Protu leiristä..

Sylvie

Olen menossa ensikesänä protu leirille, ja aika monessa paikkaa on sanottu, että leiri on melko intensiivinen kokemus. Ja lisäksi on kerrottu ettei omaa protu juhlaa kannata pitää heti samana päivänä, kun leiriltä tullaan kotiin, sillä juhlia ei kuulemma jaksa pitää vielä silloin. Joten, te jotka protu leirin olette käyneet, onko tuo osaksikaan totta?

8

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätösjuhla

      Protu-leirin päätteeksi sunnuntaina on yleensä päätöjuhla, jossa on leiriläisten valmistelemaa ja esittämää ohjelmaa. Juhlaan keskipäivällä on kutsuttu myös omaisia ja lähiystäviä. (Monet myös saavat sitten kyydin kotiin, jos kotiväkeä tulee juhlaan.) Lauantaina illalla on leiriläisten omat illanvietttojuhlat...

      Varmaan on niin, että jos sunnuntaina kahden-kolmen aikaan lähdetään kotimatkalle, protulainen ei loppuiltapäivästä tai alkuillasta välttämättä ole virkeimmillään noiden tunteikkaiden päätösjuhlien ja viikon leirin jälkeen mihinkään isoon perhe- tai sukutapahtumaan.

      Sinänsä on hyvä idea pitää myös kotona kutsut ihan kunnon perhejuhlana (joka vastaisi jossain määrin muodoltaa ns. rippijuhlaa kodeissa). Ehkä se voisi olla vaikka viikkoa myöhemminkinkin?

    • appari

      Loppujuhla saattaa usein syystä tai toisesta venähtää jolloin paikalta joko joutuu lähtemään kesken pois ehtiäkseen omiin juhliinsa tai sitten myöhästyä omista juhlista jotta ehtisi sanoa kunnolla näkemiin kaikille leirikavereille.

      Itse pidin omat juhlat samana päivänä kun leiri loppui eikä se tosiaan ollut kovin hyvä ajatus. Oli koko ajan ikävä takaisin eikä leiristä voinut puhua alkamatta itkeä, se oli niin hieno kokemus. Ihan tunnekuohun tasaamiseksikin
      olisi ollut ihan fiksua pitää oma juhla vasta vaikka viikon päästä, jolloin valmisteluissakin ehtii olla itse mukana eikä kaikki kaadu esim. äidin niskaan.

    • Hathaldir

      Kuten edellisetkin kirjoittajat sanoivat, saamasi tieto pitää täysin paikkansa. Leiri on todellakin intensiivinen kokemus, ja viimeisenä yönä tavallisesti nukutaan varsin vähän jos lainkaan. Viikossa ehtii levätä ja tottua taas "normaalielämään". :)

      • Sylvie

        Kiitos vastauksista!!


    • jei

      Ite pidin juhlan saman päivänä, ku tulin leiriltä. Mut riippuu varmaa aika paljon siitä, minkä kokoiset juhlat aikoo pitää. Meille tuli vaan isovanhemmat ja serkku perheineen nappaamaan kuoharilasilliset ja onnittelemaan, viipyivät tunnin pari ja sitte sain olla ihan rauhassa. Musta oli ainakin ihan virkistävää nähdä viikon jälkeen heti lähimpiä sukulaisia ja sillee. Fiiliksen mukaan. ;)

    • <3

      Protu on melko exootinen kokemus halauksineen ja keskusteluineen. Itse kävin viime kesällä leirin ja aijon nyt apuohjaajaksi tänä kesänä. Meidän leiri oli todella onnistunut ja itse sain useita hyvin läheisiä ystäviä. Me pidettin protu juhlat 2 viikko meidän leirin jälkeen ja sen jälkeen jatkoimme ns. Inside protu jengin kanssa juhlimista, sillä koimme että niin on paljon hauskempaa koska emme pysyneet puhumaan niitä asioita jotka haluimme kun ne muut jotka eivät olleet siinä ryhmässä. Muuta niin kuin sanoin olen HYVIN tyytyväinen että kävin protun sillä se muutti minun elämäni täysin. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI

      • sylvie

        Millainen ohjelma leireillä on yleensä ollut? Olen itse kuullut että joka päivälle on jokin teema, josta sitten keskustellaan.
        Ja olisi kiva myös kuulla ihan leirikokemuksia, mitä tehtiin ekana päivänä, millaista porukkaa siellä oli, kuinka tultiin toimeen ihan entuudestaan tuntemattomien kanssa tms., sillä itse en tunne ketään kuka samalle leirille tulee. :)


    • Omalla veljelläni ne oli viikkoa myöhemmin. Se oli valvonu sen porukan kaa siellä aivan liikaa ja heit ku tuli kotiin, meni vaan nukkumaan. Itsekkään en ehkä ihan jälkeisinä päivinä pitäis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe