...olla onnellinen tai elää omaa elämääni eteenpäin, vaikka siskoni ei ole onnellinen ja on hieman masentunut? En tiedä mitä enää voin tehdä siskon hyväksi, hän ei edes enäää hyväksy minulta minkäänlaista apua yms. Onko minulla oikeus olla onnellinen vaikkei siskoni siihen ilmeisesti pysty?
Onko minulla oikeus...
6
3854
Vastaukset
- ...
On oikeus sinulla olla onnellinen nimenomaan. Jospa siskosi juttelisi ja vanhempi esim. osaisi positiivisena kannustaa. Ettei tietyt tai kaikenmaailman asiat vaivaa siskon mieltä. Tai joku muu. Hyvä itsetuntokin auttaisi siskoa ja positiivisuus.
Onnea jatkoon:) - -Q-
ite oon tos samas tilantees ko sun sisko. eli oon se joka on masentunu/aattelee et ei mitn väliä enää millää. ite ainaki toivoisin et mun sisko ei jättäis mua yksin vaa olis läsnä ja saisin keskustella sen kaa ja sit voitais yhes miettiä et mitä pitäis tehä et ei olis enää ni paha olla :[
- ,että
tuli kyyneleet silmiin kun luin tämän!
Ihanaa että välität siskostasi niin paljon! tottakai sinun on oikeus olla iloinen, onnellinen !
minä itse olen meistä siskoksista se masentunut, onneton osapuoli ja enemmänkin siskoltani toivoisin tukea, olkapäätä ja kauniita lauseita.
eli uskoisinpa että sinunkin siskosi pääsisi hieman eteenpäin kun tietäisi että olet hänen tukenaan, ja että hän voi rohkeasti kertoa sinulle silloin kun masentaa, ja vaikkei aina osaisikaan auttaa / lohduttaa, aina helpottaa tieto siitä että joku on siinä lähellä.- ----
Sinulla on täysi oikeus olla onnellinen.
Sairastan vakavaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä, ja minua ahdisti kovin kun ystäväni kertoi ettei saanut nukuttua eräänä yönä kun suri vain minun puolestani. Jos et ole onnellinen, siskosi voi tuntea sen olevan hänen syytään, aivan kuten minä tunsin kun ystäväni kertoi surreensa. Vaikka se on mukava että joku välittää, liika sureminen voi kuulostaa siltä kuin sairastunut olisi pilannut muiden elämän. Ja kun näkee että muut ovat onnellisia, tulee olo että itselläkin on vielä toivoa paremmasta huomisesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854012
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353041Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992253Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312008Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271801- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell651743Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501