palkka on pieni, mutta ei siihen koulutustakaan tarvita. Moni viihtyy alalla pitkään ja kunnia siitä heille. Osalle työ on pakkopullaa, kuten itsellenikin aikanaan, mutta hoidin työni kunnialla ja purin sitten turhautumiseni urheiluun. Onneksi myös kaupan muiden työntekijöiden kanssa pääsi naureskelemaan asiakkaiden toilailuille joka päivä.


      • kassa teini äiti
        ........ kirjoitti:

        yhtenä päivänä kassaneiti ei sulle hymyile ja vaihdat heti kauppaa. Luuletko tosiaan, että sun panoksellas on muutenkaan kaupan menestykseen mitään merkitystä? Luuletko, että kukaan huomaa, että just sä meet toiseen kauppaan? Luuletko, että olet parempi ihminen, kun leikit marttyyria, kun sua ei tervehditä? Vitun pelle!

        Parempi onkin, että pysyt poissa, ettei tartte sun tekopyhää ilmettäs katella. Turha tulla tänne itkemään, jos kassa ei sua tervehdi, maailmassa on pikkuisen isompiakin ongelmia, kun sun kaupassakäynti.

        Joka hokee kokoajan vittu vittu vittu kun jos vittu kun tyhmä ämmä vittu, Olet oikealla alalla jatka vaan kyllä kassallasi jonoa riittää?? vai?? Taidat kyllä olla aika pian itse sossun luukulla hokemassa vittu vittu


    • kaiken nähnyt

      Sinun pitäisi mennä käymään virossa tai venäjällä,ja katsoa kassaämmiä siellä, kyllä sitten nämä suomenkin ryppyotsa-kurpat alkaisivat näyttää itse neiti aurinkoisilta.

    • onneksi en itse ole sellainen

      Kassaduuni on sen verran veemäistä, että ihmetyttää, ettei noita ole enempää. Huono palkka, ei yleensä saa edes kokopäiväduunia, pikku-Siwassa voi joutua olemaan yksin työvuorossa, jolloin ei pääse edes vessaan. Ehkä sitä vaan kusetti vietävästi? Lisäksi aggressiiviset asiakkaat (esim. känniset kaljanostajat, myymälävarkaat). Eikä se kassaduuni aina ole mikään oma valinta, sinne vaan voi joutua jollei muuta työtä ole tarjolla.

      Suosittelen luettavaksi: PAM-lehti, http://www.aasiakas.net/

      • en ole töykeä asiakas

        Jos kassatyö koetaan "veemäiseksi" olisi parasta pysyä pois ja hakeutua sellaiseen työhön joka sopii ja antoisaa.

        Koulutus on täällä kotimaassa huippuluokkaa, terveydenhoito hakee koko ajan henkilöstöä, esimerkiksi.
        Ystävällisyys ei ole vissiin katoava voimavara vaan joka antaa niin itsekkin saa.

        Kannttaisi nyt jokaisen kassan katsoa peiliin ja illalla kun pistää päänsä tyynyyn, mietiskellä miten seuraavana päivänä käyttäytyy.
        Jos itse huomaan olevani vastenmielinen, niin vaihdan myymälää, sillä minä osaan käyttäytyä enkä kaada omaa likasankoa kassan niskaan vaikka olisi päivän aikana tapahtunut jotain negatiivistä. Eihän se kassan syy ole jos oma päivä on mennyt metsään.


      • ja koetan olla asiallinen a...
        en ole töykeä asiakas kirjoitti:

        Jos kassatyö koetaan "veemäiseksi" olisi parasta pysyä pois ja hakeutua sellaiseen työhön joka sopii ja antoisaa.

        Koulutus on täällä kotimaassa huippuluokkaa, terveydenhoito hakee koko ajan henkilöstöä, esimerkiksi.
        Ystävällisyys ei ole vissiin katoava voimavara vaan joka antaa niin itsekkin saa.

        Kannttaisi nyt jokaisen kassan katsoa peiliin ja illalla kun pistää päänsä tyynyyn, mietiskellä miten seuraavana päivänä käyttäytyy.
        Jos itse huomaan olevani vastenmielinen, niin vaihdan myymälää, sillä minä osaan käyttäytyä enkä kaada omaa likasankoa kassan niskaan vaikka olisi päivän aikana tapahtunut jotain negatiivistä. Eihän se kassan syy ole jos oma päivä on mennyt metsään.

        Koulutus voi olla huippuluokkaa, mutta kouluttautuminen silti maksaa. Tiedän esimerkiksi akateemisen koulutuksen saaneita henkilöitä, jotka on kaupan kassalla töissä, kun oman alan työtä ei löydy. Kun on entisetkin opintovelat maksamatta, on vähän pakko tehdä sitä duunia mitä saa, eikä ole varaa kouluttautua johonkin uuteen kiinnostavampaan.

        Eikä niitä sopivia antoisia töitä noin vain ole saatavilla. Joskus on kassaduuni se ainoa vaihtoehto.


      • Apina tanssikoon

        jos kasketään.


    • AASIAKKAALLE

      Varmaan toimit ihan oikein, ei siinä mitään, mutta joskus kassaa vituttaa myös se jos aasiakas yrittää olla yliystävällinen nostaa jatkuvasti kaatuvia isoja pulloja ylös hihnalle (laita ne kyljelleen ääliö) ja lappaa kaikki tavarat yhdeksi möykyksi hihnalle (laita ne yksitellen ääliö) ja sitten kun tulee maksun aika etitään helvetin pitkään eri kortteja ja alennuskuponkeja, kun ne voi jo laittaa valmiiksi lomppaakkoon kaikki yhteen kohtaan ja ojentaa kerralla (aasiakas) ja sitten olitko mennyt juuri sulkemisajan pintaaan kauppaan ilman kiirettä? Kaupan alan uíhmisilläkin on työaika.... (aasiakas))

      • eihän sitä siinä tarvita!

        Onko ylläoleva siis kassalla työssä?
        Jos on niin harvinaisen tyhmä, ja ei ole niin harvinaisen tyhmä kirjoitus.


      • kävijä
        eihän sitä siinä tarvita! kirjoitti:

        Onko ylläoleva siis kassalla työssä?
        Jos on niin harvinaisen tyhmä, ja ei ole niin harvinaisen tyhmä kirjoitus.

        olla molopää kirjoittajan äö? Mitenkähän sitä neidin kassan ÄÖ:tä mitataan? Se tuo älyllinen vajavaisuus ilmenee niin monella eri tavalla...!


    • Piip!

      Kuka v***u teitä kusisia asiakkaita jaksaa aina paapoa?! Jos yksi kymmenestä tervehtii ja lopuilla on naama kuin norsun v***u, kuka jaksaa hymyillä juuri SULLE koko päivän? Mene itse sinne kassan taakse ja tule sitten valittamaan.

      • tarvitse edes testata

        taso näkyy.


      • mikä moukka

        Jos on epäpätevä työssään, kannattaa suksia vittuun sieltä marketista. Menisit pakkaamaan margariiniä Valiolle.


      • Piip!
        mikä moukka kirjoitti:

        Jos on epäpätevä työssään, kannattaa suksia vittuun sieltä marketista. Menisit pakkaamaan margariiniä Valiolle.

        Ei epäpätevä vaan ylikoulutettu. Liian älykäs ollakseen huomaamatta asiakkaiden v***umaisuutta. Teen psykologista tutkimusta asiakkaiden käytösestä ja myös asiakaspalvelijoiden jaksamisesta. Suurimmat ongelmat johtuvat asiakkaiden v***uilusta. Ei sitä kukaan jaksa!


      • ap..

        Tunnistin sinut!
        olet juuri se kurttuotsainen kassa"neiti" joka kohdalleni sattui...
        Voipi olla, että jos vielä kassallesi tulen, niin saattaa juuri silloin ketsuppipullo räjähtää.


      • Piip!
        ap.. kirjoitti:

        Tunnistin sinut!
        olet juuri se kurttuotsainen kassa"neiti" joka kohdalleni sattui...
        Voipi olla, että jos vielä kassallesi tulen, niin saattaa juuri silloin ketsuppipullo räjähtää.

        Kylläpä nyt pelottaa! Olen niin tyhmä ja yksinkertainen, että uskon sinun tunnistaneen minut ja nyt käden tutisevat jokaisen asiakkaan kohdalla. Voi kamala!

        Luuletko tosiaan, että kommentillasi on mitään virkaa? Räjäytä vaan ne ketsupit omalle naamallesi niin näyttäisi sekin vähän kauniimmalta.


      • kuka sut siihen tahtoo?
        Piip! kirjoitti:

        Kylläpä nyt pelottaa! Olen niin tyhmä ja yksinkertainen, että uskon sinun tunnistaneen minut ja nyt käden tutisevat jokaisen asiakkaan kohdalla. Voi kamala!

        Luuletko tosiaan, että kommentillasi on mitään virkaa? Räjäytä vaan ne ketsupit omalle naamallesi niin näyttäisi sekin vähän kauniimmalta.

        Ikävää että noinkin moni tuntee todellakin olevansa väärällä alalla.
        Pelkästään jo senkin vuoksi ettei kassa itse viihdy ja asiakkaat tuntevat itsensä vaivaantuneiksi.
        Ja kyse on vaan pienestä hetkestä jolloin tahtoo saada tarvikkeensa, maksaa ja poistuu. Tämä on niin vaikeaa joillekkin kassalla työskenteleville?
        Mistähän sitä asiakasparka nyt sitten uskaltaisi ruokansa ostaa?
        Onni on että asiakkaalla on usein mahdollisuus vaihtaa kassaa ja jopa myymälää.
        Tässä sittarissa on yksi, huom! tasan yksi kassa joka on nähdäkseni todellakin vastointahtoaan siinä tuolissa.
        Käyn kuitenkin siinä myymälässä koska muuten siellä on ok.
        Olen pistänyt merkille että kyseinen kassa ei kerää asiakkaitaan niinkuin muut.
        Eikö siinä ole nolo kun asiakas mieluimmin valitsee viereisen, jopa jonottaa mukavalle?

        Ja voi hyvät hyssykät sentään! Ei se hyvää kassaa tee se ikuinen käkätys siitä hymystä, ei meille tarvitse hymyillä mitään väkinäistä, on vaan rento, ihan rento ja tervehtii jos se tuleva asiakas haluaa.
        On hyvin vaikeaa huomaan.
        Onko kassalle tulevalle mitään asiakaspalvelukoulutusta ja valintaa kuka siihen pääsee?
        Tuntuu kuin mikä tahansa apina voi tulla ilkkumaan meidän asiakkaiden käytöstä!


      • ap..
        kuka sut siihen tahtoo? kirjoitti:

        Ikävää että noinkin moni tuntee todellakin olevansa väärällä alalla.
        Pelkästään jo senkin vuoksi ettei kassa itse viihdy ja asiakkaat tuntevat itsensä vaivaantuneiksi.
        Ja kyse on vaan pienestä hetkestä jolloin tahtoo saada tarvikkeensa, maksaa ja poistuu. Tämä on niin vaikeaa joillekkin kassalla työskenteleville?
        Mistähän sitä asiakasparka nyt sitten uskaltaisi ruokansa ostaa?
        Onni on että asiakkaalla on usein mahdollisuus vaihtaa kassaa ja jopa myymälää.
        Tässä sittarissa on yksi, huom! tasan yksi kassa joka on nähdäkseni todellakin vastointahtoaan siinä tuolissa.
        Käyn kuitenkin siinä myymälässä koska muuten siellä on ok.
        Olen pistänyt merkille että kyseinen kassa ei kerää asiakkaitaan niinkuin muut.
        Eikö siinä ole nolo kun asiakas mieluimmin valitsee viereisen, jopa jonottaa mukavalle?

        Ja voi hyvät hyssykät sentään! Ei se hyvää kassaa tee se ikuinen käkätys siitä hymystä, ei meille tarvitse hymyillä mitään väkinäistä, on vaan rento, ihan rento ja tervehtii jos se tuleva asiakas haluaa.
        On hyvin vaikeaa huomaan.
        Onko kassalle tulevalle mitään asiakaspalvelukoulutusta ja valintaa kuka siihen pääsee?
        Tuntuu kuin mikä tahansa apina voi tulla ilkkumaan meidän asiakkaiden käytöstä!

        Täälläköhän ne leipiintyneet kassat jotka muuten hymyilevät ja ovat asiallisia käyvät purkamassa kiukkuaan?
        Sellaiset joilla ei ole nettiä näyttävät luonteensa siinä asiakaspalvelutilanteessa...


      • seuraava kassa
        kuka sut siihen tahtoo? kirjoitti:

        Ikävää että noinkin moni tuntee todellakin olevansa väärällä alalla.
        Pelkästään jo senkin vuoksi ettei kassa itse viihdy ja asiakkaat tuntevat itsensä vaivaantuneiksi.
        Ja kyse on vaan pienestä hetkestä jolloin tahtoo saada tarvikkeensa, maksaa ja poistuu. Tämä on niin vaikeaa joillekkin kassalla työskenteleville?
        Mistähän sitä asiakasparka nyt sitten uskaltaisi ruokansa ostaa?
        Onni on että asiakkaalla on usein mahdollisuus vaihtaa kassaa ja jopa myymälää.
        Tässä sittarissa on yksi, huom! tasan yksi kassa joka on nähdäkseni todellakin vastointahtoaan siinä tuolissa.
        Käyn kuitenkin siinä myymälässä koska muuten siellä on ok.
        Olen pistänyt merkille että kyseinen kassa ei kerää asiakkaitaan niinkuin muut.
        Eikö siinä ole nolo kun asiakas mieluimmin valitsee viereisen, jopa jonottaa mukavalle?

        Ja voi hyvät hyssykät sentään! Ei se hyvää kassaa tee se ikuinen käkätys siitä hymystä, ei meille tarvitse hymyillä mitään väkinäistä, on vaan rento, ihan rento ja tervehtii jos se tuleva asiakas haluaa.
        On hyvin vaikeaa huomaan.
        Onko kassalle tulevalle mitään asiakaspalvelukoulutusta ja valintaa kuka siihen pääsee?
        Tuntuu kuin mikä tahansa apina voi tulla ilkkumaan meidän asiakkaiden käytöstä!

        Mikäs ihmeen tarve asiakkailla sitten on täällä arvostella niitä kassoja jos he eivät saa arvostella asiakkaita? Eikä mitkään "mehän maksamme teidän palkan" versiot oikeuta haukkumiseen apinaksi. Tuskin apinaksi tullaan suakaan sun työpaikallesi nimittelemään? Valitse kassasi seuraavalla kerralla toisin niin päiväsi ei mene pilalle kauppareissulla. Asiat asioina ja persoonat persoonoinna.


      • vai vapaalla jalalla
        seuraava kassa kirjoitti:

        Mikäs ihmeen tarve asiakkailla sitten on täällä arvostella niitä kassoja jos he eivät saa arvostella asiakkaita? Eikä mitkään "mehän maksamme teidän palkan" versiot oikeuta haukkumiseen apinaksi. Tuskin apinaksi tullaan suakaan sun työpaikallesi nimittelemään? Valitse kassasi seuraavalla kerralla toisin niin päiväsi ei mene pilalle kauppareissulla. Asiat asioina ja persoonat persoonoinna.

        Kyllä, kyllä minä valitsen miellyttävän kassan jossa on mukava asioida.
        Tuntuu nyt vaan kovin vaivalloiselta tämä asiointi, kun saa kuulla ettei asiakkaana ei osaa käyttäytyä.
        Kyllä nyt pahoitin mieleni.


      • ..................
        ap.. kirjoitti:

        Täälläköhän ne leipiintyneet kassat jotka muuten hymyilevät ja ovat asiallisia käyvät purkamassa kiukkuaan?
        Sellaiset joilla ei ole nettiä näyttävät luonteensa siinä asiakaspalvelutilanteessa...

        Asiakkailla on sellainen typerä kuvitelma, että ovat aina oikeassa. He myös kuvittelevat, että muu ajattelematon käytös unohtuu, jos he viitsivät olla edes hiukan ystävällisiä. Suurin osa asiakkaista tekee kassahenkilön työn hankalaksi, vaikka kuvittelisi olevansa miten ystävällinen ja tehokas tahansa. Ei sitä aina jaksa asiakkaiden törttöilyjä, vaikka kuinka olisi synnynnäinen asiakaspalvelija.

        Asiakasta on myös helppo huijata. Itse vihaan työtäni tällä hetkellä, mutta koska se on niin helppoa, hoidan työni todella hyvin. Olen ystävällinen, nopea ja tehokas ja päivittäin minua kehutaan. Silti päässä kiehuu, kun se mukamas ystävällinen asiakas seisottaa jonoa, kun etsii kolikoitaan/korttejaan/lompakkoaan, pakkaa ostoksen suureen pinoon hihnalle, pakkaa tavaransa rauhassa ennen maksua, antaa lapsensa latoa tavarota hihnalle yksi kerrallaan ruuhka-aikana, valittelee ruuan korkeaa hintaa, unohtaa punnita tuotteet, päättää hakea lisää tavaraa jne. jne. Ja sitten ne yhdeksän asiakasta kymmenestä, jotka tervehtivät sanomalla " kaksi pussia".

        Jokaisen pitäisi olla edes viikko elämästään kassalla, jonka jälkeen olisi helpompi ymmärtää sitä nyrpeää asiakaspalvelijaa. Toki kaikilla on huonoja päiviä ja on niitä, jotka eivät viitsi koskaan olla ystävällisiä. Eniten kuitenkin asiakkaat häiritsevät asiakaspalvelijan työtä.


      • vastaan sulle
        .................. kirjoitti:

        Asiakkailla on sellainen typerä kuvitelma, että ovat aina oikeassa. He myös kuvittelevat, että muu ajattelematon käytös unohtuu, jos he viitsivät olla edes hiukan ystävällisiä. Suurin osa asiakkaista tekee kassahenkilön työn hankalaksi, vaikka kuvittelisi olevansa miten ystävällinen ja tehokas tahansa. Ei sitä aina jaksa asiakkaiden törttöilyjä, vaikka kuinka olisi synnynnäinen asiakaspalvelija.

