Panta vai ei?

Mitä mieltä olette, pitääkö koirapuistossa ottaa koiralta panta pois vai ei? Itse olen aina ottanut pois, kun jo säännöissä on siitä maininta. Mutta, kumpi on suurempi riski ja paha, se että koiran panta vie toisalta koiralta hampaan vai se että tappelutilanteessa on vaikeampi saada pureva koira pois kun ei ole panta kaulassa? Omalla kohdalla kun koirani päälle käytiin, oli onni onnettomuudessa kun koirilla oli pannat.

28

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddddddddddddd

      Ei ole koskaan tullut mieleenkään, eikä ole kukaan muukaan koskaan näin näkynyt tekevän.

    • ymmärrä

      miksi pitää koira viedä tappelemaan koirapuistoon. Väkisinkin joskus sattuu konflikteja, enkä itse olisi valmis ottamaan sitä riskiä että jollekulle kävisi huonosti.

      • koirani kimppuun käytiin

        tuleeko tappelu vai ei. Oma on ok, toiset vaikuttaa ettei tule mitään, kuitenkin jossakin vaiheessa räjähtää!

        Panta kehoitetaan ottamaan pois,mutta itse jätän ne, ei ole sattunut mitään. Täyskuristavat nahkaiset kolmella koirallani.
        (tosin harvinaista, että mennään puistoon niin että siellä on vieraita koiria tai muita koiria ylipäätään)


      • iduli
        koirani kimppuun käytiin kirjoitti:

        tuleeko tappelu vai ei. Oma on ok, toiset vaikuttaa ettei tule mitään, kuitenkin jossakin vaiheessa räjähtää!

        Panta kehoitetaan ottamaan pois,mutta itse jätän ne, ei ole sattunut mitään. Täyskuristavat nahkaiset kolmella koirallani.
        (tosin harvinaista, että mennään puistoon niin että siellä on vieraita koiria tai muita koiria ylipäätään)

        Minä ainakin otan pannan pois, jottei tulisi turhia tappeluja koirien välille. Pantaahan voi jäädä leikkivän koiran kulmahammas kiinni, mikä voi aiheuttaa väärin ymmärryksen.

        Lisäksi, jos koirat tappelevat niin en todellakaan mene vetämään pannasta koiraa erilleen. Tappelun adrenaliinit veressä koira voi vahingossa purra ihmiskättä. Ja muutenkin tappelun suurimmat vammat syntyvät yleensä siinä, kun ihmiset repivät koiriaan irti. Koira lyö leuat tiukemmin lukkoon tälläisessä tilanteessa.


      • iduli kirjoitti:

        Minä ainakin otan pannan pois, jottei tulisi turhia tappeluja koirien välille. Pantaahan voi jäädä leikkivän koiran kulmahammas kiinni, mikä voi aiheuttaa väärin ymmärryksen.

        Lisäksi, jos koirat tappelevat niin en todellakaan mene vetämään pannasta koiraa erilleen. Tappelun adrenaliinit veressä koira voi vahingossa purra ihmiskättä. Ja muutenkin tappelun suurimmat vammat syntyvät yleensä siinä, kun ihmiset repivät koiriaan irti. Koira lyö leuat tiukemmin lukkoon tälläisessä tilanteessa.

        Itsekkin olen aina ottanut koiraltani pannan pois. Vaarallistahan purevaa koiraa on mennä pois repimään, mutta mikä olisi paras keino saada koira(t) lopettamaan puremisen? Vai meneekö se aina siihen, että väkisin revitään irti, ja vammoja ehtii sattua niin koirille kuin ihmisille...
        Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että koiralla kaulassa oleva panta on aiheuttanut vammoja toiselle koiralle? Ja onko esim. metallinen panta vaarallisempi kuin nahkainen.

        Ja mielestäni koirapuistoja on silti ihan hyvä olla olemassa. Ei kaikkeen voi suhtautua niin että tuollakin voi jotain sattua niin enpä koskaan sinne mene, eihän sitä pääsis edes kotiovesta ulos.. Mutta, itse kannatan nykyään leikkimistä vain oikeasti tuttujen koirien kesken.


      • Jaska12
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Itsekkin olen aina ottanut koiraltani pannan pois. Vaarallistahan purevaa koiraa on mennä pois repimään, mutta mikä olisi paras keino saada koira(t) lopettamaan puremisen? Vai meneekö se aina siihen, että väkisin revitään irti, ja vammoja ehtii sattua niin koirille kuin ihmisille...
        Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että koiralla kaulassa oleva panta on aiheuttanut vammoja toiselle koiralle? Ja onko esim. metallinen panta vaarallisempi kuin nahkainen.

        Ja mielestäni koirapuistoja on silti ihan hyvä olla olemassa. Ei kaikkeen voi suhtautua niin että tuollakin voi jotain sattua niin enpä koskaan sinne mene, eihän sitä pääsis edes kotiovesta ulos.. Mutta, itse kannatan nykyään leikkimistä vain oikeasti tuttujen koirien kesken.

        Eihän puiston sääntöjen mukaan sinne saa mennä kuin sellaiset koirat jotka tulee toimeen muitten kanssa. Minä otan aina pannan pois, mutta koiralla on niin paljon karvaa kaulassa (bouvier), ettei panta muutenkaan mitään meinaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa koirastaan sosiaalisen, niin heti pennusta alkaen koirapuistoon. Näitä räkyttäjiä kyllä riittää muutenkin.


      • iduli
        Jaska12 kirjoitti:

        Eihän puiston sääntöjen mukaan sinne saa mennä kuin sellaiset koirat jotka tulee toimeen muitten kanssa. Minä otan aina pannan pois, mutta koiralla on niin paljon karvaa kaulassa (bouvier), ettei panta muutenkaan mitään meinaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa koirastaan sosiaalisen, niin heti pennusta alkaen koirapuistoon. Näitä räkyttäjiä kyllä riittää muutenkin.

        Mistä sitä tietää, että kenen kaveri koira on... (muusta kuin kokemuksesta)

        Aina välillä yllätyksiä sattuu. Sehän on ihan normaalia, että kaikkien kanssa ei tulla toimeen, niin ihmisillä kuin koirilla. Koirat vain voivat tuoda sen rajummin ilmoille.

        Jos koira ei tule jonkun tietyn koirayksilön kanssa toimeen niin eikö olisi julmaa evätä sitten kaikki koirakontaktit. Eli jos ei ole verivihollisia samassa puistossa niin kaikki on ok. Eihän kukaan nyt ihan tarkoituksella tuo vihaista koiraa puistoon; että pois alta fifit ja mustit, täältä tulee... tappelupukari!!!


      • Jaska12 kirjoitti:

        Eihän puiston sääntöjen mukaan sinne saa mennä kuin sellaiset koirat jotka tulee toimeen muitten kanssa. Minä otan aina pannan pois, mutta koiralla on niin paljon karvaa kaulassa (bouvier), ettei panta muutenkaan mitään meinaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa koirastaan sosiaalisen, niin heti pennusta alkaen koirapuistoon. Näitä räkyttäjiä kyllä riittää muutenkin.

        Kukaan ei tietenkään voi olla 100% varma, ettei oma koira käy kenenkään päälle, mutta aika hyvin koiran luonteesta ja käyttäytymisestä omistaja näkee millaisten koirien kanssa tulee juttuun tai tuleeko ollenkaan.. Sitä ei kukaan voi ennakoida, miten vieraat koirat tulevat toimeen, mutta omistajan koiran "lukutaito" voi pelastaa suurilta ikävyyksiltä.

        Oma koirani tekee niin, että tavatessaan koiran jota ei siedä (niitä onkin paljon, yksi!) kääntää selkänsä ja lähtee eri suuntaan kävelemään, eikä mene edes haistelemaan. Jos kaikki koirat tekisivät noin epämieluisan koiran läsnäollessa, eipä tulis puremisiakaan..


      • yäk!
        iduli kirjoitti:

        Mistä sitä tietää, että kenen kaveri koira on... (muusta kuin kokemuksesta)

        Aina välillä yllätyksiä sattuu. Sehän on ihan normaalia, että kaikkien kanssa ei tulla toimeen, niin ihmisillä kuin koirilla. Koirat vain voivat tuoda sen rajummin ilmoille.

        Jos koira ei tule jonkun tietyn koirayksilön kanssa toimeen niin eikö olisi julmaa evätä sitten kaikki koirakontaktit. Eli jos ei ole verivihollisia samassa puistossa niin kaikki on ok. Eihän kukaan nyt ihan tarkoituksella tuo vihaista koiraa puistoon; että pois alta fifit ja mustit, täältä tulee... tappelupukari!!!

        Kävimme eilen koirapuistossa, ja sinne tuli nuori nainen kahden koiransa kanssa. Toinen koirista oli nuori ja toinen jo vanhempi. Tämä vanhempi koira ei tullut kenenkään muun koiran kanssa toimeen kuin sen lauman jäsenen, jonka kanssa se tosin myös hyvin alistavalla tavalla leikki.

        Kun he saapuivat puistoon, tämä vanha vihainen koira tuli meidän koiran luokse, mutta kun meidän koiruus meni lähemmäs sitä haistelemaan ja siihen tutustumaan, tämä vain näytti hampaita ja murisi! Myöhemmin se puri paria muuta koiraa, kun menivät liian lähelle sitä. Toisaalta se myös välillä itse lähestyi muita koiria, ja ikään kuin odotti, että ne menisivät sitä haistelemaan. Oksettava koira!

        En tajua, miksi tuollaisia koiria tuodaan puistoon! Tulisi kaksistaan sen nuoremman kanssa! Omistaja ei edes yhtään torunut vanhaa koiraa, katseli vain. Kyllä minua hävettäisi kovasti olla sellaisen koiran kanssa puistossa, mutta tämä nainen näytti melkein ylpeältä koiransa käytöksestä!

        Inhottaa, kun pitää tulla muiden ilo pilaamaan!!


      • iduli
        yäk! kirjoitti:

        Kävimme eilen koirapuistossa, ja sinne tuli nuori nainen kahden koiransa kanssa. Toinen koirista oli nuori ja toinen jo vanhempi. Tämä vanhempi koira ei tullut kenenkään muun koiran kanssa toimeen kuin sen lauman jäsenen, jonka kanssa se tosin myös hyvin alistavalla tavalla leikki.

        Kun he saapuivat puistoon, tämä vanha vihainen koira tuli meidän koiran luokse, mutta kun meidän koiruus meni lähemmäs sitä haistelemaan ja siihen tutustumaan, tämä vain näytti hampaita ja murisi! Myöhemmin se puri paria muuta koiraa, kun menivät liian lähelle sitä. Toisaalta se myös välillä itse lähestyi muita koiria, ja ikään kuin odotti, että ne menisivät sitä haistelemaan. Oksettava koira!

        En tajua, miksi tuollaisia koiria tuodaan puistoon! Tulisi kaksistaan sen nuoremman kanssa! Omistaja ei edes yhtään torunut vanhaa koiraa, katseli vain. Kyllä minua hävettäisi kovasti olla sellaisen koiran kanssa puistossa, mutta tämä nainen näytti melkein ylpeältä koiransa käytöksestä!

        Inhottaa, kun pitää tulla muiden ilo pilaamaan!!

        Miten koira voi olla oksettava? Tuskin se on syy-pää siihen puistossa olemiseen. Pikemminkin oksettava nainen. Yök!

        Kaikki koirat eivät tule toimeen kaikkien kanssa. Eikä murinasta pidä torua. Mitä se opettaisi sille koiraille... Edelleen naista pitäisi torua. Se ehkä opettaisi enemmän.. Nainenhan sallii vieraiden koirien lähestymisen omalle koiralle (tuomalla koiransa puistoon). Ja tämä vanha koiruus sitten kertoo mielipiteensä "pysy kauempana."


      • puistoilija joskus
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Kukaan ei tietenkään voi olla 100% varma, ettei oma koira käy kenenkään päälle, mutta aika hyvin koiran luonteesta ja käyttäytymisestä omistaja näkee millaisten koirien kanssa tulee juttuun tai tuleeko ollenkaan.. Sitä ei kukaan voi ennakoida, miten vieraat koirat tulevat toimeen, mutta omistajan koiran "lukutaito" voi pelastaa suurilta ikävyyksiltä.

        Oma koirani tekee niin, että tavatessaan koiran jota ei siedä (niitä onkin paljon, yksi!) kääntää selkänsä ja lähtee eri suuntaan kävelemään, eikä mene edes haistelemaan. Jos kaikki koirat tekisivät noin epämieluisan koiran läsnäollessa, eipä tulis puremisiakaan..

        kun koirat leikkivät ns. viattomasti, jotakin tapahtuu ja sitten se on se räjähdys.
        Olen itse irroittanut lukuisia vieraita koiria toisistaan, samaten "palauttanut" jollekin koiransa kun koiraa ei kiinnostanut tippaakaan omistajansa poistuminen portista.

        Irroittamisessa ei kannata laittaa kättä koiran hampaiden ulottuville, ja on muistettava koiran nopeus ja ketteryys. Ei hakkaamista, ne kiihtyy vaan, ei huutamista (jos voi hillitä...). Olen noita takakoivista irrottanut, pyytänyt omistajaa tulemaan auttamaan HÄNEN KOIRIENSA irroittamisessa!


      • hyvin vihainen
        yäk! kirjoitti:

        Kävimme eilen koirapuistossa, ja sinne tuli nuori nainen kahden koiransa kanssa. Toinen koirista oli nuori ja toinen jo vanhempi. Tämä vanhempi koira ei tullut kenenkään muun koiran kanssa toimeen kuin sen lauman jäsenen, jonka kanssa se tosin myös hyvin alistavalla tavalla leikki.

        Kun he saapuivat puistoon, tämä vanha vihainen koira tuli meidän koiran luokse, mutta kun meidän koiruus meni lähemmäs sitä haistelemaan ja siihen tutustumaan, tämä vain näytti hampaita ja murisi! Myöhemmin se puri paria muuta koiraa, kun menivät liian lähelle sitä. Toisaalta se myös välillä itse lähestyi muita koiria, ja ikään kuin odotti, että ne menisivät sitä haistelemaan. Oksettava koira!

        En tajua, miksi tuollaisia koiria tuodaan puistoon! Tulisi kaksistaan sen nuoremman kanssa! Omistaja ei edes yhtään torunut vanhaa koiraa, katseli vain. Kyllä minua hävettäisi kovasti olla sellaisen koiran kanssa puistossa, mutta tämä nainen näytti melkein ylpeältä koiransa käytöksestä!

        Inhottaa, kun pitää tulla muiden ilo pilaamaan!!

        suututtaa lukea että sen vanhemman koiran luokse meni.... joka tietysti on se vihainen. Mutta kun teillä on niin hienot ja sosiaalisesti kasvatetut koiruudet. Miksi ette yksinkertaisesti kiellä omia koiria menemästä sen vihaisen vanhuksen luoksi? Onko vaikea sanoa EI MENE?


      • NE SÄÄNNÖT
        Jaska12 kirjoitti:

        Eihän puiston sääntöjen mukaan sinne saa mennä kuin sellaiset koirat jotka tulee toimeen muitten kanssa. Minä otan aina pannan pois, mutta koiralla on niin paljon karvaa kaulassa (bouvier), ettei panta muutenkaan mitään meinaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa koirastaan sosiaalisen, niin heti pennusta alkaen koirapuistoon. Näitä räkyttäjiä kyllä riittää muutenkin.

        ei valitettavasti koske kaikkia, ei läheskään!
        Vai miksi aitauksesta löytyy joka päivä selvää Jaskaa? Useimpia läjiä? Ei yksin koirien kannalta ole epä-inhinmillistä myös toiset astuu niihin kasoihin! Toiset joutuu nekin keräämään sieltä pois. Ja täällähän on toistuvasti toitoteltu, että jokainen käy aitauksessa omalla vastuulla.


      • hyvin vihainen kirjoitti:

        suututtaa lukea että sen vanhemman koiran luokse meni.... joka tietysti on se vihainen. Mutta kun teillä on niin hienot ja sosiaalisesti kasvatetut koiruudet. Miksi ette yksinkertaisesti kiellä omia koiria menemästä sen vihaisen vanhuksen luoksi? Onko vaikea sanoa EI MENE?

        Ei kaikki koirat tottele jokaista käskyä, joka tilanteessa... Ja koirapuistoonhan mennään muita koiria tapaamaan niin miksi tuoda sinne koira, joka ei anna muiden haistella itseään ja tutustua ja joka vihaisesti käyttäytyy??? Eikö tuollaisen koiran kanssa voi puistoilla silloin kun ei ole muita paikalla.

        a mistäköhän helvetistä ihminen voi tietää, että onko tuo koira vihainen. Vasta kun on murissut toiselle koiralle PELKÄN haisteluyrityksen perusteella, tajuaa mikä on meininki ja sitten kieltää koiraansa menemästä sen luo, mutta edelleen en tajua mikä idea on puistoilla jos siellä joutuu kieltämään tutustumisen ja leikkimisen kun sehän sen puiston tarkoitus kuitenkin on että yhdessä koirat telmivät!


      • NE SÄÄNNÖT kirjoitti:

        ei valitettavasti koske kaikkia, ei läheskään!
        Vai miksi aitauksesta löytyy joka päivä selvää Jaskaa? Useimpia läjiä? Ei yksin koirien kannalta ole epä-inhinmillistä myös toiset astuu niihin kasoihin! Toiset joutuu nekin keräämään sieltä pois. Ja täällähän on toistuvasti toitoteltu, että jokainen käy aitauksessa omalla vastuulla.

        Aina löytyy taulapäitä, joita ei yhteisen edun mukaiset säännöt kiinnosta yhtään! Mutta joskus voi jäädä koiran kakiminenkin huomaamatta.


      • ei ole
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Aina löytyy taulapäitä, joita ei yhteisen edun mukaiset säännöt kiinnosta yhtään! Mutta joskus voi jäädä koiran kakiminenkin huomaamatta.

        -mutta kun ne samat tyypit "ei huomaa koskaan", että koirapa kävi kasan tekemässä. On iso joukko naamareita muistissa jotka näin tekevät päivästä toiseen. Toiset tulee autolla ja laskevat koiran portista sisään ja itse äkkiä takaisin autoon ja kun koira on huomaamatta tehnyt asiansa niin auton ovi aukeaa ja otetaan koira autoon ja lähdetään pois. Samat touhut aina uudestaan. Pitäisikin perustaa joku pasko netti jonne voisi laittaa näiden kuvia ynm.


      • ei ole kirjoitti:

        -mutta kun ne samat tyypit "ei huomaa koskaan", että koirapa kävi kasan tekemässä. On iso joukko naamareita muistissa jotka näin tekevät päivästä toiseen. Toiset tulee autolla ja laskevat koiran portista sisään ja itse äkkiä takaisin autoon ja kun koira on huomaamatta tehnyt asiansa niin auton ovi aukeaa ja otetaan koira autoon ja lähdetään pois. Samat touhut aina uudestaan. Pitäisikin perustaa joku pasko netti jonne voisi laittaa näiden kuvia ynm.

        Jo toi menee jo ihan naurettavaksi, et samat tyypit käy oikeen tarkotuksella koiriansa paskattamassa siellä koirapuistossa! Mene joskus sinne autolle sanomaan, että hei tuuppas korjaamaan noi koiras paskat, näytän mihin ne tuli kun et tainnu huomata "tällä kertaa"... Luulis etteivät kehtaa häipyä korjaamatta niitä pois.
        Niin ja toi, että ei aina huomaa koiransa kakimista ni tuli mieleen että sitä koiraansa kuitenkin pakostakin joutuu siellä puistossa koko ajan vahtimaan niin periaattessa ei VOI OLLA huomaamatta, mutta mä en aina ole löytänyt sitä kasaa vaikka kuinka etsin ei kylläkään puistossa.


    • valjas

      Nähnyt kerran pahemman luokan kuristuksen missä koirat jotenkin kuristuivat toisiinsa yksi pannasta toinen valjaasta. Mitä enemmän yrittivät vapautua sitä enemmän homma meni sotkuun ja toisen koiran kieli alkoi jo mennä siniseksi. Täys paniikki.

      Jos rähinää tulee, siis mitä voi aina tulla, aina mahis ottaa selkänahasta tai takajaloista kiinni ja erotella. Takajaloista erottelu tietty vaattii myös toisen koiranomistajan aktiivia ja rohkeaa otetta. Ei niin että vedät omaa koiraasi pois ja toinen tulee päälle yhä uudelleen.

      • On kaikkien

        kaveri. Oikein karvanaamari. Se joutuu joka päivä muiden koirien puremaksi, kun ne muut ei osaa käyttäytyä puistossa. Ne hyppii ja nylkyttaa tätä pientä raukkaa. Ja jos heitän sille keppiä niin kaikki muut riistää sen siltä ja taas tappelu. Yritän antaa sille jotain namia jotta leppyisi, eikö taas tappelu heti muiden koirien viedessä kaikki namipalat pikkuisen koirani suusta! Kyllä meitä hatuttaa kun muut ei osaa käyttäytyä puistossa yhtään. Pitäiskö niille antaa "porttikielto" että koiruuteni saisi olla rauhassa muilta koirilta, oikeita kurittomilta rakeilta?


      • On kaikkien kirjoitti:

        kaveri. Oikein karvanaamari. Se joutuu joka päivä muiden koirien puremaksi, kun ne muut ei osaa käyttäytyä puistossa. Ne hyppii ja nylkyttaa tätä pientä raukkaa. Ja jos heitän sille keppiä niin kaikki muut riistää sen siltä ja taas tappelu. Yritän antaa sille jotain namia jotta leppyisi, eikö taas tappelu heti muiden koirien viedessä kaikki namipalat pikkuisen koirani suusta! Kyllä meitä hatuttaa kun muut ei osaa käyttäytyä puistossa yhtään. Pitäiskö niille antaa "porttikielto" että koiruuteni saisi olla rauhassa muilta koirilta, oikeita kurittomilta rakeilta?

        Jos ei, niin haloo kepin heittely on ihan tarkoituksella kielletty koirapuistossa... Miksi lepyttelet koiraa nameilla ja teet asiasta numeron. Voit ihan itse miettiä, että miksiköhän koirat hyökkää niiden namujes kimppuun!!!
        Nylkyttämiseen pitäis ehdottomasti puuttua.


      • koirallakin oltava
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Jos ei, niin haloo kepin heittely on ihan tarkoituksella kielletty koirapuistossa... Miksi lepyttelet koiraa nameilla ja teet asiasta numeron. Voit ihan itse miettiä, että miksiköhän koirat hyökkää niiden namujes kimppuun!!!
        Nylkyttämiseen pitäis ehdottomasti puuttua.

        jonkunlainen "naima rauha". En pitäisi itsekään siitä jos pääsen jotain nylkyttämään jossakin, niin joku pikkusielu tulee kieltämään ja repimään karvoista ja huutamaan ei ei ei jne.


      • koirallakin oltava kirjoitti:

        jonkunlainen "naima rauha". En pitäisi itsekään siitä jos pääsen jotain nylkyttämään jossakin, niin joku pikkusielu tulee kieltämään ja repimään karvoista ja huutamaan ei ei ei jne.

        Ei koiralle mitään naimarauhaa anneta, jos ei ole tarkoitus että koira astuu...


    • piper88

      ... otan aina pannan pois koska leikkiessä moni tarttuu aina pantaan ja yrittää sitäkautta saada toisen voitettua... ja valjaita en jätä myöskään päälle koska hankala juosta niiden kanssa.

      koirat saa pois kimpusta ottamalla niskasta kiinni ja nostamalla, ja rauhoittelu ei ole paha asia tehdä siin samalla. jos pitää koiraa niin on oltava rohkeutta puolustaa sitä vaikka puremia tulisi. ja jos toisen koiran omistaja ei tee mitään asialle niin voit sanoa hänelle tai vaikka tinttaista häntä (jälkimmäistä en tosin suosittele varsinkaan kun koira on puolustava eläin, ja taatusti ei tykkää jos omistajan kimppuun käydään.)

      • Jos koirani kimpussa on vain yksi koira, voi uskaltaakin mennä väliin, onneksi useimmat omistajat menevät itse ottamaan purevaa koiraansa pois(?). Mutta jos on koiria enemmänkin, esim samasta perheestä voi olla hengenlähtö lähellä jos menee väliin ja koirat ottavatkin sen ihmisen kohteekseen...


      • hymmm...
        GrandeRocheuse kirjoitti:

        Jos koirani kimpussa on vain yksi koira, voi uskaltaakin mennä väliin, onneksi useimmat omistajat menevät itse ottamaan purevaa koiraansa pois(?). Mutta jos on koiria enemmänkin, esim samasta perheestä voi olla hengenlähtö lähellä jos menee väliin ja koirat ottavatkin sen ihmisen kohteekseen...

        Mitenkäs kun nartut "monetavat" selkään pyrkiviä uroksia ?Välillä lentää karvatuppoja kun perästä annetaan kosijalle vauhtia .Täytyykö nartun käytökseen puuttua eli lasketaanko se agresiiviseksi käytökseksi ?Jos ei uros selkään yritä niin sitten voi vaikka leikkiä :D


      • hymmm... kirjoitti:

        Mitenkäs kun nartut "monetavat" selkään pyrkiviä uroksia ?Välillä lentää karvatuppoja kun perästä annetaan kosijalle vauhtia .Täytyykö nartun käytökseen puuttua eli lasketaanko se agresiiviseksi käytökseksi ?Jos ei uros selkään yritä niin sitten voi vaikka leikkiä :D

        Nartulla kuitenkin oikeus päättää kuka häntä astuu ja kuka ei... Ärähdys ihan sallittua, mielestäni kuitenkin urosten omistajien hommaa katsoa että siihen loppuu ettei tarvii nartun oikeen kunolla "pölläyttää"!


    • koiralle aina

      henkselit. Niillä pysöö kurahousut hyvin jaloissa, eikä tippua.

    • kiinni

      tappelevat koirat pitää irroittaa vetämällä takajaloista, juuri siksi ettei saa puremia. silloin myös iso koira on helppo ottaa irti, kun "lähtee jalat alta".
      Panta pois myös siksi, että se voi tarttua johonkin kun koira juoksee. Miettikääpä mitä kurkkarin kanssa voi käydä...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe