Etsin jussikuvioisten villasukkien teko-ohjetta. Kaipaan ohjetta aikuisten ja lasten koossa, siis puikoilla kutoen miel. seitsemän veljestä langalla.
Jussi villasukkien teko-ohje
5
20694
Vastaukset
- Himoneuloja
Lanka tummanpuh.ja tummanharm. puikot 3,5
Luo 60 s (15 puikolle) punaisella, neulo 4 kerrosta 1 oik.1 nurin 2 kerrosta harmaalla,3 punisella, 1 harm. 3 pun. 14 kerrosta sileää.
2 harm, 2 pun, 2 harm. Aloitakuvio 9 har, 1 puh, kerros loppuun. 7 harm, 3 pun (2 kerrosta näin)
5 harm,5 pun (2 ker.näin), 3 harm, 7 puh (2 kerr)
1 harm 9 pun.(2 kerr) jatka toisin päin (tulee salmiakki kuvio)
2 kerrosta harmaata, 2 kerrosta punaista, 2 kerr. harm. 1 kerr. pun. Jatka sukkaa tavalliseen tapaan halutun mittainen sääri ja terä.- Oikaisu
HUOMIO HUOMIO!!Tämä kyseinen ohje on väärin kirjoitettu!Itse kokeilin ja vääränlainen kuvio tuli..oikea ohje menee näin; 9harm,1 pun. 7harm, 5 pun. 6harm, 7pun. 5harm,9pun.Ja loppu kyseisen ohjeen mukaisesti..et tällasta ilmotusluontosta asiaa..!=) Jos ette halua purkaa niin uskokaa mua!=)
- oikaisu
Oikaisu kirjoitti:
HUOMIO HUOMIO!!Tämä kyseinen ohje on väärin kirjoitettu!Itse kokeilin ja vääränlainen kuvio tuli..oikea ohje menee näin; 9harm,1 pun. 7harm, 5 pun. 6harm, 7pun. 5harm,9pun.Ja loppu kyseisen ohjeen mukaisesti..et tällasta ilmotusluontosta asiaa..!=) Jos ette halua purkaa niin uskokaa mua!=)
No nyt sieltä jäi välistä pois 8harm ja 3pun..=) Se kuuluu siihen 9harm,1pun ja 7harm,5pun väliin!!
Novitan Talvi 2007-lehdessä on ohje Nalle-langasta lapselle ja miehelle. Ja vanhemmassa lehdessä Syksy 2005 on ohje 7 veljeksestä.
Jussi-sukat ovat muuten aivan tavallisia perussukkia, vain varressa on raidat ja salmiakkikuvio. - seiskaveikka
http://www.novita.fi/sys/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=80598
Tuli jo muutama hyvä ohje, mutta tässä vielä linkki Novitan ohjeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904