Mitä tehdä tylsällä tunnilla

motivoitunut opiskelija

Mitä tehdä tylsällä tunnilla? Tiedättekö jotain piristäviä pelejä, joita voisi pelata? Ollaan kavereiden kanssa vietetty kuolettavan tylsät filosofian tunnit pelaamalla pollenpaskaa, sitä bingoa, jossa numeroiden sijasta käytetään opettajan sanoja. Ristinollaa ja viiden suoraa on tietysti tullut pelattua vihkon sivut täyteen. Mutta nyt kaivattaisiin jo jotain uutta, olisiko antaa vinkkejä? :)

6

3372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelaisitte

"Kuka ymmärtää parhaiten open puheita" -peliä. Siinä filosofiassa kun pitäis käyttää vähän omaakin päätä, että siitä sen hohtavimman kipinän löytää.

Kokeilkaa tehdä tarkentavia kysymyksiä ja pyrkikää keskustelemaan opetuksen aiheista. Tiedä vaikka siinä vahingossa yleissivistyisitte (HEI, siitähän siinä lukio-opiskelussa onkin kysymys!). Ei menis ne vanhempien kustantamat kirjat ja verovaroin maksettu opetuskaan ihan hukkaan.

t. Filosofiasta tänä syksynä ällän kirjoittanut

• :D.

Itse pelaan kaverin kanssa aina laivanupotusta, suosittelen kaikille.. ;D

• ...

...niin onkohan se lukio sittenkään oikea paikka, olisiko kannattanut ehkä kuitenkin mennä ammatilliseen koulutukseen? Minä ainakin olen niin lopen kyllästynyt näihin lukio-opiskelu-on-vitsi -tyyppeihin joista näkee kilometrien päästä että amis olisi oikeasti varmaan kaikin puolin parempi ja kiinnostavampi paikka opiskella. Kenenköhän idea se on ollut että puolet ikäluokasta menee lukioon... (Tai mistä sitä tietää, ei ne kaikki varmaan amiksessakaan jaksaisi keskittyä. Jotenkin vain tuntuu että monille sopisi käytännön tekeminen paremmin kun pitää aina valittaa sitä että ei jaksa kuunnella tunnilla, ei jaksa lukea jne.) Mieti vaikka sitä ajan kuluksesi siellä tunnilla, kysy itseltäsi mitä koko koulussa edes teet.

Ja filosofiasta, se on siitä hyvä aine että siellä voit oikeasti (tietty opettajasta riippuen) kykeneä kehittämään ajatteluasi ja pohtimaan elämän perustavanlaatuisimpia kysymyksiä. Toisin sanoen siellä kannattaisi ehkä jopa keskittyä itse opetukseen.

PS: Toivon muuten todellakin että kyseessä on edes pakollinen kurssi tai olet kyllä ihan toivoton tapaus.

• Anonyymi

luuseri mee ite lukioon nykypäivänä

• nappude

Mulla kans oli sama ongelma, kun on nii tavattoman tylsä bilsan ope meillä...
      Yksin pelattavaksi tunnilla:
      piirrä ruutuvihkoon neliö tai nelikulmio, saat itse valita minkä kokoisen, itsellä yleensä n. 100 ruutua yhteensä. Sit laita johonkin ruutuun numero 1, ja seuraavaksi kakkonen pitää laittaa ylös, alas tai jommallekummalle sivulle kolmanteen ruutuun, eli jättää ykkösen ja kakkosen väliin 2 ruutua TAI jos laitat vinottain, eli siis "väli-ilmansuuntiin" niin jätä yksi ruutu väliin. Sitten jatkat numeroissa eteenpäin taas samalla tavalla, eli kakkosen ja kolmosen väliin pääilmansuunnissa kaksi ruutua väliin, väli-ilmansuunnissa yksi ruutu. Sitten jatkat niin pitkään kunnes et pysty enää jatkamaan mihinkään suuntaan.

Kaverin kanssa voi ottaa kisan kumpi saa samankokoiseen ruudukkoon enemmän numeroita, tai haastaa itsensä:)

• peelo

Tetris tai sen variaatiot tappaa mukavasti aikaa ja on saatavilla lähes jokaiseen kännykkään. Suosittelen lämpimästi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe