thomas cook airlines

kyssäreitä

onko ihan luotettava lentoyhtiö?
kertokaapa koneista onko ahtaat?
onko suomalaista henkilökuntaa?

47

18713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgfjhfjhgkjhk

      tilat, kun penkkejä on laitettu 211, yhtiö on luotettava. Suomesta lennettävillä lomalennoilla pitäisi olla ainakin yksi suomalainen henkilökunnan jäsen.

    • pakollisia

      Tilauslennoilla on pakko käyttää ahtaita koneita, että matka saadaan tarpeeksi halvaksi. Kansa haluaa HALPOJA matkoja. Näilläkin palstoilla harva se päivä joku kyselee halpoja lentoja milloin minnekin.

    • tarkoitat

      luotettavalla lentoyhtiöllä? Thomas Cook Airlines kuljettaa matkatoimiston seuramatka-asiakkaita eivätkä he ole koskaan jääneet ilman lentoa.

      • okuoj

        Lentoyhtiö Thomas Cook ja 18.11-15 Kuopio - Las Palmas lennon piti lähteä klo 17.35, mutta kone pääsi ilmaan vasta klo 23 jälkeen. Lisäksi 45 matkustajaa jäi sinä päivänä ilman lentoa, eli jätettiin lentokentälle. Heidän perille pääsy viivästyi yli 20 tuntia.
        Paluumatkalla Las Palmas - Kuopio 25.11-15 kone lähti kyllä ajallaan, mutta Tjäreborgin mainostama suora lento ei pitänyt paikkaansa, sillä Thomas Cookin kone teki välilaskut Portugalissa ja Saksassa. Myöhästyminen tällä kertaa 2,5 tuntia.


    • Cookilla

      olen lentänyt Karibian suuntaan, suorilla lennoilla Frankfurtista ja Münchenistä (asun Keski-Euroopassa). Mielestäni ihan ok koneet, uudehkoja, siistejä, ei niin ahtaan tuntuista turistiluokassakaan ja palvelu on pelannut todella hyvin.

      • Cookit

        Mutta Suomesta lennetäänkin 220 paikkaisilla
        pikku-Airbusseilla joissa notmaalisti on vain
        150 paikkaa.


      • airbussi
        Cookit kirjoitti:

        Mutta Suomesta lennetäänkin 220 paikkaisilla
        pikku-Airbusseilla joissa notmaalisti on vain
        150 paikkaa.

        Cookin airbus on A321, jossa Finnairin reittilentoversiossakin on 196 paikkaa. Ne 150 paikan koneet ovat tyyppiä A320 ja nimitystä pikku-airbus käyttäisin ennemminkin A319 mallista.


      • höpö höpölle
        airbussi kirjoitti:

        Cookin airbus on A321, jossa Finnairin reittilentoversiossakin on 196 paikkaa. Ne 150 paikan koneet ovat tyyppiä A320 ja nimitystä pikku-airbus käyttäisin ennemminkin A319 mallista.

        Kaikki kapearunkoiset on pikkukoneita
        ja valehtelit vaikka varmasti tiedätkin että
        Finnairin kaikkein ahtaimmassa LOMALENNOILLA
        käytettävässä A321 koneessa on 196 paikkaa.

        Reittiversiona samaa konetta löytyy 136 paikkaisena.

        Finnairin 196 paikkainen on surkean ahdas
        joten voi vain kuvitella millainen kärsimys
        on Thomas Cookin 220 paikkainen.


      • paikkaa
        höpö höpölle kirjoitti:

        Kaikki kapearunkoiset on pikkukoneita
        ja valehtelit vaikka varmasti tiedätkin että
        Finnairin kaikkein ahtaimmassa LOMALENNOILLA
        käytettävässä A321 koneessa on 196 paikkaa.

        Reittiversiona samaa konetta löytyy 136 paikkaisena.

        Finnairin 196 paikkainen on surkean ahdas
        joten voi vain kuvitella millainen kärsimys
        on Thomas Cookin 220 paikkainen.

        Niin voihan A321:n paikkaluvun tiputtaa 136:een kun keinotekoisesti tekee siitä pelkän bisnesluokan jättämällä keskimmäiset penkit pois käytöstä. Jalkatilaa se ei kuitenkaan lisää. Toisekseen tunkeehan Finnair niukasi A321:tä isompaan B757:aan 227 matkustajaa, joten eipä Cookin 220 paikkaa nyt mitenkään erityisen ahdasta lomalentomittakaavassa ole. Tulikohan jossain iltapäivälehden vertailussa jalkatilassa eroa peräti noin yhden sentin verran.


      • reilusti isompi
        paikkaa kirjoitti:

        Niin voihan A321:n paikkaluvun tiputtaa 136:een kun keinotekoisesti tekee siitä pelkän bisnesluokan jättämällä keskimmäiset penkit pois käytöstä. Jalkatilaa se ei kuitenkaan lisää. Toisekseen tunkeehan Finnair niukasi A321:tä isompaan B757:aan 227 matkustajaa, joten eipä Cookin 220 paikkaa nyt mitenkään erityisen ahdasta lomalentomittakaavassa ole. Tulikohan jossain iltapäivälehden vertailussa jalkatilassa eroa peräti noin yhden sentin verran.

        B757 on kuutisen metriä pidempikin.
        Muutoinkin pidemmille jopa 9h lennoille tarkoitettu.
        A321 harva lentää yli 5h lentoja.
        Thomas Cook vetää sen äärirajoille ja lentää
        moisella pikkukoneella täyteen ahdettuna
        ja lisätankkivirityksillä Kanarialle saakka.


      • jakiitos
        reilusti isompi kirjoitti:

        B757 on kuutisen metriä pidempikin.
        Muutoinkin pidemmille jopa 9h lennoille tarkoitettu.
        A321 harva lentää yli 5h lentoja.
        Thomas Cook vetää sen äärirajoille ja lentää
        moisella pikkukoneella täyteen ahdettuna
        ja lisätankkivirityksillä Kanarialle saakka.

        voittekin sitten tehdä oman keskustelun eri konetyyppien istumapaikoille.

        Itsellänikin on matka edessä kyseisellä lentoyhtiöllä talvella ja mielelläni haluaisin kuulla millainen palveluilmapiiri on ja miten pelaa. EN ole kiinnostunut pienestä jalkatilasta, kertakaikkiaan yhdentekevää vaikka ihmiset istuisivat matkan ajan toistensa sylissä.


      • sivuilla
        reilusti isompi kirjoitti:

        B757 on kuutisen metriä pidempikin.
        Muutoinkin pidemmille jopa 9h lennoille tarkoitettu.
        A321 harva lentää yli 5h lentoja.
        Thomas Cook vetää sen äärirajoille ja lentää
        moisella pikkukoneella täyteen ahdettuna
        ja lisätankkivirityksillä Kanarialle saakka.

        B757 on vain vajaan 3 metriä A321:tä pidempi.


      • aegh
        höpö höpölle kirjoitti:

        Kaikki kapearunkoiset on pikkukoneita
        ja valehtelit vaikka varmasti tiedätkin että
        Finnairin kaikkein ahtaimmassa LOMALENNOILLA
        käytettävässä A321 koneessa on 196 paikkaa.

        Reittiversiona samaa konetta löytyy 136 paikkaisena.

        Finnairin 196 paikkainen on surkean ahdas
        joten voi vain kuvitella millainen kärsimys
        on Thomas Cookin 220 paikkainen.

        Finnairin A321-koneissa on 196 paikkaa, mutta ei niitä penkkejä irroitella reittilentoja varten. Vaikka lennon konfiguraatio on 136 paikkaa, niin siellä kuitenkin on kaikki 196 penkkiä. A321 ei ole ahdas kone tuollakaan määrällä, sillä niissä on uudet "light" jakkarat. Itse olen 190cm ja ei ole mitään ongelmaa istea niisä penkeissä, 757 on taas eri juttu.


      • Oyyh
        höpö höpölle kirjoitti:

        Kaikki kapearunkoiset on pikkukoneita
        ja valehtelit vaikka varmasti tiedätkin että
        Finnairin kaikkein ahtaimmassa LOMALENNOILLA
        käytettävässä A321 koneessa on 196 paikkaa.

        Reittiversiona samaa konetta löytyy 136 paikkaisena.

        Finnairin 196 paikkainen on surkean ahdas
        joten voi vain kuvitella millainen kärsimys
        on Thomas Cookin 220 paikkainen.

        lentokoneen valmistaja ne paikat päättää kuinka paljon mihinkin konetyyppiin tulee ei esim Thomas cook saa päättää paljoko ne haluu sinne penkkejä tunkia


      • 3+9
        Oyyh kirjoitti:

        lentokoneen valmistaja ne paikat päättää kuinka paljon mihinkin konetyyppiin tulee ei esim Thomas cook saa päättää paljoko ne haluu sinne penkkejä tunkia

        Kyllä se lentoyhtiö hyvin pitkälle sen päättää, montako penkkiä sinne matkustamoon laitetaan. Yläraja tulee sitten siitä, monelleko matkustajalle kone on maksimissaan hyväksytty viranomaisten puolesta ja siihen vaikuttaa mm. koneelle tehdyt evakuointikokeet. Harva yhtiö kuitenkaan sisustaa koneensa tuohon teoreettiseen maksimiin.


      • sdsdsdsd
        3+9 kirjoitti:

        Kyllä se lentoyhtiö hyvin pitkälle sen päättää, montako penkkiä sinne matkustamoon laitetaan. Yläraja tulee sitten siitä, monelleko matkustajalle kone on maksimissaan hyväksytty viranomaisten puolesta ja siihen vaikuttaa mm. koneelle tehdyt evakuointikokeet. Harva yhtiö kuitenkaan sisustaa koneensa tuohon teoreettiseen maksimiin.

        " Kyllä se lentoyhtiö hyvin pitkälle sen päättää, montako penkkiä sinne matkustamoon laitetaan. Yläraja tulee sitten siitä, monelleko matkustajalle kone on maksimissaan hyväksytty viranomaisten puolesta ja siihen vaikuttaa mm. koneelle tehdyt evakuointikokeet. Harva yhtiö kuitenkaan sisustaa koneensa tuohon teoreettiseen maksimiin." Niinhän se on, yhtiöhän sen täysin päättää.


    • lennot Suomesta

      Thomas Cook Airlines Scandinavia on entinen MyTravel Airways.
      Osa koneista on vielä MYT väreissä mutta maalataan uusiin väreihin koko ajan.

      Suomesta lennetään Airbus 321-211 koneilla joissa on siis 211 paikkaa.
      Lisämaksusta saa varata itselleen paikan jossa enemmän jalkatilaa kuin muuten.

      Matkustamohenkilökunta on täysin suomalaista, mukana voi kuitenkin olla esim yksi C/A muusta pohjoismaasta.

      Kaikille kuuluu ruoka matkan hintaa jota ei ole esim muilla TC:n lennoilla jotka lähtevät Ruotsista, Norjasta tai Tanskasta.
      Juomat ovat maksullisia.

      Koneet ovat erittäin nuoria.

      • miehistö...

        Kaikilla Suomesta lähtevillä lennoilla on suomalainen matkustamomiehistö. Kuitenkin esim Las Palmas - Banjul - Las Palmas välillä miehistö on suomalaisille ruotsista ja päinvastoin.
        Samoin Madeiran paluu lennoilla miehistö on Tanskasta johtuen työaika asioista. Thomas Cook pyrkii kuitenkin siihen, että ko lennoilla olisi edes yksi suomea puhuva miehistönjäsen. Englannilla ja ruotsilla pärjää siis loistavasti lennoilla joilla ei ole suomalaista miehistöä.:D


      • 211 paikkaa ;)

        Hehee ;) Tyypin perässä se 211 ei tarkoita
        paikkamäärää vaan jotain ihan muuta ;)
        Finnairinkin koneet on tyyppiä 321-211

        SASsilla on tyyppiä A321-232 eli onkohan
        niissä sitten 232 paikkaa? ;)

        Ja eikös Thomas Cookilla ole 220 paikkaa.


      • 211 jakkaraa
        211 paikkaa ;) kirjoitti:

        Hehee ;) Tyypin perässä se 211 ei tarkoita
        paikkamäärää vaan jotain ihan muuta ;)
        Finnairinkin koneet on tyyppiä 321-211

        SASsilla on tyyppiä A321-232 eli onkohan
        niissä sitten 232 paikkaa? ;)

        Ja eikös Thomas Cookilla ole 220 paikkaa.

        Thomas Cook Scandinavialla on A321 koneessa 211 paikkaa ja A320 koneessa 177.


      • .............
        211 jakkaraa kirjoitti:

        Thomas Cook Scandinavialla on A321 koneessa 211 paikkaa ja A320 koneessa 177.

        LOPETTAKAA NYT J°MALAUTA SE PENKKIEN MÄÄRÄSTÄ VÄITTELY _KETÄÄN_ EI KIINNOSTA EIKÄ VARMASTI KUKAAN OLE NIIN IDIOOTTI ETTÄ JÄTTÄISI KÄYTTÄMÄTTÄ HIENOA LENTOYHTIÖTÄ NIIDEN S°°TANAN ISTUINVÄLIEN TAKIA!!!!!!!!!


      • madeiralle
        ............. kirjoitti:

        LOPETTAKAA NYT J°MALAUTA SE PENKKIEN MÄÄRÄSTÄ VÄITTELY _KETÄÄN_ EI KIINNOSTA EIKÄ VARMASTI KUKAAN OLE NIIN IDIOOTTI ETTÄ JÄTTÄISI KÄYTTÄMÄTTÄ HIENOA LENTOYHTIÖTÄ NIIDEN S°°TANAN ISTUINVÄLIEN TAKIA!!!!!!!!!

        älähän nyt torppaa vauhdikasta keskustelua, mua ainakin kiinnostaa.. ois vaan pitänyt kiinnostaa aiemmin, nyt jo matka tilattu. Oma polvi puolikuntoinen ei taivu oikein 90 asteeseen ja nyt ois tarkoitus lennellä madeiralle asti... 6 tuntia. Täytyy pistää tänne palautetta millaista palvelua tulee saatua, kuinka tonne väliin oikeasti tälläinen 185 kaveri mahtuu.

        Mut ei tää tjareborgin ongelma ainoastaan, tossa just tutulla taittu polvi finnairin lennolla kanarialta kun se jäi ahtaassa välissä jumiin, kun yritti pääsät liikkeelle... pari kylmäpussia sai matkalla, mutta tuntui tärkein viesti olla miehistöllä että koneessa ei ole mitään vikaa ja Finnairilta on turha korvauksia hakea. Onneksi oli matkavakuutus kunnossa.


    • matkustaja

      Entinen My travel Airways on nyt Thomas Cook on hyvä lentoyhtiö. Palvelu ammattitaitoista ja iloista. Ruoka lennoilla parempi kuin millään muulla turistilennoilla missä olen ollut. Lapsille oma ruoka, minun lapset tykkäsivät vaikka ovat muuten aika huonoja syömään. Palveu toimii nopeasti ja vaivattomasti, vaikka humaliset turistit käyttäytyi huonosti emo jaksoi hymyillä.

    • sylvi123

      Lento Teneriffalle lähti ajallaan ja samaan aikaan kun Finnairin matkustajat Teneriffan päässä odottivat tuntitolkulla konettaan - lähti myös takaisin - ajallaan. Tuore kone, ystävällinen miehistö, edulliset tax-free -ostokset. Hyvä kokemus. Ei voi kun suositella!

      • KaMaJu

        Ensimmäinen matka Thomas Cookilla Gran Ganarialle. Ei mitään valittamista, ruoka hyvää ja edulliset tax-free-juomat. Stuertit olivat heteroita ja lentoemännät ystävällisiä. Kapteeni tanskalainen ja perämies suomalainen. Osasivat lentää niinkuin lentäjät yleensä osaavat.


      • TahtooTietää
        KaMaJu kirjoitti:

        Ensimmäinen matka Thomas Cookilla Gran Ganarialle. Ei mitään valittamista, ruoka hyvää ja edulliset tax-free-juomat. Stuertit olivat heteroita ja lentoemännät ystävällisiä. Kapteeni tanskalainen ja perämies suomalainen. Osasivat lentää niinkuin lentäjät yleensä osaavat.

        Olis tarkotus lähteä Tammikuussa 2011 Gran Canarialle, Anfiin. Anfin (hotelli) kautta sai "alennusta" lennoista. Heillä oli Finnairin & Thomas Cookin koneet ja ei ollu valittavissa kumpaan haluaa. Saatiin Cookin lento. Soitettiin Tjäreborgille kyseltiin lentoyhtiöstä ja koneesta. Koneella A321 olis tarkotus lähtee ja on kuulema suomalaista henkilökuntaa. Takasin tulo on Finnairin koneella Boeing 757. Jos joku on lentäny kummallakin noista koneista, kummassa on enemmän jalkatilaa kun istuu (turistiluokka) ? Noin vuosi sitten kun lennettiin Kanarialle, kone oli TUIfly:n, siinä ei nyt tilaa oikeestaan ollut.


      • hienompi kuin muut
        TahtooTietää kirjoitti:

        Olis tarkotus lähteä Tammikuussa 2011 Gran Canarialle, Anfiin. Anfin (hotelli) kautta sai "alennusta" lennoista. Heillä oli Finnairin & Thomas Cookin koneet ja ei ollu valittavissa kumpaan haluaa. Saatiin Cookin lento. Soitettiin Tjäreborgille kyseltiin lentoyhtiöstä ja koneesta. Koneella A321 olis tarkotus lähtee ja on kuulema suomalaista henkilökuntaa. Takasin tulo on Finnairin koneella Boeing 757. Jos joku on lentäny kummallakin noista koneista, kummassa on enemmän jalkatilaa kun istuu (turistiluokka) ? Noin vuosi sitten kun lennettiin Kanarialle, kone oli TUIfly:n, siinä ei nyt tilaa oikeestaan ollut.

        samaa paskaa ne kaikki ovat,nehän ovat CHARTER lentoja.

        mikset mene reittilennolla business luokassa? esim.lufthansalla ja saksassa koneen vaihto...niin mä tein kun menin las palmas´iin.

        siellä lentoasemalla perillä näin tätä charter kansaa.....kannatti maksaa enemmän matkasta ja valita parempi vaihoehto.


      • työtön lentoemo
        hienompi kuin muut kirjoitti:

        samaa paskaa ne kaikki ovat,nehän ovat CHARTER lentoja.

        mikset mene reittilennolla business luokassa? esim.lufthansalla ja saksassa koneen vaihto...niin mä tein kun menin las palmas´iin.

        siellä lentoasemalla perillä näin tätä charter kansaa.....kannatti maksaa enemmän matkasta ja valita parempi vaihoehto.

        Siis kannatti maksaa enempi ? Mistä ? tietysti on järkevää valita paras (omasta mielestä)
        mihin päädyit.

        Minäkin olen nähnyt lentokentillä kansaa. Ainoastaan typerykset arvostelee ihmisiä tuollaviisin.


      • Monesti Cookilla...
        TahtooTietää kirjoitti:

        Olis tarkotus lähteä Tammikuussa 2011 Gran Canarialle, Anfiin. Anfin (hotelli) kautta sai "alennusta" lennoista. Heillä oli Finnairin & Thomas Cookin koneet ja ei ollu valittavissa kumpaan haluaa. Saatiin Cookin lento. Soitettiin Tjäreborgille kyseltiin lentoyhtiöstä ja koneesta. Koneella A321 olis tarkotus lähtee ja on kuulema suomalaista henkilökuntaa. Takasin tulo on Finnairin koneella Boeing 757. Jos joku on lentäny kummallakin noista koneista, kummassa on enemmän jalkatilaa kun istuu (turistiluokka) ? Noin vuosi sitten kun lennettiin Kanarialle, kone oli TUIfly:n, siinä ei nyt tilaa oikeestaan ollut.

        Kummassakin on vähän jalkatilaa koska kyseessä on lomalento. Mutta Thomas Cookin A321 koneessa on kuitenkin enenmmän kuin Finnairin B757 jalkatilaa.
        Palvelu ja ruoka on myös Thomas Cookilla huomattavasti Finnairia parempaa :)


      • Monesti Cookilla...
        TahtooTietää kirjoitti:

        Olis tarkotus lähteä Tammikuussa 2011 Gran Canarialle, Anfiin. Anfin (hotelli) kautta sai "alennusta" lennoista. Heillä oli Finnairin & Thomas Cookin koneet ja ei ollu valittavissa kumpaan haluaa. Saatiin Cookin lento. Soitettiin Tjäreborgille kyseltiin lentoyhtiöstä ja koneesta. Koneella A321 olis tarkotus lähtee ja on kuulema suomalaista henkilökuntaa. Takasin tulo on Finnairin koneella Boeing 757. Jos joku on lentäny kummallakin noista koneista, kummassa on enemmän jalkatilaa kun istuu (turistiluokka) ? Noin vuosi sitten kun lennettiin Kanarialle, kone oli TUIfly:n, siinä ei nyt tilaa oikeestaan ollut.

        Kummassakin on vähän jalkatilaa koska kyseessä on lomalento. Mutta Thomas Cookin A321 koneessa on kuitenkin enenmmän kuin Finnairin B757 jalkatilaa.
        Palvelu ja ruoka on myös Thomas Cookilla huomattavasti Finnairia parempaa :)


      • todettu
        TahtooTietää kirjoitti:

        Olis tarkotus lähteä Tammikuussa 2011 Gran Canarialle, Anfiin. Anfin (hotelli) kautta sai "alennusta" lennoista. Heillä oli Finnairin & Thomas Cookin koneet ja ei ollu valittavissa kumpaan haluaa. Saatiin Cookin lento. Soitettiin Tjäreborgille kyseltiin lentoyhtiöstä ja koneesta. Koneella A321 olis tarkotus lähtee ja on kuulema suomalaista henkilökuntaa. Takasin tulo on Finnairin koneella Boeing 757. Jos joku on lentäny kummallakin noista koneista, kummassa on enemmän jalkatilaa kun istuu (turistiluokka) ? Noin vuosi sitten kun lennettiin Kanarialle, kone oli TUIfly:n, siinä ei nyt tilaa oikeestaan ollut.

        on selvästi tilavampi kuin finskin 757


      • hehehfghdghfh
        todettu kirjoitti:

        on selvästi tilavampi kuin finskin 757

        Thomas Cookilla on helvetin paskaa palvelua,vittuilua, eikä asiakkaalle tehdä kaikkea mahdollista mitä Finnair on valmis auttamaan maksavaa asiakasta varten.

        Tjäreborgilta ei kannata ostaa lomia. Onhan se halpa, mutta palvelu on täyttä paskaa. Boikotoikaa halpalentoyhtiöitä ja halpamatkafirmaa.


      • finnairin x
        hehehfghdghfh kirjoitti:

        Thomas Cookilla on helvetin paskaa palvelua,vittuilua, eikä asiakkaalle tehdä kaikkea mahdollista mitä Finnair on valmis auttamaan maksavaa asiakasta varten.

        Tjäreborgilta ei kannata ostaa lomia. Onhan se halpa, mutta palvelu on täyttä paskaa. Boikotoikaa halpalentoyhtiöitä ja halpamatkafirmaa.

        Ilmeisesti olet finnairin palveluksessa kirjoittelemassa palstoille herjoja muista lentoyhtiöistä. Eikö ala tympimään moinen vai eikö ole ylenemismahdollisuuksia,


      • lonkero5
        hehehfghdghfh kirjoitti:

        Thomas Cookilla on helvetin paskaa palvelua,vittuilua, eikä asiakkaalle tehdä kaikkea mahdollista mitä Finnair on valmis auttamaan maksavaa asiakasta varten.

        Tjäreborgilta ei kannata ostaa lomia. Onhan se halpa, mutta palvelu on täyttä paskaa. Boikotoikaa halpalentoyhtiöitä ja halpamatkafirmaa.

        herää pahvi ja lopeta se kännääminen niin kaikki näyttää paremmalta epäilen että olet tehnyt matkasi juovuspäissäsi ja olet hukannut jotain itsellesi tärkeää Thomas Cook scandinavia on hyvä yhtiö ja palvelu on hyvää


      • 54544
        Monesti Cookilla... kirjoitti:

        Kummassakin on vähän jalkatilaa koska kyseessä on lomalento. Mutta Thomas Cookin A321 koneessa on kuitenkin enenmmän kuin Finnairin B757 jalkatilaa.
        Palvelu ja ruoka on myös Thomas Cookilla huomattavasti Finnairia parempaa :)

        Miten ruoka voi olla parempaa kun samasta keittiöstä tulee kuin esim. Finnairille. Mutta sinä vain niin luulet. Ja eikö tuo ruoka maksa eriksee mutta Finnairilla ei.


    • arrrrrr

      kaikki hyvää

      • Elsami

        Olen lähdössä lomamatkalle toukokuussa.
        Kun olen kysellyt viestillä Tjäreborgilta asioita, niin olen saanut tosi ihmeellisiä vastauksia. Esim 2-henkilön yhteinen matkalaukku (ruumaan menevä) saa painaa 31 kg, sisältäen jo 5 kg/hlö käsimatkatavaraa.
        Sitten on perässä maininta että yhteispunnitus on mahdollista jos samaa "sakkia".
        Eikös TC:llä saa olla 20 kg/hlö matkatavaraa, sisältäen jo max 5 kg/hlö käsimatkatavaraa. Sitten toinen asia minulle sanottiin että huoneistossa on parveke ja se luki myös esitteessä.
        Jossain luki että vain kaikki asiat mitkä lukee osanottajatodistuksessa niin luvataan, osanottajatodistuksessa ei lukenut parveketta, luki vain kaksio. Otin yhteyttä Tjäreborgiin, kysymykseen ei vastattu, aiemmin (ennenkuin olin maksanut matkaa) sanottiin että parvekkeella on tuolit ja pöytä.


    • matkustajaxxx

      Thomas Cookin koneet siistejä, mutta kohtalaisen ahtaita erityisesti, kun koneet myydään yleensä ihan täyteen. Mun mielestä (ei siis tietoa) Tuiflyn koneet kuitenkin paljon ahtaamman oloisia. Koneessa ollut tosiaan aina suomenkielistä(kin) henkilökuntaa, mutta aina kaikki ei puhu suomea. Poikkeuksena jo toi mainittu Las Palmas-Banjul-Las Palmas- osuus, jossa käytänössä pärjäsi vain ruotsilla.Pidän myös kätevästä airshoppenista, josta voi tilata etukäteen tavaroita ilman euromääräistä alarajaa ja tarvittaessa palauttaa ne koneessa.

      Mulla ei ole koskaan oikeasti punnittu käsimatkatavaroita, mutta kyseessä siis yhteismäärä. Toi 31 (32?) kg tulee jostain työturvallisuusohjeesta eli yksittäinen laukku ei saa painaa tota enempää. Samaa sakkia olevatkin voivat ottaa esim. kaksi erillistä matkalaukkua eikä vain yhtä, jolloin kilomäärä nousee.

    • Tammis

      Thomas Cookin lennolla Larnakaan ja takaisin Helsinkiin oli Suomen kielinen henkilökunta.Palvelu oli omasta mielestä hyvää. Jalkatila oli ihan hyvä kun itse olen 177cm.

    • Alcuida Suite

      Hki-Las Palmas-Hki 10.6.-17.6. 2011, lomareissulla. Lennoilla suomalaiset lentoemännät, hymyileviä, iloisia. Ei mitään moitittavaa. Hyvä lento mennen tulen. Lomamme Alcuida Suitessa oli onnistunut, Tjäreborgin matkaoppaat olivat myös asiakasystävällisiä ja auttavaisia. Suosittelemme.

    • cafe corrado

      Melkein on parempi ,että jäät kotiisi ettei tarvitse noin tyhmiä kysyä.

    • alana85

      Meidän konetyyppi millä lennetän Tammikuussa Puerto Ricoon oli Boeing , ruoka on maksullista , se maksoi 9 euroa aina suunta, no ei ollut hinnalla pilattu , muistaakseni Finnmatkoilla oli 12 euroa .

    • turhaa vikinää

      olen lentänyt thomas cookin koneella, ja olen tyytyväinen palveluun, tiloihin(ovathan ne hieman ahtaat,olen 190sm ja 120kg.) sekä ruokaan joka on kustannettava itse, on t/c halpisyhtiö. kuitenkin kun menen lomalle, en jaksa valittaa joutavista asioista,nehän koskevat muitakin economy-luokassa lentäviä.tiedän lähtiessä mitä odottaa.paikan päällä unohtuu mokomat pikku asiat . tullessa lomajta kotiin päin olen unessa,onhan takana mukava (raskas)loma.rento mieli niin kaikki menee hyvin.

    • lilliebellah

      Todella sujuvina olen kokenut Thomas Cook -lennot.. palvelu oli loistavaa, ruoka varsin hyvää ja kaikki toimi. Lisäksi kaikki lentoemännät/stuertit puhuivat suomea.

    • Thomas Kökkö

      En ikinä ole kokenut niin surkeata palvelua lennolla kuin marraskuuss 2013 Thomas Cook Scandinavian lennolla Teneriffalta Helsinkiin. Osa henkilökunnasta käyttäytyi tosi törkeästi.
      Ykskin hemmo koneen takaosassa takaosassa keräili roskia, talloi jatkuvasti asiakkaiden varpaille ja sätti näitä englanniksi huonosta käyttäytymisestä. Tyhjiä pulloja laseja hän ei kuitenkaan ehtinyt ottamaan asiaakaiden niitä ojennellessa hänelle. Roskat jäivätkin lennon loppuun asti dotkemaan istuintaskuja ja pyöriskelemään lattialla.
      Myös suomeksi sai kuulla käytävällä rääkäisyjä, että puhelimia ei saa käyttää. Asiakkaat kyselivät, että eikö virtaa saakaan ottaa pois päältä, kuten kuulutuksessa juuri kehoitettiin.
      Ei enää koakaan kökkömatkoille!

    • Samalla lennolla

      Samanlaisia kokemuksia meilläkin.

      • Aurinko

        Jep juurikin Las Palmasiin ja takas Thomas Cookilla lentänyt ja molempiin suuntiin ylimääräset välilaskut tankkauksen takia,koska tuuli vei paljon polttoainetta. Lennon papereitaki ooteltiin mennen tullen,koneessa istuttiin n.9h suuntaansa :/. Palvelu koneessa ok,ruoka samanlaista ku muuallaki,ja normi ahdasta. Finnair lensi isommalla koneella samaan aikaan eikä tarvinnu tankata tuulen takia,oli ajoissa. Ens kerralla Finnair kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe