Diaknoosini on siis STENOSIS CANALIS SPINALIS LUMBALIS L IV/V. Jonotan leikkaukseen Päijät Hämeen Keskussairaalaan pelonsekaisin ajatuksin. Kuinkahan suuri on halvautumisriski, onko lääkärit varmasti tarpeeksi osaavia miten pitkään sairaalassa ja kuinka pitkään joutuu olemaan lomalla? Jos jollakin on tietoa niin kerrothan!
Stenosis canalis spinalis lumbalis L IV/V.
4
5070
Vastaukset
- on turhaa
Itse kävin toukokuun lopulla vastaavassa leikkauksessa paikallisessa keskussairaalassa Pohjanmaalla. Kaikki meni hyvin. Ei mitään pahaa sanottavaa toimenpiteestä eikä hoidosta sairaalassa. 2 kk sairaslomalla, sairaalassa torstaina sisään ja maanantaina pois. Ylös sängystä leikkauksesta seuraavana päivänä.
Ota positiivinen asenne leikkaukseesi äläkä kuuntele juorupuhuheita "epäonnistuneista leikkauksista". Muista että ko kaltaisia leikkauksia tehdään paljon ja aina kaikkia potilaita ei leikkaus auta ja yleensä ne pitävät suurinta ääntä siitä. Ole rohkea ja mene nokka pystyssä leikkaukseen!! - sissi
Olen ollut viime talvena samantyylisesä leikkauk-sessa,suomeksi sanottuna minulla oli kaularanka niin ahtautunut että se aiheutti jo niin pahat oireet,etten pystynyt mitään tekemään.Sinulla on ilmeisesti selkäranka,se kuitenkin on mielestäni helpompi kuin kaularanga operointi.Selvisin hengissä kuten huomaat ja oloni koheni jonkinverran,en kumminkaan työkykyiseksi. En halpaantunut, vaikka minulla ranga painoi selkäytimeen. Sain rauhan mennä leikkaukseen turvallisella mielellä, koska minun turvani on Herrassa.Kaikkea hyvää leikkaukseen ja siunausta myös.
- Skorppioni
Hei sinulle Apua kaipaava. Minulle tehtiin juuri tämä mainitsemasi leikkaus HYKS Töölön sairaalassa Helsingissä 15.12.2015 siksi rauhoittelen sinua älä turhaan pelkää ensiksi siinä ei ole minkäänlaisia kipuja jälkeenpäin. Siinä tehtiin noin 12 sm pieni haava selkään johon tuli 12 omelta mikä parani hyvin, kävelemään pääsin samana päivänä.
Sairaalassa olo aikani sisälle 15 ja 17 päivä oli lähtö kotiin kaikki meni oikein hyvin sairaslomani menee helmikuun alkuun, tämä on aivan tosiasia siis heitä turha pelko pois äläkä jännitä suotta, muuten minulle on tehty kaularnkaan samanlainen leikkaus ei mitää kipuja ollut silloinkaan.
Olen itsekkin Lahtelainen. - stenoosit
Hyvin menee leikkaus, ei ole halvausoiretta. Niskani on leikattu samasta syystä, ja sekin meni oikein hienosti. Tänä päivänä leikkausmenetelmät ovat niin hienoja ja helppoja toipumisenkin suhteen, että ihan suotta jännität yhtään mitään. Mulla on jäykistetty selkä Invalidisäätiöllä -80 luvulla luuduttamalla omalla luulla, ja siitä toipuminen vei kamalasti aikaa ja oli istumiskielto 6 kk. Ja kuukausi makuutettiin, ennen kuin opeteltiin taas kävelemään... Nyt sekin leikkaus on niin simppeli juttu, kun sinne voidaan laittaa nopeasti kovettuvaa sementtiä. (Sementti kovettuu jo toimenpiteen aikana)!. Niskaani laitettiin 3 vuotta sitten silikoni-implantti, ja hyvin olen pärjäillyt. Jos nukkumisen ja istumisen kanssa on ongelmia, niin kannattaa vaihtaa kovempaan patjaan ja matalampaan tyynyyn...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853270Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921869Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871703- 1411552
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621423
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941345Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671341Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001284- 861247