        Asiakasta on myös helppo huijata. Itse vihaan työtäni tällä hetkellä, mutta koska se on niin helppoa, hoidan työni todella hyvin. Olen ystävällinen, nopea ja tehokas ja päivittäin minua kehutaan. Silti päässä kiehuu, kun se mukamas ystävällinen asiakas seisottaa jonoa, kun etsii kolikoitaan/korttejaan/lompakkoaan, pakkaa ostoksen suureen pinoon hihnalle, pakkaa tavaransa rauhassa ennen maksua, antaa lapsensa latoa tavarota hihnalle yksi kerrallaan ruuhka-aikana, valittelee ruuan korkeaa hintaa, unohtaa punnita tuotteet, päättää hakea lisää tavaraa jne. jne. Ja sitten ne yhdeksän asiakasta kymmenestä, jotka tervehtivät sanomalla " kaksi pussia".

        Jokaisen pitäisi olla edes viikko elämästään kassalla, jonka jälkeen olisi helpompi ymmärtää sitä nyrpeää asiakaspalvelijaa. Toki kaikilla on huonoja päiviä ja on niitä, jotka eivät viitsi koskaan olla ystävällisiä. Eniten kuitenkin asiakkaat häiritsevät asiakaspalvelijan työtä.

        että olisi jo aika siirtyä itsepalvelukassoihin, tiesitkö että englannissa niitä on jo aika paljon?
        Ns. elävät kassat ovat maahanmuuttajia, huonosti palkattuja.Kuulin, myös iloisia ja hymyileväisiä. Ei tää palveluammatti vaan millään härmän mimmiin istu.Lujille ottaa.
        Mitä sitten? Mihin te sitten meette?
        Osa kassoista tietysti pystyy älyllisesti johonkiin muuhunkin, mutta osalle ei ehkä löydy mitään, yksinkertainen vähän vaativaa, ammattikunta on katoava luonnonvara.


      • ap..
        seuraava kassa kirjoitti:

        Mikäs ihmeen tarve asiakkailla sitten on täällä arvostella niitä kassoja jos he eivät saa arvostella asiakkaita? Eikä mitkään "mehän maksamme teidän palkan" versiot oikeuta haukkumiseen apinaksi. Tuskin apinaksi tullaan suakaan sun työpaikallesi nimittelemään? Valitse kassasi seuraavalla kerralla toisin niin päiväsi ei mene pilalle kauppareissulla. Asiat asioina ja persoonat persoonoinna.

        Onneksi kaupoissa ei kohta enää tarvita henkilökuntaa ensinkään kun tulee älykassat ja ostoskärryt jotka hoitavat törkeiden kassojen hommat ilman kiroilua ja kettuilua.Toivottavat jo ovella asiakkaan tervetulleeksi ja sanovat kiitos ja näkemiin kun poistut:)
        Siinähän sitten puratte kiukkuanne kotiväkeenne kun ei enää töitä ole.
        Kiitos ja näkemiin töykeät kassat!


      • vaan, jotta
        ap.. kirjoitti:

        Onneksi kaupoissa ei kohta enää tarvita henkilökuntaa ensinkään kun tulee älykassat ja ostoskärryt jotka hoitavat törkeiden kassojen hommat ilman kiroilua ja kettuilua.Toivottavat jo ovella asiakkaan tervetulleeksi ja sanovat kiitos ja näkemiin kun poistut:)
        Siinähän sitten puratte kiukkuanne kotiväkeenne kun ei enää töitä ole.
        Kiitos ja näkemiin töykeät kassat!

        milloin tieltä asiakkailta sais iloista ja mukavaa "palvelua"? Niinpä. Sitä saa, mitä tilaa. Kattokaa tekin ääliöt peiliin!


      • Asiakas on aina oikeassa
        .................. kirjoitti:

        Asiakkailla on sellainen typerä kuvitelma, että ovat aina oikeassa. He myös kuvittelevat, että muu ajattelematon käytös unohtuu, jos he viitsivät olla edes hiukan ystävällisiä. Suurin osa asiakkaista tekee kassahenkilön työn hankalaksi, vaikka kuvittelisi olevansa miten ystävällinen ja tehokas tahansa. Ei sitä aina jaksa asiakkaiden törttöilyjä, vaikka kuinka olisi synnynnäinen asiakaspalvelija.

        Asiakasta on myös helppo huijata. Itse vihaan työtäni tällä hetkellä, mutta koska se on niin helppoa, hoidan työni todella hyvin. Olen ystävällinen, nopea ja tehokas ja päivittäin minua kehutaan. Silti päässä kiehuu, kun se mukamas ystävällinen asiakas seisottaa jonoa, kun etsii kolikoitaan/korttejaan/lompakkoaan, pakkaa ostoksen suureen pinoon hihnalle, pakkaa tavaransa rauhassa ennen maksua, antaa lapsensa latoa tavarota hihnalle yksi kerrallaan ruuhka-aikana, valittelee ruuan korkeaa hintaa, unohtaa punnita tuotteet, päättää hakea lisää tavaraa jne. jne. Ja sitten ne yhdeksän asiakasta kymmenestä, jotka tervehtivät sanomalla " kaksi pussia".

        Jokaisen pitäisi olla edes viikko elämästään kassalla, jonka jälkeen olisi helpompi ymmärtää sitä nyrpeää asiakaspalvelijaa. Toki kaikilla on huonoja päiviä ja on niitä, jotka eivät viitsi koskaan olla ystävällisiä. Eniten kuitenkin asiakkaat häiritsevät asiakaspalvelijan työtä.

        > Asiakkailla on sellainen typerä kuvitelma, että ovat aina oikeassa. He myös kuvittelevat, että muu ajattelematon käytös unohtuu, jos he viitsivät olla edes hiukan ystävällisiä

        Asiakkaat ovat liike-elämässä aina oikeassa, se on like-elämän yksi peruslaki, mutta Suomessa ei asiakaspalvelua hallitakaan- täällä nämä pohjanmaan pököpäät ja hämeen juntturat eivät sovellu tyhmänylpeytensä takia piian hommiin - kokevat sitä alentavaksi.

        Kun taas keski-Euroopassa on kunnia -asia palvella asiakkaat hyvin, siellä asiakas on aina oikeassa.
        Suomen juntturat eivät opi koskaan.


      • aina oikeassa....
        Asiakas on aina oikeassa kirjoitti:

        > Asiakkailla on sellainen typerä kuvitelma, että ovat aina oikeassa. He myös kuvittelevat, että muu ajattelematon käytös unohtuu, jos he viitsivät olla edes hiukan ystävällisiä

        Asiakkaat ovat liike-elämässä aina oikeassa, se on like-elämän yksi peruslaki, mutta Suomessa ei asiakaspalvelua hallitakaan- täällä nämä pohjanmaan pököpäät ja hämeen juntturat eivät sovellu tyhmänylpeytensä takia piian hommiin - kokevat sitä alentavaksi.

        Kun taas keski-Euroopassa on kunnia -asia palvella asiakkaat hyvin, siellä asiakas on aina oikeassa.
        Suomen juntturat eivät opi koskaan.

        Ai silloinkin kun lukevat hintalapun tekstin ja tuotteen päällä olevan tekstin väärin ja väittävät hinnan olevan väärin? Ehei, silloin asiakas on väärässä ei -aina oikeassa.Menikö saivarteluksi?


      • Tsirp.
        aina oikeassa.... kirjoitti:

        Ai silloinkin kun lukevat hintalapun tekstin ja tuotteen päällä olevan tekstin väärin ja väittävät hinnan olevan väärin? Ehei, silloin asiakas on väärässä ei -aina oikeassa.Menikö saivarteluksi?

        ...mutta tietenkin asiakaspalvelun kultainen lause on tuo "asiakas on aina oikeassa". Välillä asiakas väittää aivan älyttömiä asioita ja yrittää syyttää siitä useimmiten tietenkin kassahenkilöä.

        Eräänkin kerran, tosin juopunut, naisasiakas suivaantui nuoren kassaneidin kysymyksestä, että onkohan palvelutiskiltä ostetussa pakkauksessa lihaa vaiko kalaa. Tuotteeseen oli siis merkattu vain hinta ja kassaneiti esitti kysymyksen voidakseen lyödä tuotteen kassakoneeseen joko liha- tai kala -tuoteryhmän alle. Naisasiakas väitti kivenkovaa, että kyllähän kassan on itse tiedettävä, mitä umpinaisessa pakkauksessa on ja alkoi solvata neitiä kaikin puolin, kun asiakasta tällä tavalla nöyryytetään.

        Toisena esimerkkinä ovat asiakkaat, jotka eivät osaa lukea hyllynreunoissa olevia tarjouslappuja, joissa lukee, että kyseinen tarjous on voimassa vain jollakin etukortilla. Se on myös lähes poikkeuksetta kassan syy, että asiakas ei osaa lukea tai että hänellä ei ole kyseistä korttia, koska hän ei sitä halua.

        Kolmas esimerkki on vaikkapa se, että asiakas rikkoo ostamansa tuotteen kaupan ulkopuolella ja tulee sitten valittamaan kassalle, koska se on tietenkin kassan syy, että tuote lipesi asiakkaan käsistä ja kenties tuotteen pakkaus on suunniteltu huonosti ja kassahan on tästäkin vastuussa.

        Asiakaspalvelija saa siis kestää hyvin paljon kaikenlaista ja usein se ystävällinenkin asiakas saattaa ärsyttää tekemällä tahattomasti tai tahallaan kassan työn hankalammaksi. Yhden asiakkaan hitaus katsotaan sekin yleensä kassan syyksi ja vihaisia katseita ei suinkaan saa osakseen tuo hidasteleva asiakas vaan kassahenkilö.

        Hyvä asiakaspalvelija osaa pitää pokkansa, mutta kyllä hyvilläkin tulee joskus raja vastaan. Nyrkkisääntönä voi kuitenkin sanoa, että hyvin usein asiakas on tosiaan väärässä, mutta asiakaspalvelijan on kohdeltava häntä niin kuin asiakas olisi oikeassa. Yleensä asiakas siis edelleen luulee olleensa oikeassa, koska häntä on pakko mielistellä ja hyvitellä, koska tämä "kuuluu asiakaspalvelun sääntöihin".

        Jokaisen olisi tosiaan hyvä istua jokin aika kassan takana, jotta saisi hieman perspektiiviä elämälleen :o)


      • asiakas joka vaatii palvelua!
        Tsirp. kirjoitti:

        ...mutta tietenkin asiakaspalvelun kultainen lause on tuo "asiakas on aina oikeassa". Välillä asiakas väittää aivan älyttömiä asioita ja yrittää syyttää siitä useimmiten tietenkin kassahenkilöä.

        Eräänkin kerran, tosin juopunut, naisasiakas suivaantui nuoren kassaneidin kysymyksestä, että onkohan palvelutiskiltä ostetussa pakkauksessa lihaa vaiko kalaa. Tuotteeseen oli siis merkattu vain hinta ja kassaneiti esitti kysymyksen voidakseen lyödä tuotteen kassakoneeseen joko liha- tai kala -tuoteryhmän alle. Naisasiakas väitti kivenkovaa, että kyllähän kassan on itse tiedettävä, mitä umpinaisessa pakkauksessa on ja alkoi solvata neitiä kaikin puolin, kun asiakasta tällä tavalla nöyryytetään.

        Toisena esimerkkinä ovat asiakkaat, jotka eivät osaa lukea hyllynreunoissa olevia tarjouslappuja, joissa lukee, että kyseinen tarjous on voimassa vain jollakin etukortilla. Se on myös lähes poikkeuksetta kassan syy, että asiakas ei osaa lukea tai että hänellä ei ole kyseistä korttia, koska hän ei sitä halua.

        Kolmas esimerkki on vaikkapa se, että asiakas rikkoo ostamansa tuotteen kaupan ulkopuolella ja tulee sitten valittamaan kassalle, koska se on tietenkin kassan syy, että tuote lipesi asiakkaan käsistä ja kenties tuotteen pakkaus on suunniteltu huonosti ja kassahan on tästäkin vastuussa.

        Asiakaspalvelija saa siis kestää hyvin paljon kaikenlaista ja usein se ystävällinenkin asiakas saattaa ärsyttää tekemällä tahattomasti tai tahallaan kassan työn hankalammaksi. Yhden asiakkaan hitaus katsotaan sekin yleensä kassan syyksi ja vihaisia katseita ei suinkaan saa osakseen tuo hidasteleva asiakas vaan kassahenkilö.

        Hyvä asiakaspalvelija osaa pitää pokkansa, mutta kyllä hyvilläkin tulee joskus raja vastaan. Nyrkkisääntönä voi kuitenkin sanoa, että hyvin usein asiakas on tosiaan väärässä, mutta asiakaspalvelijan on kohdeltava häntä niin kuin asiakas olisi oikeassa. Yleensä asiakas siis edelleen luulee olleensa oikeassa, koska häntä on pakko mielistellä ja hyvitellä, koska tämä "kuuluu asiakaspalvelun sääntöihin".

        Jokaisen olisi tosiaan hyvä istua jokin aika kassan takana, jotta saisi hieman perspektiiviä elämälleen :o)

        Mietipäs vähän tsirp-aivoillasi,kuka sen rahan oikein sinne kauppaan tuo? ja maksaa samalla välillisesti sinunkin palkkasi. Jos sen tajuat, passaat asiakkaat vastaisuudessa hyvin ja pidät suusi kiinni!!


      • tsirp...
        asiakas joka vaatii palvelua! kirjoitti:

        Mietipäs vähän tsirp-aivoillasi,kuka sen rahan oikein sinne kauppaan tuo? ja maksaa samalla välillisesti sinunkin palkkasi. Jos sen tajuat, passaat asiakkaat vastaisuudessa hyvin ja pidät suusi kiinni!!

        Kirjoitin: "Hyvä asiakaspalvelija osaa pitää pokkansa, mutta kyllä hyvilläkin tulee joskus raja vastaan. Nyrkkisääntönä voi kuitenkin sanoa, että hyvin usein asiakas on tosiaan väärässä, mutta asiakaspalvelijan on kohdeltava häntä niin kuin asiakas olisi oikeassa. Yleensä asiakas siis edelleen luulee olleensa oikeassa, koska häntä on pakko mielistellä ja hyvitellä, koska tämä "kuuluu asiakaspalvelun sääntöihin"."

        Luepas uudelleen ja ajatuksella. Sanoinko sanallakaan, etten itse osaa passata "asiakkaita, jotka vaativat palvelua"? Kirjoitinko, etten tiedä, kuka palkkani maksaa? kirjoitinko, että teen työni huonosti ja huudan asiakkaille?

        Mitä, jos ajattelisit ensin omilla aivoillasi ja kokeilisit sen jälkeen kirjoittamista. Tässä ketjussa on muutama muu mielipide, joka kenties olisi enemmän kommenttisi arvoinen...


      • ap...
        vaan, jotta kirjoitti:

        milloin tieltä asiakkailta sais iloista ja mukavaa "palvelua"? Niinpä. Sitä saa, mitä tilaa. Kattokaa tekin ääliöt peiliin!

        Miten arvon kassaneitiä sitten voisi palvella?
        Poistua kaupasta selkä edellä ja kumarrella mennessään vai?


      • Et hallitse
        tsirp... kirjoitti:

        Kirjoitin: "Hyvä asiakaspalvelija osaa pitää pokkansa, mutta kyllä hyvilläkin tulee joskus raja vastaan. Nyrkkisääntönä voi kuitenkin sanoa, että hyvin usein asiakas on tosiaan väärässä, mutta asiakaspalvelijan on kohdeltava häntä niin kuin asiakas olisi oikeassa. Yleensä asiakas siis edelleen luulee olleensa oikeassa, koska häntä on pakko mielistellä ja hyvitellä, koska tämä "kuuluu asiakaspalvelun sääntöihin"."

        Luepas uudelleen ja ajatuksella. Sanoinko sanallakaan, etten itse osaa passata "asiakkaita, jotka vaativat palvelua"? Kirjoitinko, etten tiedä, kuka palkkani maksaa? kirjoitinko, että teen työni huonosti ja huudan asiakkaille?

        Mitä, jos ajattelisit ensin omilla aivoillasi ja kokeilisit sen jälkeen kirjoittamista. Tässä ketjussa on muutama muu mielipide, joka kenties olisi enemmän kommenttisi arvoinen...

        Viestisi kielii osaamattomuudesta ja soveltumattomuudesta asiakaspalvelutyöhön. Sinun kannattaisi hakeutua koulutukseen,jos aiot jatkaa asiakaspavelutehtävissä. Vaikka eihän tässä maassa mitkään nyky-nenäkkäät- pullamössösukupolven "neiti näpsät" muuta kuin nolaavat itsensä huonolla asiakaspalvelulla - koskahan junttura-Suomesta saadaan EU-tasoinen asiakaspalvelumaa .. näitä kun lukee,niin huonolta näyttää.


      • Tsirp...
        Et hallitse kirjoitti:

        Viestisi kielii osaamattomuudesta ja soveltumattomuudesta asiakaspalvelutyöhön. Sinun kannattaisi hakeutua koulutukseen,jos aiot jatkaa asiakaspavelutehtävissä. Vaikka eihän tässä maassa mitkään nyky-nenäkkäät- pullamössösukupolven "neiti näpsät" muuta kuin nolaavat itsensä huonolla asiakaspalvelulla - koskahan junttura-Suomesta saadaan EU-tasoinen asiakaspalvelumaa .. näitä kun lukee,niin huonolta näyttää.

        ...sillä olen korkeasti koulutettu, enkä suinkaan kaupassa töissä. Ei minusta asiakaspalvelijaksi olisikaan, kun katson, miten typerästi ihmiset heitä kohtaan käyttäytyvät!

        Sinullakin taitaa jonkinmoinen häiriö olla, kun niin kuvittelit. Kirjoitin ihan yleisiä kokemuksia, joita olen itse huomannut tapahtuvan ja kuullut kerrottavan. Taidat itse kuulua tuohon mainitsemaasi pullamössöön, kun pitää sinullekin rautalangasta vääntää. Onko sisälukutaito todellakin noin kadonnut?

        Olen asiakas ja käyttäydyn sen mukaan, enkä myöskään jaksa saivarrella yhden kassaneidin hymyttömyydestä. Kyllä minun kannustukseni on asiakaspalvelijan puolella!


      • Yrmeä asiakas
        Tsirp... kirjoitti:

        ...sillä olen korkeasti koulutettu, enkä suinkaan kaupassa töissä. Ei minusta asiakaspalvelijaksi olisikaan, kun katson, miten typerästi ihmiset heitä kohtaan käyttäytyvät!

        Sinullakin taitaa jonkinmoinen häiriö olla, kun niin kuvittelit. Kirjoitin ihan yleisiä kokemuksia, joita olen itse huomannut tapahtuvan ja kuullut kerrottavan. Taidat itse kuulua tuohon mainitsemaasi pullamössöön, kun pitää sinullekin rautalangasta vääntää. Onko sisälukutaito todellakin noin kadonnut?

        Olen asiakas ja käyttäydyn sen mukaan, enkä myöskään jaksa saivarrella yhden kassaneidin hymyttömyydestä. Kyllä minun kannustukseni on asiakaspalvelijan puolella!

        Jos sinä olisit korkeasti koulutettu, et roikkuisi täällä palstalla. Fiksut ihmiset eivät täällä roiku.


      • Tsrip...
        Yrmeä asiakas kirjoitti:

        Jos sinä olisit korkeasti koulutettu, et roikkuisi täällä palstalla. Fiksut ihmiset eivät täällä roiku.

        Täytyyhän sitä ihmisellä ajanvietettä olla. Sitäpaitsi mistä tiedät, ettei tällaisen palstan seuraaminen kuulu osin toimenkuvaani...?


      • en minä tiennyt
        Yrmeä asiakas kirjoitti:

        Jos sinä olisit korkeasti koulutettu, et roikkuisi täällä palstalla. Fiksut ihmiset eivät täällä roiku.

        ettei täällä saa roikkua jos on koulutusta, perhana sentään. Missä se raja menee?

        Taukki. IHmisiä me ollaan kaikki, ja sillä miten vapaa-aikansa (tai joskus työaikansa?) käyttää, ei ole suoraa korrelaatiota koulutus- tai sivistystasoon. Tämä lajin harrastajista löytyy joka sorttia.


      • asiakas joka vaatii palvelua! kirjoitti:

        Mietipäs vähän tsirp-aivoillasi,kuka sen rahan oikein sinne kauppaan tuo? ja maksaa samalla välillisesti sinunkin palkkasi. Jos sen tajuat, passaat asiakkaat vastaisuudessa hyvin ja pidät suusi kiinni!!

        Taidat olla niitä ihmisiä jotka ei tervehdi, puhuu puhelimeen. Sitten sulle pitäisi olla ystävällinen kaiken sen paskan jälkeen mitä ehkä suustas päästät. Sulla ei taida olla kaikki kunnossa. Olen monesti kuullut kuinka kassa saa kuulla kunniansa jos jokin on huonosti. Neuvon annan kassoille, että ylös vaan tuolista ja tauolle.


      • buarimestari
        tsirp... kirjoitti:

        Kirjoitin: "Hyvä asiakaspalvelija osaa pitää pokkansa, mutta kyllä hyvilläkin tulee joskus raja vastaan. Nyrkkisääntönä voi kuitenkin sanoa, että hyvin usein asiakas on tosiaan väärässä, mutta asiakaspalvelijan on kohdeltava häntä niin kuin asiakas olisi oikeassa. Yleensä asiakas siis edelleen luulee olleensa oikeassa, koska häntä on pakko mielistellä ja hyvitellä, koska tämä "kuuluu asiakaspalvelun sääntöihin"."

        Luepas uudelleen ja ajatuksella. Sanoinko sanallakaan, etten itse osaa passata "asiakkaita, jotka vaativat palvelua"? Kirjoitinko, etten tiedä, kuka palkkani maksaa? kirjoitinko, että teen työni huonosti ja huudan asiakkaille?

        Mitä, jos ajattelisit ensin omilla aivoillasi ja kokeilisit sen jälkeen kirjoittamista. Tässä ketjussa on muutama muu mielipide, joka kenties olisi enemmän kommenttisi arvoinen...

        Turha sun on tripr vetää herneettä nokkaan noista idiooteista, jotka eivät osaa ymmrtää lukemaansa, se on sääli että sitä olemattoman itsetunnon ripeitä koitetaan parannella kiukuttelemalla muille ihmisille.

        Kysehän näitten hölmojen ihmisten kanssa on vaan siitä, että kun olet asiakaspalvelualalla, sinun pitäis siviilissäkin olla hymistelemässä ja nyökyttelemässä. Ja missään tapauksessa et saa olla eri mieltä. Eli TODELLA yksinkertaista! Joillakin ihmisillä on se ihmeellinen käsitys että asiakaspalveluammatissa olevalle ihmisille saa sanoa ihan mitä vaan ja miten vaan.

        Samalla tavalla kun asiakaspalvelijan oletetaan olevan myös vapaa-ajalla hymistely- ja perseennuolemisroolissa. Niin ihan samalla tavalla odotetaan sairaanhoitajien tekevän raskasta ja vaativaa työtä naurettavalla palkalla, koska se on "kutsumusammatti".

        Olen itse ravintola-alalla, ja onneksi sellaisessa baarissa töissä että jos asiakas alkaa haistattelemaan, niin saan lasketella samalla mitalla takaisin!

        Mut voi luoja sentään, että meillä on hauskaa töitten jälkeen kun me nauretaan kännisten ihmisten toilailuille! Että kyllä!! AASIAKAS on kuningas!!!


    • :::::::::::

      Osaako ne kaikki puhua? Ei siinä työssä ainakaan järkeä tarvita.

      • ap..

        Järkeä, mutta nykyään ne kassat taidetaan ottaa suoraan "pystymetsästä".
        Ehkä siinä muutama ropo säästyy kun ei alati vaihtuville työläisille tarvitse maksaa palveluvuosilisää..
        Viis käytöstavoista.


      • ap,,
        ap.. kirjoitti:

        Järkeä, mutta nykyään ne kassat taidetaan ottaa suoraan "pystymetsästä".
        Ehkä siinä muutama ropo säästyy kun ei alati vaihtuville työläisille tarvitse maksaa palveluvuosilisää..
        Viis käytöstavoista.

        Sori kirjoitusvirheeni!
        Varmaan siihenkin joku kurttuotsa takertuu;)


      • ......
        ap,, kirjoitti:

        Sori kirjoitusvirheeni!
        Varmaan siihenkin joku kurttuotsa takertuu;)

        ...kun sulla on jokaisessa viestissä jokin kirjoitus- tai kielioppivirhe. Ei sunkaan koulutustaso taida kovin korkea olla?


      • ap,,,
        ...... kirjoitti:

        ...kun sulla on jokaisessa viestissä jokin kirjoitus- tai kielioppivirhe. Ei sunkaan koulutustaso taida kovin korkea olla?

        olla korkeasti koulutettu.
        Osaan sanoa päivää, kiitos ja näkemiin...
        Se riittää...


      • .................
        ap,,, kirjoitti:

        olla korkeasti koulutettu.
        Osaan sanoa päivää, kiitos ja näkemiin...
        Se riittää...

        Onhan se kiva osata kirjoittaakin, ettei näytä ihan moukalta! Varsinkin, jos jaksaa tänne tulla valittamaan yhden kassaneidin huonosta käytöksestä.


      • ap...
        ................. kirjoitti:

        Onhan se kiva osata kirjoittaakin, ettei näytä ihan moukalta! Varsinkin, jos jaksaa tänne tulla valittamaan yhden kassaneidin huonosta käytöksestä.

        Ja myönsit niinollen olevasi kurttuotsainen kiukuttelija.
        Kurkistappa ikkunasta,niin huomaat että aurinko paistaa ja on kaunis ruska. Ehkäpä se saa sinut hymyilemään jopa seuraavalle asiakkaallesi;)


      • ....................
        ap... kirjoitti:

        Ja myönsit niinollen olevasi kurttuotsainen kiukuttelija.
        Kurkistappa ikkunasta,niin huomaat että aurinko paistaa ja on kaunis ruska. Ehkäpä se saa sinut hymyilemään jopa seuraavalle asiakkaallesi;)

        Taidat tosiaan kipeästi kaivata huomiota, kun ensin valitat, että kassa on töykeä juuri sinulle ja sitten vielä oikein odotat, että joku kommentoisi kirjoitusvirheitäsi. Suon sinulle nyt sen pienen huomion, jota pyysit ja huomioin jälleen, ettet yhtään viestiä ole osannut oikein kirjoittaa.

        Eikä se auringonpaiste ja ruska juurikaan lohduta, kun istut töissä puoli kymmeneen asti.


      • itsetunnosta
        .................... kirjoitti:

        Taidat tosiaan kipeästi kaivata huomiota, kun ensin valitat, että kassa on töykeä juuri sinulle ja sitten vielä oikein odotat, että joku kommentoisi kirjoitusvirheitäsi. Suon sinulle nyt sen pienen huomion, jota pyysit ja huomioin jälleen, ettet yhtään viestiä ole osannut oikein kirjoittaa.

        Eikä se auringonpaiste ja ruska juurikaan lohduta, kun istut töissä puoli kymmeneen asti.

        Älkäis ny.
        Sinä kassa-kulta voit oman aurinkosi saada esiin ihan siellä kassahihnallasi, jokainen uusi asiakas on kuin auringossäde edessäsi.
        Arvostakaa omaa työtänne, niin silloin nämäkin pitkät juupa-eipä jutut täällä loppuu.


      • Terrori
        itsetunnosta kirjoitti:

        Älkäis ny.
        Sinä kassa-kulta voit oman aurinkosi saada esiin ihan siellä kassahihnallasi, jokainen uusi asiakas on kuin auringossäde edessäsi.
        Arvostakaa omaa työtänne, niin silloin nämäkin pitkät juupa-eipä jutut täällä loppuu.

        Ei se aina auta, jos omaa työtään arvostaa, jos muut eivät sitä arvosta. Muistan kyllä itsekin, miten turhauttavaa kaupan kassalla saattaa olla, kun asiakas kohtelee kuin ilmaa. Moni tuijottaa niin kovasti omaan napaan, että varmasti vilpittömästi luulee käyttäytyvänsä hyvin, vaikka todellisuus on jotain ihan muuta.

        Valitettavasti minulle ainakin on jäänyt kaupanalasta sellainen kuva, että se on paskaduunia. Ei voi mittään.


    • entinen asiakaspalvelija

      En suoranaisesti ota kantaa alkuperäisen aloitukseen, mutta tällasta kuitenkin

      Työskentelin ravintola-alalla aikanaan. Ja siitäpä on "hauska tarina"...

      Vanhan ystäväni kanssa tuli aikanaan juttua ravintola-alasta. Minä siis olin seonneton surkea koiranvirkaa suorittava baarimikko ja ystävä yliopisto opiskelija...

      Hän haukkuikin eräänkin keskustelun yhteydessä suunnilleen kaikki ravintola alan ihmiset. Milloin tarjoilija oli liian hidas, se johtui siitä kun tyhmä ihminen ei osaa yksinkertaista työtä, baarimikot varastavat järestään kaikilta kännisiltä asiakkailta rahaa, ja milloin ei tarjoilija tai baarimikko tervehtinyt häntä tarpeeksi riemuiten. Aina vali vali vali, yksinkertainen työ ja se apina siellä ei osaa mitään, ja minkäs sille voi että tyhmä ihminen ei yksinkertaista työtä osaa tehdä.

      Kuinkas ollakkaan... Kävipä niin että eräänä kesänä tämä ystäväni meni sellaiseen vilkkaaseen kesäravintolaan tarjoilijaksi....

      Sen jälkeen sai kuulla jatkuvasti kuinka asiakkaat ovat idiootteja ja odottavat täyttä palvelua vaikka näkihän sen silmilläkin että paikka on täynnä ja jokainen työntekijä teki kaikkensa, kauhea kiire vaikka kuinka juoksi ja yritti, syömäänkään kun ei koskaan kerinnyt. Palkka naurettava työmäärään nähden, jatkuvasti asiakkaat kuulemma valittivat ihan turhasta, ja pomokin käveli perässä ja valitti ja tupakallekkaan ei koskaan kerinnyt. Mielessä naureskelin vaan että "wellcome to my life"

      Niin... sen kesän jälkeen hän vannoi ettei KOSKAAN enää tee asiakaspalvelutyötä. No, eipä ole kyllä tehnytkään.

      Mutta siellä se akateemisesti kouluttautuva ihminen juoksi tyhmän apinan roolissa ja koki ettei pärjää/kerkiä moista tahtia. No, en jaksanut enää kommentoida tyypin jatkuvaa napinaa joka asiasta.. Itse olin vaan tyytyväinen että kyseinen ihminen sai todella kosketuksen siihen miten paljon asiakaspalvelutyössä toisinaan joutuu kestää ja sietämään. Kauhea kiire, paska liksa, asiasta saa mainita, mutta monta kertaa et saa edes selvää mistä asiakas edes valittaa, paha päivä puretaan siihen asiakaspalvelijaan. Siellä tiskin takana on myös ihminen, vaikka kuinka tyhmänä sitä apinaa pidättekin. Joillakin ihmisillä on se luulo että kun huudetaan toiselle, niin asiat sujuvat sutjakkaammin.

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se se tietty raja menee sietämiselläkin. Kyllä minä myönnän että olen huutanut asiakkaalle niin lujaa kun keuhkoista lähtee siinä vaiheessa kun on päälle käyty. Nuo humalaiset asiakkaat kun ovat toisinaan lystikkäitä. Mutta luojan kiitos mukavia asiakkaita on vielä silti olemassa paljon enemmän!!!

      No, 14 vuoden baarimestarin ura riitti... puoli vuotta sitten vaihdoin alaa. Enkä minäkään enää palaa ikinä asiakaspalveluun, siinä on omat hauskat puolensa joita kaipaan paljon, Mutta on se silti NIIIN kuluttavaa. En olis koskaan uskonut että rahansa voi saada näin paljon helpommalla!!!

      En suosittele kyllä kenellekkään asiakaspalvelualalle ryhtymistä!

      niin, ja joo joo!
      Säästän vaivan...olen tyhmä ja luojan kiitos olen tajunnut poistua työstäni. Ja jos vielä olisin tiskin takana niin tulisit kouluttamaan minut niin että tietäisin oman paikkani! juuri näin!

      • ap..

        tyhmäksi..
        Parempihan se on lopettaa sellainen työ mihin ei sovellu. Se on oikein myös ostajia kohtaan.
        Tyhmää minusta on kiukutella syyttömälle asiakkaalle joka vain yrittää piristää kassan päivää olemalla ystävällinen.
        On se kumma kun nykyään saa mennä kauppaan niskat kyttyrässä ja salaa kuin pahantekijä, kun noita-akka kassa lynkkaa jo kun astuu ovesta sisään:)


      • Terrori
        ap.. kirjoitti:

        tyhmäksi..
        Parempihan se on lopettaa sellainen työ mihin ei sovellu. Se on oikein myös ostajia kohtaan.
        Tyhmää minusta on kiukutella syyttömälle asiakkaalle joka vain yrittää piristää kassan päivää olemalla ystävällinen.
        On se kumma kun nykyään saa mennä kauppaan niskat kyttyrässä ja salaa kuin pahantekijä, kun noita-akka kassa lynkkaa jo kun astuu ovesta sisään:)

        Omasta kokemuksestani voin sanoa, että välillä asiakkaan liiallinen ystävällisyys ja "hauskuus" kääntyy myös ärsyttäväksi. Kuinkahan monta kertaa sitä on saanut esimerkiksi kuulla, että "se on varmaan sitten ilmainen", jos kassakone ei heti lue tuotteen viivakoodia...? Muita vastaavia "hauskoja" kommentteja on monen monta :o)


      • älkelehäweh
        ap.. kirjoitti:

        tyhmäksi..
        Parempihan se on lopettaa sellainen työ mihin ei sovellu. Se on oikein myös ostajia kohtaan.
        Tyhmää minusta on kiukutella syyttömälle asiakkaalle joka vain yrittää piristää kassan päivää olemalla ystävällinen.
        On se kumma kun nykyään saa mennä kauppaan niskat kyttyrässä ja salaa kuin pahantekijä, kun noita-akka kassa lynkkaa jo kun astuu ovesta sisään:)

        Etköhän sä nyt kuitenkin ota tota juttua IHAN LIIAN henkilökohtaisesti. Jos nyt et saanut tervehdystä takaisin niin ei sitä kannata omaa päivää pilata!

        Toisekseen... jos tämä sinun kanssasi käyty asiakastilanne ei tällä kertaa onnistunut, et silti voi tietää onko tämä henkilö soveltuva asiakaspalveluun.

        Itse kyllä tervehdin kassalla, mutta loppuen lopuksi on minulle itselleni se ja sama vastaako kassa takaisin.

        Vedä nyt vähän henkeä!!


      • sininen_sitruuna
        ap.. kirjoitti:

        tyhmäksi..
        Parempihan se on lopettaa sellainen työ mihin ei sovellu. Se on oikein myös ostajia kohtaan.
        Tyhmää minusta on kiukutella syyttömälle asiakkaalle joka vain yrittää piristää kassan päivää olemalla ystävällinen.
        On se kumma kun nykyään saa mennä kauppaan niskat kyttyrässä ja salaa kuin pahantekijä, kun noita-akka kassa lynkkaa jo kun astuu ovesta sisään:)

        Onko tämmöinen käytös ko. asiakaspalvelijalta / kassalta toistuvaa? Jos on jatkuvaa niin sitten ymmärrän.

        Asiakaspalvelijan / myyjän tehtävä on palvella asiakasta hymyssä suin ja asiakkaan tulisi kokea, että hän on tervetullut ja että asiointi olisi muutenkin onnistunut.

        Toki asiakaspalvelijallakin on huonot päivänsä, jolloin hymy ei ehkä ole niin herkässä, mutta silti tervehtiminen ja asiakkaan huomiointi pitäisi näkyä.

        Mielestäni tosiasiahan on, että jos työympäristössä on jokin asia pielessä, niin silloin työtäkään ei ole kiva tehdä. Ajatellaan esimerkiksi pitkiä työputkia, huonoa työilmapiiriä, lisääntyneet työtehtävät, pitämättömät tauot, välinpitämätön esimies.

        Näiden asioidenhan ei kuuluisi näkyä myyjän työskentelyssä, mutta pitemmän päälle on hankala olla iloinen ja positiivinen myyjä jos työolojen takia töihinkään ei ole kiva mennä.

        Jos tuo käytös on ollut jatkuvaa, niin anna palautetta myymälän esimiehelle epäasiallisesta käytöksestä. Palaute tulee kyllä myyjälle itselleen :)

        Mukavaa syksynjatkoa! Toivottavasti jatkossa saat parempaa palvelua, asioit sitten ko. liikkeessä tai jossakin muualla :)


      • zerolinja
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        Onko tämmöinen käytös ko. asiakaspalvelijalta / kassalta toistuvaa? Jos on jatkuvaa niin sitten ymmärrän.

        Asiakaspalvelijan / myyjän tehtävä on palvella asiakasta hymyssä suin ja asiakkaan tulisi kokea, että hän on tervetullut ja että asiointi olisi muutenkin onnistunut.

        Toki asiakaspalvelijallakin on huonot päivänsä, jolloin hymy ei ehkä ole niin herkässä, mutta silti tervehtiminen ja asiakkaan huomiointi pitäisi näkyä.

        Mielestäni tosiasiahan on, että jos työympäristössä on jokin asia pielessä, niin silloin työtäkään ei ole kiva tehdä. Ajatellaan esimerkiksi pitkiä työputkia, huonoa työilmapiiriä, lisääntyneet työtehtävät, pitämättömät tauot, välinpitämätön esimies.

        Näiden asioidenhan ei kuuluisi näkyä myyjän työskentelyssä, mutta pitemmän päälle on hankala olla iloinen ja positiivinen myyjä jos työolojen takia töihinkään ei ole kiva mennä.

        Jos tuo käytös on ollut jatkuvaa, niin anna palautetta myymälän esimiehelle epäasiallisesta käytöksestä. Palaute tulee kyllä myyjälle itselleen :)

        Mukavaa syksynjatkoa! Toivottavasti jatkossa saat parempaa palvelua, asioit sitten ko. liikkeessä tai jossakin muualla :)

        Olen alusta asti seurannut tätä keskustelua, ensin huvittuneena sitten ärtyneenä, nyt tunne on todellakin kaksijakoinen.

        Siis, miten voin tietää että minun vakikauppani kiva kassa onkin juuri se joka töstä tullessaan purkaa pahaa oloaan täällä.

        En kyllä ole se joka vitsailee vanhoja vitsejä, niitä samoja, tiedättehän, jos ei kassalukulaite toimi niin usein asiakas hirnaisee:
        - sen saa ilmaiseksi, heheh.

        Nyt ymmärrän ettei kassalle parane jutustaa ihan normaalisti mitään, olen tästä oppinut että tuppisuuna kuljen armon kassojen ohi,
        kiitos, tänään sain ostokseni.
        Toki hyvin tervehtien, ettei tule sitä kuuluisaa pahaa katsetta: siinä on huono asiakas.


      • Terrori
        zerolinja kirjoitti:

        Olen alusta asti seurannut tätä keskustelua, ensin huvittuneena sitten ärtyneenä, nyt tunne on todellakin kaksijakoinen.

        Siis, miten voin tietää että minun vakikauppani kiva kassa onkin juuri se joka töstä tullessaan purkaa pahaa oloaan täällä.

        En kyllä ole se joka vitsailee vanhoja vitsejä, niitä samoja, tiedättehän, jos ei kassalukulaite toimi niin usein asiakas hirnaisee:
        - sen saa ilmaiseksi, heheh.

        Nyt ymmärrän ettei kassalle parane jutustaa ihan normaalisti mitään, olen tästä oppinut että tuppisuuna kuljen armon kassojen ohi,
        kiitos, tänään sain ostokseni.
        Toki hyvin tervehtien, ettei tule sitä kuuluisaa pahaa katsetta: siinä on huono asiakas.

        Paras vaihtoehto molemminpuolin olisi kai asiallisen pidättyväinen käytös. Ei liikaa marinaa, eikä liikaa ylitsevuotavaa ystävällisyyttä tai hauskuutta. Tokihan sitä oppii, kenen kanssa uskaltaa jutustaa vähän enemmänkin, mutta luulen, että sekä asiakkaalle, että kassalle on parempi olla hillitty :o)


      • ap...
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        Onko tämmöinen käytös ko. asiakaspalvelijalta / kassalta toistuvaa? Jos on jatkuvaa niin sitten ymmärrän.

        Asiakaspalvelijan / myyjän tehtävä on palvella asiakasta hymyssä suin ja asiakkaan tulisi kokea, että hän on tervetullut ja että asiointi olisi muutenkin onnistunut.

        Toki asiakaspalvelijallakin on huonot päivänsä, jolloin hymy ei ehkä ole niin herkässä, mutta silti tervehtiminen ja asiakkaan huomiointi pitäisi näkyä.

        Mielestäni tosiasiahan on, että jos työympäristössä on jokin asia pielessä, niin silloin työtäkään ei ole kiva tehdä. Ajatellaan esimerkiksi pitkiä työputkia, huonoa työilmapiiriä, lisääntyneet työtehtävät, pitämättömät tauot, välinpitämätön esimies.

        Näiden asioidenhan ei kuuluisi näkyä myyjän työskentelyssä, mutta pitemmän päälle on hankala olla iloinen ja positiivinen myyjä jos työolojen takia töihinkään ei ole kiva mennä.

        Jos tuo käytös on ollut jatkuvaa, niin anna palautetta myymälän esimiehelle epäasiallisesta käytöksestä. Palaute tulee kyllä myyjälle itselleen :)

        Mukavaa syksynjatkoa! Toivottavasti jatkossa saat parempaa palvelua, asioit sitten ko. liikkeessä tai jossakin muualla :)

        Kyllä se on ollut jo pidemmän aikaa.
        Lisäksi asutaan samoilla nurkilla ja silloinkin jättää tervehtimättä. Sen kyllä ymmärränkin eikä siinä mitään...
        Paha on vielä valittaakin kun sattuu tämä kassa"neiti" olemaan kauppiaan sukulainen..
        vai voiko nimettömänä laittaa valitusta palautelaatikkoon, ja onko kaupoissa sellaisia?


      • ap...
        Terrori kirjoitti:

        Paras vaihtoehto molemminpuolin olisi kai asiallisen pidättyväinen käytös. Ei liikaa marinaa, eikä liikaa ylitsevuotavaa ystävällisyyttä tai hauskuutta. Tokihan sitä oppii, kenen kanssa uskaltaa jutustaa vähän enemmänkin, mutta luulen, että sekä asiakkaalle, että kassalle on parempi olla hillitty :o)

        Eli tulevaisuudessa sitten koulutetaankin asiakkaita. Teema voisi olla vaikka:"miten olen hyvä asiakas" tai "Opi hillitty käytös kassalla"
        Sitten voisi kassallakin olla kieltolaput esim.älä tervehdi tai varokaa vihaista kassaa, huono päivä tänään sun muuta;)
        Voi anteeksi tuo hymynaama, toivottavasti se ei ärsytä ketään...


      • cnsa;SAÄ_'xa-z
        ap... kirjoitti:

        Kyllä se on ollut jo pidemmän aikaa.
        Lisäksi asutaan samoilla nurkilla ja silloinkin jättää tervehtimättä. Sen kyllä ymmärränkin eikä siinä mitään...
        Paha on vielä valittaakin kun sattuu tämä kassa"neiti" olemaan kauppiaan sukulainen..
        vai voiko nimettömänä laittaa valitusta palautelaatikkoon, ja onko kaupoissa sellaisia?

        Jos sitä kassaa potuttaa nähdä sinun naamaa? Vai pitäisi vielä olla kavereita kaupan ulkopuolellakin? Ehkä siinä syy miksi ei olla "kavereita" kaupassakaan? Älä yritä olla liian ystävällinen. Se vasta ärsyttävää on.
        Jo set uskalla antaa palautetta kuin kasvottomana olet aika luuseri. Meillä tällaiset palautteet laitetaan naurun kera roskikseen.


      • sininen_sitruuna
        ap... kirjoitti:

        Kyllä se on ollut jo pidemmän aikaa.
        Lisäksi asutaan samoilla nurkilla ja silloinkin jättää tervehtimättä. Sen kyllä ymmärränkin eikä siinä mitään...
        Paha on vielä valittaakin kun sattuu tämä kassa"neiti" olemaan kauppiaan sukulainen..
        vai voiko nimettömänä laittaa valitusta palautelaatikkoon, ja onko kaupoissa sellaisia?

        tulee nimettömänä, monesti yrityksen kotisivujen kautta jos sellaista asiakaspalautelaatikkoa ei ole.


      • raskasta mutta antoisaakin
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        tulee nimettömänä, monesti yrityksen kotisivujen kautta jos sellaista asiakaspalautelaatikkoa ei ole.

        Olen tätä ketjua seurannut mielenkiinnolla. Kyllähän olen monesti havainnutkin että työssä on ihmisiä jotka inhoavat työtään mutta mukana on myös helmiä.
        Teen kyseistä työtä itsekkin ja olen pitänyt perussääntönä että oma huono päivä ei saa asiakkaalle näkyä. Ei kai se ole hänen vikansa että tappelin mieheni kanssa tms.
        Jos asiakas on täysin asiaton, siihen en mene mukaan. Tällainen asiakas saa minulta hillityn, superasiallisen palvelun.
        Kyllähän joskus jokainen meistä alan ihmisistä kävelee takahuoneeseen ja kiroaa..mutta sieltä sitten tullaan takaisin ja jatketaan töitä asiallisina.
        Ei tämä maailman helpoin ammatti ole mutta toisaalta ei se entinen työkään sielä puhelinmyyjänä herkkua ollut. Siinä sai monesti ensimmmäisenä luuriin että haista p... ennenkuin ehti nimensä saada sanottua.
        Kuitenkin haluaisin sanoa että suuri osa asiakkaistani on mukavia ja jotkut heistä todella ihania. Kiitos teille jotka muistatte minunkin olevan ihminen.


      • ap..
        cnsa;SAÄ_'xa-z kirjoitti:

        Jos sitä kassaa potuttaa nähdä sinun naamaa? Vai pitäisi vielä olla kavereita kaupan ulkopuolellakin? Ehkä siinä syy miksi ei olla "kavereita" kaupassakaan? Älä yritä olla liian ystävällinen. Se vasta ärsyttävää on.
        Jo set uskalla antaa palautetta kuin kasvottomana olet aika luuseri. Meillä tällaiset palautteet laitetaan naurun kera roskikseen.

        En sanonutkaan, että pitäisi olla "kavereita" kaupan ulkopuolella. En ole näkevinäni tätä nv-naamaa kaupan ulkopuolella, mutta kun kauppaan ei pääse ohittamatta kassaa, eikä sieltä ulos niin on se tervehdittävä.
        Ihan sama miten vapaa-aikanaan käyttäytyy, mutta kaupassa vaadin ystävällistä ja asiallista palvelua rahojeni vastikkeeksi.
        Kerroppas nyt,miten itse asiakkaana toimit kaupassa,koska asiakashan itsekkin olet kun teet ostoksia...Tahdotko että ostoksiasi heitellään kiukkuisesti hihnalla niskoja nakellen?
        Hah hah..Vai naamavärkki ratkaisee millaista palvelua saa;D
        Täytyy laittaa mieleen, koska olen asiakaspalvelutyössä itsekkin...


    • tavalla kuin asiakas kohtel...

      Työskentelen asiakaspalvelutyössä keskisuuressa kaupassa. Urallani olen nähnyt, kuullut ja kokenut kaikenlaista. Unelma asiakas on sellainen, joka vastaa tervehdykseen, ojentaa rahan/maksukortin käteen (ei siis heitä hihnalle) ja sanoo kiitos kun ojennan kuitin. Suurin osa asiakkaista on näitä unelma asiakkaita, ja näiden ihmisten takia myyjän on helppo olla kassalla ja hymyssä suin :)
      Mutta löytyy niitä törkeitä asiakkaitakin.. ja ne kyllä masentavat ja joskus pilaavat myyjän päivän. Asiakkaat eivät tunnu ymmärtävän sanaa hinnat alkaen ja ale tuotteilla ei ole palautusoikeutta.. ja luulevat että kassat muistavat kaikkien tuotteiden hinnat ulkoa ja tietävät tuotteista ihan kaiken. Muutaman kerran on asiakkaat kohdelleet kuin en olisi edes ihminen..ja nämä ovat olleet aina vanhempia naisihmisiä..taitaa heillä kasvaa kaktus perseessä. Itse yritän kuitenkin kohdella kaikkia tasapuolisesti ja hymyssä suin.. Mutta pääsääntö on se että miten asiakas kohtelee myyjää, asiakas saa samalla mitalla takaisin..

      • Oikein!

        Sitä saa mitä tilaa, kyllä kaipais monikin kansalaisista semmosta tapakasvatusta (ihan ikään katsomatta) ettei ole tosikaan. Mennään kauppaan tms. kuvitellen että omistetaan maailma, tai vähintään se kauppa ja myyjä. Osa ihmisistä on nykyään niin törkeitä aspoja kohtaan että sietäsivät hävetä! Valitettavasti osa myös niin aivottomia ja tunteettomia etteivät edes osaa..


    • owjoagjawgjägj

      pitäsköhän sun hakeutua hoitoon...

      Kuullostat nimittäin TODELLA vainoharhaiselta,kostonhimoiselta ja tuppaat suurennella asioita. Ensin pahoitit mielesi VAAN siitä ettei sinua tervehditty, ketjun edetessä mielikuvituksesi lähtee laukkaamaan ja olet jo vainoharhaisuuden riivaama, ja nyt pelkäät jo kauppaan menemistä:

      "nykyään saa mennä kauppaan niskat kyttyrässä ja salaa kuin pahantekijä, kun noita-akka kassa lynkkaa jo kun astuu ovesta sisään"

      "Sitten voisi kassallakin olla kieltolaput esim.älä tervehdi tai varokaa vihaista kassaa, huono päivä tänään sun muuta"

      "Näin pienellä paikkakunnalla kyllä nopeasti juttu etenee..."

      "haistatan p..kat tervehdyksen sijasta. Mahtaa siinä kassa"neidin" naama venähtää..Mutta asiakashan on aina oikeassa..."

      "Tunnistin sinut!
      olet juuri se kurttuotsainen kassa"neiti" joka kohdalleni sattui...
      Voipi olla, että jos vielä kassallesi tulen, niin saattaa juuri silloin ketsuppipullo räjähtää "

      "Varmaan siihenkin joku kurttuotsa takertuu"

      "Sellaiset joilla ei ole nettiä näyttävät luonteensa siinä asiakaspalvelutilanteessa..."

      • ap..

        Pelkään? Missä niin sanoin?
        Kuka vääristelee asioita...Niskat kyttyrässä ei ole pelkoa vaan kuten ennen mentiin jonkin ison herran juttusille hattu kourassa luimistellen, niin nyt saa kumarrella kauppaan mennessään kuin pahantekijä.

        Ja missä sinun huumorintajusi on?
        Ai niin, eihän ryppyotsaisella asiakaspalvelijalla sellaista ole.

        Onneksi pienen lähikaupan OIKEA kassaneiti osaa hommansa ja taidankin muistaa häntä ruusulla.
        Ammattitaitoinen, ripeä, ystävällinen ja AINA itse aurinko. Ei varmasti ole täällä puremassa ruokkivaa kättä..


    • moneen junaan

      Asiakaspalvelijoita on monenlaisia, ja kaikki ei sinne vaan sovi. Kyllä siellä on hommat aina hoidettava hyvin, omat murheet unohdetaan ja keskitytään työhön ja asiakkaisiin. Ihmettelen itsekin että kuinka jotkut viitsivät olla niin nyrpeitä, kun tiedän itsekin millaista se on alan erikoisliikkeessä. En minäkään ole töykeä, joten muutkin saisivat joskus kiinnittää asiaan huomiota. Ei se hymy kaikilta aina irtoa tai tule luonnollisesti, (varsinkin kun suurin osa asiakkaista on mitä on varsinkin kaupoissa, ettei sanota takaisin mitään joten ilmalle puhut) mutta tervehdykset ja muut kuuluvat perustapoihin kaupan alalla. Toiset jaksaa, toiset ei.


      Ja kyllä sitä alalle koulutustakin arvostetaan ja joihinkin paikkoihin se on vaatimuksena, varsinkin muihin kuin marketteihin. Toki moniin duuneihin pääsee vaikka ei koulutusta olisikaan, ja yleensä jotka ovat kauppiksen käyneitä, ovat erikoistuneet mm. markkinointiin tai kirjanpitoon. Että en nyt leimaisi jokaista kaupan kassaa tyhjäpääksi, joskus niitä töitä tehdään koska halutaan, joskus tehdään siihen asti kun löytyy parempaa.

      Erikoisliikkeessä et voi olla täysin tyhjäpää, tai kai niitäkin mahtuu mutta hommaan kuuluu aika monenlaista puuhaa mitä kaikki ei ehkä ole tulleet ajatelleeksi. Ei se nyt varmasti ole se ala missä pään käyttö on suurimmassa arvossaan, mutta on niitä töitä muitakin missä päätä vaivataan paljon vähemmän.

      Jokainen työntekijä ja ala on arvokas ja sitä pitää kunnioittaa.

    • Anonyymi

      Leipiintynyt, irtisanokaa se ja uusi nuori ja iloinen tilalle

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe