Hei! Kuka tietää, onko hunajasta mitään haittaa/hyötyä papukaijoille? Hunajaahan ei suositella esim. pikkuvauvoille imeväisbotulismin (? muistinkohan termin oikein?) vuoksi, ja jostain olen saanut käsityksen, vai liekö omaa kuvitelmaani, että lintujen suhteen voisi olla sama vaara. Ennen kuin tämä tuli mieleeni, puluni nautiskeli toisinaan suurella mielihyvällä hunajakaurapuuroa...
Eräs lintutuntija oli sitä mieltä, että linnulle ei hunajasta olisi juuri hyötyä. En tiedä, mihin hän väitteensä perusti. No, eihän hunaja varmaan linnun luonnonmukaiseen ravintoon kuulu, mutta toisaalta onhan se aika luomua muuten.
Onko hunaja turvallista?
2
376
Vastaukset
- -M-
Periaatteessa toki tuo bakteeri voi linnunkin sairastuttaa, mutta pieni määrä hunajaa silloin tällöin tuskin haittaa jos lintu vaan on muuten terve ja omaa normaalin vastustuskyvyn. Ja jos epäilyttää niin ainahan hunajan voi kuumentaa, jolloin mahdolliset pöpöt kuolevat, tai antaa kaurapuuroa vaikka hillon kera. Mitenkään tarpeellista tai sen hyödyllisempää kuin vaikka ihmisellekään hunaja tuskin papukaijoille on, namia kyllä.
Poikkeuksena lurit, joille hunajaa ihan suositellaan jonkun verran ruokaan lisättäväksi, luonnossahan ne syövät paljon kukkia, mettä ja siitepölyä ja kielikin on kärjestään sutimainen ja sopeutunut tähän ravintoon.- pulu
Kiitokset hunajatiedosta! Eipä se hunaja varmaan mitenkään tarpeellista tipulle tosiaan ole, mutta sitä aina yrittää vähän tarjota vaihtelua ton koukkiksenkin ruokavalioon. Bona- ja pilttihilloja olen myös harrastanut, vaikka niiden kanssa lintu taitaa kyllä oppia vähän liian valmiille...
Taisi muuten olla sinulta peräisin se papukaijaleivän ohje. Melkoinen sekoitus, mutta pitänee kokeilla joskus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun493301Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5141999Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821887- 191561
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281267UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131195