Hylsyt ja uudelleenlataus

TAP

Monta kertaa voi samat hylsyt käyttää? Olen käyttäänyt 3 kertaa, mutta voinko käyttää vielä useamman kerran? Vai heikkeneekö ne jo silloin olennaisesti?

8

4413

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hylsy

hylsyt voi täyttää enintään 1 kerran. myy aseesi ja hylsysi ja lahjoita rahat kissayhdistykselle

• Andy

Hylsyn voi hajottaa yhdelläkin jälleenlatauksella, kun vain pistää tarpeeksi ruutia. Jollain ihan löllölatauksilla voi käyttää kymmeniäkin kertoja. Sanoisin, että ellet suosi maksimilatauksia, voit käyttää huomattavastikin useamman kerran. Kun hylsyssä alkaa olla merkkejä heikkenemisestä, on aika heittää koko erä romuksi.

• ottoville

Käytä hylsyjä aina samoissa erissä.
      Silloin voi ensimmäisten merkkien ilmaantuessa heittä koko erän romuksi.
      Ensimmäinen merkki on yleensä suun halkeaminen.
      Kun se ilmenee yhdessä heitä muutkin romuun.
      Kestää 5-10 latausta.

• Nikkari

Moikka

Tuo riippuu aivan kaliberista. Jenkit testasivat .38spl hylsyn kestoa, panos oli hieman alle maksimin. Tulos= hylsy paloi puhki 137 latauksen jälkeen. Kiväärinhylsyjen pituus muuttuu ladatessa jolloin niitä joutuu lyhentämään hylsysorvilla, nallitilakin voi laajeta hieman.
        Tarkkaile myös kannan yläpuolta, jos näkyy kirkas rengas. Tämä tarkoittaa että materiaali alkaa harveta, jolloin hylsy on syytä hylätä.

Kun lataat, käytä alle maksimin olevia latauksia niin voit käyttää hylsysi useita kertoja uudelleen. Voit myös käydä vihtavuoren sivuilta katsomassa ohjeita. Siellä on kaikki turvallisen latauksen ohjeet saatavilla.

Huomioi myös edellisten kirjoittajien neuvot, poisluettuna kissayhdistys ;-)

Nikkari

• futari

Itse olen ladannut kiväärin panoksia (.308) noin 20 vuotta. Olen käyttänyt hylsyjä niin kauan kunnes ne hajoaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hylsyn suu-/kaulaosa halkeaa supistettaessa.
      Jos sinulla on tarkoitus harrastaa jotain kasa-ammuntaa tai olet kilpa-ampuja, niin silloin hylsyistä aiheutuva pieni (siis todella pieni) epätarkkuus voi olla ratkaiseva. Itse ammun hirviradalla n. 300 - 500 patruunaa vuodessa lähinnä harjoitteluna metsästystä varten ja pari seuran kilpailua. Näissä ammunnoissa ei hylsyillä ole mitään merkitystä (edellyttäen, että ne on supistettu aseeseen sopiviksi). Itse en ole myöskään koskaan lyhentänyt hylsyn suuta, kuten jossain ohjeissa neuvotaan. Normaaliin pulttilukkoiseen aseeseen se ei ole välttämätöntä. Itselataavat ovat asia erikseen, ne saattaa olla todella tarkkoja hylsyn pituuden suhteen. Tärkeintä lataamisessa on, että supistaa hylsyt aseeseen sopiviksi.

• Andy

Leikit hengelläsi. Hylsyjen lyhentämisessä ei ole kyse aseen toimivuudesta vaan turvallisuudesta. Liikaa venähtänyt hylsy voi tunkeutua liian syvälle ylimenokartioon ja puristaa luotia liian tiukasti niin, ettei se pääse normaalisti lähtemään. Tästä voi seurata paineennousua ja aserikko. Vähintään sinun tulisi mitata hylsyt ampumakertojen välillä ja jättää ylipitkät pois.

• Mari.
        Andy kirjoitti:

Leikit hengelläsi. Hylsyjen lyhentämisessä ei ole kyse aseen toimivuudesta vaan turvallisuudesta. Liikaa venähtänyt hylsy voi tunkeutua liian syvälle ylimenokartioon ja puristaa luotia liian tiukasti niin, ettei se pääse normaalisti lähtemään. Tästä voi seurata paineennousua ja aserikko. Vähintään sinun tulisi mitata hylsyt ampumakertojen välillä ja jättää ylipitkät pois.

Ei tarvitse venyneitä jättää pois. Kyllähän ne sopivaan mittaan trimmata vois!

• Anonyymi

Kova on komento, hylsyt
      Kenelle lue kuuluu Ansa asettelu.
      Savo näitä riidellyr

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4827
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1641
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      970
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      787
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      54
      768
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      751
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      731
    Aihe