eikä avioliitossakaan.Eli olen ostanut omistusasunnon.Miesystäväni muuttaa kanssani saman katon alle epävirallisesti.Hän maksaa minulle "pimeästi" vastikkeen verran vuokraa.Nyt minua on kuitenkin alkanut harmittamaan kun itse maksan yli 700€/kk asumisesta ja hän maksaa vain hieman yli 100€!!
Voinko pyytää häneltä enemmän vuokraa kanssani asumisesta?ilman että hän joskus tulevaisuudessa voi kajota omaisuuteeni vetoamalla siihen että on maksanut asuntoni velkaa?
Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista!
ei virallisesti
8
2248
Vastaukset
- putte
Ei virallisesti avo- eikä avioliitossa. Luonasi asustaa siis heppu vaan. Pimeä heppu.
Joo, te voitte vaihdella seteleitä keskenänne ihan oman mielenne mukaan. Älä kuitenkaan nimitä sitä vuokraksi, koska siitä pitää maksaa veroa.
Heppu ei voi esittää nyt eikä myöhemminkään omaisuuttasi koskevia vaatimuksia.- mar-nie
asun avossa miehen omistamassa talossa,
maksan jotain sähköstä vedestä ja netistä...
eli asumiskuluja.
omistan oman irtaimen omaisuuteni, en yhtään
mitään mieheni talosta tai muistakaan hänen
tavaroistaan. tehkää avoliiton alussa sopimus
ja luettelo kummankin irtaimesta omaisuudesta
ja tehkää siitä virallinen paperi.
mitään pesukoneita tai muuta ei kannata ostaa
kimpassa, koska pesukone on vaikea laittaa
puoliksi jos ero tulee ;)
avoliitto on fuskuliitto..tyhjän päällä olemista
kaikenaikaa. omaisuuden jakokin erotilanteessa
on yleensä repivä ja hermoja kuluu. siksi kannattaa pitää huolta, että saa edes omat
kamansa mukaan.
- kumpikaan
voi mitään pyytää,koska ei teillä ole mitään kuitteja on niin pimiää touhua,verottaja nuolee näppejään..
- sorrettumies
Joudut maksamaan tulevaisuudessa tasinkoa , uusi laki on tulossa .
- ampinainen
Ei tarvita edes uutta lakia. Olen itse tilanteessa, jossa ero tulee. Asunto on minun nimissäni, laina menee minun tililtäni. Mies on maksanut tililleni aina jossain vaiheessa kertyneitä laskuja lainan summasta otsikolla "laskut". Silti asianajajan mukaan minun on maksettava miehelle puolet asunnon arvosta.
- nix nax
ampinainen kirjoitti:
Ei tarvita edes uutta lakia. Olen itse tilanteessa, jossa ero tulee. Asunto on minun nimissäni, laina menee minun tililtäni. Mies on maksanut tililleni aina jossain vaiheessa kertyneitä laskuja lainan summasta otsikolla "laskut". Silti asianajajan mukaan minun on maksettava miehelle puolet asunnon arvosta.
>>Silti asianajajan mukaan minun on maksettava miehelle puolet asunnon arvosta.
- täi*
Jos perit vuokraa, se on sinulle pääomatuloa. Se voi paljastua tuloksi vuosienkin jälkeen ja silloinkin verottaja kyllä ottaa omansa korkojen kera.
Minulla on samallainen tilanne: asumme minun yksin omistamassa omakotitalossa. Olemme järjestäneet asian niin, että minä maksan asuntovelkani ja kiinteistöveron. Avopuolisoni kanssa maksamme kaikki muut asumiskulut puoliksi: ja niin että minä maksan laskun summasta aina puolet ja hän puolet, suoraan maksun saajalle. Näin kyse on reilusti asumiskuluista. Minä hoidan pääoman maksamisen, koska omaisuuskin on ja säilyy minulla.
Pimeästi avoliitossa asumisessa on aina riskejä: joku kuitenkin joskus näkee niin paljon vaivaa, että käräyttää teidät tai perheriidan seurauksena koko paletti hajoaa. Ja sinä olet se joka häviää, jos kerran kyse on pimeästä tulosta. - mutta mieti ensin?
Voit toki pyytää miesystävääsi maksamaan mitä tahansa, toinen asia on, suostuuko hän ehdotuksiisi.
Itse en ainakaan osallistuisi toisen oman asunnon maksamiseen, nythän hän helpottaa elämääsi jo tuon yhtiövastikkeen verran, vaikkei saa siitä itselleen mitään. Jos et asuisi miesystäväsi kanssa vaan yksin, joutuisit maksamaan edelleenkin sen, mitä nyt ja vastikkeen vielä siihen päälle...
Etkö asuntoa ostaessasi laskenut (ilmeisesti vielä yksin asuessasi) että itse tulet lainan maksamaan? Jos laskit, niin en ymmärrä, mitä nyt valitat, saathan mieheltäsi helpotusta joka kuukausi. Vai kasvoiko nälkä syödessä, enemmän pitäisi saada. Ärsyttää ehkä, jos miehelläsi jää kuukausittain enemmän rahaa muihin menoihin? Kannattaa muistaa, että itse asunnon ostit ja valitsit maksaa lainaa kuukausittain.
Suostuisitko itse maksamaan esim. puolet miesystäväsi asuntolainasta kuukausittain, vain jotta saisit asua hänen kanssaan, kun taas miehesi samalla kerryttäisi omaisuuttaan? Eroaisitte ehkä tulevaisuudessa (sekin mahdollisuus on) ja sinulle ei jäisi jäteen mitään.
Ehdota miesystävällesi, että myyt hänelle puolet asunnosta, niin häneltä voi löytyä jopa maksuhaluja. Kuka nyt tyhjästä haluaa maksaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983