Leikit marsun kanssa

mie..

Heips! Mitä tehdä kun marsu on vieläkin (ollut minulla reilu puoli vuotta) arka. Ja nyt viime päivinä se on vain istunut kopissaan ja käynyt silloin tällöin syömässä. Pidän marsua vapaana joka päivä ja sylissäkin monta kertaa päivässä. Ja yleensä kun pidän sitä sylissä niin annan sille jotain tuoretta pupellettavaa esim.porkkanaa.
Joten nyt kysyisin teiltä että onko jotain leikkejä jolla saisin marsuni hieman sosiaalisemmaksi?

11

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malle

      ...marsullesi kaveri, sillä marsuthan ovat laumaeläimiä. Koppi pois häkistä, niin marsu ei voi piiloutua koppiinsa.

      • mie..

        Kyllä on kaveri hankinnassa, mutta olen myös käsittänyt sellaisen asian että marsut eivät pakene saalistajiaan vaan ne piiloutuu. Ja jos marsulla ei ole piilopaikkaa niin se on hädissään. Olen ottanut muutaman kerran kopin pois, mutta silti marsuliini on kyyhöttänyt yhdessä nurkassa..


    • rex

      Kyllä voit aivan hyvin ottaa sen kopin pois ja laittaa sen vaikka vain yösksi sille.
      Häkki kannattaa laittaa johonkin kodin keskeiseen paikkaan, kuten olohuoneeseen, jotta se tottuu ihmisten läsnäoloon ja oppii talon tavoille.
      Kaveri olisi myöskin hyväksi, sillä huomaa kyllä kuinka yksinäinen ja pelokas marsusi on.
      Kärsivälliyyttähän koko kesyttäminen voi vaatia, ja varsinkin aikaa.
      Aina kun kuljet sen häkin ohitse, niin juttele sille ja silittele ihan ohi mennenkin.
      Mietin vaan, kun sanoit, että se on viime päivinä vain kyhjöttänyt kopissaan, niin oletko varma, ettei se ole sairas?

    • AnskuBansku

      JOS HANKIT TOISEN MARSUN:
      Hankkiessasi saman sukupuolen marsun, kannattaa uuden marsun olla 3kk vanha tai alle. Vanhemmat marsun ottavat yleensä AINA vastaan poikasen, mutta vain harvat ottavat vastaan aikuisen.

    • AnskuBansku

      Ja hei! Jos pidät marsua päivittäin vapaana, se ei välttämättä riitä. Sinun kannattaa leikkiä sen kanssa. Esimerkiksi tämmönen leikki toimii:
      Piilota huoneeseen helppoihin piiloihin (pieniä) kurkunpaloja. Kun marsu ymmärtää leikin, se on niin innoissaan että saattaa alkaa hyppimään (niinkuin aina intoiset ja leikkimieliset marsut tekevät). Marsun tehtävä on etsiä kurkunpaloja. Namupalojen on oltava aika pieniä, ettei yhden syöminen kestä marsulta kovin kauaa. Tämä leikki on kuin aivojumppaa marsullesi. Kannattaa leikkiä useinakin päivänä sitä :)

    • Marsujen kaveri

      Miten marsujen kanssa voi leikkiä muuta kuin piilotus leikkiä? Meitin kaks marsuu ei nimittäin kauheesti oo innoissaan siitä leikistä.Olisiko kellään neuvoja?

    • Marsunomistaja

      Opeta marsulle temppuja. Tässä on ainakin pari: Opeta marsu pitämään etutassujaan tennispallon päällä. Kannattaa nostaa ite marsun tassut pallon päälle ja houkuttele se myöhemmin kiipeämään itse. Anna jokaisella kerralla kun marsu onnistuu pieni kurkunpala. Lopuksi jätä kurkut pois ja houkuttele se pallonpäälle sormella. Rakenna tiilistä portaat johon marsu voi kiivetä. Laita portaiden päähän herkkupala. Kannattaa myös ostaa eläinkaupoista marsuille tarkotettuja leluja. Itse suosittelen aktivointipalloa. Mulla ainakin toimii noilla.:)

    • Anonyymi

      Milloin marsun kanssa pitäisi siis leikkiä

      • Anonyymi

        Onhan marsullasi lajitoveri?

        Marsujen kanssa ei tarvitse leikkiä, mutta voit ostaa niille virikkeitä.


    • Anonyymi

      Marsut tykkää pehmeästä kannattaa pistää marsu matolle vaikka ja sitten paijailla niin kauan kuin jaksaa niin se tottuu hyvin siihen

    • Anonyymi

      MARSUT ON NIIN SÖPÖJÄ ET EN KESTÄ LEIKI NIIDEN KAA KOKO AJAN MUL ON 2 JA EN KESTÄ NIITÄ 😍😍😍😍😍😍😍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe