parson jack ruselin terrierit ja kettuterrierit!

pikku kumipalloa etsitään..

Hei!Löykyyköhän täältä ketään, jolla olisi kokemusta parsonista?Olen ihastunut rotuun, sen veitikkamaiseen luonteeseen ja iloiseen olemukseen, myös sen ulkonäkö ja koko osuvat nappiin.Mutta sopiiko se seurakoiraksi?Asumme ok talossa ja lähellä on kyllä hyvät lenkkimaastot..metsää jne, joissa käymme sakemannimme kanssa.
Kaipaisimme pienehköä, iloista ja vilkasta seurakoiraa ystäväksi meille ja seuraksi ja leikki kaveriksi sakemannillemme.
Kuinka suuri parsonin metsävaisto on?Häiritseekö arki elämää?Entä miten tulee toimeen talossa jossa on kissoja?!
Myös sileäkarvainen kettuterrieri on vaihtoehtona..joten tietoja ja kokemuksia siitäkin!
-kiitoksia!

5

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria

Eräällä kaverillani on karkeakarvainen kettuterrieri (vähän sinne päin oleva rotu ;) ja se on ainakin kaikista tapaamistani koirista ehdottomasti paras! Leikkisä mutta tottelevainen. Ikää sillä taitaa olla jo kuudetta vuotta, mutta pallon perässä se juoksee kuin pieni pentu ja väsyttävän pitkää (koiran itsensä mielestä) lenkkiä sen kanssa ei voi tehdäkään. Iloinen ja seurallinen, käpertyy kainaloon rapsutuksia hakemaan ja toisaalta rakastaa kieroilla lelujen ym. kanssa...

• Leilala

Parson on kieltämättä hiukan helpompi kuin sk. kettis(mutta poikkeuksia löytyy).
      Se sopii niin seura-kuin harrastuskoiraksi, joka vaatii ehdottomasti fyysisen liikunnan lisäski henkistäliikuntaa!

Älä ota urosta, jos sinulla on sake uros...Turha riski voi olla, kettuterrierit eivät ainakaan kunniota kokoa vaan ovat aina valmiita taistoon, parson tuskin tekee kovin kummoista poikkeusta!

Metsästysvaisto on melko suuri ja se on AINA olemassa, mutta kokemuksesta voin sanoa että vapaana pitäminen onnistuu kuitenkin helposti.
      Ja kissojen kanssa totuttelulla, niinkuin kaikilla muillakin roduilla!

Parson sekä kettuterrieri ovat molemmat rotuja joiden koulutus ei ole todellakaan lähellekkään niin yksinkertaista kuin saken, ehei näitä on AIVAN TURHA yrittää pakottaa mihinkään...esim. naksutinkoulutus sopii taas erittäin hyvin.

Näitä rotuja pitää oppia ymmärtämään, suosittelen harkitsemaan kahden (tai useamman) kerran ja ottamaan selvää roduista, muualtakin kuin netistä!

• sarian

...ja jos päädyt toiseen näistä roduista valitse näyttelylinjainen, älä käyttökoiraa, siis mikäli et metsästä. Aivan temmpperamentin vuoksi.

• pisgue

Omistamme Jack russelin terrierin joka saa maaliskuussa pentuja!jos kiinnostais niin kirjota!

• ehkä....

onko ne teillä syntyvät pennut sileäkarvaisia vai karkea karvaisia???minun veli ois nimittäin vähä kiinnostunut!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe