sairaanhoitajien palkka

ja työllistyvyys

Mitenkäs se nyt tuo sairaanhoitajien palkka tänä päivänä? Ja työllistyvyys tilanne? Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja nyt alkaa vähitellen kiinnostaa onko niitä töitä ihan aikuisten oikeesti ja mitä siitä saa Olen ammatiltani lähihoitaja ja mitä nyt kesätöistä palkaa sain niin ei kyllä paljon pienempi ole sairaanhoitajien palkkaan nähden mitä olen huhuja kuullut.Kannattaako tämä opiskelu edes?Tosin en opiskele palkan vuoski vaan ihan muista syistä.

19

1959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjastonhoitaja

Eli opiskelet siis koko kansan vihaamaksi laiskaksi paskaksi? Vai ei työnteko kiinnosta ja tahdot nettiin surffaamaan kovalla liksalla? Lähihoitajat nimittäin tekevät kaikki työt sairaalassa, sairaanhoitajat vain puhuvat paskaa kahvihuoneessa.

Palkka on 4000€/kk pari tonnia lisiä, eli kovin palkka mitä parin vuoden ammattikoulussa läsnä olemisella voi saada.

• sairaanhoitaja ja siihen ky...

Juupa juu 4000 euroa ja lisät päälle. HAH
        Sairaanhoitajan palkka kunnallisella on n 2000-2100 euroa ja siihen lisät päälle. Lisät n 250-400 euroa riippuen siitä miten ahkerasti teet öitä ja viikonloppuja. Nämä siis brutto tuloja että kyllä se alle 2000 jää kun olet verot ym maksanut päältä.
        Palkkaa kannattaa aina kysyä ensin. Peruspalkka ei saa lähteä alle 2000 eurolla. Nyt on työntekijän markkinat ja huutava pula hoitajista.
        Onnea valitsemallesi uralle, se on rankka ja vaativa ala, huonosti palkkattukin vielä.

Ja ihmiset, missään ei oikeasti makseta hoitoalalla 4000 euron peruspalkkaa. Ei missään !!!

• !!!!!

Miten itse olet ajautunut tuohon noinkin vähäpätöiseen ammattiin? Etkö muualle päässyt, ei taida koulutusta edes vaatia?!HÄH?! Sinuna minä pitäisin turpani kiinni! Tiedätkö ollenkaan mitä kuuluu sairaabhoitajan ja lähihoitajan työnkuvaan? Etpä taida! Enkä niitä ala sinulle tässä kertomaan, etsi itse! Lähihoitajia on nykyään todella vähän "todellista" hoitoa antavissa sairaaloissa, vanhusten vuodeosastoilla tilanne on toinen myös työn vaativuus! Lääkkeitä lähihoitajat eivät saa antaa missään laitoksessa! Ehkä sinun kannattaa pysyä todella terveenä eikä joutua sairaalaan, ettei jouku sairaanhoitaja joutuisi sinunkaltaisesi vuoksi keskeyttämään kahvitaukoaan!! On se kumma kaikesta huolimatta, sijaispulan aikana, että missä kumman välissä ne hoitajat siis sairaanhoitajat (lähihoitajat eivät ilmeisesti istu tauoilla)siellä kahvitauoilla kerkeävät istumaan?!!! Muista pysyä terveenä ettet vaan joudu hoitooni....

• Wilmuska
        sairaanhoitaja ja siihen ky... kirjoitti:

Juupa juu 4000 euroa ja lisät päälle. HAH
        Sairaanhoitajan palkka kunnallisella on n 2000-2100 euroa ja siihen lisät päälle. Lisät n 250-400 euroa riippuen siitä miten ahkerasti teet öitä ja viikonloppuja. Nämä siis brutto tuloja että kyllä se alle 2000 jää kun olet verot ym maksanut päältä.
        Palkkaa kannattaa aina kysyä ensin. Peruspalkka ei saa lähteä alle 2000 eurolla. Nyt on työntekijän markkinat ja huutava pula hoitajista.
        Onnea valitsemallesi uralle, se on rankka ja vaativa ala, huonosti palkkattukin vielä.

Ja ihmiset, missään ei oikeasti makseta hoitoalalla 4000 euron peruspalkkaa. Ei missään !!!

..mutta kannattaa lahta vahan kauemmas toihin, peruspalkka muualla alkaen n 4000e/kk

• viisas vaihtoehto?!!!
        Wilmuska kirjoitti:

..mutta kannattaa lahta vahan kauemmas toihin, peruspalkka muualla alkaen n 4000e/kk

Ja melkosen helppo toteuttaa!! Mietippä sitä!! Ei tarvii, ku ettii ukollekin uusi työpaikka tai sitten jättää ukko kotia ja erota! Lapsille etsiä uudet koulut ja hoitopaikat! Myydä talo ja etsiä uusi kohde maasta! Luijata autot sinne tai myydä ne ja ostaa nekin uudet uudesta maasta! Ja aika moni nykyäänkin aika kielitaidoon, pitää hankkia kielitaito ennen muuttoa, että edes jotenkin pärjäisi uudessa maassa! Ja asennoituminen muuttoon ja muutokseen vaatii aika paöjon henkisiä voimavaroja!
        Olisitko itse valmis tekemään tämän vain paremman palkan toivossa??!! HÄH!!!

• Wilmuska
        viisas vaihtoehto?!!! kirjoitti:

Ja melkosen helppo toteuttaa!! Mietippä sitä!! Ei tarvii, ku ettii ukollekin uusi työpaikka tai sitten jättää ukko kotia ja erota! Lapsille etsiä uudet koulut ja hoitopaikat! Myydä talo ja etsiä uusi kohde maasta! Luijata autot sinne tai myydä ne ja ostaa nekin uudet uudesta maasta! Ja aika moni nykyäänkin aika kielitaidoon, pitää hankkia kielitaito ennen muuttoa, että edes jotenkin pärjäisi uudessa maassa! Ja asennoituminen muuttoon ja muutokseen vaatii aika paöjon henkisiä voimavaroja!
        Olisitko itse valmis tekemään tämän vain paremman palkan toivossa??!! HÄH!!!

...enpa asu enaa Suomessa, mietippa sita.

• kuvastasi päätellen
        Wilmuska kirjoitti:

...enpa asu enaa Suomessa, mietippa sita.

tekisitkö sen vielä vanhalla iällä? Ja tuskin olet muuttanut sinne oman työsi perässä, vai??

• Wilmuska
        kuvastasi päätellen kirjoitti:

tekisitkö sen vielä vanhalla iällä? Ja tuskin olet muuttanut sinne oman työsi perässä, vai??

Tein vanhalla iällä ja ihan oman työni perässä :p
        Suomi on omituinen pikku nurkka jossa ihmiset ei uskalla elää elämäänsä kunnolla.
        Ei se nyt yksi muutto toiseen maahan ole yleisessä mittakaavassa temppu eikä mikään.

• itselläsi
        Wilmuska kirjoitti:

Tein vanhalla iällä ja ihan oman työni perässä :p
        Suomi on omituinen pikku nurkka jossa ihmiset ei uskalla elää elämäänsä kunnolla.
        Ei se nyt yksi muutto toiseen maahan ole yleisessä mittakaavassa temppu eikä mikään.

perhettä ja omaisuutta Suomessa ennen muuttoa?

• Wilmuska
        itselläsi kirjoitti:

perhettä ja omaisuutta Suomessa ennen muuttoa?

ei vaan asuin veneen alla orpona piruna =D
        Omaisuusasiat on vain järjestelykysymys, ei mikään ongelma ja jopa perhe voi asua muualla kuin Suomessa. Asiat on juuri niin vaikeita mitä niistä haluaa tehdä. Kapeakatseisuudella ei saavuta mitään.

Ei shn palkka paljon lähihoitsun palkkaa suurempi ole. Riippuu tiettyn paikasta. Monissa paikoissa (en tarkoita työilmapiiriltään sairaasti vinksahtanutta EKKSaa!) tehdään lhoitsujen kanssa samaa työtä, mutta vastuu sairaanhoitajalla, esim toimenpiteissä ja lääkinnässä.

Pätkätöitä riittää, mutta vakituiset vielä kiven alla, eli ei paljon vakituisten edut ja lomat kerry.

Olet myös velvoitettu ottamaan sairaanhoitajan töitä laidastalaitaan, riippumatta siitä mihin alueelle olet opinnoissasi suunnannut, eli riittääkö ammattitaitosi todella ko tehtävään.

Itse luin suoraan shksi ja 5 vuotta olen katunut, etten jättänyt lukiota ja AMKa väliin ja opiskellut suoraan peruskoulupohjalta lähihoitsuksi.

• naapuriko

Taitaa joku kateellinen naapuri kysellä täällä eri ammattiryhmien palkkoja kun tuolla aiemmin udeltiin myymäläpäällikön palkkaa;)
      Sairaanhoitajan palkoista en tiedä ja itse teen töitä ihan mielekkyyden ja ihanien työtoverien takia( en ole hoitoalalla) enkä rahan takia. Toki pärjätä pitää rahallisesti, mutta eikös se hoitoalalle pyrkiminen ole vähän niinkuin kutsumusta...tuskin kukaan sitä suurten seteleiden toivossa opiskelee...rahakkaampiakin ammatteja löytyy. Tämä oli vain kommentti EI tarkoitettu vi**uiluksi ;)

• hah

Kuuleppas kirjasto täti! Olen valinnut ammatin kutsumuksen perusteela.Sairaanhoitajat valmistuvat ammattikorkeakoulusta ja koulutus on todella vaativa! Läsnäolopakko kaikilla tunneilla ja kotitehtäviä piisaa vaikka muille jakaa!Koulutus kestää kolme vuotta lähihoitaja pohjalta.En tiedä mitä tarkoitat kahvihuone jutullasi mutta minusta ei sellaista hoitajaa tule enkä ole sellainen ollutkaan tähän päivään mennessä!PaLKKAUS ALKOI KIINNOSTAMAAN VASTA NYT KUN OLLAAN OSTAMASSA TALOA JA MIETIN ETTÄ ONKO MEILLÄ SIIHEN IKINÄ VARAA.Kun on noita lapsiakin kolme kappaletta ja jollakinhan nekin on ruokittava ja elätettävä.Kyllä ottaa pannuun tollanen asenne!

• Sairaanhoitajatar

Eli huonosti palkattu ja liikaa vastuuta. Ja potilaat rasittavia. En löydä näin yli 10 vuoden kokemuksen jälkeen paljonkaan hyviä puolia työstä. Peruspalkka on n. 2000 euroa ja siihen lisät. Mäkin olen nyt palkkahuipulla saadessani 2 ikälisää eli n 200 euroa ja sitten vuorolisät. En tiedä, kuinka paljon lohduttaa saada käteen 1600 euroa kuussa. Haluatko elää penniä venyttämällä lopun ikääsi? Töitä kyllä löytyy ihan mistä vaan.

• Hoitajalpr

Paljon sairaanhoitaja saa palkkaa lappeenrannan keskussairaalassa?
      Entäs yksityisellä? Esim mehiläinen tai terveystalo?

• hoitsun mies

aikaisemmin sairaalassa 2300kk
      nyt polilla 1800kk
      kaikilla lisillä

siinä totuus suoraan tiliotteelta

• hoitsun mies

niin siis sairaanhoitajan palkka

• rikashoitsu
        hoitsun mies kirjoitti:

niin siis sairaanhoitajan palkka

Toi ylempi on varmaan netto?

• hoitsun mies

ei kun vaihtoi tossa sairaalasta polille ja palkka tippu viissataa siis se summa mikä sinne tilille pamahtaa kuukausittai , paljon tai ei siihen en ota kantaa mut toi viissataa tuntu suurelta tiputukselta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27