Milloin saa testata blastokystin

siirron jälkeen???

Heippa! Mulle siirretään ensi viikolla (tod. näk. jos alkiot sinne asti selviytyvät) blastokysti.. Rupesi askarruttamaan että saako raskaustestin tehdä aikaisemmin kuin "normaalin" alkion siirron jälkeen? Blastokystihan on jo 5 pvää vanha ja luulisi että testinkin saisi tehdä aiemmin? Kerrotteko viisaammat (siis te joille on siirretty blastokystiä) miten on??

4

10774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirretty blasto

Ei saa tehdä vaan normaalisti pp14 raskaustesti kotona tehtynä. Vaikka blastokysti on pidemmälle jakautunut kuin esim. 3pvän alkio niin alkion kiinnittymiseen menee kuitenkin ne normaalia aika sekä raskaushormooni lisääntyy elimistössä samoin kuin olisi siirreetty tuo esim.3pvää viljelty 8-soluinen

• hassulta..

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

• ....
        hassulta.. kirjoitti:

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

Moikka!

Mulle sanottiin myöskin, että testata saa 14 pvän kuluttua. Joskin lääkäri lisäsi perään, että näkyisi varmasti aiemminkin, ja tosiaan kiinnittyy aiemmin kuin lyhyemmin viljelty alkio, mutta Lugejen lopettamisen tai lopettamatta jättämisen kannalta parempi testata vasta kun varmaa.

Itse sain blastokystista plussan, joka nyt nukkuu päiväuniaan tuolla huoneessaan. Oireet plussasta oli voimakkaat jo reilusti ennen testiä, mutta taikauskoisena maltoin kuitenkin pp14 testin kanssa. Joskin voimakasta pahoinvointia sitten jatkuikin pitkälle eteenpäin myöskin..

Tsemppiä matkaan, toivon teille onnistumista! Blastokystillä hyvät mahkut onnistua, kunhan vaan siirtoon saakka pääsee! Meillä kohta 2. kierros edessä, silloinkin varmaan blastokystiviljelyyn turvaudumme.

:)

• Anonyymi

Minä kiertopäivänä näitä blastokystiä siirretään, jos niitä siirretään pakastuksesta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe