Milloin saa testata blastokystin

siirron jälkeen???

Heippa! Mulle siirretään ensi viikolla (tod. näk. jos alkiot sinne asti selviytyvät) blastokysti.. Rupesi askarruttamaan että saako raskaustestin tehdä aikaisemmin kuin "normaalin" alkion siirron jälkeen? Blastokystihan on jo 5 pvää vanha ja luulisi että testinkin saisi tehdä aiemmin? Kerrotteko viisaammat (siis te joille on siirretty blastokystiä) miten on??

4

10544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirretty blasto

Ei saa tehdä vaan normaalisti pp14 raskaustesti kotona tehtynä. Vaikka blastokysti on pidemmälle jakautunut kuin esim. 3pvän alkio niin alkion kiinnittymiseen menee kuitenkin ne normaalia aika sekä raskaushormooni lisääntyy elimistössä samoin kuin olisi siirreetty tuo esim.3pvää viljelty 8-soluinen

• hassulta..

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

• ....
        hassulta.. kirjoitti:

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

Moikka!

Mulle sanottiin myöskin, että testata saa 14 pvän kuluttua. Joskin lääkäri lisäsi perään, että näkyisi varmasti aiemminkin, ja tosiaan kiinnittyy aiemmin kuin lyhyemmin viljelty alkio, mutta Lugejen lopettamisen tai lopettamatta jättämisen kannalta parempi testata vasta kun varmaa.

Itse sain blastokystista plussan, joka nyt nukkuu päiväuniaan tuolla huoneessaan. Oireet plussasta oli voimakkaat jo reilusti ennen testiä, mutta taikauskoisena maltoin kuitenkin pp14 testin kanssa. Joskin voimakasta pahoinvointia sitten jatkuikin pitkälle eteenpäin myöskin..

Tsemppiä matkaan, toivon teille onnistumista! Blastokystillä hyvät mahkut onnistua, kunhan vaan siirtoon saakka pääsee! Meillä kohta 2. kierros edessä, silloinkin varmaan blastokystiviljelyyn turvaudumme.

:)

• Anonyymi

Minä kiertopäivänä näitä blastokystiä siirretään, jos niitä siirretään pakastuksesta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3533
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      42
      1704
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1635
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe