Öljyt

VN900 Classic

Laitoin pyörän talviteloille ja ajattelin laittaa talveksi koneeseen uudet öljyt. Funtsin että onko tuo öljynvaihto kovinkaan tarpeellista kuitenkaan?? Nykyisillä öljyillä ajettu n. 2.600 km. Luulisi ettei ne kovinkaan likaiset ole kun öljynvaihtoväli VN900:ssa on 12.000 km. Ei viitsisi tehdä turhaa hommaa, jos sillä ole mitään käytännön merkitystä??!!??! Mitä olette mieltä?

14

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyt...

      Sinulla on sitten komia pyörä kanssa.Ite en vaihda öljyjä.Nykyöljyjen korroosionestoaineet ovat niin hyviä.
      Mietityttää toinen asia.Pitäiskö vähän availla lokasuojia.Jotta saisi suojattua vaikka Tectylin spry-kotelosuojalla.Aattelin ainakin vilkasta lokasuojien alle.Kerran suojattu säilyisi paremmin.

      • Tectyl

        Miksi??? Lokasuojat ovat muovia, ei peltiä, kuten
        H-D:ssä.


      • alla on ...
        Tectyl kirjoitti:

        Miksi??? Lokasuojat ovat muovia, ei peltiä, kuten
        H-D:ssä.

        Tukiraudat,kehikko.Niitä ajattelin suojata.Ainakin hiekkateitä suojataan kesälläkin.Sitomaan tiepölyä.Suola ei hyvä paikoissa joissa muhii raudan kanssa.Katsotaan...


      • VN900 Classic
        alla on ... kirjoitti:

        Tukiraudat,kehikko.Niitä ajattelin suojata.Ainakin hiekkateitä suojataan kesälläkin.Sitomaan tiepölyä.Suola ei hyvä paikoissa joissa muhii raudan kanssa.Katsotaan...

        Enpä usko että kannattaa alkaa sotkemaan koteloaineilla. Pyörähän on sen verran komea että sitä pesee säännöllisesti ja usein ihan ilokseen, niin samalla huuhtoo sitten samalla suolat ja lipeät huolella pois. Eiköhän se riittäne.


    • tarvitse.,.

      Ei tarvitse vaihtaa varsinkin jos säilytät kuivassa paikassa ja käytät vaikka muutaman kerran talvella kunnolla lämpimäks,vaihdat sitte seuraavassa määräaikaishuollossa öljyt,joku fanaatikko tietenkin eri mieltä että pitäs aina vaihtaa talveksi jos ajettu satoja km ,mutta kannattaa tässäkin hommassa pitää järki päässä,mieluusti vähintään kerran vuodessa tai kun km tulee seuraavaan huoltoon,ei se muutamien kuukausien seisonnassa miksikään mene.Itse vaihtanut yleenä talveks mutta sama tilanne kun sulla eli 3tkm ajettu ja mineraaliöljyt ,ens kevääksi menee kumminkin kun toukokuussa pistetty uudet sisään.

      • VN900 Classic

        Samaa ajattelin minäkin. Olen ennen aina vaihtanut öljyt talveksi, mutta nyt ajattelin jättää väliin. Seuraava huolto on kuudessa tonnissa; vaihdetaan vasta sitten.


    • VN cutsom

      Sama peli mulla mutta customina. 12000 km ajettuna tänä kutena. En vaihda talveksi oljyjä, mutta keväällä kyllä kun kausi alkaa taas vaikka se nyt ei oo ees loppu.Muuten anna kyllä vaihtaa 6000 km välein huollossa, pieni menoerä kuitenkin. Ajossa niitä tarvitaan ei seisonnassa.

      • VN900 Classic

        Joo, oikeassa olet. Kuuden tonnin välein pitää kyllä vaihtaa öljyt ja suodatin myös. Eipä tuo niin kallista ole. Oletko muuten tykännyt pyörästä. Itse diggaan aivan pirusti. Ajelin ennen kyykkäreillä ja rupesi homma maistumaan aivan puulta. Nyt olen hiffanut että pyörää ajetaan väännöllä eikä millään huipputehoilla! Väinö on parhaimmillaan 80 - 100 km/h vauhdissa. Pyörä etenee rennosti matalilla kierroksilla ja meno on mukavaa. Pääsee oikein fiilistelemään nääs...


      • VN custom
        VN900 Classic kirjoitti:

        Joo, oikeassa olet. Kuuden tonnin välein pitää kyllä vaihtaa öljyt ja suodatin myös. Eipä tuo niin kallista ole. Oletko muuten tykännyt pyörästä. Itse diggaan aivan pirusti. Ajelin ennen kyykkäreillä ja rupesi homma maistumaan aivan puulta. Nyt olen hiffanut että pyörää ajetaan väännöllä eikä millään huipputehoilla! Väinö on parhaimmillaan 80 - 100 km/h vauhdissa. Pyörä etenee rennosti matalilla kierroksilla ja meno on mukavaa. Pääsee oikein fiilistelemään nääs...

        Jep täksi kesäksi ostin pyörän ja hulluna oon siihen. Minusta se vaan on niin helvtin hyvä, hieno, mitä vaan. Murheita ei ole ollut lainkaan, toivon ettei tietenkään tulekkaan. Mutta mutta hyvää on tehny.


      • VN900 Classic
        VN custom kirjoitti:

        Jep täksi kesäksi ostin pyörän ja hulluna oon siihen. Minusta se vaan on niin helvtin hyvä, hieno, mitä vaan. Murheita ei ole ollut lainkaan, toivon ettei tietenkään tulekkaan. Mutta mutta hyvää on tehny.

        Joo, mullakin 08-malli. Murheita?? Mitä ne on?? Ei vaan, olen ajanut Kawoilla kohta 30 vuotta eikä ole tarvinnut rassata. Väinöt on mun käsittääkseni kyllä kestäviä pyöriä. Hyvin kun pitää ja huoltaa eikä revittele, niin pelaa.


    • Sama pyörä

      Mulla ajettu alle 1000 km öljynvaihdon jälkeen ja kyllä talvi ja ajot seuraavaan huoltoon asti saa mennä samoilla öljyillä.

      Itse vaihdatin kyllä 6000km huollossakin öljyt, viitsi uudehkolla pyörällä 12 tkm ajaa samoilla öljyillä.

    • Vn 900...

      Mitä öljyä teillä vn 900 laitettu?

      Mulle laitettiin valvolinen mp-perusmineraaliöljyt. Vaihtoehtoja olisi ollut muitakin, mutta tuota suositeltiin.

      Vähän arvelutti, mutta pyörä ja vaihteet toimineet loistavasti.

      • VN900 Classic

        Mulla laitettiin viime huollossa(Biketeam Oy), mikä oli ns. takuuhuolto, Elfin mineraaliöljyt. Näillä ei ole mitään ongelmia ollut. Vaihteisto on muutenkin tässä pyörässä tosi hyvä. Shellin öljyjä Kawasaki ohjekirjassa tosin suosittelee.


      • Dekku
        VN900 Classic kirjoitti:

        Mulla laitettiin viime huollossa(Biketeam Oy), mikä oli ns. takuuhuolto, Elfin mineraaliöljyt. Näillä ei ole mitään ongelmia ollut. Vaihteisto on muutenkin tässä pyörässä tosi hyvä. Shellin öljyjä Kawasaki ohjekirjassa tosin suosittelee.

        Moi!!!Omistan vm,08.Huollossa suosittelivat
        vaihtoväliksi 6000km.Ja aion pitää siitä
        kiinni.Ei niin iso meno erä.Ajellu nyt
        5600km ja vaihdatan ennen talvi säilytystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe