Mitä tehdä tylsällä tunnilla

motivoitunut opiskelija

Mitä tehdä tylsällä tunnilla? Tiedättekö jotain piristäviä pelejä, joita voisi pelata? Ollaan kavereiden kanssa vietetty kuolettavan tylsät filosofian tunnit pelaamalla pollenpaskaa, sitä bingoa, jossa numeroiden sijasta käytetään opettajan sanoja. Ristinollaa ja viiden suoraa on tietysti tullut pelattua vihkon sivut täyteen. Mutta nyt kaivattaisiin jo jotain uutta, olisiko antaa vinkkejä? :)

6

3083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelaisitte

      "Kuka ymmärtää parhaiten open puheita" -peliä. Siinä filosofiassa kun pitäis käyttää vähän omaakin päätä, että siitä sen hohtavimman kipinän löytää.

      Kokeilkaa tehdä tarkentavia kysymyksiä ja pyrkikää keskustelemaan opetuksen aiheista. Tiedä vaikka siinä vahingossa yleissivistyisitte (HEI, siitähän siinä lukio-opiskelussa onkin kysymys!). Ei menis ne vanhempien kustantamat kirjat ja verovaroin maksettu opetuskaan ihan hukkaan.

      t. Filosofiasta tänä syksynä ällän kirjoittanut

    • :D.

      Itse pelaan kaverin kanssa aina laivanupotusta, suosittelen kaikille.. ;D

    • ...

      ...niin onkohan se lukio sittenkään oikea paikka, olisiko kannattanut ehkä kuitenkin mennä ammatilliseen koulutukseen? Minä ainakin olen niin lopen kyllästynyt näihin lukio-opiskelu-on-vitsi -tyyppeihin joista näkee kilometrien päästä että amis olisi oikeasti varmaan kaikin puolin parempi ja kiinnostavampi paikka opiskella. Kenenköhän idea se on ollut että puolet ikäluokasta menee lukioon... (Tai mistä sitä tietää, ei ne kaikki varmaan amiksessakaan jaksaisi keskittyä. Jotenkin vain tuntuu että monille sopisi käytännön tekeminen paremmin kun pitää aina valittaa sitä että ei jaksa kuunnella tunnilla, ei jaksa lukea jne.) Mieti vaikka sitä ajan kuluksesi siellä tunnilla, kysy itseltäsi mitä koko koulussa edes teet.

      Ja filosofiasta, se on siitä hyvä aine että siellä voit oikeasti (tietty opettajasta riippuen) kykeneä kehittämään ajatteluasi ja pohtimaan elämän perustavanlaatuisimpia kysymyksiä. Toisin sanoen siellä kannattaisi ehkä jopa keskittyä itse opetukseen.

      PS: Toivon muuten todellakin että kyseessä on edes pakollinen kurssi tai olet kyllä ihan toivoton tapaus.

      • Anonyymi

        luuseri mee ite lukioon nykypäivänä


    • nappude

      Mulla kans oli sama ongelma, kun on nii tavattoman tylsä bilsan ope meillä...
      Yksin pelattavaksi tunnilla:
      piirrä ruutuvihkoon neliö tai nelikulmio, saat itse valita minkä kokoisen, itsellä yleensä n. 100 ruutua yhteensä. Sit laita johonkin ruutuun numero 1, ja seuraavaksi kakkonen pitää laittaa ylös, alas tai jommallekummalle sivulle kolmanteen ruutuun, eli jättää ykkösen ja kakkosen väliin 2 ruutua TAI jos laitat vinottain, eli siis "väli-ilmansuuntiin" niin jätä yksi ruutu väliin. Sitten jatkat numeroissa eteenpäin taas samalla tavalla, eli kakkosen ja kolmosen väliin pääilmansuunnissa kaksi ruutua väliin, väli-ilmansuunnissa yksi ruutu. Sitten jatkat niin pitkään kunnes et pysty enää jatkamaan mihinkään suuntaan.

      Kaverin kanssa voi ottaa kisan kumpi saa samankokoiseen ruudukkoon enemmän numeroita, tai haastaa itsensä:)

    • peelo

      Tetris tai sen variaatiot tappaa mukavasti aikaa ja on saatavilla lähes jokaiseen kännykkään. Suosittelen lämpimästi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe