Uusi vuosi Alanyassa

lomailija

Tarkoitus olisi ehkä lähteä Alanyaan uudeksi vuodeksi! Kokemuksia niiltä jotka ovat olleet joskus Alanyassa uutena vuotena ja yleensäkin joulu-tammikuussa?! Kaikenlaisia kokemuksia kaivataan...

9

3011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • partyy

      heipsan! :)kokemusta on, ja se oli sellainen reissu silloin että mieleen painuva reissu tosiaan vaikka silloin turkissa ei ole lämmintä... uudenvuoden bileet olivat mahtavat biletettiin satamassa (james dean, bistro bellman, robin hood yms) sitte auditoriumiin (ilmainen bussi kyyti neljän aikaan yöllä) Auditorium on alanyan suurin disco, juhannuksenä mahtavan paljon porukkaa... kannattaa lähtee uudeksivuodeksi, ikimuistoinen kokemus!

      • lomailija

        Olen käynyt Alanyassa tosi monta kertaa kesäisin mutta nyt olis ehkä mahdollista päästä Alanyaan uudeksi vuodeksi. Oon kuullu että satamassa on ja varsinkin Bellmannissa kunnon uuden vuoden bileet!! Ja jos nyt on mahdollista, niin ehkä uusi vuosi tulee vietettyä Alanyassa!!
        Kokemuksia että minkälaista säätä yleensä joulukuun lopussa Alanyassa on? Minkä verran siellä on silloin turisteja? Ja yleensäkin kaikenlaiset kokemukset talvesta Alanyasta kiinnostaa!!


      • Anonyymi

        Mie ole ollut uutena vuotena Alanyassa mutta ihan ensimmäinen uusi vuosi Alanyassa on kokemusta että uuden vuoden voi viettää ulkomailla tai laivalla


    • tosun68

      Uuttavuotta on vietetty Alanyassa ja itse ainakin tykkäsin kovasti.
      Ilmat eivät ole kovin lämpöiset ( 15-20 päivällä, 5-10 yöllä) siihen aikaan, mutta aurinko kuitenkin paistoi mukavasti ja välillä myös oli sadepäiviä.
      Turisteja ei esim. viime uutenavuonna siellä paljoa ollut, mutta nythän Suomestakin viedään taas läpi vuoden. Juuri tämän vuoksi oli mukava juhlistaa uuttavuotta paikallisten seurassa, joita olikin runsain mitoin baareissa ja discoissa. Itse olin James Dean Barissa, Januksessa ja Bistro Bellmanissa ja niissä ainakin oli kova meno päällä sekä myös oli ilotulitus.
      Joulu-tammikuussa on yleensä niin viileä ilma, että rannalle ei ole tehnyt mieli mennä makailemaan, mutta kävelyllä tuli käytyä usein.
      Kaikki ravintolat ei ole myöskään auki talviaikaan, koska turisteja on niin vähän.
      Itse nautin siellä olosta juuri talviaikaan sen vuoksi, koska turisteja on vähän. Tapaa enemmän paikallisia ihmisiä ja muutenkin kaupanteko on rauhallisempaa, vaikkakaan minulle ei kukaan enää tyrkytä mitään, koska olen tuttu näky jo kaupungissa.
      Suosittelen ehdottomasti matkaa myös talviaikaan, jos ei juuri ole menossa sen auringon ja lämmön vuoksi etelään.

      • lomailija

        Kiitoksia paljon tiedoista!!


      • helpoiten

        Mulle on siis liiankin tutuksi tullut nämä matkat Turkkiin keinolla Helsingistä Istanbuliin, Istanbulissa odottelua 12 h, lento Ankaraan, Izmiriin, Antalyaan, Diyarbakiriin.

        Pääsekö mitenkään suoraan lentämään ILMAN pakettimatkaa?


      • lomaa odotellessa
        helpoiten kirjoitti:

        Mulle on siis liiankin tutuksi tullut nämä matkat Turkkiin keinolla Helsingistä Istanbuliin, Istanbulissa odottelua 12 h, lento Ankaraan, Izmiriin, Antalyaan, Diyarbakiriin.

        Pääsekö mitenkään suoraan lentämään ILMAN pakettimatkaa?

        Nythän pääsee Deturin suorilla lennoilla Helsingistä Antalyaan. Voi varata vaan lennot ja lennot on aina lauantaisin, ainakin nyt talvikuukausina.


      • Anonyymi
        lomailija kirjoitti:

        Kiitoksia paljon tiedoista!!

        Mie en ole ollut uutena vuotena Alanyassa mutta ihan ensimmäinen uusi vuosi Alanyassa on kokemusta että uuden vuoden voi viettää ulkomailla tai laivalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie en ole ollut uutena vuotena Alanyassa mutta ihan ensimmäinen uusi vuosi Alanyassa on kokemusta että uuden vuoden voi viettää ulkomailla tai laivalla

        Me papan kanssa olemme olleet jo kymmenenä uutena vuotena Alanyassa.

        Siellä on aina niin leppoisaa ja parvekkeilta olemme katsoneet kun pommit paukkuvat. Olen papan antanut silloin ottaa pari olutta vaikka se sitten kuorsaakin.
        Eihän siinä metelissä voi nukkua joten olen ottanut kutimet mukaan. Viimeksi kudoin lapsenlapsenlapselle myssyn ja töppöset.
        Nimestä ei ollut vielä tietoa tuolle pallerolle. Ehdotin Wilhelmiinaa mutta siitä sitten tuli Sofia. Kai silläkin nimellä pärjää.

        Kirjoitti Martta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe