Onnistuuko

76.2 kiikari

Eli omistan vanhan 76.2 sotilaskiväärin (pystykorva) ja siihen pitäisi asentaa kiikari.Onko kellään kokemusta kiikarinkiskon asennuksesta.Lukkoa ainakin joutuu modifioimaan.
Jos jollain kokemusta kiskoista niin saa mainostaa.

22

7750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luodikkomies

      Helposti onnistuu. Tarjolla on useampaa eri sivujalkaa oikeastaan millä tahansa asepajalla (esim. Oulun Työstökeskus, Kallion Asepaja Köyliössä), ja ainakin BR-tuote asentaa erittäin hyvää ratkaisua joka tulee lukkoaktion päälle ja on helposti irrotettavissa. Hinnat liikkunevat siinä 150-250 euron haarukassa, mutta jos aseesi on hyvä ja tarkka niin ehdottomasti kannattaa. Sotilaskivääri kiikarilla on tosi kova rauta.

      Katsopa asepajojen kotisivuja.

      • siistissä kunnossa

        Eli ase on siistissä kunnossa, mutta en usko että on mikään numero harvinaisuus. Eli jos voit laittaa varteen otettavien asepajojen osotteita olisin kiitollinen.


      • ase lampinen
        siistissä kunnossa kirjoitti:

        Eli ase on siistissä kunnossa, mutta en usko että on mikään numero harvinaisuus. Eli jos voit laittaa varteen otettavien asepajojen osotteita olisin kiitollinen.

        mikkeli ammattikoulu otavan kadun varrella tekee jalkoja.lampisen piirrustuksilla.joka tulee lukkorungon päälle.ja siihen käy punapiste.ja 56mm kiikari. aimpint.tai ihan minkä haluaa.myös alkuperäinen pu tähtäin.eikä maksa kuin muutaman kympin.on niinsanottu veaver jalka.


    • ammuskelija.

      Jos pystykorva on alkuperäisessä kunnossa ja hyväkuntoinen, kannattaa harkita aseen pitämistä perinnekiväärinä. Tällöin on parempi, ettei aseeseen tee muutoksia.

      • quickdraw

        Pystykorva on osa maamme historiaa ja sen raiskaaminen kiikaritähtäimen asennuksen vuoksi lähentelee pyhäinhäväistystä.


      • hillbergmounting
        quickdraw kirjoitti:

        Pystykorva on osa maamme historiaa ja sen raiskaaminen kiikaritähtäimen asennuksen vuoksi lähentelee pyhäinhäväistystä.

        Näitä raiskattavia kyllä vielä piisaa. Varsinkin jos joku ei numerotarkka yksilö tai muuten sekasikiö, niin siitä vaan kiikaria asentamaan.


      • hillbergmounting
        hillbergmounting kirjoitti:

        Näitä raiskattavia kyllä vielä piisaa. Varsinkin jos joku ei numerotarkka yksilö tai muuten sekasikiö, niin siitä vaan kiikaria asentamaan.

        vanhoihin Mosin Nagant pössyköihin valaisee "alkuperäisasennuksia".
        http://www.youtube.com/watch?v=g3VpKKKbDbs&NR=1


      • sky.
        hillbergmounting kirjoitti:

        Näitä raiskattavia kyllä vielä piisaa. Varsinkin jos joku ei numerotarkka yksilö tai muuten sekasikiö, niin siitä vaan kiikaria asentamaan.

        Eipä taida paljon löytyä sotapyssyjä numerotarkkoina. Onkohan kaikkia osia edes valmistettu tämän vuosisadan puolella? ; ))


      • Reino 118v
        sky. kirjoitti:

        Eipä taida paljon löytyä sotapyssyjä numerotarkkoina. Onkohan kaikkia osia edes valmistettu tämän vuosisadan puolella? ; ))

        Tällä vuosisadalla tehdyt mosin nagantin osat ovat todellisia keräilyharvinaisuuksia.


      • hillbergmounting

      • Pete (-+-)
        hillbergmounting kirjoitti:

        vanhoihin Mosin Nagant pössyköihin valaisee "alkuperäisasennuksia".
        http://www.youtube.com/watch?v=g3VpKKKbDbs&NR=1

        Taisi olla "Belaja Smert", maailman rankingin ykkönen vasemmassa alakulmassa kohdalla 2:39


      • Anonyymi
        Reino 118v kirjoitti:

        Tällä vuosisadalla tehdyt mosin nagantin osat ovat todellisia keräilyharvinaisuuksia.

        Lehti artikkeli,taisi olla Pekka Suurosen.USA asemessut ,näytillä tuliterä Moising Naganteja,että kyllä siellä sorvit pyörii vanhaa mallia tuottaen.


    • haksahtaa

      Noihin netissä myytäviin pika-asennettaviin yhdellä ruuvilla kiinnitettäviin "kiikarinjalkoihin" ei missään nimessä kannata sekaantua. Nuo kotimaiset lienevät laatukamaa.

      • Luaja haku.

        Ite sekkaantuu jo ommii sannoihisa. Pahstippaonni haksahtanna.


    • kaliiperi

      aika hurja sotilaskivääri kun on 76,2mm? vai onko kuitenki 7,62mm...

    • reiän täyttö

      voihan ne kiinnitys reijät täyttää kun poistaa jalan jolloin on alkuperäinen

    • mosin-nagant.

      Samaa mietin ja taidan luopua ajatuksesta. Minulla on asevarikolta hankittu, peruskorjattu "pystykorva" On kuin uusi, paitsi lukon osalta.

      Pelkkä kiikari ehkä, mutta kun se ei riitä. Mosin-Nagantin varmistin on ... sanoisinko lähinnä vanha vitsi. Lisäksi ase on auttamattoman vanhanaikainen niin muotoilultaan, kuin ergonomialtaankin.
      Laukaisu ihan hirveä, tosin suht helposti parannettavissa. Varmistimen voi muuttaa paremmaksi, mutta sitten menee uusiksi koko lukko ja se maksaa.
      Jos siitä meinaa hyvän saada, niin se maksaa mielestäni liikaa. Siis onko järkeä, Koska aseen arvo ei ole oikein mitään, eikä siitä muutoksilla parane. Kannattaa ehkä miettiä jotain muuta vaihtoehtoa, ainakin minä päädyin siihen helpompaan.. Suosiolla uusi ase.

    • Anonyymi

      Mukava lukea vanhoja kommentteja. Onhan se mosse vanhanaikainen, naurettava ja vaikka mikä. Totuus kuitenkin lienee, että sillä on tiputettu tarkka-ampujien toimesta eniten väkeä kautta sotahistorian, toisena tullee saksalaisten 98. Sitten kaukana perässä kaikki nää nykyaikaiset hienot ja modernit huippuvehkeet. Itse en lähtisi mossen eteen kokeilemaan onneani, on siinä sitten kiikaria tahi ei. Kunnossa oleva mosse ja hyvä ampuja niin yhdistelmä on edelleen todella tappava. Allekirjoittanut ei pidä itseään mitenkään huippuna, mutta suottaapi olla että ihan pitkälle ei pääse vihulainen minunkaam käsissäni olevalta itsekasaamaltani sekasikiömosselta. Vaikka siinä on vain se haukuttu yhden ruuvin pikajalassa oleva PU.

      • Anonyymi

        Kyllä 98 johtaa,oli mukana jo ensimmäisessä.Kun NL uusi kiväärinsä m 91/30 niin kiikarikivääri modfiointo tykötarpeineen hankittiin Saksasta.Ja valmistus linja tilattiin.Mahtoi Sakemannia vitutaa myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 98 johtaa,oli mukana jo ensimmäisessä.Kun NL uusi kiväärinsä m 91/30 niin kiikarikivääri modfiointo tykötarpeineen hankittiin Saksasta.Ja valmistus linja tilattiin.Mahtoi Sakemannia vitutaa myöhemmin.

        Voiko vitutuksen kuolla kyllä.😫😫😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko vitutuksen kuolla kyllä.😫😫😫

        Minulla on v. 70 kasattu 39variko työtä.niinsanotuati ampumaton.Olen minä sillä tietysti ampunut nostalgia.Lukosss on osia Remington Tuula Siestarjoki. On Apelin sivujalka johon saisi kiikarin,näkö kun ei enää riitä avotähtäimin,no aseseppä kieltäyi hommasta,sanoi ettei sa🤔🤔🤔a raiskata historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on v. 70 kasattu 39variko työtä.niinsanotuati ampumaton.Olen minä sillä tietysti ampunut nostalgia.Lukosss on osia Remington Tuula Siestarjoki. On Apelin sivujalka johon saisi kiikarin,näkö kun ei enää riitä avotähtäimin,no aseseppä kieltäyi hommasta,sanoi ettei sa🤔🤔🤔a raiskata historiaa.

        Minulla on vähän vastaava varikkokunnostettu M39. Kaikki mosinit on koottu eri osista eikä samanpalikkoisia aseita ole edes olemassa. Ne on niin moneen kertaan purettuja, kasattuja ja kunnostettuja.
        Itse laitoin repro-osista PEM kiikari ja mallin mukaisen jalan renkaineen lukonkehyksen päälle. Ei ole vaikea laittaa itsekkään kun tarvitsee vain poran ja kierretapin. Eli tyypiksi tuli M39SOV. Kiikari on pikakiinnitteinen ja kehykseen jää jalusta, jonka uran läpi avotähtäimet ovat tarvittaessa käytössä. Mosinin ergonomia on sitten aivan kauhea ja sillä ei pysty ampumaan makuulta kiikarin kanssa. Sehän on suunniteltu juoksuhaudan reunalta ammuttavaksi eli vähintä repputuki tai ei muuten onnistu.
        Kiikareita/jalkoja löytyy uustuotantoa noin 500e hintaan. Alkuperäisiäkin on markkinoilla ja TAMARMS 2022 asemessuilla katselin monia hintahaarukassa 400-1600e. Yläpää oli ihan selvästi ylihinnoiteltua. Yhdessäkään ei ollut minkään valtakunnan leimoja.
        https://waffenlager.net/optics/pem.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe